{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Aflivning {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg fik igår aflivet min elskede dreng. Han havde fået konstateret EMS, og der var ikke udsigt til bedring af hans situation.

Det jeg vil høre Jer om er, hvordan en aflivning normalt foregår? Jeg synes, at selve aflivningen var meget voldsom, og dyrlægen informerede mig ikke om noget som helst. Det var helt igennem en rigtig grim oplevelse, hvor min skønne dreng kæmpede rigtig meget imod! Det gjorde så ondt at se, og jeg kan slet ikke slippe oplevelsen.

Har I erfaring med noget så sørgelig som aflivning? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning
  • #1   20. jun 2014 æv hvor trist. det gør mig ondt du har måtte træffe lige den beslutning vi bare alle HADER!
    jeg har selv engang fået en pony aflivet på en virkelig grim måde smiley det her helt rædselsfuldt at stå i.

    sidste år, og forrige år måtte vi sige farvel til et par ældre fjordvallakker af samme grund som du nu har måtte.

    det der sker når vi bruger den gode dyrlæge er
    vi trækker hesten ud på den aftalte plads. dyrlæge og den der står med hesten står og klapper den lidt og snakker om hvorfor det nødvendigvis må være sådan.dyrlægen giver først den pulssænkende indsprøjtning og når hesten nårmest står og sover, så får den de 2 aflivende. hun fortæller hele tiden hvad hun gør. og hvornår vi skal forvente hvad. hun minder om at give lang snor, og hun sidder ved hesten sammen med den der holder hesten, og venter til det er overstået, og grimen er taget af.så damper hun lige så stille af, og lader folk være kede af det uden at stå og blafre med regninger og ligegyldig snak. hun er meget taktfuld omkring det, og helt klar over hvor smerteligt det er for de der elsker hesten.
    sådan foregår det hos os, når det ikke er så akut vi ikke kan få den rigtige dyrlæge.


  • #2   20. jun 2014 Hvor er jeg ked af på dine vegne, at du dels har været nødt til at aflive din hest, hvilket i sig selv er en forfærdelig beslutning at måtte træffe, uanset hvad, og at aflivningen så samtidig har været sådan en barsk oplevelse. smiley

    Min erfaring med aflivning af heste er heldigvis begrænset... Jeg har kun været med til en aflivning. Det var dog en stille og rolig, omend meget, meget trist og svær oplevelse. Dyrlægen var rigtig god til at forklare, hvad hun gjorde, og hvorfor, hvad der så kunne forventes at ske osv.

    Først fik hesten en bedøvende sprøjte, og da han sov, fik han den aflivende sprøjte. Han drog et dybt suk, og så var han væk.

    Det var langt mere voldsomt for mig at skulle spænde den døde krop bagefter min bil og trække den ud til vejen, så DAKA kunne afhente den dagen efter. Og jeg havde det heller ikke godt med, at han skulle ligge der en hel nat under pressenningen.


  • #3   20. jun 2014 Det er altid træls at miste sin elskede hest. Vi har prøvet med dyrlæge og fik en grim oplevelse, vores pony kæmpede også meget imod.
    Så har de 2 sidste gange brugt slagteri hvilket har være gode oplevelser. Hesten bliver i traileren lige indtil det er dens tur også går der ingen tid, kun turen hen til aflivningsstedt. og det er spulet mellem hestene, så det ikke luget. Både min datter og jeg vælger dette igen hvis dette problem skulle opstå igen.
    lykke med at komme dig over dit tab smiley


  • #4   20. jun 2014 Det er et stort dyr, så aflivning VIL virke lidt voldsomt.

    De får beroligende først, og når det virker får de så aflivningssprøjten. Når hesten falder kan det virke voldsomt og det er ikke usædvanligt at hesten kan bevæge ben o.l. nogen tid. Det gør de osse hvis de skydes, så det er altså ikke en dødskamp men simpelthen nerver mm i kroppen der lige skal bruge lidt tid på at "lukke ned"


  • #5   20. jun 2014 Trøstekram!

    Begge mine er blevet skudt m boltpistol.
    Det kan virke voldsomt når de klapper sammen og falder ned på jorden.
    Men de er væk inden de rammer jorden og mærker ingenting.
    Derefter bliver de aflivet med sprøjte.

    Det er til enhver tid det jeg vælger, også fremadrettet.


  • #7   20. jun 2014 Blod?

    På en hest der ik skal bruges i konsum er der kun blod, hvis dyrlægen m boltpistolen rammer en blodåre?


  • #8   20. jun 2014 ok....
    Nåe ja slagteren lader jo blodet løbe ud....inden vores kalve bliver hængt op...
    Det sker ikke ved hest der ikke er til konsum smiley


  • #9   20. jun 2014 smiley

  • #11   21. jun 2014 Sådan noget fis - du skal ik tømme for blod før daka henter.

    Skal hesten bruges til konsum får den ingen beroligende indsprøjtning, skydes m boltpistol og får halspulsåren skåret over.


    Det er rigtig ærgerligt at der er så mange vandrehistorier..,


  • #12   21. jun 2014 Hvis hesten slagtes foregår det vel også på slagteriet...
    Mine er ikke til konsum...

    Jeg skal aflevere både fødevarestyrelse papirer på mine kalve til slagteriet før de tager dem og registrere dem online døde med det samme...tjek på alt..

    Daka henter blot det døde dyr ved vejen,uanset aflivning og ingen blodudtømning...:-)når hesten aflives...


