{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

aflivning {{forumTopicSubject}}

fik igår min gamle vallak på 21 aflivet

havde dyrlæge ude tirsdag fordi han var meget hævet i lymferne i ganacherne og halt på venstre bagben. han tjekkede hans ben men fandt ingen ting, går så alle lymferne igennem og fortæller han tror det er leukæmi, igår fik jeg så svar han havde leukæmi i et af de sidste stadier, og han blev aflivet omkring kl 18 igår aftes. har stortudet næsten konstant siden tirsdag og skiftevis ville være ved ham, også overhovedet ikke kunne holde ud at være ved ham smiley men da han så endelig fik fred igår følte jeg lettelse og fik det meget bedre. har selvfølig grædt når jeg kigger billeder, og græder lidt over det tom rum jeg føler men ellers er det lettelse, men har dårlig samvittighed over at føle lettelse smiley hvordan har i andre reageret, skal siges det er min første hest jeg har haft i 10 år, og ligeledes den første jeg har fået aflivet. var der ikke da han væltede men kom lige bagefter og sad med ham i skødet. men har fået afvide at han vare ved at tage den på snotten men at min plejemor som stod med ham fik det redet, syntes det lyder barsk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivning
  • #1   10. jun 2011 OKAY for det første nej du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed over at have hjulpet din hest af med nogle smærter og sørget for at give ham en værdig død, syntes det var den helt rigtig beslutning....

  • #2   10. jun 2011 tag det helt roligt, brug din tid på at bearbejde din sorg over at have mistet din hest.

    når man har dyr har man ansvaret for dets liv, men bestemt også for at den kommer her fra når livet ikke er godt mere.
    Din hest har fået en værdig afslutning på livet, det skal du bestemt ikke være ked af eller flov over.

    du har gjort hvad man skal kunne når man har dyr.


  • #3   10. jun 2011 Du har træffet den helt rigtige beslutning. Når sygdommen er så langt henne, at man ikke kan gøre noget mere, så er det den rette beslutning.
    Det er ikke rart, at sige farvel til sin bedste ven igennem så mange år. Men nu er han et sted, hvor der ikke er smerter. Tro mig, han kigger ned fra hestehimlen og takker dig for den rette beslutning :o)

    Selvfølgelig vil der gå en tid, hvor du er ked af det og mangler din ven. Men denne tid ender også, og du vil se tilbage på alle de gode minder i havde sammen.


  • #4   10. jun 2011 tak alle sammen smiley

    men er det normalt de tager den på snotten nar de vælter ??

    det eneste der æger mig er at de to store åndedrag nåede jeg ikke ( udåndingen) da dyrlægen ikke havde troet han ville ragere så hurtigt så han var syg.. men da jeg kom trak han stadig vejret meget lidt, og der lagede han i mit skød om han var død eller ej og jeg aede og kyssede ham til dyrlægen sagde at nu var der ikke længere reflekser, der efter sad jeg et kvarter med ham for mig selv


  • #5   10. jun 2011 det var rart at høre for det her naget mig, og er glad for jeg ikke var der

Kommentér på:
aflivning

Annonce