{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.911 visninger | Oprettet:

Aflivning.....? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Min dejlige pony som jeg elsker over alt på jorden skal aflives på fredag..... Jeg er så meget i tvivl om jeg skal være der i mens hun blive aflives? Min søster vil være der men min mor siger at jeg selv vælger det og at hun godt kan forstå hvis jeg ikke vil se det. Men ved bare ikke hvad jeg skal. Kunne forstille mig at jeg lang tid efter hele tiden så inde i mit hoved da hun blev aflives og blev ked af det. Men hvad syntes i jeg skal gøre?
Men jeg tænker også bare at jeg ville blive ked af det i skolen når jeg så ville tænke at når jeg kom hjem var hun væk og jeg aldrig så hende igen.... smiley
Hvad skal jeg gøre?
Tak på forhånd! :')


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning.....?
  • #1   29. sep 2013 Jeg ville være der hvis jeg var dig, så kommer du ikke til at fortryde du ikke var der

  • #2   29. sep 2013 jeg vil altid være der til det sidste for min pony!

  • #3   29. sep 2013 Det er nok noget du skal gøre op med dig selv. Jeg selv var ikke med til min ponys aflivning, jeg sagde pænt farvel i boksen på dyrhospitalet, for så så jeg ham glad som det aller sidste smiley

  • #4   29. sep 2013 det er jo kun op til dig selv smiley
    kan du ikke tage fri fra skole / før fri, være sammen med hesten og så evt. gå inden den skal aflives, så får du da det sidste farvel.
    Min tidligere helpart gennem 5 år så jeg ikke, jeg var ikke så gammel og det var bestemt ikke noget jeg havde lyst til at se. Men nu ville jeg absolut blive under aflivningen smiley


  • #6   29. sep 2013 Jah..... Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg gør..... Ved næsten ikke om jeg tør være der smiley

  • #7   29. sep 2013 Hvad du skal gøre, er helt op til dig, og hvordan du har det.
    Jeg var med da min partpony blev aflivet, efter flere år sammen med ham. Og det var da heller ikke rart, på nogen måde, for han blev slået ned (med boltpistol), så det var ikke stille og roligt med at han lagde sig ned og sov ind. Jeg er til gengæld rigtig glad for at jeg gjorde det, for jeg ville ikke kunne bære tanken om ikke at vide hvordan det "gik".

    Men det er meget individuelt, hvad folk foretrækker.


  • #8   29. sep 2013 Tak for svarende men ved næsten ikke rigtig om jeg har lyst...... smiley

  • #9   29. sep 2013 hvis du ikke tør være der, vil jeg vove at påstå at det lyder som, at du ikke har lyst. Men du alene bliver jo nød til at tage den beslutning, hvordan bliver den aflivet?

  • #11   29. sep 2013 Jeg ville under alle omstændigheder holde fri den dag hun skal aflives.
    Jeg var der til min ponys aflivning, men jeg endte med at slippe hende, snurre rundt og gå til bage og holde fast i hende. Hendes aflivning var noget voldsom, da hun gik af bersærk hver gang hun blev stukket. Men jeg er glad for at jeg sad med hende da han tog sin sidste vejrtræning, for så var jeg sikker på at hun døde i nærheden af en der holdt af hende.
    Det er mere end et år siden, og jeg kan stadig se hende falde om i mit hoved.
    Men du bliver nød til selv at finde ud af hvad du vil. Du kan evt være der til hun får sin første beroligende sprøjte, og så der mærke efter hvad du føler du skal gøre smiley


  • #12   29. sep 2013 Jeg vil ikke få det til at lyde som om jeg ikke vil være der for hende sådan håber jeg ikke i forstår det. Men jeg vil bare ikke kunne bære at se det tror jeg ikke og bare hvad der sker med hende bag efter. Men det er bare en sprøjte hvilket jeg er glad for så det er stille og roligt...... smiley