  • #13   24. jun 2014 Det er jeg ked af at høre at det var en voldsom oplevelse. Nogen gange går det sådan har jeg hørt.

    Jeg har kun fået aflivet en hest der iforvejen var meget afkræftet så det gik stille og roligt.

    Trøstekram herfra.
    Venlig hilsen
    Mette


  • #14   24. jun 2014 Tak allesammen.

    Michelle W: Det var kampen INDEN han væltede, jeg mente. Jeg er godt klar over, at han er væk, når først han ligger ned smiley


  • #16   24. jun 2014 Hvis daka henter er det en god ide selv at fjerne skoene da de ellers tager et temligt højt beløb ekstra for det. Jeg har nu aldrig hørt at de ikke skal tømmes for blod, har selv fået en afhentet, og de henter jo også selv døde dyr og der tømmes jo heller ikke. Hvis de bliver slagtet skal de selvfølgelig tømmes for blod, det skal alle dyr så blodet ikke går ud i kødet.

  • #17   26. jun 2014 Så er der ballad nu.
    Alle heste der få bolt pistolen skal have skårte halsen op forlanger Kambas og Daka.

    Og ang sko koster 600kr og lever dem med sko. til Daka-Kambas


  • #18   26. jun 2014 Fra hvornår sku de ha fået den ide? smiley

  • #19   26. jun 2014 Det koster i øvrigt 1290,- at få afhentet ikke fordærvet hest uden sko af daka

    Og 2580,- at få afhentet ikke fordærvet hest med sko


  • #20   26. jun 2014 Nu ved jeg ikke hvor du hitter de priser du har der nu.
    Vores stor hest der blev aflivet i Dec. koste 900kr og få hende med til daka.
    Nu er jeg altid klar med e hjælpe hånd der hvor vi står der fjerner jeg skoen for pigen der har miste deres elske hest. Da de har betalt nok for diverse ting ved aflivningen.

    Så ved ikke hvor du har hitte de priser du langer ud med.
    Men kan være sjælland folket skal betale mere da de jo har flere penge en os JYDER

    Men ved sener 100% hvad det koster da jeg har vener med Daka folket da vi kun bor 5km fra daka


  • #21   26. jun 2014 Og det med de skal stikkes hvis det er bolt pistolen de bruger. Har nu forgådet de sidste pr år.


  • #22   26. jun 2014 Dakas hjemmeside?
    Sikke noget fis m at sjællændere har flere penge end jyder? 0,o

    Min hest blev hentet af daka uden sko.
    Den blev skudt, men bestemt ik afblødt.


  • #23   26. jun 2014 Så er det jo Dyrlægen der har et problem.
    For vi har haft Hammeldyrlægen ud forie år og ligge en ned og han gjorde det samme med at stikke dem.
    Samt vores egen dyrlæge gør det samme.
    For en hest kan alså god rejse sig igen når der bruges bolt pistol hvis de ikke stikkes eller de få en glasfiber rør sat i hulet og så beskader han både hjernen samt rygmarven.


  • #24   26. jun 2014 Jeg ved godt hvornår en hest er død smiley

    Men den skal kun afblødes hvis den skal bruges i konsum smiley


  • #25   26. jun 2014 Du ved ikke ret meget hvad der forgår ang aflivning


  • #26   26. jun 2014 Siger ham der påstår en hest skal afblødes før daka henter smiley

    Jeg indrømmer gerne at jeg ingen erfaring har m aflivning til konsum

    Men jeg har desværre megen erfaring mht aflivning og afh af daka smiley


  • #27   26. jun 2014 Lige en hilsen til alle, nu synes jeg vi stoppe denne debat. Så må de som får brug for aflivning af heste selv undersøge resten. Det er lidt træls for Sanne T som spurgte, at se det desværre næsten i slagsmål om hvordan det foregår smiley

  • #28   26. jun 2014 Min ene Frieser blev aflivet i oktober 2012. Han havde uhelbredelig kolik og voldsomme smerter. Jeg var ikke selv tilstede ved aflivningen, min mand insisterede på, at andre tog over. Dyrlægen kom, min datter og svigersøn var hos hesten. Han fik en sprøjte og sov stille ind.
    Jeg tror, at oplevelsen med aflivning af dyr i høj grad afhænger af, hvordan dyrlægen håndterer situationen. Du har fået en rigtig skidt behandling, en oplevelse, som nok vil præge dig fremover. Hvis du har overskud, bør du klage over dyrlægen.
    At få sin hest aflivet er nok noget af det værste, vi kan opleve. Jeg gik helt i sort og det tog lang tid, før jeg blev mig selv igen, men efterhånden fortoner oplevelsen sig. Sender dig mange tanker.

    Mvh Hanne


  • #29   14. jul 2014 Tak, det tager godt nok lang tid at komme sig over smiley Men jeg har ik haft overskud til at klage eller noget. Jeg tror simpelthen ik, at jeg ville ku tage kampen op på nuværende tidspunkt, og det ændrer desværre heller ik noget smiley Jeg har efterfølgende talt med en veninde, hvis hest blev aflivet af samme dyrlæge. Det var helt uden drama, stille og roligt som jeg havde ønsket for min.. Jeg ved ikke, om han var sent på den, den dag jeg havde tid eller hva det var, men han var ihvertfald hverken tålmodig eller særlig forståelig! Jeg ville ha haft det SÅ meget bedre, hvis han bare ku ha fået lov til at sove stille ind.

Kommentér på:
Aflivning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce