{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.896 visninger | Oprettet:

Hest og kontanthjælp {{forumTopicSubject}}

Hest og kontanthjælp..

Jeg vil høre, om her er folk på kontanthjælp som ejer én hest. Og kontanthjælpen er den "almindelige" ca. 10.400 kr brutto (før skat), altså ikke den man får hvis man har hjemmeboende børn.
Du skal også bo for dig selv, altså ikke hjemme ved forældrene eller lign., være single (eller have en kæreste, derpå ingen måde indgår i din økonomi), og helst også have hesten opstaldet ude.

Mit spørgsmål går på:
Hvad I har af faste udgifter (staldleje, foder, smed, husleje, el, forsikringer, mobil, lån osv.) og hvad I ender op med at have til jer selv om måneden, når der er lagt til side til alle de faste udgifter..??
Kan I få det til at løbe rundt?

Ved det for nogle er meget personligt mht. økonomi, men håber alligevel på lidt svar smiley Vil man ikke lægge det frem her offentligt, så er en pb ligeså god..
Jeg lægger ikke selv mit budget frem her -da jeg synes det er, en ret personlig ting, men deler pb, hvis det er af interesse..

På forhånd tak til jer der vil dele her så vel som privat smiley


Lån penge til forbrug
Med et online forbrugslån kan du låne penge til lige netop det, du har lyst til at bruge pengene på. På PengePartner.dk kan du finde en oversigt over de bedste lån.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest og kontanthjælp
  • #1   10. jan 2013 Du skal være opmærksom på at kommunen faktisk kan bede dig om at sælge din hest.

    Man må næsten ikke have noget af værdi når man skal have kontanthjælp smiley


  • #2   10. jan 2013 Så vidt jeg husker, nu må i ikke hænge mig op på det, må man ikke eje noget med en værdi over 10.000 kr? så må kommunen vist godt sige du skal sælge og få penge den vej igennem

  • #3   10. jan 2013 du må ikke eje noget af værdi over 10.000 kr, hvis du modtager kontanthjælp.
    altså bil eller hest eller lignende...


  • #4   10. jan 2013 Tina: Rettelse: værdien på hesten må ikke overskride 10.000 kroner, hvilket er det beløb det er tilladt at have som formue smiley

    Jeg har hest og skal på kontanthjælp, men hesten overskrider ikke 10.000 kr i værdi.

    TS: kan desværre ikke svare ellers da jeg er hjemmeboende smiley


  • #5   10. jan 2013 Det kan de ikke..
    For det 1. er min hest ikke 10.000 kr værd i salgs-øjemed.
    For det 2. så rider jeg ikke stævner eller andre konkurrencer, hvor min hest den indbringer mig noget, for så ville det være noget helt andet.
    For det 3. så er en hest ikke en offentligt registreret "ting", som en bil, båd, og lign. så den- -hesten er i princippet som dit musikanlæg hjemme i stuen.

    smiley


  • #6   10. jan 2013 TS. At hesten ikke indbringer dig noget, er irrelevant. Det gør en bil heller ikke smiley

  • #7   10. jan 2013 Personligt forstår jeg slet ikke at man vælger at købe hest, hvis man er i økonomiske problemer, som man er hvis man er på kontanthjælp.
    Det kan ikke passe at samfundet skal betale for at du skal holde hest.
    Desuden hvis man får så mange penge i kontanthjælp at man kan have råd til hest, så er det for meget. Det er altså bare min mening..

    Så må man låne hesten ud eller finde part, eller sælge den...
    Undskyld jeg skriver som en sur kælling, men altså..


  • #8   10. jan 2013 TS det kan lige så vel være et musik anlæg til den værdi, hunde, katte, heste, you name it, det må ikke overskride en værdi på 10.000. Men så længe din hest ikke overskrider det, kan de ikke bede dig om at sælge nej smiley

  • #9   10. jan 2013 Smut: Det er faktisk relevant, for hvis du er stævnerytter og vinder penge til stævnerne, så er det noget kommunen går ind og beregner med.

  • #10   10. jan 2013 Jeg forstår SLET IKKE at du kan have hest, og ikke have dårlig samvittighed over det. Du for mere i kontanthjælp end folk der arbejder, ved du godt det? Hold kæft jeg synes det er sølle. Sikke et samfund..

  • #11   10. jan 2013 Picanda: Jeg beder på ingen måde, om flere penge, fordi jeg har hest. jeg har prioriteret en masse andet væk -som andre bestemt ikke vil fravælge, for at beholde hesten.

  • #12   10. jan 2013 Nu får jeg rent faktisk ikke kontanthjælp, så til jer der pådutter mig det, træk det venligst tilbage smiley

  • #13   10. jan 2013 TS. Påstår heller ikke at du er på kontanthjælp, fortæller dig bare hvordan reglerne hænger sammen på det punkt.

  • #14   10. jan 2013 Så er det da mærkeligt du opretter et emne om det..

  • #15   10. jan 2013 Picanda: er delvist enig. Men alligevel ikke helt ..
    Om man har hest eller ej på kontanthjælp handler om prioritering .jeg er hjemmeboende og vil få lige knap 3000 udbetalt om måneden (kun fordi jeg har frikort lidt endnu, ellers fik jeg mindre) jeg bor hjemme og er så heldig at jeg ikke skal betale andet end internet, linser og mobil samt selvfølgelig min hest selv. Men så er 3000 kr om måneden heller ikke meget smiley jeg prioritere bare således at det kan lade sig gøre.
    Når jeg nu alligevel får de 3000 om måneden, så er det da samfundet uvedkommende hvordan jeg bruger dem. Men nu havde jeg også min hest før min sygemelding stoppede min uddannelse.

    Jeg forstår dog heller ikke at man vælger at købe hest mens man er på kontanthjælp. Det er noget af et sats efter min mening, og viser lidt et overskud i økonomien som nok ikke burde være der, på en kontanthjælp. Jeg kæmper for at få det til at løbe rundt, og kan kun fordi min far bidrager lidt, og jeg har folk der gerne spæder til hvis jeg pludselig må tilkalde dyrlæge.



  • #16   10. jan 2013 hvis du ikke får kontant hjælp, hvorfår skrive om det ????


  • #17   10. jan 2013 TS: men de vil stadig ikke tage hesten fra dig, hvis du red stævner og fik penge ind der. For det er ingen fast indkomst du ville have på den måde. Og nu var det jo lige den situation jeg snakkede om smiley

  • #18   10. jan 2013 Elisabeth M: Det var nu heller ikke tiltænkt dig smiley Du har ret i det med hvad det er der har værdien, men det er de færreste sagsbehandlere der kommer på hjemmebesøg og kan se diverse indbo, med mindre de mener der er belæg for man ikke har giver korrekte oplysninger om éns formue

    Signe S: Hvorfor er det mærkeligt at oprette emnet? Jeg overgår i nær fremtid til kontanthjælp, hvis der ikke sker noget arbejdsmæssig.. Så for mig er det faktisk ret relevant spørgsmål


  • #19   10. jan 2013 jeg tror slet ikke du ved hvad du snakker om signe s du har sikkert alle de oplysninger fra medierne det passer jo ikke at en enlig kontanthjælps modtager får mere end en der har fast arbejde på 37 timer det er først i det øjeblik man står som enlig med børn så kan du få i hoved og r.. men ja det er rigtig K J R at så længe værdien på din hest ikke overstiger 10000 så må du gerne beholde den :-9

  • #20   10. jan 2013 Smut: Hmm.., det er "bare", hvad jeg har fået at vide, men som med så meget andet i det offentlige system, kan det jo sikkert være forskelligt fra sagsbehandler til sagsbehandler, fra kommune til kommune?? smiley

  • #21   10. jan 2013 kan da heller ikke se nogle steder at hun vil købe en hest men måske det kunne tænkes at hun rent faktiskt har en hest og ryger på kontant hjælp, så ville jeg da også gøre alt hvad der stod i min magt til at beholde min hest kontanthjælp eller ej

  • #22   10. jan 2013
    Jeg kan godt unde folk på kontanthjælp, SU, dagpenge mm. og have hest :o). Ligesom jeg godt kan unde dem og købe sig en flot kjole, et par nye sko, et dyrt anlæg. Eller bare det at gå til fodbold, gymnastik eller hvad man nu brænder for.

    Må man intet eje, inden fritidsinteresser ha', ikke gøre hvad gør en glad, så kan jeg ikke se hvad glæden ved at være til er :o).


  • #23   10. jan 2013 Undercover *DD*: For en gangs skyld jeg ret enig i det du skriver lige her smiley

  • #24   10. jan 2013 Jeg synes det er at nasse kommunen, når man får kontanthjælp og på SAMME tid har hest. Jeg synes godt nok ikke det er fair for dem der arbejder. Jeg vil kalde det at være samfundsnasser, for så gør man da INTET for at komme i arbejde smiley Blot min mening, nu er jeg nok også fra et andet sted i landet hvor man bliver opdraget lidt anderledes smiley

  • #25   10. jan 2013 Jeg synes også det er helt ok at folk køber hest på kontanthjælp. Som jeg skriver så forstår jeg det bare ikke helt. Og det er vel en ærlg sag smiley

  • #26   10. jan 2013 nathja J: Det er sådan sagen nemlig forholder sig smiley Jeg er ikke ude på at købe hest, jeg har en hest, jeg vil gøre alt for at beholde.. Og det er ikke en hest, jeg lige har købt..

    Det har jeg ikke skrevet nogen steder, da jeg ikke mener det har noget med selve opslaget/spørgsmålet at gøre..


  • #27   10. jan 2013 Signe S er helt måløs over din måde at tale ned til folk på man behøver jo ikke kigge på din profil for at gætte hvor du kommer fra...
    men det er jo også nemt nok at side som 15 årig og ævle om den slags du er vel bare vant til at far og mor betaler og efter min mening er det vel også at nasse?


  • #28   10. jan 2013 Signe: sikke en generalisering. Så folk som jeg der har haft hest før, og blot skal være på kontanthjælp i måske 3 maks 4 måneder skal bare sælge sin hest? Noget der kunne tage et halvt år at gøre.

    Aarh du. Nogen er måske nassere, men god nok ikke alle.


  • #29   10. jan 2013 Kommunen spørger ikke om man har hest

  • #30   10. jan 2013 Jeg forstår godt at man for alt i verden vil beholde sin hest, ville jeg også, havde jeg været på kontanthjælp og havde hest, desværre kan jeg ikke gøre ved at kommunen er sat sammen på den måde, og mener også det er total unfair det skal være på den måde smiley

  • #31   10. jan 2013 Hmm interessant indlæg - mange forskellige opfattelser af hvad man har ret til og ikke ret til smiley

    Førtidspensionister og syge folk har ikke noget med kontanthjælp at gøre ? De er tildelt penge fordi de ikke kan arbejde - kontanthjælp er for folk ...almindelige raske borgere som ikke er i arbejde og SU er for studerende !
    Overførselsindkomster hænger sammen med visse regler og paragraffer - så hvis der spørges til om man må have hest mens man er på kontant hjælp vel ja . Hvis der fra kommunens side bliver spurgt om man har væredier eller formuer på over 10.000 kr - ja men så hvis man svarer ærligt og så er svaret vel "NEJ ". Og så bliver din kontanthjælp vel tilbageholdt ...


  • #32   10. jan 2013 Signe: så først nu at du kun er 15. Så gider jeg egentlig slet ikke tage dem debat med dig smiley

  • #33   10. jan 2013 Kay; øøøh, "kontanthjælp, almindelig raske borgere"?? Ikke altid. Jeg skal have kontanthjælp fordi jeg i en periode er for syg til at studere, og min daværende uddannelse kunne ikke lade mig sygemelde så længe. Så nu skal jeg på kontanthjælp - som sygemeldt smiley

  • #34   10. jan 2013 Hallo - man ryger ikke på kontanthjælp fordi man er i en bilulykke !