  • #13   29. sep 2013 tilbring til med din pony inden, lad den blive aflivet og se den når den er blevet aflivet, så kan du sikre dig din dejlige pony sover sødt og give den et klap. Det kan være voldsomt at se og når du siger du ikke tør, tror jeg det ville være for hårdt. Men se den efter, så du får det bekræftet og føler du har været der under processen smiley
    Men prøv at snakke med din mor om, få hende til at forklare hvordan det er, hvad der foregår eller spørg hende om i måske kunne ringe til dyrlægen, så de kan foreklare dig hvordan det hele foregår, så kan du bestemme dig og er også forberedt på hvad der sker, hvis du vælger at være der smiley


  • #14   29. sep 2013 Jeg syntes at du skal tage med for så kan du ae den og sige farvel imens den sover ind

  • #15   29. sep 2013 Og tak SOF! smiley

  • #17   29. sep 2013 Nogle heste skal væltes før de kommer ned at ligge. Du skal være forberedt på at det godt kan være rigtig voldsomt.

    Varme tanker og store knus til dig.


  • #18   29. sep 2013 Du kan jo vælge, at være i nærheden, når det sker. Når det så er overstået, så har du jo muligheden for, at se ponyen. Håber, du forstår hvad jeg mener.

  • #20   29. sep 2013 Det er en meget svær beslutning, min første pony blev aflivet sommeren 2011.
    Jeg var der selv, og holdte hende til det sidste og så hende falde. Det var meget hårdt at se min bedste ven falde og tage sit sidste åndedrag og jeg kan stadig se ''filmen'' for mig. Men jeg ville ikke gøre det om! Jeg fortryder det ikke og ville nok have det værre hvis jeg ikke var der(jeg ville nok føle et svigt(så underlig er jeg), selv om hesten ikke tænker sådan og er helt lige glad)...

    Du kunne også gå med hen til aflivnings stedet sammen med din søster, og så kysse din pony farvel. Gå væk og komme tilbage når hen/hun er væk og så få det sidste syn af din pony helt fredfyldt. Det gjorde min veninde og det er hun super glad for, for hun ville ikke se sin hest falde.

    Men ja, det er en svære beslutning og brug bare helt til på fredag med at bestemme dig! Og tag fri fra skole, og evt. tage tidligt op til din pony og hyg dig sammen med den. Og hvor er jeg ked af det på dine vegne! smiley


  • #21   29. sep 2013 Jeg synes du skal tænke det her rigtig godt igennem. For på den ene side så synes jeg du skal være der for den, for den ved jo ikke hvad der skal se, og det sidste den ville se i denne verden er dig! smiley Men på den anden side kan jeg godt forstå du ikke vil være der for det er rigtig hårdt, og nogle kan bare ikke få billedet ud af hovedet. Men det er noget du skal gøre op med dig selv!
    Men hvis du ikke vil være der synes jeg IKKE du skal tage i skole, du skal lave noget der ikke får dig til at tænke på din pony, men det er nok ikke matematik og kedelige timer smiley

    Håber du finder ud af hvad du vil og jeg sender alle mine tanker til dig, for det er en svær tid du skal igennem smiley


  • #22   29. sep 2013 Jeg mener at man skylder sin hest at være der, den har altid været der for dig. Nu er det din tur.

  • #24   29. sep 2013 Det er overhovedet ikke spændende, men du ku jo evt. gå på kompromis hvis du er i tvivl. Være der, se at hun får beroligende, gå inden hun får den sidste sprøjte, og så kan du se hende når det er overstået, hvis du har lyst. smiley Føler med dig. jeg måtte aflive min pony gennem 19 år sidste år, og der går ikke en dag hvor jeg ikke stadig tænker på ham og alle de gode minder vi havde sammen. smiley

  • #25   29. sep 2013 SOF om jeg giver hende dårlig samvittighed er jeg fuldstændig ligeglad med, det er min mening. Den har jeg lov at have, jeg blander mig heller ikke i din mening smiley

  • #26   29. sep 2013 Tak alle sammen det varmer!
    men min søster er der i mens men jeg vil på en måde gerne være der og så på en måde ikke. Jeg tror bare at det vil være så hård at se at ens egen hest smider sig og dør. Jeg er helt vild forvirret og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre! smiley
    håber at min mor lader mig blive hjemme fra skole!


  • #27   29. sep 2013 Følg din pony til det sidste smiley
    Det ville jeg gøre... Uanset hvor hårdt det er. Det er aldrig sjovt!


