{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Første pony {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG' er:-)
Ville bare høre lidt om hvornår i fik jeres første pony/hest hvor gammel i var da i fik den hvor høje (ca.) i var og hvor gammel ponyen var og hvor høj den var og hvad den kunne:-) og hvornår syntes i man er klar til at få sin første hest? Og syntes i at den pony man så køber kan være lige så høj som en selv? Håber i har en masse svar;-)
Ønsker ingen negative bemærkninger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første pony
  • #1   7. mar 2013 Jeg var 11, min pony var 11. Aner ikke hvor høj jeg var, min pony var mellem 137 - 140.

    Det var en gammel elev pony så dne kunne intet og blev solgt fordi de ellers havde slagtet den fordi han var "farlig".

    Man er klar når man ved hvad man har med at gøre og forældre er med ind over.

    Jeg synes hesten skal være i passende str.


  • #3   7. mar 2013 Jeg fik min aller først var en bladning shetlænder og darkmand da jeg var omkring de 11-12 år, det var en min farfar gav mig.. Men han var ikke ride vant, jeg fik ham til at kunne bevise over for mine forældre at jeg godt kunne tage ansvar for at ha et dyr, et større dyr end lige en kanin eller hamster. Så jeg kunne få en større hest/pony med tiden smiley
    Marko min aller først pony, han var 110 ca. Og han blev desværre aflivet sidste år af den nye ejer, han blev desværre syg smiley
    Men jeg synes det er personligt hvornår man skal ha sin først hest er meget forskelligt. Det kommer an på om personen er klar til det ansvar det kraves smiley


  • #4   7. mar 2013 Jeg skulle ikke have ha ft hest før jeg blev 15år, men så blev min part sat til salg og vi købte ham, da jeg ville dø uden ham i mit liv.
    Jeg var lige fyldt 13 år og var 165 cm. Min pony var 7 og 146 cm race; haflinger. Jeg havde redet ham 2 år og lært ham næsten alt han det kunne.
    Han sprang 70-80 cm baner og kunne alle øvelser fra LB. Jeg syntes jeg var klar, men var han ikke blevet sat tilslag, havdee jeg en aftale med mine forældre om at jeg måtte få en hest når jeg blev 15. smiley


  • #6   7. mar 2013 Jeg var 24 år og 162 cm høj. Mille var 6 år og 158 cm. Hun kunne skridt, trav og galop + hoppe 1m.

    Hvis man er under 18, SKAL der være forælder opbakning.
    Pengene til en rutineret hest/pony er godt givet ud.
    Find ud af hvad du vil med din ridning, og find en hest, der passer til dine krav. Køb ikke hesten større end du kan magte. Små heste kan sagtens være både hurtige og have en smart gang.






  • #7   7. mar 2013 Jeg fik min første pony da jeg var 10 og 1.40-45, og hun var 4 år og 139. Hun havde gået rideskole hest og kunne derfor ikke ret meget. Hun havde fået en fin tilridning, men det var alt sammen blevet glemt efter tiden på rideskole.
    Nu fortryder jeg at jeg fik så 'rå' en pony som min første hest, men jeg er glad for at jeg fik hende. Jeg lærte utrolig meget af hende fordi hun ikke kunne så meget, men jeg mener at som ens første hest skal man nok have en lidt mere erfaren pony/hest smiley

    Jeg ved ikke om jeg vil sige der er en bestemt alder, bare man føler sig klar til ansvaret og føler man har tiden og lysten. Ang. str. vil jeg mene hesten/ponyen skal passe i str. til sin rytter.


  • #8   7. mar 2013 Fik min første hest den 1. August 2012. Jeg var/er 183 cm høj. Syrpa er 137,5. Islænder... smiley

  • #9   7. mar 2013 Jeg var 7 år gammel og fik en pony på 124cm som var 14år gammel ca. ved ikke hvor høj jeg var men jeg havde hende indtil sidste år sidst på sommeren. Og det kommer meget an på om hvornår man er klar til sin første pony, for mange rider kun en gang om ugen og så går det ikke særlig stærkt med at udvikle sig selv!

  • #11   7. mar 2013 Jeg var 9 år og 134 høj. Ponyen var 5 år og 138 høj. Min pony kan ikke det vilde endnu, men vi lære sammen :). Hun har gået et par dressur klasser og sprunget en jagt med tidligere ejer.