    Man ryger på kontanthjælp fordi man er arbejdsløs og ikke i en A kasse smiley Eller har været arbejdsløs for længe til at være i en a kasse længere -


  • #35   10. jan 2013 Folk på kontanthjælp er tilrådighed for arbejdsmarkedet - ´er du syg hedder det sygedagpenge .

  • #36   10. jan 2013 Undercover DD - din mor er så førtidspensionist jo - ikke kontanthjælpsmodtager smiley

  • #37   10. jan 2013 Signe - Forstår ikke helt hvordan du kan sige, at når man er på kontanthjælp og har hest, så gør man intet for at få arbejde? Det hænger da overhovedet ikke sammen...

  • #38   10. jan 2013 Kay: nu må du stoppe, det er godt nok mig og ikke dig der skal på kontanthjælp som sygemeldt ikke? Jeg har nu styr på hvad det er jeg skal.
    Jeg skal på kontanthjælp men sættes som ikke ledig for arbejdsmarkedet.
    Jeg kan IKKE få sygedagpenge, da jeg åbenbart ikke opfylder alle krav. Men jeg kan få kontanthjælp uden at være ledig .


  • #39   10. jan 2013 Det er sørgeligt hvis du virkelig tror du skal på kontanthjælp efterfulgt af en afklaring ´som førtidspénsionist i din alder - men så vil jeg mene at et liv med hest fremover ikke bliver nemt for dig økonomisk - men det var så hverken min mening du spurgte om eller det spørgsmål du stilte i starten smiley


  • #40   10. jan 2013 Kay W

    Sådan burde systemet være, men det er det IKKE!

    Jeg har været sygemeldt siden august 2011, og mine sygedagpenge ophørte den 1. oktober 2012.
    Da kommunen var i tvivl om, om jeg var berettiget til forlængelse af sygedagpenge, har jeg lige været 3 måneder på kontanthjælp, for så at være på sygedagpenge igen nu, hvor jeg skal have klarlagt min arbejdsevne.
    Min forlængelse gælder 39 uger, og så står den igen på kontanthjælp, syg eller ej!

    Jeg kan desværre ikke blive rask, så jeg hænger desværre på vores trælse system.

    Grunden til at jeg ikke kunne få forlænget fra starten, var at min tilstand ikke var stationær (dvs. der stadig var mulighed for bedring), men at jeg heller ikke kan blive rask indenfor 2 x 52 uger, da min sygdom ikke kan helbredes.

    Det er et hul rigtig mange ender i, og så står den altså på kontanthjælp.


  • #41   10. jan 2013 Ja ok Smut - ,¨men det er i forbindelse med en handleplan vel <? Og det jeg prøver at generalisere er forskellen på overførselsindkomster der er - for en 18 pige - som ikke har arbejde men hest .

    Generelt er kontant hjælp for raske mennesker uden arbejde som trådstarter spørger om .
    Det er ikke for at grave i jeres sager - det er blot for at oplyse at de forskellige penge kommer fra forskellige kasser og der er vel en grund til de sætter et loft på de 10.000 ?



  • #42   10. jan 2013 hvis man er på udeboende for du ikke mere end 7000 kr før skat, har lige været på det, min kammerat havde en bil til 1500 kr. på kontanthjælp, så ved ikke om han har lavet noget fusk, men det kun hvis din hest er forsikret for mere end 10000 kr de kan se du du kan i princippet sige den kostede mindre, du må gerne have hest de beder dig ikke om at sælge den medmindre den er forsikret for over det beløb smiley men tvivler på du kan have hest på kontant havde knap nok råd til mig selv.


  • #43   10. jan 2013 Katrine k

    Konthjælpen er højere for folk over 25 år, og endnu højere hvis de har børn smiley


  • #44   10. jan 2013 nå for fanden, men det kan man næsten stadig ikke have hest på, ...ups mente 15000 kr på min kammerats bil smiley

  • #45   10. jan 2013 Nej, jeg ville i hvert fald ikke kunne have hest på det, da jeg i forvejen måtte have min kæreste til at betale min del af huslejen smiley

    Han kan sagten have en bil, hvis de ser det nødvendigt for at han skulle kunne finde et job, eller at han skylder flere penge for bilen, en han vil kunne sælge den for smiley


  • #46   10. jan 2013 slet ikke ville slet iikke turde forsøge hvis man skulle have dyrlæge osv. og det jo slet ikke sjovt at have hest på den bekostning at føle man ikke kan betale for undervisning og alt koster bare penge med hest smiley

    min mor har overtaget min fordi jeg ikke havde råd til det og syntes ikke det var fair over for den smiley


  • #47   10. jan 2013 har nu aldrig hørt at man ikke må eje noget af værdi for over 10.000 kr, men at man ikke må have mere end 10.000 kr på sin konto.

    Hvilket da også er rigmelig efter min mening, så kan man jo lige så godt bruge sine egne penge først før samfundet betaler.


  • #48   10. jan 2013 man må ikke have en formue og når man har noget forsikret i den prisklasse blir det set som en formue smiley

  • #49   12. jan 2013 Hold da op sikke mange generaliserende mennesker der findes!
    Man kan rent faktisk godt være på kontanthjælp, fordi man er syg og ikke kan arbejde. Det har jeg selv været, der var jeg sygemeldt på kontanthjælp og fritaget for diverse aktiverings tilbud.

    Jeg er på barsel nu og får min hest opstaldet pr. 1/2, selvom jeg stadig modtager kontanthjælp. Her kan det fint hænge sammen, men jeg bor også sammen med min kæreste, så mit budget kan du nok ikke bruge til det store smiley


  • #50   12. jan 2013 Hmmm der er ihvertfald nogen i denne tråd der ikke ved hvad det er de udtaler sig om.

    Jeg er 35 år - uddannet pædagog og havde et helt normal liv indtil feb 2011, hvor jeg var impliceret i en bilulykke.
    Blev sygemeldt og var syg i det første år det nu kan lade sig gøre i sygedagpengesystemet.....herefter fik jeg forlængelse i 39 uger...., så stadig sygemeldt - herefter røg jeg ud af dagpengesystemet og sagen er nu anket og selv sagsbehandleren på kommunen i kontanthjælpssystemet mener jeg har en god sag.
    Men nu sidder jeg på kontanthjælp og har dælme ikke selv bedt om det - er stadig sygemeldt og har speciallægernes udmelding for, at mine men er stationære nu og jeg kommer aldrig tilbage som pædagog.

    Skulle jeg droppe mit liv? Smide hestene ud af vagten fordi det ikke er "tilladt" at "nasse" på systemet?
    Jeg skal ikke være på kh resten af mit liv - det kan være jeg får en pæn erstatning for og være blevet smidt på kh....og om jeg er heldig og få et liv med et godt flexjob er måske muligt - det kan også være jeg ender som førtidspensionist.

    Skulle jeg ændre på min prioritering? De penge jeg sætter af til hestene herhjemme...skulle jeg hellere bruge dem på lidt mere luksus af mig selv, en bytur, frisør, nyt tøj istedet for genbrugs, en tur i biografen eller andre ting som jeg slet slet ikke har lyst til?
    Min hjerne har taget skade pga ulykken og jeg kan slet ikke holde til og være sammen med ret mange mennesker/være social da min hjerne overloader pga for mange ydre stimuli...

    Er det så okay jeg er hjemme - ude på landet, med mine heste som neurologerne siger er noget af det bedste jeg kan omgås for og få det bedre - eller??

    Nogle gange skal man tænke længere end bare lige....

    Jeg har også bil - den står blot ikke i mit navn! Jeg har også en datter jeg skal forsørge - og hvordan gør jeg det bedst? Ved og have et tåleligt liv som giver hende en god mor eller ved og opgive, sygne hen og blive mere syg?
    Mon ikke det er billigere for samfundet, at jeg kan varetage min rolle som mor end hvis jeg ikke kunne?

    Tænk jer om derude - tingene er ikke sort/hvide!


  • #51   12. jan 2013 Hmmm der er ihvertfald nogen i denne tråd der ikke ved hvad det er de udtaler sig om.

    Jeg er 35 år - uddannet pædagog og havde et helt normal liv indtil feb 2011, hvor jeg var impliceret i en bilulykke.
    Blev sygemeldt og var syg i det første år det nu kan lade sig gøre i sygedagpengesystemet.....herefter fik jeg forlængelse i 39 uger...., så stadig sygemeldt - herefter røg jeg ud af dagpengesystemet og sagen er nu anket og selv sagsbehandleren på kommunen i kontanthjælpssystemet mener jeg har en god sag.
    Men nu sidder jeg på kontanthjælp og har dælme ikke selv bedt om det - er stadig sygemeldt og har speciallægernes udmelding for, at mine men er stationære nu og jeg kommer aldrig tilbage som pædagog.

    Skulle jeg droppe mit liv? Smide hestene ud af vagten fordi det ikke er "tilladt" at "nasse" på systemet?
    Jeg skal ikke være på kh resten af mit liv - det kan være jeg får en pæn erstatning for og være blevet smidt på kh....og om jeg er heldig og få et liv med et godt flexjob er måske muligt - det kan også være jeg ender som førtidspensionist.

    Skulle jeg ændre på min prioritering? De penge jeg sætter af til hestene herhjemme...skulle jeg hellere bruge dem på lidt mere luksus af mig selv, en bytur, frisør, nyt tøj istedet for genbrugs, en tur i biografen eller andre ting som jeg slet slet ikke har lyst til?
    Min hjerne har taget skade pga ulykken og jeg kan slet ikke holde til og være sammen med ret mange mennesker/være social da min hjerne overloader pga for mange ydre stimuli...

    Er det så okay jeg er hjemme - ude på landet, med mine heste som neurologerne siger er noget af det bedste jeg kan omgås for og få det bedre - eller??

    Nogle gange skal man tænke længere end bare lige....

    Jeg har også bil - den står blot ikke i mit navn! Jeg har også en datter jeg skal forsørge - og hvordan gør jeg det bedst? Ved og have et tåleligt liv som giver hende en god mor eller ved og opgive, sygne hen og blive mere syg?
    Mon ikke det er billigere for samfundet, at jeg kan varetage min rolle som mor end hvis jeg ikke kunne?

    Tænk jer om derude - tingene er ikke sort/hvide!


  • #52   12. jan 2013 Jeg er på kontanthjælp da jeg ikke kan arbejde eller gå i skole pga en sygdom. Jeh står bare som ikke ledig! Jeg har ikke tænkt mig at sælge min hest bare fordi at jeg er for syg til et normalt liv. Min hest betyder alt for mig, det er pga ham at jeg kommer op om morgenen og Han gør mit liv værd at leve. Jeg bør hjemme på trods af at jeg er 22år og for derfor "kun" 3200kr om måneden. Jeg har bare valgt at priotere hesten frem for alt andet.


  • #53   12. jan 2013 Lindehovedgård:

    Ved ikke hvor smart det er, at du åbenlyst fortæller at du snyder samfundet ved at "dine" heste står registreret hos din svigerfar. Kommer det for øre ved den forkerte person skal du regne med det bliver meldt..
    Nogle gange er folk sgu' selv skyld i det hvis du spørger mig. Det er da for dumt at skriver herinde ...


  • #54   12. jan 2013 Det er hans heste?? Det kan jeg nu ikke se noget i

  • #55   12. jan 2013 Det var ikke det du skrev før smiley
    Dig om det ...


  • #56   13. jan 2013 DD - Nu kan vi jo ikke læse hvad Lindhovedgården har skrevet, så måske er der mere i det. smiley

    Men jo, jeg synes nu også det er snyd hvis man har sine egne heste registreret ved en anden. Den der står som ejer af hesten, bør også stå for det reelle ejerskab af hesten, og det er det jo så ikke i det tilfælde, hvor man fx har sine heste registeret ved en anden i familien, uden at vedkomende står for hesten overhovedet. Især hvis man registrerer den i en andens navn, for at man kan få kontanthjælp o.lign. Så snyder man jo samfundet, da man ellers ikke ville kunne have fået kontanthjælp.


  • #57   13. jan 2013 K J R, for at svare på dit spørgsmål og lade hele debatten være debat, ja, så er jeg på kontanthjælp med hest. Det kan godt lade sig gøre, man er dog nødt til at prioritere anderledes end hvis man er i arbejde med alm. løn. Som jeg har forstået på dit indlæg er det for en periode!? Hvis det er rigtigt, skal du måske forberede dig på at i den periode vil der ikke være råd til så mange andre fornøjelser end hesten. Kort og godt, er mit svar til dig: Det kan lade sig gøre, man skal bare tænke sig om og være forberedt på at have en stram økonomi smiley

  • #58   13. jan 2013 Du må gerne have en hest på kontanthjælp. Det nemmeste er slet ikke at nævne at du har en, jeg havde hest da jeg engang var på kontanthjælp og selv om de vidste jeg havde en nævnte de den aldrig.

    Det er noget andet hvis du har en rimelig ny bil, hvis du har en gammel spand til 10000 kr er de også ligeglade.



  • #59   13. jan 2013 DD - Det kan godt være,men uanset hvilken grund du har til det, så snyder man stadig samfundet ved det. smiley

  • #60   13. jan 2013 Kontanthjælp er ikke kun for lønmodtagere. Kontanthjælp er for de borgere som ikke er berettiget til sygedagpenge eller dagpenge (altså folk der ikke er forsikrede via deres fagforening.)

    Det er nogle virkelig dårlige regler der er i vores "velfærdssamfund". Kommunernes sagsbehsandlere med råd fra lægekonsulenter sidder og træffer beslutninger om om en borger kan få penge og tager ofte ikke egen læges ord for pålydende. Endvidere arbejder kommunerne jo ret langsomt, og trækker sagerne i langdrag, således at folk på sygedagpenge falder ud af dagpengesystemet og kun kan få kontanthjælp efter de 52 uger man kan være på sygedagpenge (ved ikke om der er kommet nye regler.)


  • #61   13. jan 2013 Min hest står - og har altid stået i min mors navn. Skal jeg så, bare fordi jeg kommer på kontanthjælp skrive hende over i mit navn, bare fordi det er mig der står for hende dagligt?
    Det giver faktisk ingen mening for mig, når hun hidtil har stået i min mors navn.


  • #63   13. jan 2013 Jeg røg på kontanthjælp i 3 år, fordi jeg ikke kan arbejde og de ville til at starte med ikke give med pension. Jeg har så fået de nu, men jeg var altså på kontanthjælp først, fordi jeg er syg og de ikke vidste hvad de skulle gøre med mig.

    Hvis man allerede har hesten og af en eller anden grund så må på kontanthjælp, kan jeg virkelig ikke se problemet. At man anskaffer sig den efter man er kommet på kontanthjælp er hul i hovedet, efter min mening.

    Er det kun rige mennesker der arbejder der må få deres egen hest? Må vi andre ikke være med, hvis pengene er til det?


  • #64   13. jan 2013 Nana: Nu er det her et eksempel - for min hest overstiger ikke en værdi på 10.000, så ligegyldigt hvad andre mener er rigtigt eller forkert, så er der ikke noget i min sag.
    Men, hvis man i et tilfælde som mit har en hest der står i min mors navn, så blot fordi jeg er bruger af hesten, gør det at jeg pludselig skal på kontanthjælp vel ikke at jeg bør flytte hesten i mit navn? Hesten har aldrig stået i mit navn, så hvorfor nu?


  • #65   13. jan 2013 Smut - men hvorfor står din hest overhovedet i din mors navn, hvis det er din hest? Hvem af jer anser du for at være ejer af hesten?

  • #66   13. jan 2013 CTS: Fordi det var min mors og fars gave til mig, jeg gik ikke selv ud og lagde pengene for den smiley

    Økonimisk ser jeg min mor stå som ejer, fordi det lige netop er hende der har været med til at købe hesten, for hende og min fars penge.
    Udover, jamen så er det jo mig der ''ejer'' den. Jeg står for alt, men det er ikke MIG der har købt hesten smiley



  • #67   13. jan 2013 ^ men igen, for mit vedkommende kan det være ligegyldigt, for min hest er ikke 10.000 kr værd og overstiger altså ikke den formue jeg må have smiley

  • #68   13. jan 2013 Okay, jamen så er det jo i princippet heller ikke noget galt i at den står i din mors navn. Selvom jeg nok selv ville have haft den i mit eget navn, hvis jeg selv står for ALLE udgifter osv. også selvom man ikke selv har købt og betalt den.

    Du ejer jo fx også de ting du får i fødselsdagsgave, selvom det er nogen andre der har betalt for det. smiley

    Der hvor problemet opstår, er når folk selv køber hesten, men sætter den i en andens navn, for at kunne få sociale ydelser. smiley


  • #69   13. jan 2013 DD - Fordi du jo ikke sælger hesten, og du står jo nok med de samme udgifter uanset om det er dig eller din kæreste der står som ejer. Hvis du derimod 'sælger' eller 'giver' hesten til din kæreste, og han så står for alle de udgifter du selv stod for før. Jamen fint nok. Men i og med du kun gør det for at kunne få sociale ydelser, så snyder du samfundet, da du så får noget, du ellers ikke ville kunne få.

  • #70   13. jan 2013 CTS: Det er jeg også helt enig i, det synes jeg heller ikke er fair smiley

    Men nu var hele min situation jo baseret på at hesten siden jeg var 12, har stået i min mors navn. Jeg har på ingen tidspunkter haft i tankerne at få den flyttet til mit eget, så jeg så heller ingen grund til at begynde at tænke de tanker, blot fordi jeg skulle på kontanthjælp smiley Jeg er overhovedet ikke ude på at snyde nogen, jeg finder det bare ikke logisk smiley


  • #71   13. jan 2013 Men det er jo som sagt også noget helt andet, end hvis man bevidst flytter hesten i en andens navn, for at kunne få sociale ydelser. smiley

  • #72   13. jan 2013 Jeg havde en fjordhest med tavle (værdi 6.000 kr) og en shetlands pony uden tavle (værdi 1.000 kr) for et par år siden mens jeg var på kontanthjælp.. Solgte dem for at å råd til et indskud på en ny lejelighed jeg blev nødt til at flytte til..

    Kommunen anede ikke jeg havde dem..


  • #73   13. jan 2013 Jeg har lige været på kontanthjælp, da jeg ikke kunne finde arbejde. Var alle steder!

    Jeg havde 3 heste (har stadig) 2 af de er mine, og den sidste er min mors, hendes navn står på papir og det er hende der står for alle udgifter. men den står opstaldet samme sted som mine da jeg rider den for hende.
    Jeg betaler 2500,- for alt i husleje,
    1200.- med alt i staldleje for den store
    intet for den lilel da det er mine svigerforældres gård og den næsten ingenting bruger.
    100 kr på mobil
    400 kr i benzin
    300 kr for olie til den store hest

    Der ud over har jeg en kat som ca koster mig 300kr (højt regnet) om mdr

    Jeg vil sige at det kun var med nøs og næppe at jeg kunne få mit til at løbe rundt, og min kæreste, svigerfamilie og egen familie har hjulpet mig meget, min kæreste har hjulpet med mad penge, min svigerfamilie har givet mig lov til at have ponyen der ude gratis, og min egne forældre har betalt for smed og dyrlæge i den periode. smiley

    Men det kunne løbe rundt.
    Hvis du har flere spørgsmål til det at være på kontanthjælp være udeboende alene, så skriv bare PB til mig smiley




  • #74   13. jan 2013 Tusind tak til jer der på den ene eller anden måde har svaret/prøvet at svare på mit spørgsmål smiley

    Også endnu en gang tak til jer der har skrevet PB'er smiley

    Selve debatten mit spørgsmål har sat i gang kan jeg ikke lige nu overskue at svare på/tage stilling til.., men vil man have mit svar på noget mht. debatten, så skriv lige KJR som allerførste linie, så skal jeg vende tilbage smiley


  • #75   13. jan 2013 hejsa
    jeg havde min travhest da jeg har på kontakt hjælp.
    jeg havde billig husleje sidder i 3 vær på 74 kvm til 2135 kr med boligsikring
    i den pris er alt med vand varme trappe vask. fælle antene. kun + el.
    der til kommer såføldi lecens og forsikringer og internet og mobilen og lån
    jeg har faste udgifter for ca 4400 kr om mdr

    jeg går ikke i byen hver weekndt og jeg køber ikke en masse tøj.
    jeg æder ikke helt vildt.

    jeg har ikke haft noget problem med at betale min udgifter til hesten


  • #76   13. jan 2013 Som jeg siger - hvis han overtager de udgifter du har nu, så har du jo givet/solgt hesten til ham, og så er det jo i princippet ikke snyd. smiley

    Men jeg tror nu alligevel ikke, hvis du bliver nødt til at gøre som du beskriver, at du skal sige det for højt til nogen, for det kan godt betyde, at du ikke kan få de sociale ydelser. smiley


  • #77   14. jan 2013 Teamnordhuset - så kunne det jo sådan set i princippet ikke løbe rundt for dig, med al den hjælp fra familie smiley

    det er en spændende debat, med gode forskellige synspunkter..
    jeg syntes den er svær at tage stilling til - men kan ikke lade være med at tænke tanken, at hvis man er for syg til at have et arbejde og skal have hjælp af samfundet, hvordan har man så kræfter/evner til at passe/ride en hest? (Håber ikke det støder nogen, det er et undrende spørgsmål)

    Men er enig i hvad KayW, og CTS siger ...
    Generelt set er kontanthjælp jo til folk som er arbejdsløse, men gerne skulle ud af starthullerne og tilbage på arbejdsmarkedet - BEMÆRK "GENERELT"


  • #78   14. jan 2013 Anita: for mit vedkommende var hesten en lang periode det eneste der ind i mellem fik mig ud af sengen. Nu er det forskelligt hvad der kan holde folk fra arbejdsmarkedet, men i mit tilfælde er det psykiske problemer. Jeg havde en ansvar følelse overfor min hest (har jeg stadig, på et mere normalt plan) og det var kun min dårlige samvittighed overfor hesten og familien der forhindrede mig i at tage mit eget liv. Min hest holdt mig altså i live da det var aller værst . Nu, hvor jeg har det en smule bedre, så er hesten mit frirum, et sted jeg kan være når min tanker skal have plads. Venner har jeg heller ikke altid haft mange af, og den plads har min hest også overtaget.

    Det var ihvertfald en forklaring på hvorfor man kan have kræfter til at have hest selvom man er syg smiley kræfterne var der egentlig ikke for mit vedkommende, men det gjorde mig godt at komme ved min hest.


  • #79   14. jan 2013 Tak for forklaring smiley igen der er 100 forskellige grunde til hvorfor man er i den situation.. og jeg vil gerne unde alle både syge og raske et så dejligt liv som overhovedet muligt, men jeg tænker stadig er man for syg til at arbejde er man også for syg til at holde hest(LÆS: i nogle tilfælde smiley

    men ja det er en god debat, som er svær at tage 100% stilling til, da det er så svlært bare at snakke udfra det generelle synspunkt... hvis du fporstår smiley


  • #80   14. jan 2013 Anita - Hesten er det der får mig ud ad døren hver dag. Den giver mig så meget og er en slags "terapeut" for mig. Altså, jeg har svært ved at mærke mig selv, men det kan jeg på hesten, plus at jeg finder bare en smule ro i mit ellers kaosfyldte hoved når jeg er sammen med hestene.

  • #81   14. jan 2013 Melanie - syntes det er fantastisk når hesten kan bruges på den måde smiley

  • #82   14. jan 2013 Anita: ja det er en svær diskusion, fordi man lige netop vil komme til at generalisere.