  • #29   29. sep 2013 Natascha.... Det kan være rigtig svært bare at se sin bedste ven falde død om, og specielt når man ''kun er'' 13 år(jeg var heller ikke selv ældre, men jeg havde altid haft en helt klar holdning om siden jeg var 11år om at jeg ville selv holde min hest, hvis den skulle aflives). Og hvis man som TS er meget i tvivl (for det er voldsomt) så, kan hun jo få dårlig samvittighed over sådan en besked.
    For hvis vi skal være helt ærlige så tænker hesten jo ikke ''hun er der ikke til min død, ej hvor er jeg skuffet''.
    - Igen TS bare brug helt til på fredag til at bestemme dig smiley .


  • #30   29. sep 2013 Tak Simone og SOF! smiley

  • #31   29. sep 2013 SOF Hvis hun spørger, så får hun et svar. Som du kan se er jeg ikke den eneste, som mener hun bør være der.

    Jeg har ALTID været der for alle mine dyr, selv da jeg var yngre end TS. Sidste år var jeg der for min gamle Django, min oplevelse bliver i alle skånet for. Men jeg mener man bør være der.

    Når man opretter en tråd i forum, så spørger man alle herinde. Kan man ikke tåle at høre forskellige svar, skal man ikke oprette den. Og det ved Sandra H godt, hun har netop oprettet denne tråd, for at høre forskellige svar smiley


  • #32   29. sep 2013 Simone Sigersted PB

  • #34   29. sep 2013 Og tak til dig celine undskyld havde ikke lige set din besked! smiley

  • #35   29. sep 2013 SOF har jeg nogensinde sagt det handler om mig? Nææ det har jeg vist ikke. Og jeg står stadig fast på min mening smiley

  • #36   29. sep 2013 Min elskede hest skal aflives i morgen.. Jeg har heldigvis fri fra skole hele denne uge, og jeg tager ud til ham i morgen formiddag, og er der hele dagen! Jeg er der når det sker og bagefter. Jeg vil personligt ikke have det godt med ikke at have været sammen med ham i hans sidste åndedræt...

    Jeg føler med dig TS!


  • #38   29. sep 2013 Jeanette:
    det er jeg ked af at høre det er virkelig hårdt!
    Jeg tror at jeg vil være der når det sker eller bare prøve at være der når det sker.....
    Men tak fordi i forstår mig alle sammen! smiley


  • #39   29. sep 2013 SOF jow det er da, men siger jeg nogensinde at det hele skal handle om mig? Nej det gør jeg ikke, jeg kommer med personlig erfaring. Der er stor forskel, og den burde alle kunne se smiley Der er oss mange andre der kommer med personlig erfaring, for det kan nemlig bruges smiley

  • #40   29. sep 2013 Jeg kan godt indrømme jeg ikke ville være der.. jeg ville tage fri fra skolen hygge om den hele dagen og så når dyrlægen kommer daffe af stille og roligt både for jeg ikke vil sidde tilbage med et grimt billede i hoved af min afdøde hest (og slet ikke hvis den skydes) som det sidste minde men hellere huske den står med ørene fremme og kigge på dig og tænke den har haft et godt liv smiley Bare min beslutning men selvfølgelig noget der skal var helt op til dig selv! og varme tanker her fra smiley

  • #41   29. sep 2013 Tak Anne!
    Jeg spørger min mor om jeg ikke kan tage fri fra skole den dag hvilket jeg håber ellers så ved jeg hvor meget jeg kommer til at sidde og stor tude over i skolen. Jeg begynder også at tænke på det hvis jeg keder mig eller ikke kan finde ud af det vi laver! smiley


  • #42   29. sep 2013 Det er alt for hårdt.. Det burde ikke være lovligt!

