{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første pony:)
  • #2   13. jun 2015 Gå efter en hest du falder i med, aldrig tag den første og bedste smiley

    Også husk hvordan du er som person smiley Er du en person der ikke har lyst til at kæmpe med hesten, men bare vil have en "mekanisk" ja så er det nok ikke en Fjordhest du skal have smiley

    Sæt dig og kig annoncer, og vælg nogle heste ud, og så tag ud og prøv dem ALLE, også vælg en hvis du ved det er en af dem, og ellers så kig videre smiley


  • #3   13. jun 2015 Okay mange tak for råd, er primært dressur rytter, og har før redet fjordheste, er helt vild med dem smiley


  • #5   13. jun 2015 Okay, jeg er åben for forskellige smiley

  • #7   13. jun 2015 Ja, det skal der være fra starten af smiley

  • #9   13. jun 2015 Sæt dig ned og gør dig klart:
    - Hvilken alder ønsker du hesten i?
    - Hvad skal den anvendes til?
    - Hvor mange penge har du at gøre med?
    - Har du nogle krav til den i forhold til opførsel i stald?
    - Må den være krybbebider?
    - Hvor stor skal den være?
    - osv osv..

    Tænk over hvad det er for en hest du ønsker dig, men vær samtidig også tolerant og åben for hesten, som måske ikke opfylder det hele. Vær dig bevidst hvor det er ok at gå på kompromis, og hvilke kvailiteter i hesten du absolut ikke vil gå på kompromis med. Dernæst så tag en hestekyndig i form af underviser eller anden du har tillid til med ud, når du skal ud at prøve hestene.

    Selv da jeg skulle ud at have min seneste, som dog ikke er den første, havde jeg ikke mange men følgende kriterier:
    - 165-175
    - Hoppe, da det er dem jeg igennem tiden har fundet ud af at jeg bare arbejder bedst sammen med
    - 5-8 år, som var klar til stævnebanerne
    - Talent for spring, men afstamning mindre relevant
    - Opførsel i boks mindre relevant
    - Gerne en anden farve end brun eller sort

    Det jeg fik: En 4 års brun hoppe på 168cm, med dårlige staldmanere, forholdsvis nytilredet, stamtavle kunne sælger ikke huske (stod i ridning et sted), men viste fine anlæg for spring.
    Så jeg gik på kompromis med alder, farve og uddannelsesniveau, men da jeg prøvede hende var hun bare HESTEN.


  • #10   13. jun 2015 Okay, det har jeg allerde skrevet ned og gjort mig klar, men helt klart et godt råd med kompromis, stævnerytter er ikke ligefrem mig, så ikke alt er så vigtigt for mig smiley Når jeg skal prøve har jeg min far med, og så vælger jeg efter om jeg kan med hesten
    Tak for hjælpen


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   13. jun 2015 Først skal du finde ud af hvilke behov du har - hvad niveau skal ponyen være på, højde, evt. Farve, andre vigtige ting så som trailer læsning, stævnevandt, trafiksikker, temperament, evt. Stamtavle, bestemt race mm.

    Så skal du finde ud af hvor mange penge du har til rådighed, så du både har råd til pony, sadel, udstyr osv smiley

    Der er intet galt ved at søge en bestemt race, hvis man også f.eks interessere sig for skuer, osv.

    Men er det udelukkende med henblik på ridning, så er det bedst med en sporty pony smiley



  • #12   13. jun 2015 Okay, det er udelukkende ridning, tur og hygge smiley - har ikke så mange krav til race og farve, mere personligheden og temperament

  • #14   13. jun 2015 Det har jeg også gjort smiley Har fundet et par stykker smiley Mathilde

  • #15   14. jun 2015 Min første hest blev en traver! Jeg får ham hjem på onsdag smiley
    Mange fraråder at købe en traver.. men ham her er helt speciel! smiley
    Tror racen faktisk er lidt lige meget smiley


  • #16   14. jun 2015 Hvis du føler at det er den rigtige for dig, så vær ligeglad med andres mening, sådan har jeg det nemlig også, jeg tager den som jeg falder for smiley smiley

  • #17   14. jun 2015 Malika - hvorfor frarådet de dig det..med hvilken begrundelse? smiley
    Hvilken traver har du købt? (navn, race) smiley

    Mvh TT


  • #18   14. jun 2015 Ts - hver obs på eventuelle fejl og skader. Få den i fuld røntgen smiley især hvis man er førstegangs køber så bliver man desværre set på som let bytte til at sælge sine skadede heste til smiley

    Mvh TT


  • #19   14. jun 2015 Det er noget ned at hvis de har kørt løb bliver de trænet alt for hårdt.. og så er de vist også MEGET friske i det xD

  • #20   14. jun 2015 Team Tindur, det tror jeg desværre du har ret i, så en handelsundersøgelse ville nok være en fordel smiley

  • #21   14. jun 2015 Ja med røntgen.. En almindelig undersøgelse er ikke med røntgen så sørg for røntgen af ryg, ben og hals smiley

    Mvh TT


  • #22   14. jun 2015 Ja okay.. Det er også delvis rigtig.. Der kan være slitage, men de fleste sørger for at træne sine heste ordentlig op, desværre ofte lidt for tidligt.. Men de trækker og ikke bærer så det er ikke ligeså slemt som med galop heste. Ift træningen så skal de jo omskoles noget man skal være indstillet og have forstand på. Men igen.. Det kommer jo også an på hvor længe de har gået løb. Mange bliver jo solgt da de ikke er dygtige nok på banen, og det opdages forholdsvis hurtigt smiley

    Mvh TT


  • #23   14. jun 2015 Som Team Tindur skriver, vil jeg råde dig til, at få lavet en undersøgning så den får røntgenundersøgt ryg, ben og hals. smiley


  • #24   14. jun 2015 Okay, er det ikke bare det man kalder en handelsundersøgelse? smiley

  • #25   14. jun 2015 Nej du skal bede om at din dyrlæge også tager røntgen.. smiley
    Find de dyrlæger og behandlere du kunne tænke dig at bruge sådan at du har det klart. Så kontakt din ønskede dyrlæge og fortæl at du står og skal købe hest, at du har fundet hesten men at den før køb skal i røntgen. Forsøg at lave en aftale med sælgere om at hvis den ikke er ren i røntgen så betaler de, er den ren, så betaler du og også køber hesten. Springer de fra så ville jeg vurdere om der ikke var en anden mere interessant hest et sted smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Første pony:)

Annonce