    Jeg prøver ikke at føle mig ramt af noget af det, for inderst inde ved jeg godt, at jeg ingen grund har til at føle mig ramt.
    Jeg har haft hesten i mange år, jeg har også været syg i mange år, men kun sygemeldt i 4 måneder - og jeg har ikke fået 1 kr af staten endnu, jeg har først lige søgt. Jeg er allerede på vej til at finde uddannelse igen.
    Og jeg kan ikke se det retfærdige eller logiske i, at jeg skulle have solgt min hest i den her periode smiley


  • #83   14. jan 2013 håber ikke det er noget af det jeg skrev der har følt dig "ramt" af smiley

    Men det er jo bare mega fedt hvis du er på vej tilbage i udd. og nej selvfølgelig skal hesten ikke sælges ved man ved det er en mindre periode og sådan.. smiley
    Men jeg vil gerne blive klogere på det, så prøver bare at være undrende smiley


  • #84   14. jan 2013 Nej det føler jeg mig slet ikke stødt over. Tværtimod bliver jeg nærmest "glad" når folk gider vise interesse for den enkelte sag, i stedet for blot at dømme alle og tro at alle bare er samfundsnassere smiley



  • #85   14. jan 2013 Hej.
    Jeg er paa kontankt hjaelp.
    Jeg har hest, dog ikke ude, men har samme udgifter.
    Hvis man ejer for over 10,000 kan konmunen forlange men saelger hesten eller vil man miiste sin hjaelp.


  • #86   14. jan 2013 Godt :--)

    Der er dem der helt sikkert går under kategorien samfunds nassere, som jeg ingen respekt har for overhovedet .. Også er der jer/dem som ikke er i denne situation frivilligt/af egen fri vilje smiley
    Hvor jeg især finder stor respekt for en som dig, som er på vej "tilbage i systemet" efter sygdom! smiley


  • #87   14. jan 2013 Mange tak - jeg synes også jeg kæmper en brav kamp for det smiley

  • #88   14. jan 2013 Ja smiley også er det jo bare fantastisk at det lykkedes når man har kæmpet for det smiley

  • #89   14. jan 2013 Smut.. jeg kan følge dig 110%
    jeg ryger selv på kontanthjælp her fra den første. jeg er så bare i den uheldige situation at jeg har søgt hjælp igennem kommunen, så jeg kunne få gennemført min uddannelse, og da jeg også har psykiskeproblemer. (revision, mentor, støttepæd mv) men de har stadig ikke fået fingerne ud af, den vi andre sidder på, så nu ryger min SU, og jeg kan starte forfra igen til august for 3. gang...

    Grafik (hesten) er dog ikke min egen, men jeg er den eneste, som rider ham.. så jeg ser ham som min egen. han forstår at få smilet frem på en skod dag. (du kender dagene hvor alt bare er LORT) men var han min egen og de bad mig sælge ham.. så havde min verden gået under.. =/

    Men stor respekt for at du kæmper.. smiley mange giver bare op.. =/


  • #90   14. jan 2013 Jeg må ærligt sige hold kæft jeg hader folk der er på kontant hjælpmef at de har det ihh og åhh så hårdt, op i røven med det der er faktisk folk der arbejder der får mindre.., min mor feks. ville få mere udbetalt efter skat hvis hun var på kontant hjælp, det er bare så forkert.
    Så jeg har det sådan lidt hvis i ikke kan acceptere at de kan vælge og sige i skal sælge jeres hest, så er det dæleme et trist samfund vi lever i, at folk der tjener mindre ovenikøbet skal hjælpe jer og i så faktisk får mere end de selv gør!
    Det er ikke dedikeret til nogle havde bare lige brug for at komme ud med det!


  • #91   14. jan 2013 Alle har ret til sin mening.

    Jeg hader folk der mener de er så pisse meget bedre end os andre, fordi de arbejder og har hus, børn, volvo og røven fuld af penge..

    Jeg hader også folk der nasser, fordi de ikke GIDER at lette deres fede røv.

    Og så er der os der HADER at være på kontanthjælp, men ikke liiige har andre muligheder, pga, helbred. Jeg er så på pension nu, men det er jo stadig det offentlige der betaler det. Og nej, jeg synes ikke det er sjovt at lave nada for jeres skattepenge. Jeg synes heller ikke det er sjovt at være så syg at jeg ikke engang kan have en kontorarbejde 2 timer om dagen! Og jeg har nu tænkt mig at få den fucking hest alligevel. Et eller andet skal der jo være rart i mit miserable liv.

    God dag til jer! (:


  • #92   14. jan 2013 Jeg hader at være på kontant hjælp. Vil gerne id og arbejde.

    Men der er jo en grund til at jeg er på kontant hjælp.
    Hvis der er for mange mennesker, 6 og op efter går jeg helt i sort og besviner.
    Og jeg får hjælp til det...


  • #93   14. jan 2013 Melanie divine

    Sådan en som dig kan jo ikke gøre for det og ville sikkert hellere end noget andet ud at arbejde, men folk der kan arbejde men ikke tager det fordi de får mindre penge at gøre med, viser jo måske også at politikerne burde overveje at sætte den ned så folk gad at tage et arbejde og folk der ikke kan, kan selvfølgelig godt få udbetalt penge så de kan få et nogen lunde normalt liv.. Syntes bare det er pisse dobbelt moralsk at nogle folk arbejder men får fandme mindre end dem der ikke gør!


  • #94   14. jan 2013 ^^det er jeg enig med dig i LGJ smiley

  • #95   14. jan 2013 Jeg hader at være på kontant hjælp. Vil gerne id og arbejde.

    Men der er jo en grund til at jeg er på kontant hjælp.
    Hvis der er for mange mennesker, 6 og op efter går jeg helt i sort og besviner.
    Og jeg får hjælp til det...


  • #96   14. jan 2013 Stald Thyras.. har det på samme måde.. min max er dog 5.. men jeg øver mig.. børn er faktisk mindre "skræmmende" så jeg er der når der blir undervist unger, der hvor "min" hest står.. det hjælper MEGET. og ellers når du er oppe og handle, så øv dig i at stå i kø.. (den er hård!!!!) men små bitte skridt er bedre end intet.. smiley

    Så fuck dem der ser ned på "os".. vi ved meget bedre.. er kæreste med en som hader folk på kontanthjælp og har lige droppet bomben for ham i dag.. det blev ik just positivt modtaget, men han ved jo at jeg har kæmpet for ikke at ende der.. og som han til sidst sagde.. "ja, altså jeg vil jo gerne se fremgang og ikke tilbage gang, men når du får kontanthjælp, så kan det jo kun gå fremad derfra." smiley (sagt med et smil)

    Jeg er 24år og har kun første år af HF.. det er ikke just godt for ens selvværd!! vil sku da hellere være rask og kunne studere på fuldtid, end at være syg og på kontanthjælp!


  • Staldpigen
    Staldpigen Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 4
    #97   16. jan 2013 Spændende debat..
    Min søster er 27 år, på kontant hjælp.. ejer et hus på en værdi af 1 million, har en datter, er single og har hest som er mere værd end 10000... Hun får 14000 før skat, pga huset har hun højt fradrag så hun har 11000 udbetalt.. Hun er på intet tidspunkt blevet bedt om at sælge hverken hus eller hest.. Hun havde også 50000 i banken som er en opsparing til hendes videre uddannelse, og de er ikke blevet modregnet ! Så jeres oplysninger holder ikke helt stik... Der er mange love og paragraffer men det nemmeste er at læse dem alle igennem smiley jeg er 100 på at min søster ikke sælger hverken hus eller hest smiley


  • #98   16. jan 2013 Melanie - Hvordan kan det være, at du kan holde til at have hest, men ikke til at arbejde?

  • #99   16. jan 2013 CTS: Hvis du læser lidt længere oppe, så har Melanie allerede svaret på det.

  • #100   16. jan 2013 Staldpigen - Men det er nu engang en lov, at man ikke må have mere end 10.000 kr i værdi, for at kunne få kontanthjælp. smiley Måske er der undtagelser, som din søster så går ind under, men det lyder da mærkeligt, at hun har så dyrt et hus og hest, og så stadig er på kontanthjælp. Jeg har det sådan, at hvis man har noget af så høj værdi, så må man sælge det først og så få penge den vej. Jeg synes sgu ikke det er særlig fedt at skulle give penge til en der reelt set har penge nok til at kunne klare sig selv, hvis de lige ville gøre lidt for det også. smiley

  • #101   16. jan 2013 Smut - Jeg kan ikke se hvor hun har svaret på hvordan hun rent fysisk kan holde til at arbejde ved hesten, når hun ikke kan holde til at sidde to timer på et kontor. smiley

  • #102   16. jan 2013 Rent fysisk er der vidst heller ikke noget svar.

    Men så vidt jeg ved fra andre emner er det de psykiske ting der forhindre hende - ikke de fysiske - men det vil jeg nu lade hende selv svare på smiley


  • #103   16. jan 2013 Jeg kan også godt forstå de psykiske, men det er de fysiske jeg undrer mig over. smiley

  • #104   16. jan 2013 Men de psykiske kan jo være grund nok til at man ikke kan klare 2 timers kontorarbejde :-)??

    Jeg har selv været sygemeldt siden september, og jeg kan heller ikke holde til det. Jeg har prøvet at være i arbejde i november måned, jeg holdt ikke en gang 2 timer før jeg brød sammen første gang smiley


  • #105   16. jan 2013 Tak Smut (:

    CTS - Fordi jeg psykisk ikke kan holde til det. Jeg har ingen fysiske skavanker der gør at jeg ikke kan arbejde, det er alt sammen psykisk. Jeg kan ikke være sammen med andre mennesker ret længe ad gangen, hvis jeg ikke kender dem og jeg har svært ved at lade folk at kende, fordi jeg er meget nervøs ved kontakt med fremmede, som jeg er tvunget til på en arbejdsplads. Jeg har prøvet at tage uddannelse tre gange på tre forskellige skoler, hvor det er gået ad helvedes til hver gang, fordi jeg ikke kan holde til det psykisk. Og det kan så vise sig fysisk ved at jeg kan føle mig syg, kaste op, bliver svimmel og begynde at svede helt vildt, fordi panikken raser i mig, pga. min psyke.

    Hesten er en slags terapeut for mig, som også tidligere skrevet og derfor holder jeg meget af, at omgås hestene, fordi de hjælper mig i min hverdag, med nogle af de problemer jeg har.

    Jeg er så heller ikke på kontanthjælp, så loven omkring hvad man må og ikke må der, holder ikke i min situation. Jeg må godt have hest til mange penge, hvis det passer mig.


  • #106   16. jan 2013
    Det her spørgsmål lyder nok dømmende, er det ikke ment som, det er ment som et spørgsmål intet andet. Ikke dømmende.

    Hvordan kan man ikke holde til det psykisk at møde nye mennesker på arbejdet, men godt holde til det ved indkøb, til lægen, til psykologen ( venteværelse ), ved opstaldningsstedet, når smeden kommer, når der er folk der kommer og tjekker ens lejlighed hvis noget er galt, andre i opgangen osv. ?


  • #107   16. jan 2013 Krikken - Det kan jeg heller ikke bare lige. Jeg skal forberede mig i god tid før jeg forlader min lejlighed. Jeg åbner aldrig min dør hvis folk kommer uanmeldt, fordi jeg ikke tør, jeg tør ikke tage min telefon når der ringes med et nummer jeg ikke kender og jeg gør ikke ud af min dør, hvis der er andre i opgangen. Jeg venter til de er væk.

    Når jeg endelig får samlet mig nok til at gå ud, ved jeg at jeg kan smutte hjem og gemme mig, hvis jeg føler at det er ubehageligt for mig og går over min grænse. Jeg kan ikke bare skride fra et arbejde, hvis jeg føler det ubehageligt.