  • #43   29. sep 2013 Da jeg fik aflivet min i foråret gik jeg og hyggede med ham i et par timer inden også da dyrlægen kom forklarede hun hvad der ville komme til at ske, hun bedøvede ham så og sagde at hun syntes jeg skulle gå indenfor imens hun gav ham den sidste sprøjte, da det ikke er alle der bare ligger sig roligt ned, og det er et træls minde at have som det sidste, dyrlægen kom og hentede os også kom jeg ud til ham og kunne sige det endelige farvel.
    Det er bestemt ikke en sjov situation men er ikke sikker på jeg havde kunnet have ikke at have været der, men det er individuelt og du er jo som sagt ikke så gammel, du bliver nødt til at prøve at føle med dig selv, hvad du vil have det bedst med smiley


  • #44   29. sep 2013 Jeg har nu desværre aflivet to ponyer. Jeg føler virkelig med dig. Det er den groveste tortur som hesteejer smiley
    Men den første, der var jeg der ved aflivningen. Og jeg må indrømme.. det er næsten alt jeg kan huske, da hun ikke var her mere.
    Min anden pony der valgte jeg ikke at være der, men sagde farvel inden dyrlægen kom. Det havde jeg det personligt bedst med, da jeg husker hende på folden og at jeg gav hende et kys på mulen.


  • #45   30. sep 2013 Ja jeg overvejer meget hvad jeg skal gøre med ved virkelig ikke lige hvad jeg syntes. Jeg vil i hvert fald være der i starten når dyrlægen er der men jeg tror at jeg vil spørge dyrlægen om det er voldsomt og om hun selv syntes at det ikke er så groft så jeg sagtens kan være der..... smiley

  • #47   1. okt 2013 Jeg var der ved Kaliber i går, da det skete for os.. Det var fredfyldt. Han "væltede" stille og roligt, og sov ind i min favn smiley
    JEG er glad for at jeg var der gennem det hele i går


  • #48   1. okt 2013 Jeg så først skörungur da han var væk.dyrlæge anbefaled at man ik så ham falde,damnogen heste ik falder roligt.det gjorde han,men hvad om mit sidste øjeblik med hamvar at se ham kæmpe rundt,falde,slå sig,panikke.dét ku jeg ik leve med.

    Tror at jeg idag måske ville stå ved siden og holde,men ha lukkede øjne når hesten falder??håber dog at der er MANGE år til at det blir aktuelt-har påpeget over for vitus at han har at blive mindst 35;-)og han blir14 næste år


  • #49   1. okt 2013 Mange tænker til jer!:'(

    Men det er helt op til dig selv om du vil se eller ej.

    Da min pony skulle aflives så jeg det ikke, da jeg ikke ville.
    Men jeg så da han fik det beroligende og så gik jeg og min væk.
    Marianne der ejer stalden gik med ham ud og så det.
    Efter 20 min tror jeg det var, spurgte de mig om jeg ville se ham og det ville jeg.
    Så jeg fik sagt farvel inden.



  • #50   1. okt 2013 Tak alle sammen. Det er altid dejligt at HG menneskerne vil hjælpe så meget! :')

  • #51   2. okt 2013 Rigtig mange tanker til dig. Ved hvad du går igennem da mit soulmate blev aflivet i april i år smiley
    Det er det værste jeg endnu har prøvet og jeg savner hende hvert sekund.
    MEN jeg er ikke et sekund i tvivl om at det var det rigtige at gøre. Jeg tænkte kun på hende, og hun skulle ikke igennem en vinter igen smiley

    Jeg valgte at sige farvel dagen før. Jeg trak hende ud til min veninde hvor vi tit har været. Hendes højt elskede kæreste var der så de fik lov til at lege den sidste dag.
    Min veninde var hos hende da dyrlægen kom. Det hele var så fredfyldt. Hun lagde sig ned og lå ligeså stille og brummede Farvel til hendes elskede chili.
    Det betyder alt for mig at min veninde var der for mig. Jeg var selv så knust at jeg ikke kunne bære at se hende helt livløs. Så hende heller ikke bagefter. For mig var det sådan det skulle være. Jeg vidste at hun var i de bedste hænder helt til slut og jeg ville mindes hende glad og dejlig varm. Sådan tænker jeg på hende nu smiley

    Men som flere andre har skrevet er det virkelig kun noget du selv kan afgøre.
    Mange tanker her fra smiley


  • #52   2. okt 2013 tak christina! smiley
    Og det er jeg da ked af at høre!