  • #12   7. mar 2013 Jeg var 5 (aner ikke hvor høj jeg var, men lille af min alder) og ponyen var ca. 102. Men det passede ihvertfald meget fint smiley

  • #13   7. mar 2013 Jeg syntes jeg er klar til at få en pony jeg er rimelig dygtig altså LB-LA dressur og har sprunget 85 på en 3' er (han er 127) jeg har redet i terrænet skov, strand, bakker osv. Er super glad for det med at ride og være sammen med heste/ponyer;-) jeg er 11 år og 146 cm høj og har kigget på en super dejlig welsh cop på 144-146 han er 14 år rider LB3 dressur og LA I spring og har redet jagter hvilket jeg også brænder for at prøve:-) ønsker gerne flere svar og kommentarer:-) i kan se ham herinde hvis i søger på "barnabus"

  • #15   8. mar 2013 Jeg fik min første hest Lippisa 13 dage inden jeg blev 11 år... Hun var min part på rideskolen men skulle sælges da vi kun var 3 der kunne ride hende og de to andre var stoppet...
    Hun var 154 i stang(altså IKKE pony hehe), 9 år og Lipizzaner/araber.
    Jeg var som sagt næsten 11 og v<r vel omkring 166 cm

    Her er et billede af smukke Lipsen og jeg da jeg var 11 år


    profilbillede
  • #16   8. mar 2013 og lige endnu et fra den 2 november 1996, den lykkeligste dag... her står jeg self og tuder af glæde smiley (taget fra video)

    profilbillede
  • #17   8. mar 2013 Ps jeg havde redet fra jeg var 4 til 5 år og så havde jeg redet på denne rideskole fra jeg var 9½ og havde haft part på en oldenborg på 163 og en 2er samt været på ridelejr... kunne ride en lille lb dressur og sprang 1 meter på ponyen...

  • #19   8. mar 2013 Fik min første pony som 13 årig. Han var en 6 års araber. 142 cm. Ved ikke lige hvor høj jeg var..
    Han kunne stort set intet - total rå, så det var helt fra bunden smiley


  • #20   8. mar 2013 Jeg fik min første pony da jeg var 9 år, ponyen var 4 (stor fejl at købe så ung en pony!) og ca 127 cm., kan ikke huske hvor høj jeg selv var

  • #21   12. mar 2013 Jeg fik min (første), en islænder, da jeg var 15. Hun var 3 år og totalt rå. Brugte det første år på at træne hende i alverdens tricks og løjer smiley
    Jeg synes det er forskelligt fra person til person hvor gammel man bør være.
    Som udgangspunkt skal man kunne "magte" den hest man har. Er man lidt splejset og ikke særlig modig, bør man måske vente, eller finde sig en ældre pony der er til at regne med. Det ville være sådan en skam, hvis ens oplevelse med den første der er ens egen bliver negativ, fordi man ikke magter den.
    Samtidig er man jo yngre man er, mere afhængig af at have forældre der kan komme og hjælpe til/overvære ens færd med hesten. Hvorfor ikke vente til man selv kan? Det giver en så meget mere frihed! smiley


  • #22   12. mar 2013 Jeg var 12 da jeg fik min første pony, tror jeg var 163cm høj? smiley
    Hun var der 2 år gammel og ca. 140cm(Skulle dog gerne vokse til hest smiley )


  • #23   4. apr 2013 Min mor fik en hest, som var en araber da jeg 7 år gammel smiley Hun skulle bruges som en skov hest og en dressur hest smiley Hun var 4 år og havde et føl smiley Jeg red hende også lidt i skridt smiley Hun var vidst 150 smiley

    Jeg fik min første HELT EGEN pony da jeg var 10 år smiley Hun er halv araber og halv oldenborger, og hun var 14 år da jeg fik hende smiley Hun kunne op til La3 i dressuren smiley Hun kunne også springe, men hun skulle også kun bruges som dressur hest, så det var lidt ligemeget smiley Hun er 148 smiley

    Hende har jeg stadig og hun er 16 år nu, og bliver 17 år her D. 20 juni smiley


Kommentér på:
Første pony

Annonce