  • #108   16. jan 2013 Krikken: For mit vedkommende, så svinger det rigtig meget, hvor meget jeg kan holde til andre mennesker. Det kommer an på hvor og hvordan det hele er sat op.

    Det er anstregende for mig at omgås mennesker, fordi jeg er meget opmærksom på alt jeg gør. F.eks. i skolen, kunne jeg ikke åbne mit penalhus når der var stille i klassen, fordi jeg var bange for nogen hørte mig og derfor flyttede opmærksomhed mod mig. Jeg kunne heller ikke rejse mig fra stolen fordi jeg var bange for at den ville skrabe over gulvet, eller knirke. Der skulle helst være larm hvis jeg skulle bevæge mig rundt.

    Køer i supermarkeder er ikke så svært for mig, der skal bare ikke være for proppet. Det kommer også an på hvor stort stedet er (ja alle ting spiller ind) I Bilka f.eks. hvor der er højt til loftet og stort omkring mig, folk står med indkøbsvogne og står derfor ikke og ånder mig i nakken - ja der er det ikke så svært for mig.
    Men i den lokale brugs (fakta f.eks.) lavt til loftet, tætpakket, og smalt mellem kasserne, der kan jeg godt stå og få det varmt og ubehageligt. Tit kan det hjælpe hvis jeg høre høj musik imens.

    Jeg har været så heldig altid at stå i en lille stald. Men ved hestene har det nu sjældent været et problem. Jeg føler mig sikker i mit arbejde/min omgang med hestene.

    Om dagen når jeg er alene hjemme åbner jeg meget sjældent døren medmindre jeg ved hvis der kommer nogen. (hvis jeg VED at jeg venter på en pakke eller lign) men hvis det er uanmeldt, åbner jeg nærmest aldrig.

    Men når jeg er nogen steder f.eks. på kommunen, i skole eller ved lægen, så selvom jeg umiddelbart kan holde til det, så skal der ikke meget til at hyle mig ud af den. Hvis der er en person der snakker bare lidt for hårdt til mig eller er nedladende overfor mig, så bryder jeg sammen.
    Det samme hvis nogen forskrækker mig voldsomt, så bliver jeg meget usikker, ryster, får det varmt og sådan.

    Mit primære problem med at starte på uddannelse/arbejde lige nu, er at jeg er bange for at fejle, og som beskrevet længere oppe, at folk flytter opmærksomhed til mig.
    Jeg er bange for at bryde sammen, og det gør det kun sværere at lade være med at bryde sammen. Jeg kan ikke flytte fokus fra mig selv og alt hvad jeg gør. Alt hvad jeg gør skal være velovervejet og gennemtænkt, så hvis jeg ikke har tid til det (f.eks. hvis jeg bliver kastet ud i gruppearbejde, eller bliver presset til at svare på et spørgsmål på klassen, selvom jeg ikke rakte hånden op) så knækker filmen for mig.

    Det er enormt svært at forklare, især fordi det jo for andre kan lyde som meget mærkelige ting.



  • #109   16. jan 2013 Ang. opstaldningsted, så er jeg i en lille privat stald KUN med folk jeg kender og føler mig så tryg ved som jeg nu kan.

  • #110   16. jan 2013 Men hvis man skal kunne forstå det, skal man nok prøve at forestille sig hvordan det er, at have en hjerne der konstant er på overarbejde.

    En hjerne der skal se alt, opfange alt, analysere alt der bliver sagt og gjort af folk omkring en. Det er dét der for mit vedkommende er anstrengene og som trætter mig.

    Jeg arbejder på at starte op på uddannelse, men det bliver på mine principper. F.eks. at jeg kan starte med at komme i skole maks 4-6 timer fordelt på en uge, og at jeg har mulighed for at gå hvis det bliver for meget. langsomt skulle jeg så gerne med hjælp fra psykiatrisk lære at vende mig til at være i skole, og med tiden så trappe op.


  • #111   16. jan 2013 Melanie - Okay, så forstår jeg det bedre. smiley

  • #112   16. jan 2013 Det lyder meget som mig Smut.. jeg har fuldtidsjob..Det er virkelig hårdt for hjernen.
    Men jeg har så heller ikke de diagnoser du har? Så vidt jeg husker var det noget borderline? Du må meget gerne rette mig hvis jeg forkert på den:-)


  • #113   16. jan 2013 Smut. hvilken kommune bor du i?

  • #114   16. jan 2013 Missen: Aalborg smiley

  • #115   16. jan 2013 Charlotte: Jeg er faktisk ikke helt ''udredt'' endnu.
    Jeg har tidligere haft en moderat depression, den er dog mere eller mindre væk nu.
    Mine ''nye'' (som egentlig er mange år gamle, men først diagnostiseret nu) diagnoser er personlighedsforstyrrelse og følelsesmæssig forstyrret smiley

    Der har også været snakke om lidt angst, men ikke noget der er sat fast endnu ..


  • #116   16. jan 2013 Okay jeg har "bare" depression og angst..
    Heldigvis velbehandlet


  • #117   16. jan 2013 Dejligt at det er velbehandlet! smiley Det så sjældent man høre de gode ting omkring sådan noget smiley

  • #118   16. jan 2013 jeg flytter til Aalborg så.. for hernede får man lov at passe sig selv.. eller blir smidt i vente position.. så nu fejler jeg min uddannelse for 3. gang.. =/
    har søgt al den hjælp som jeg mente var noget, der kunne hjælpe mig igennem de her "sølle" 23 timer i skole.. men det blir bare hele tiden udskudt, og ellers så skifter de lige sagsbehandler midt i det hele.. så det tog også 1½md.. det er så utilstrækkeligt!


  • #119   16. jan 2013 Missen: Lad være med at sætte næsen for højt op efter andet heroppe smiley Det er svært at få noget igennem ved kommunen synes jeg. Men jeg er heller ikke rigtig typen der kan få mig selv til at slå i bordet og blive gal ..

    Har så sent som i dag brugt 40 minutter på at ringe frem og tilbage, og fået en mildest talt ikke særlig pæn behandling smiley


  • #120   16. jan 2013 Jeg ryger nok også på kontanthjælp her fra den første og jeg er pisse ked af det, kan ikke komme videre med min uddannelse (Laborant, som er en kort videregående) pga manglede praktikplads og har søgt arbejde over alt næsten uden noget resultat.
    Jeg frygter så meget at kommunen kræver at jeg skal sælge min hest, som jeg fik i fødselsdagsgave her i december. For hestene er mit et og alt, og kan ikke undværer dem.

    At skulle ryge på kontanthjælp er mit værste mareridt og har et virkelig ikke godt med det, men kan ikke leve uden nogen indkomst.


  • #121   16. jan 2013 Team Grafik: Måske det var muligt at finde et andet arbejde, og så bare fortsat søge praktikplads? på den måde slipper du da for kontanthjælp smiley

  • #122   16. jan 2013 smut.. jeg har banket, hoppet og skreget.. været sød og rar.. har prøvet det hele.. og jeg blir bare set som en plet.. =S "her tag noget vanish og væk var du" -.- jeg er så træt mentalt over at skulle kæmpe sådan en HELE tiden.. min psyke får det heller ikke bedre af at jeg ikke får gennemført en skid.. så for mig, er det den store onde cirkel..

  • #123   16. jan 2013 Jeg kan kun give dig ret. Desværre.

  • #124   16. jan 2013 Smut: Som jeg også skrev har jeg søgt alt arbejde i området, jeg har ikke bil og er derfor afhængig af offenlig transport og kan derfor ikke søge arbejde langt væk.
    Så har ikke andre muligheder, har aktivt søgt arbejde i ca 2 mdr og stadig ikke fået noget.
    Tro mig, jeg vil langt hellere have et underbetalt arbejde end at komme på kontanthjælp.


  • #125   16. jan 2013 Missen: Har det på samme måde, dette er mit 3 forsøg på at få en uddannelse og har bare ikke gennemsnittet fra HF til at komme på uni inden for de fag som interessere mig smiley Men at ikke kunne færdiggøre en uddannelse det giver bare et knæk i selvtilliden, især fordi politikerne siger "unge skal tage en uddannelse" jamen hvad hjælper det når man ikke kan få praktikpladserne

  • #126   16. jan 2013 Team Grafik..
    Det er så frusterende.. især fordi politikkerne siger som de gør.. inden Helle blev valgt havde hun "lovet" en større sum til unge/voksne med psykiskelidelser, da hun mente at de ikke fik hjælp nok. den kasse har aldrig set en krone!
    Der er begyndt at ske en smule på praktikplads området, men det er sku ik meget.. -.-


  • #127   16. jan 2013 Missen: Meget, det er sgu ikke fedt at som 21 årig at ryge på kontanthjælp. Knækker mig også psykisk, sover næsten intet og er ved at tude konstant smiley Kan ikke engang begynde på nogen ny kort vidergående for så bruger jeg unødige SU-klip og kan derved ikke gå på uni hvis jeg en dag skulle have lyst.
    Må indrømme at jeg stemte på regeringen dengang, men desværre syntes jeg ikke der er sket nok, men det er pga de radikale har fået for meget magt smiley


  • #128   17. jan 2013 jeg er 24, 25 til april, har første år af HF.. og er ikke kommet videre.. jeg ved udemærket godt det ikke er sjovt!
    jeg har snart brugt hele min SU, på at tage en HF.. -.- så ja..


  • #129   17. jan 2013 Jeg føler mig ihvertfald ubrugelig smiley

  • #130   17. jan 2013 Ej Grafik det er du altså ikke.. du er "bare" ramt pga finanskrisen og de manglende lærepladser...
    Du er ikke ubrugelig...


  • #131   17. jan 2013 Charlotte: Nej det ved jeg godt, men når man for 3 gang bliver stoppet pga det samme så kan det ikke undgås smiley

  • #132   17. jan 2013 "En mand holdt engang et foredrag for en stor flok mennesker.
    Han tog en 500 kr. seddel op af lommen og spurgte hvem der ville have den.
    Alle rakte hånden op.
    Så krøllede han den sammen og spurgte igen om hvem der ville have den.
    Alle rakte hånden op.
    Så trampede han på den og spurgte igen, hvem der ville have den.
    Alle rakte hånden op.

    Det er beviset på, at uanset hvad man har været i gennem, hvor slidt man er og hvor mange gange man er blevet trådt på, så er man stadig ligemeget værd, og der er stadig nogen der synes man er værdifuld."

    Husk det piger, I betyder stadig ligeså meget som alle andre, også selvom I har nogle ting med i bagagen! smiley


  • #133   17. jan 2013 selvf ka man ha heste selv på kontant hjælp man fra vælger da bare ander ting vis man bor på et værlse har opstaldning til 500-1000 kr . det ka jeg ik se noget galt i . en kasse dame tjener 11t og ka hun så heller ik ha hest .

    alle mensker er lige meget vær vi har bare alle forskellige kompetancer . og gøren i livet. efter min mening . for der er brug for arbejder men også kloge åger og dem der lige ka holde røven i vand skoben vi er alle med til at få hjulen til at kører rundt .
    men rigtig man må ik eje noget af værdi på kontant hjælp .


  • #134   18. jan 2013 Du må IKKE eje hest eller pony også selvom dens værdig er under 10.000kr kommunen er meget stride ang sådanne ting.

    Jeg har hest,men den står i kærestens navn, jeg betaler selv alt, men ejer den ikke.



  • #135   18. jan 2013 Sandra: Det er nu ikke helt rigtigt
    "Du kan ikke få kontanthjælp eller starthjælp, hvis du eller din ægtefælle har formue. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr. per person"


  • #136   18. jan 2013 Sandra: Nej det passer ikke. Jeg snakkede så sent som i går med min behandler inde ved kommunen, og nævnte for første gang at jeg havde hest (fordi hun spurgte ang. nogen udgifter) og hun kommenterede det overhovedet ikke. Hun ved ikke om hesten står i mit eller min mors navn, men hun spurgte heller ikke ind til det.