  • #53   2. okt 2013 Jeg har aldrig været med til en hest der stod mig nært aflivning. Men på en måde syntes jeg, at der var noget utroligt fredfyldt over det. Jeg fik lov til at holde den, nusse den og 'hjælpe den afsted'.

    + at vores dyrlæge er utroligt dygtig og rar smiley

    Hvad med at snakke med den som skal aflive hesten? Det kan være at hun/han kan fortælle dig lidt om processen osv. smiley

    Held og lykke - det er aldrig sjovt at miste!


  • #54   2. okt 2013 Tak for svar! smiley
    Det er aldrig sjovt nej! smiley


  • #57   2. okt 2013 Sarah: Tak! smiley smiley

    Donnaerne: Det er hende den gamle Blinka! smiley


  • #59   2. okt 2013 Tak! smiley

  • #60   3. okt 2013 Hej jeg vil nok hvis jeg var så ung som dig vælge at være der til hun får det berolinge og så gå men komme tilbage når hun er erklæret død og sige det aller sidste farvel, det gjorde min veninde og det har hun aldrig fortrudt da det så er nemmere at forstå at hun ikke er der mere og klip så en tot man af som minde det har jeg altid gjort også ved de få der er blevet solgt gennem tiden smiley føler med dig og sender tanker din vej knus Winnie

  • #61   3. okt 2013 Winnie: Tak det var en god ide det med totten! smiley

  • #62   3. okt 2013 Da min blev aflivet i februar sidste år trak jeg hende selv ud da hun havde fået det beroligende, fik sagt farvel og min kæreste stod med hende til hun havde lagt sig. Han kom ind til mig og inde i stalden havde jeg set på hun væltede. Men der var det bare vigtigt for mig at se hvad der skete. Da dyrlægen kom ind i stalden og sagde hun var væk gik jeg ud til hende og nussede hendes krop og krammede hende en sidste gang. Jeg klippede noget af hendes hale af og har stadig den tot liggende og den betyder bare meget for mig.
    men det er hammer svært at skulle farvel til sine elskede dyr smiley


  • #63   3. okt 2013 Hej jeg fik min gamle hest aflivet i november og hun havde været syg en uge, hvor jeg sov i stalden hver dag jeg kunne heller ikke være der, men tog ned og så hende bagefter det var ikke så rart men jeg var glad for at jeg så hun endeligt havde fået fred, gør op med dig selv hvad du kan. Jeg var glad for at jeg så at nu var hun en himmel hest og havde det godt. Tænker meget på dig men gør det du syntes og hold fri fra skole den dag KNUS DORTE

  • #64   3. okt 2013 Tal og ja jeg har valgt at være der men om jeg lige vil være der når hun smider sig osv ved jeg ikke om jeg går ind. og så kommer jeg og kysser hende farvel bag efter. Spørger dyrlægen om råd! smiley

  • #65   3. okt 2013 Det er en rigtig god ide føler med dig. En ting vi glemmer dem aldrig og tænker altid på de dejlige stunder vi har haft med dem selv efter snart et år fælder jeg stædigvæk en tåre og tænker på hende, selvom jeg har fået en ny men man ved de har det godt nu knus

  • #66   3. okt 2013 Ja tror sku ikke man kan lade vær med at tænke på de gode tider!
    Det er så trist sådan noget! smiley


  • #67   3. okt 2013 Ska inden årets udgang, ha aflivet den gamle.
    Jeg har kendt hende i 18 år, det er den sværeste beslutning og alligevel ik.
    Jeg har for intet i verden lyst til at være der, og for alt i verden.
    Jeg er nok kommet frem til, at jeg vil være der (er virkelig dårlig til død)
    Hvis det går som jeg gerne vil, ska hun begraves, og tror ved synet af hullet, blir det svært.
    Men jeg er sikker på jeg fortryder, hvis jeg ik er der til den sidste rejse.

    Jeg har set heste blive aflivet før, men aldrig min egen, så det er ik fordi det er nyt.

    Så ka godt forstå, at du synes det er en svær beslutning.
    For hvilket billede vil du gerne ha tilbage af din hest?