  • #137   19. jan 2013 Tjoh, jeg har hest og er lige kommet ud af Kontanthjælp. Officelt står hun i min mors navn. Uoffecielt er hun min. Har selv købt og betalt hende.

    Jeg NÆGTER at sælge min hest, som jeg købte længe før, jeg kom på kontant hjælp. Derudover fik jeg kun 3250 kr.

    Det er heldigvis også komplet ligegyldigt nu, for jeg er gået over på SU i stedet. smiley

    Som krikken sagde - Selvom vi er på kontanthjælp har vi sgu også lov til at havde nogle fornøjelser!


  • #138   19. jan 2013 She Wolf: Mit problem er at jeg har fået hesten i gave af mine forældre og det er derfor mit navn der står på ejerserfikatet. Men har jo ikke købt hesten.
    Men skal snakke med kommunen i løbet af næste uge.


  • #139   19. jan 2013 Man kan jo også vende den om og sige: hvorfor skal resten af DK betale for jeres fornøjelser-hest?

    Jeg er ikke imod det, men ser bare tingene fra flere vinkler:-)


  • #140   19. jan 2013 Idag ville jeg ikke kunne få det til at hænge sammen hvis jeg skulle være på kontant hjælp og have hest.. Men hvad fanden sker der for 10.000kr grænsen? Det er sgu da det største gang pjat! Jeg har et tv til 10.000.. En sofa til 5.. En seng i lav model koster og minimum 5.000.. Det vil altså sige du ikke må eje noget som helst? Sikke noget pjat altså! Det høre jo ikke hjemme! Det vil sige du ikke må eje en dyr udstillings hund.. Ej tror der er noget man har misforstået her! De 10.000 der, hører et kæledyr sgu nok ikke ind under, som vi er flest af der har hest sådan med lidt motionsridning også videre.. Dem der siger man snyder statten ved at have en enkelt hest til motions ridning har da ingen økonomisk sans.. Men om det kan køre rundt at have hest er en anden sag.. Jeg bruger ca 2500 på hest i måneden med alt også er halvdelen af kontanthjælpen væk hvis altså det er udbetalte penge vi taler om og det er uden børn

  • #141   19. jan 2013 Team g d: loven siger at du må få gave beløb på op til 50.000 uden at skulle betale skat af det:) ved det fra en bedste der ville undgå at skulle betale skat af renterne på hendes optjente penge som han gerne ville have vi børn skulle arve.. Så han gav 50.000 til børnene engang om året:) du må gerne eje din hest

  • #142   19. jan 2013 Ninna: Du rede da lige min dag smiley Var så bekymret for at skulle sælge en gave jeg har fået. Syntes nemlig bare ikke der står nogen steder om gaver går ind under formuer.

  • #143   19. jan 2013 Team g p: det er jeg glad for at høre:)

  • #144   20. jan 2013 Som en anden skriver, så tænker jeg også, at det da er fint at folk på kontant hjælp også vil have fornøjelser osv. Men hvorfor skal andre betale for, at man kan have de fornøjelser? Det har jeg lidt svært ved at sætte mig ind i. smiley De penge kunne være gået til så meget andet, der kunne komme en større del af samfundet til gode.

    Og hvis man kan sælge sin hest, sin bil eller noget andet der har været rigtig dyrt og derved have råd til at leve nogle måneder mere uden at skulle på kontanthjælp, hvorfor så ikke gøre det? I stedet for at nasse på samfundets penge?

    Dermed ikke ment, at alle der er på kontanthjælp nasser, for der er helt klart nogen der har brug for det. Men hvis man godt kan holde til at have hest, hvorfor kan man så ikke arbejde? Den eneste undskyldning her er, hvis der er af psykiske årsager, og ikke fysiske.


  • #145   20. jan 2013 CTS: Jeg har gjort alt for at undgå at ende på kontanthjælp, men uden pratikplads og har søgt arbejde alle steder i omegnen, ja så er det lidt svært.

  • #146   20. jan 2013 Tja hvis jeg ikke var på kontanthjælp ville jeg ingen indtjening have what so ever..

    Jeg er i en gruppe der ikke skal søge job, men som skal i aktivering..

    Jeg kan ikke klare en alm. uddannelse eller et alm. job, og jeg er for ung til at man vil overveje førtidspension, så bliver man bare sat på kontanthjælp indtil man er gammel nok til de kan smide mig videre i systemet


  • #147   20. jan 2013 CTS - Da jeg havde hest red jeg ikke hver dag, og udmugning var heller ikke hver dag, jeg havde part der tog den nogle dage.. Ikke alle holder hest hvor man skal en masse smiley

  • #148   20. jan 2013 Team Grafik - Så kan man jo blive nødt til at vælge en anden uddannelse. smiley

    Beltane - Hvorfor kan du hverken tage uddannelse eller arbejde?


  • #149   20. jan 2013 CTS - Fordi jeg kan ikke overskue det, og bliver så stresset at jeg får det fysisk dårligt..

  • #150   20. jan 2013 Som jeg skrev længere oppe, så mener jeg ikke at der er noget galt i at komme på kontanthjælp og beholde sin hest, når det er fordi man har psykiske problemer. smiley
    Selvfølgelig medmindre det er en hest til flere hundred tusind.


  • #151   20. jan 2013 CTS - Hvis man har hesten, så er den vel betalt smiley Men det var som svar til det med at kunne holde ud at holde den... Det er jo ikke alle der tager til stævner eller som mener hesten SKAL rides hver dag (eller uge)

  • #152   20. jan 2013 CTS: Ikke for noget, nu har jeg været 3 uddannelser igennem og dette er faktisk en vidergående uddannelse jeg har brugt.
    Når man virkelig har knoklet for undgå kontanthjælp så syntes jeg det er strengt at få afvide at man nasser på samfundet?! Jeg vil få lige knap 3.500,- i kontant hjælp og hvad jeg bruger disse penge til skal samfundet ikke bestemme. Syntes ikke det er forfærdeligt at man har en hest selvom man er på kontant-hjælp, ser hellere at pengene bliver brugt på det end at de bliver brugt på fest og farver.


  • #153   20. jan 2013 Beltane - Hvis du har en dyr hest, kan du sælge den og derved få penge at leve for. smiley

    Selvom hesten ikke skal rides dagligt eller ugentligt, er det stadig et arbejde at have hesten. Når man er på kontanthjælp har man næppe råd til at have den i fuldpas så man ikke selv skal røre en finger, og derfor er man jo nødt til at lave lidt, når man har en hest. smiley

    Team Grafik - Jeg siger bare, at man jo kan sælge sin hest og derved få penge at leve for. At have hest er en luksus, som man efter min mening ikke burde have, hvis man er på kontanthjælp. Jeg ved godt det er svært at finde arbejde, men det kan godt lade sig gøre, hvis man går på kompromis.
    Jeg siger heller ikke noget personligt om dig, og mit indlæg var ikke til dig, så du behøver ikke føle dig trådt på, for jeg har på ingen måde forsøgt at træde på dig. smiley

    Og så kan jeg desuden ikke se hvorfor pengene enten skal gå til hest eller fest og farver. Kan man ikke man leve normalt, uden at bruge dem på en dyr hest eller på fest og farver? Og omvendt så er fest og farver vel også en luksus man kan tage sige, ligesom det at have hest er? Så hvad er forskellen, hvorfor er det bedre at de går til hest end til fest? Sorry, jeg ser det ikke. smiley


  • #154   20. jan 2013 CTS - Ja det kan man, man kan også flytte på gaden og leve på en sten smiley

  • #155   20. jan 2013 Beltane - Kan ikke se hvad det har med sagen at gøre. smiley
    Jeg siger bare at det at have hest er en luksus, der ikke burde være plads til når man er på kontanthjælp.


  • #156   20. jan 2013 CTS - Det er også luksus at have et tag over hovedet, have mad på bordet hver dag og adgang til rindende vand, internet og tv..

  • #157   20. jan 2013 CTS: Så jeg skal bare sælge min fødselsdagsgave fordi at jeg ryger på kontant hjælp? Og jeg er virkelig ikke kræsen med hensyn til job, det eneste er at jeg ikke vil flytte.Og hvorfor må man ikke leve på en kontanthjælp? Hvorfor skal livet være mere elendigt af den grund?
    Tror virkelig ikke mange nyder af at være på kontanthjælp - jeg syntes ihvertfald ikke det er fedt og har faktisk fået en mindre depression af den grund. Jeg føler mig ganske enkelt ubrugelig i det danske samfund, så hvis jeg ikke måtte have bare en smugle glæde i livet ja så ville jeg da slet ikke kunne fungerer.


  • #158   20. jan 2013 Beltane - I Danmark er det ikke en luksus, nej. smiley I u-landene måske, men ikke i DK.
    Det at have hest er derimod altid en luksus, også i DK. Okay, internet og tv er nok en luksus, men det andet er ikke.

    At have tag over hovedet og mad på bordet er en menneskeret. Der er det at have hest ikke, så de kan ikke sammenlignes.


  • #159   20. jan 2013 CTS: Men hvorfor må man ingen glæder have på kontant hjælp?

  • #160   20. jan 2013 Team Grafik - Jeg siger ikke at livet skal være elendig. Jeg siger bare at jeg fx ikke vil betale til en, der godt kunne undvære mine penge. Jeg vil hellere at mine penge går til folk der vitterligt ikke har noget, fremfor til folk der alligevel har så mange penge, at de kan have en hest. Har man råd til en hest, så har man det alligevel ikke helt skidt, og der er mange der slet ikke kan komme i nærheden af det. Dem vil jeg langt hellere hjælpe, end folk der hårdnakket vil holde på en luksus, som de tydeligvis ikke har råd til at have. smiley

    Så ja, jeg synes det er et 100% luksusproblem.


  • #161   20. jan 2013 jeg har før hørt om folk der har hest til værdi af over 10.000,- og på kontant hjælp.. de opstalder ude og undlader at fortælle at de har hest og ingen af dem har bøvl på det punkt smiley

  • #162   20. jan 2013 Team Grafik - Det har jeg bestemt heller ikke sagt, men man kan godt have glæder der er billigere end en hest. Hvad med de der rent faktisk KAN arbejde og betaler store mængder skat til staten, og som betaler for at I kan være på kontanthjælp? Tror du det er rart for dem at se, at deres penge går til folk, der i realiteten ikke har brug for dem, hvis de levede mere økonomisk?

    At have hest er IKKE en menneskerettighed, det er en luksus. Og den slags luksus bør man ikke kunne have på kontanthjælp. Dermed ikke sagt at man ikke må have det sjovt når man er på kontanthjælp, men mening med kontanthjælp er jo at man ikke skal kunne lide at få det, og derved gøre mere for at komme ud af det. Hvis man har råd til at have en hest, så får man får mange penge.


  • #163   20. jan 2013 CTS: 10.000kr er 10.000kr uanset hvordan de bliver brugt, og kan virkelig ikke se det forkerte i at vælge at bruge dem på at have en hest. Det handler jo om priotering af sine penge. Bruger man pengene til hesten jamen så må man undvære noget andet.

  • #164   20. jan 2013 Jeg synes du sagde du fik 3.500 kr. så kan ikke se hvor de 10.000 kr kommer fra. smiley

  • #165   20. jan 2013 Og som jeg skriver, jeg vil få 3500kr udbetalt ca, her fra går 500kr til mobilregning og resten går så til hesten. Jeg fravælger ganske enkelt alt andet for at kunne have mine heste, så må jeg undvære det nyeste tøj.

  • #166   20. jan 2013 CTS: Ja jeg vil få 3.500 da jeg er under 25 og hjemmeboende. Hvis man er over 25 og udeboende får man 10.000

  • #167   20. jan 2013 Min første tanke er så, at hvis man ikke har brug for mere end 500 kr udover det der går til hesten, så burde det faktisk være muligt at finde et job hvor man får fx 500-1000 kr om måneden.
    Bare en tanke.

    Og igen - at have hest er et tilvalg, ikke en rettighed og ikke noget der er nødvendigt.


  • #168   20. jan 2013 Jamen CTS så find dog de job, om sagt jeg har søgt alt. Men her er bare ingen job, og helt ærligt du får ikke et job til 1000,- om måneden uden at det er sort arbejde.
    Men at mine forældre giver mig den hest i fødselsdagsgave for en måned siden det kunne jeg jo ikke styre, men nægter at sælge en gave.

    Men håber da du selv prøver at ende på kontant hjælp, så forstår du os måske.


  • #169   20. jan 2013 team g t : undskyld jeg blander mig.. men er fuldstændig enig med dig omkring, hvorfor ikke bruge penge på hest istedet for druk.. jeg ville også bruge mine penge på hest hvis jeg havde råd på kontant hjælp (hvad jeg ikke er) på hest.. synes faktisk det er lige så meget "luksus" at kunne gå på druk hele tiden som at have sin hest.. og hesten giver motion og leder evner så hvorfor ikke hest? er bare fudstændig enig smiley nej efter gave loven må du beholde din hest som er en fødselsdags gave smiley også må de andre pænt blande sig udenom altså! smiley

  • #170   20. jan 2013 Ninna: Tak smiley Ja det er nemlig også en luksus at kunne gå i byen en gang om måneden, dette må jeg pænt takkt nej til da jeg vælger min hest. Og det er da rigtig surt at ikke have råd til både hest og venner, men det er nu engang mit valg smiley
    Jeg vil også kun have råd da mine forældre betaler halvdelen af opstaldningen samt jeg får halvdelen af fodret sponsoreret.

    Men hedder nu "Team Grafik" og ikke gt smiley


  • #171   20. jan 2013 Team Grafik - Jeg kan fortælle dig, at hvis jeg havner på kontanthjælp, så ville jeg sælge min hest. smiley Det er ikke fair for dem der betaler mit forbrug eller for de der har det værre end mig, at jeg tager mig sådan en luksus.

    Du kunne fx tage et avisjob, rengøring, barnepige eller hushjælp. Ved der er flere der søger den slags i mit område, så måske der også er det i dit. smiley

    Ninna J - Jamen jeg er helt enig i at pengene da bestemt heller ikke skal gå til druk og ligegyldigt forbrug. smiley Men nu hedder det jo ikke enten hest eller ligegyldige ting. Man kan jo godt bruge pengene på andre ting end de to nævnte, så jeg synes da det er mærkeligt at I begge sætter det op som at det er enten eller. smiley
    Og man kan jo fx nøjes med at have halvpart et par gange om ugen. Det er trodsalt ikke ligeså dyrt som at have sin egen. Jeg siger ikke at man skal cutte alt livsglæde fra, men jeg synes man har pligt til at få fat på så mange penge som muligt, ved at sælge de ting man har af høj værdi. Hvis man har en hest til 5.000 kr. kan jeg nok godt se pointen i at beholde den. Men har den kostet 100.000, så er det altså bare med at få den solgt, så man kan bruge de penge i stedet for.

    Det er heller ikke fordi jeg skal sidde og bestemme hvad folk gør, og synes også jeg har lagt meget vægt på at det bare er min mening til det. Jeg synes bare ikke det er rart at se, at folk bruger penge på fx en dyr hest, når de penge jo kunne være gået til så meget andet, og til folk der tydeligvis har mere brug for det. smiley


  • #172   20. jan 2013 Kontanthjælp burde ikke være luksus, det burde være så svært at man ønskede alt for at slippe ud af det.

  • #173   20. jan 2013 Cts: hvorfor skulle man dog sælge sine gaver så systemet kunne æde pengene? Det vil sige hvis jeg har arvet en diamant smykke sæt der er gået i arv skulle jeg sælge ud af det efter din mening? Helved nej jeg ville da ej!(: og det er sådan set det samme med hesten her.. Hvorfor skulle hun dog sælge sin hest, hvis hun kan få det til at køre rundt med hesten? Der er da vel ikke nogle mennesker der råber jubii kontant hjælp, nu bliver jeg målt som en bums.. De fleste tænker: hvor er det pinligt og pinefuldt at være arbejdsløs.. Og hvis man kan få det til at køre rundt hvorfor så halvpart altså.. Ej lad nu pige beholde den gave som hesten er og lad da hende selv bestemme det.. Nu ved vi jo efterhånden at du mener hun skal gå af med den.. Hvad jeg overhovedet ikke personligt fatter en brik af..

  • #174   20. jan 2013 DD - Tro mig, jeg har fint forståelse for de syge, men jeg er nu ret sund og rask. smiley
    Men jeg gider ikke give mine penge til folk der ikke gider, når de kunne gå til noget meget bedre - fx folk der rent faktisk har brug for pengene, fremfor folk der bare ikke gider, og som mener det er en menneskeret at have hest. smiley


  • #175   20. jan 2013 ninna - Fordi man så MÅSKE ville kunne undgå kontanthjælp.
    Jeg har da også et 24k guldkors, som jeg har arvet fra min mormor. Hvis jeg en dag kommer i syg pengenød, så kan jeg da blive nødt til at sælge det.
    I bliver ved med at sige at I virkelig ikke vil på kontanthjælp og gør alt for at slippe ud af det - men det gør I jo så ikke, i og med at I stadig har hest. Solgte i den, ville I nok slippe ud af det.

    Grunden til at jeg synes hun skal gå af med den er fordi jeg personligt IKKE vil betale for at hun kan have sådan en luksus på kontanthjælp, når folk har det MEGET værre, og IKKE har mulighed for bare en halvt så god luksus. Derfor synes jeg hun skal gå af med den. Så er det for mig ligemeget om det er en gave eller ej, det er stadig en hest hun betaler for og som hun ville kunne få penge for hvis hun solgte den. På den måde ville hun måske kunne komme ud af kontanthjælp (som hun jo så gerne vil) og pengene kunne gå til en anden der måske har mere brug for det, eller pengene kunne gå til forskning i kræft eller aids, til handicappede eller folk med en alvorlig sygdom. I stedet for at gå til hendes hestehold. smiley


  • #176   20. jan 2013 DD - Dem har jeg skam heller aldrig sagt noget om. smiley Hvis du læser hvad jeg har skrevet, så siger jeg også, at de ting jeg skriver ikke gælder folk der er på kontanthjælp fordi de har psykiske problemer.
    Jeg mener dog ikke, at hvis man er på kontanthjælp pga. fysiske problemer, at man så bør have hest.


  • #177   20. jan 2013 Cts: så du ville gå af med en 24k guld kors til en værdig af 1000kr men ikke en hest til 5000.. Du ville sælge ud af dit møblement, dit tøj, dit porcelæn osv:) du lyder om en der aldrig har været på kontant hjælp:) jeg har personligt været på kontant hjælp i 14dage fra jeg var 17 til de 26 jeg er idag.. Og gu ville jeg ej sælge ud:) havde faktisk hest på det tidspunkt på 14 dage og havde da aldrig i livet på det tidspunkt gået af med hende fordi det var muligt at beholde hende:) nu arbejder jeg i sundshedsystemmet og hvis du tror de svage får flere penge af regionerne og af kommunerne fordi en er barmhjertig og sælger ud af alt så er du ganske enkelt ikke inde i sagerne:) - sorry men de får aldrig flere penge imellem hænderne.. Så at sige du ville heller have det gik til de "svageste" så er man en af de svageste økonomisk som kontant hjælpsmodtager..
    Behøver sådan set ikke forklare om samfundsfag og samfundsøkonomi, kommunale penge kasser, forhandlinger imellem regioner og kommuner i folketinget osv..
    Er simpelhen overhovedet ikke enig:(


  • #178   20. jan 2013 Hold fast den er blevet lang denne tråd.. Og hvilken debat den har givet..

    Der er meget jeg gerne vil kommentere på, men kan ikke få hoved og hale på det inde i mit hoved..

    Jeg føler mig lidt ramt af CTS's kommentarer.., til trods for jeg ikke burde..
    Jeg vil sørme gerne have et arbejde, det er ikke ligefrem noget der højner éns selvværd og selvtillid (som er lavt nok i forvejen), ikke at have et job.. Det er bare ikke let, når der ikke er nogle jobs, jeg er kvalificeret til -i mit område. Samtidig med jeg søger alm. arbejde, søger jeg også efter en læreplads..

    Jeg vælger i første omgang at beholde min hest, og håbe på jeg kan få det til at løbe rundt.. Sælge ham, kunne jeg godt, men som det ser ud nu, ville jeg kunne få omkring 5000 kr for ham, det er hvad han er værd i salgs øjemed..

    Det er svært når vi har vores dyr, som betyder rigtig meget for os eller som flere af os (ja, jeg selv i blandt) bruger vores dyr som et terapeutisk værktøj i dagligdagen., men jeg er også lidt med på, hvis dyret er adskillige tusinde værd, så burde man sælge.. Man burde i hvert fald informerer kommunen om det, når man søger kontanthjælp; hvad den enkelte kommune/sagsbehandler så vælger at gøre, det må stå for deres regning..

    Nu går det i stå oppe i hovedet på mig.., så må hellere stoppe for nu..



  • #179   21. jan 2013 CTS. Dine penge går jo i forvejen til min hest, da jeg indtil videre er på SU - dette er også skattepengene der betaler dem. Og den SU jeg får er næsten lig med hvad jeg vil få i kontant-hjælp.
    Og det er sgu ikke fordi jeg ikke gider få et arbejde - Der er INTET arbejde i nærheden har søgt alt, og rigtig nok jeg gider ikke være barnepige der skal være noget arbejde for de små 13 årige piger.
    Du aner ikke hvor mange uopfordret ansøgninger jeg sender, så luk *bib* om at jeg er for doven til at finde et arbejde - for det er slet ikke sådan! Jeg stor tuder hver eneste aften over jeg ender på kontanthjælp men gu om jeg vil sælge en gave jeg har fået, en gave mine forældre har knoklet for at kunne give mig. Den eneste forskel på Marko (den jeg har fået) og Grafik (ham jeg havde i forvejen) er hvem der står som ejer, jeg er så heldig at mine forældre betaler alt på Grafik og de betaler halvdelen af bokslejen på Marko samt smed og uventet dyrlæge. Mit foder er jeg heldig at have en sponsor der betaler halvdelen.
    Jeg bruger nok omkring 1.100kr om månenden på min hest, resten af de penge jeg vil få ryger over på min opsparing. Så hvad fanden er problemet? Jeg bruger det som en part ville koste.

    Desuden er det ikke min skyld at jeg ikke fik en praktikplads som laborant, nej staten presser unge til en uddannelse samtidig med at virksomhederne er under ansættelses stop. Vi er dobbel så mange elver om halvt så mange pladser!!
    Derudover kan jeg heller ikke gøre for at der er halvandet års ventetid før jeg kan komme ind som værnepligtig i Hesteeskadronen - hvilket jeg søgte med det samme da jeg indså at jeg altså ikke kom videre som Laborant lige foreløbig.

    Til sidst vil jeg sige, at jeg syntes jeg du stempler kontantshjælps modtager som sociale tabere som bare er ude på at leve af dine penge, ja der findes måske nogen som ikke gide arbejde - men langt størstedelen ville gerne bytte deres kontanthjælp med et underbetalt landbrugsjob, men nej de job er somreglt besat af polakker som kan arbejde endnu billigere.


  • #180   21. jan 2013 DD - Hvis du har fysiske problemer og derfor ikke kan arbejde, så burde ud heller ikke kunne holdt til at have hest. smiley

    Ninna - Nu er mit guldkors så sat til noget mere end 1000 kr. smiley
    og det er da klart, at flere kan få hjælp. hvis vi siger der er 100 der er på kontanthjælp. Hvis 50 af dem så faktisk godt kan klare sig uden kontanthjælp, hvis de solgte deres hest eller noget andet rigtig dyrt, og derfor ikke skulle have kontanthjælp - så var der 50 andre der kunne få kontanthjælp i stedet for.