  • #68   3. okt 2013 Sorte bandit: Ja det har du ret i er mega nervøs! smiley

  • #69   3. okt 2013 Vil altid være der for min bedste ven smiley Ligemeget hvor hårdt det bliver er jeg den enste min hyp stoler på! smiley Så jeg har vidst intet valg hvis dyrlægen erne vil have en rolig hest til aflivning smiley

  • #70   3. okt 2013 Ja! smiley

  • #71   4. okt 2013 jeg kan ikke selv være med til det.
    mistede min hingstebasse på hans 1 års fødselsdag pga brækket skulderblad. jeg kunne ikke få mig til at være der. sagde pænt forvel til ham, da jeg havde truffet beslutningen, og gik. Det er 12 år siden, og jeg har det stadig godt med det. jeg husker ham som han var - dog ikke helt sjovt pga den skade,men alligevel. Han havde ikke smerter og stod sammen med sine venner.

    faktisk kan jeg ikke engang få mig selv til det når det drejer sig om mine katte - eller for den sags skyld de katte som har været igennem det internat hvor jeg arbejdede. Kan godt træffe beslutningen, og kører til dyrlægen, men de bliver afleveret ved disken, og så kører jeg igen.
    jeg ved godt at det er livets gang, men jeg kan næsten ikke engang få mig selv til at slå fluer ihjel så jeg holder mig væk.


  • #72   4. okt 2013 Nu er hun blevet aflivet klokken halv tolv..... smiley
    Jeg valgte at se det men det var ikke spor slemt. hun lagde sig ikke særlig voldsomt ned og bag efter gik jeg hen til hende og agede og klappede hende farvel...... men jeg var godt nok tude færdig! men det er bare bedst for hende! og dyrlægen var rigtig sød og meget beroligende og fortalte os om at det slet ikke gjorde ondt på den og nu kan den ikke mærke sine smerter osv.....
    Men det var virkelig trist! smiley
    Men tak for alle jeres gode råd det var en stor hjælp ellers ville jeg ikke havde været der tror jeg ikke! smiley


  • #74   4. okt 2013 Godt du var der for hende.

  • #75   4. okt 2013 Jeg er bestemt også selv glad for at jeg gjorde det! smiley

  • #76   6. okt 2013 Da Avanti skulle aflives måtte jeg ikke være der for ejeren... heller ikke efter at han var blevet aflivet og måtte heller ikke være der da han blev kørt over på hospitalet... Jeg føler selv at jeg har svigtet ham... jeg har altid sagt at kun døden kan skille os ad og sandt nok døden skilte os ad, men jeg var der ikke ved hans aller sidste tid...
    Jeg ville bare ønske at jeg kunne være der ved hans side, da han var mit et og alt min aller bedste ven, ham jeg altid kunne komme til hvis der var noget. Drengen i mit liv for at sige det lige ud...
    Jeg er aldrig kommet over ham og kommer nok heller ikke helt over ham og føler så meget at jeg har svigtet min bedste ven...
    Nogen gange tænker jeg at bare hvis heste kunne tale, så jeg kunne få alle de svar på alle mine spørgsmål...

    Men super godt at du blev hos hende, ville sådan ønske at jeg kunne gøre det samme med Avanti...


    profilbillede
  • #77   6. okt 2013 Hvor træls at du ikke måtte være der! Kan godt forstå dig!..... smiley

  • #78   14. okt 2013 smiley Da min pony skulle aflives var jeg der selv fordi at så viste jeg at den var tryk ved at der var en den kendte og stolet 100%på jeg ved godt at det lyder svært at se sin pony dø men det er ikke så slemt som det lyder smiley jeg er glad for at jeg selv var der fordi at jeg så hvad der skete og at min pony ikke var bange smiley :) smiley smiley jeg syntes at du skal være der

  • #79   14. okt 2013 det er noget tid siden nu og jeg valgte at være der! smiley
    Det var det bedste! smiley :')


  • #80   14. okt 2013 Det var godt du valgte at være der min blev nu også aflive bare ikke af dyrlægen jeg nåede aldrig at sige farvel til hende for hun var væk inde savner hende så meget nu! smiley

  • #81   14. okt 2013 Hvor trist det er jeg ked af! smiley


Kommentér på:
Aflivning.....?

Annonce