    K J R - Du behøver bestemt ikke føle dig trådt på af mig. smiley Jeg mener bare at man har en pligt til at sælge sine dyre ting, hvis man på den måde kan undgå kontanthjælp. smiley Hvis det man har ikke koster nok til at man ville kunne overleve af det, kan jeg ikke se nogen grund til at sælge.

    Grafik - Jeg er også tilhænger af, at SU'en bliver lavere end den er, fordi 80% af de unge bruger dem på alt muligt unødvendigt. smiley
    Jeg har ikke nævnt med et ord, at du er doven, så lad være med at putte ord i munden på mig. smiley Jeg har heller ikke på nogen stemplet alle kontanthjælpmodtagere, for som jeg skriver, er jeg KUN imod dem der rent faktisk ikke gider. Så hvis du føler at du godt gider, kan jeg ikke se hvorfor du føler dig trådt på. Intet af det er personligt på dig. Det er blot en generalisering, og jeg har ingen steder skrevet at det nødvendigvis passer på dig. smiley

    Det er fint at du kun bruger 1000 kr. på hest, men der er MANGE der bruger en hel del mere. smiley
    Og endnu engang, så kan man jo altså godt sælge sin hest og derved komme ud af kontanthjælpen. Men det vil du jo heller ikke. smiley hvis du ikke havde din hest, havde du heller ikke udgifter til den og derved ikke brug for kontanthjælpen.
    Jeg kan bare ikke sætte mig ind i, at man synes det er ok at nasse lidt på andre - og IGEN jeg skriver IKKE at du gør det, så lad være med straks at gå i forsvar. smiley det er GENERELT, ikke om DIG. smiley så håber jeg det gik ordentligt igennem denne gang, for det gjorde det vidst ikke de sidste 10 gange.


  • #181   21. jan 2013 CTS: jeg ville da stadig have udgifter om jeg havde hesten eller ej, for jeg kan ikke leve uden min ridning så jeg ville stadig skulle bruge penge på noget med heste. Og du kam da ikke sige at man ikke må have noget som helst sjovt bare fordi man er på kontant-hjælp? Der skal altså være plads til at man bare kan have en smugle sjov, for meget sjov er der så heller ikke råd til.
    Og selvom man så solgte hesten så ville der jo kun være penge i kort tid.


  • #182   21. jan 2013 CTS: jeg ville da stadig have udgifter om jeg havde hesten eller ej, for jeg kan ikke leve uden min ridning så jeg ville stadig skulle bruge penge på noget med heste. Og du kam da ikke sige at man ikke må have noget som helst sjovt bare fordi man er på kontant-hjælp? Der skal altså være plads til at man bare kan have en smugle sjov, for meget sjov er der så heller ikke råd til.
    Og selvom man så solgte hesten så ville der jo kun være penge i kort tid.


  • #183   21. jan 2013 Opgav at læse alle kommentarerne med så meget forkert info.

    Jo, man må gerne have bil og den må også gerne have en værdi over 10.000. Er det en ny bil, kan man blive bedt om at sælge den og anskaffe en billigere. Men selvom bilen fx koster 20.000, bliver man ikke bedt om at sælge den, da en bil kan gøre det nemmere at søge jobs længere væk og derfor er bilen en fordel.

    Man bliver heller ikke bedt om at gældsætte sig. Men har man værdier, fx stort dyrt nyt fjernsyn/anlæg/malerier og andet af større værdi, kan man blive bedt om at sælge det først.

    De færreste mennesker ejer for under 10.000, hvis man regner alle deres ejendele sammen, men kommunen er altså ikke ude på at flå folk. De vil bare gerne have at de som har råd til det, klarer sig selv, så hjælpen er til de som virkelig har brug for det. Hvilket vel egentlig er fair nok.
    At folk så har kæledyr, husdyr, whatever kan da ikke bringe mit p** i kog. Om de vælger at bruge penge på dyrene og så leve lidt mere af havregrød, eller om de sælger og spiser økologisk, må de da selv om hvad de vælger. Man får jo altså ikke penge efter hvor mange udgifter man har, men man får et fastsat beløb og hvordan man forvalter dem, må da være helt op til en selv.

    Og nej, min hest blev ikke solgt, dengang jeg var på kontanthjælp. Hestene giver livskvalitet hvilket er vigtigt, når man skal bruge energi på at søge jobs.


  • #184   21. jan 2013 Maria - Det folk (inkl. mig) er imod er ikke at man bruger sin kontanthjælp på sin hest. Det er for mig ligemeget hvad folk bruger pengene på. Men når man sælger sin hest, så får man penge for den, og kan på den måde (måske) undgå kontanthjælp i x antal måneder, alt efter hvor dyr hesten er. Det er dét der er pointen, ikke at man bruger sine penge på at have hesten.

    Team Grafik - endnu en gang kan jeg kun sige, at jeg synes du skal læse hvad jeg skriver, i stedet for at opfinde noget. Jeg har aldrig sagt, at man ikke må have det sjovt når man er på kontanthjælp. Jeg siger bare at jeg ikke vil betale til nogen der reelt set ikke havde brug for det, hvis de solgte hesten og kunne bruge pengene derfra.


  • #185   21. jan 2013 CTS: Jamen man har jo heller ikke brug for at kunne gå på cafe eller tage en tur i biografen. Men om jeg bruger 1000kr på hest eller byture er da op til mig.
    Desuden er det ikke bare lige at sælge en hest, dette kan tage flere måneder.


  • #186   21. jan 2013 Team Grafik - IGEN så læs hvad jeg skriver, for det gør du vidst ikke. Jeg skriver flere gange, at jeg heller ikke synes at man bare skal øsle alle pengene væk på cafe, bio, fest osv. Det har jeg INGEN steder skrevet at man skal.

    Og ja, det er da fuldstændig lige meget om du bruger dem på hest eller på byture (men igen, så kan man jo bruge pengene på andet end det), når først du har pengene kan det være ligemeget. men det er jo slet ikke det jeg mener, hvilket jeg tror jeg har sagt rigtig mange gange nu. Jeg siger at man skal sælge sine dyre ting for at få penge at leve for, så man kan undgå kontanthjælp. Jeg snakker ikke om hvad man bruger sine penge på, eller hvad det koster at have hesten, men at man kan sælge sin hest og bruge pengene på den måde. smiley


  • #187   21. jan 2013 DD - Hvis du lige vil læse hvad jeg skriver, så skriver jeg også, at jeg kun snakker om folk der ikke gider og folk der af fysiske årsager ikke kan arbejde, men sjovt nok godt kan arbejde ved hesten. smiley

  • #188   21. jan 2013 Personligt ville jeg ikke købe en hest, hvis jeg var på kontant hjælp, og de kan tillade sig at bede dig om at sælge den, hvis de mener hesten har en større værdi - hvis man vælger ikke at sælge, har de ret til at stoppe med kontanthjælpen, det er i hvert fald det jeg har hørt.

    Selv er jeg studerende og lever af min SU, jeg har hest og kan da godt få det til at løbe rundt. Selv med udeboende su, ville jeg kunne få det til at køre rundt, men har også en stor opsparing i tilfælde af akut dyrlæge.

    Men ville fraråde at have hest, når man er på kontanthjælp. Man ved aldrig om hesten får akut brug for dyrlæge - og det kan hurtigt blive en dyr omgang.


  • #189   21. jan 2013 CTS: Men hvorfor skal man sælge sine ejendele bare fordi man er uheldig og ikke kan finde et job? Og hvis du "hader" samfundet så meget så kan du jo altid flytte til USA - der går dine penge ikke til folk som har brug for dem.

  • #190   21. jan 2013 Men man regner formentlig ikke med at være på kontanthjælp i særlig lang periode, så hvorfor sælge hesten for det (medmindre den repræsenterer en meget høj værdi). Vi snakker jo ikke om de som køber hest, mens de er på KH, men om at have hest og så lande på KH...

  • #191   21. jan 2013 Cts: alle uden job kan få kontant hjælp eller søge om kontant hjælp.. Så der bliver ikke flere eller mindre der kan få kontant hjælp hvis nogle vælger at sælge ud!(: Sådan er vores samfund opbygget.. Dog med side regler der går ind under ægte folk.. Er du gift og manden tjener lidt mønt har han pligt til at sørge for sin hustru.. Ellers er alle over 18 og ældre end 65 berettet kontant hjælp hvis de står uden arbejde og uden akasse..
    Det bliver ikke anderledes om så du sælger ud:)


  • #192   21. jan 2013 DD - Hvis man ikke kan holde til at arbejde bare to timer dagligt, hvordan kan man så holde til at muge ud, hente ind fra fold, ride, strigle eller bare tage derud? Man har altså ret fysisk ondt, hvis man ikke kan holde til et let arbejde, så hvordan kan man holde til at have hest?

  • #193   21. jan 2013 Team Grafik - Åh, for guds skyld, så læs hvad jeg skriver. Er ved at være rigtig træt af konstant at skulle genfortælle, fordi du konsekvent ikke læser hvad jeg skriver. Jeg har INTET imod at give til folk der har brug for det. Jeg hader ikke systemet eller samfundet, det har jeg aldrig sagt. Men jeg vil IKKE betale til folk der IKKE har brug for det - og her tænker jeg FX på folk der kunne sælge deres dyre hest, en dyr bil eller noget andet rigtig dyrt, og på den måde få penge at leve for. Jeg siger IKKE at jeg vil blande mig i hvad folk bruger deres penge på generelt, men jeg siger at jeg ikke vil betale til folk, der kunne undvære kontanthjælp, hvis de fx solgte deres dyre hest. Har man fx en hest til 100.000 kan man leve mange måneder på de penge, og man kan også leve længe på bare 50.000 kr. Så læs hvad jeg skriver inden du begynder at kommentere, tak. smiley Jeg gider ikke forklare de samme ting om og om igen, bare fordi man ikke læser ordentligt efter.

    Ninna - Nej, det siger jeg skam heller ikke at der gør. smiley Men jeg siger, at hvis folk sælger ud og derved får penge at leve for, så kan de penge der ellers skulle gå til dem, gå til folk der har mere brug for dem. Jeg er godt klar over hvem der er berettiget til kontanthjælp, men det har vidst intet som helst med sagen at gøre. smiley

    Maria - Jeg kan bare ikke sætte mig ind i tanken om at man på den ene side virkelig ikke vil på kontanthjælp (som det lyder til at de fleste herinde ikke vil, og de siger de vil gøre alt for at komme ud osv.) men på den anden side ikke vil gøre det der måske egentlig skal til for at undgå det. Og nej, ingen håber at være på kontanthjælp længe, men man hører konstant om folk der har været på det i flere år og stadig ikke er ude af det.
    Men ja, det bunder nok bare i at jeg ikke kan sætte mig ind i tankegangen om, at man godt vil nasse lidt på andre, selvom man egentlig kunne undgå det ved at sælge. smiley de penge kunne gå til meget andre fornuftigt, end folk der reelt set kan leve uden.


  • #194   21. jan 2013 Men nu har jeg en hest til 5.000kr ergo må jeg godt have ham. Hvad med folk som så har en hund? De koster tit omkring 10.000kr må de så heller ikke være på kontant hjælp?

    Jeg er også træt af at du ikke læser hvad vi andre skriver, for mange er hesten en form for terapi, eller et fristed hvor man ikke føler sig som en fiasko.


  • #195   21. jan 2013 Team Grafik - Jeg har hele tiden sagt, at det ikke kun gælder heste, men alt der har en værdi, som man måske ville kunne leve for.
    Man vil ikke kunne leve for 10.000 særlig længe, og så kan man diskutere om der er nogen grund til at sælge.
    Som nævnt før mener jeg kun man bør sælge, hvis man kan leve for pengene en del måneder frem.

    Jeg har heller ikke modsagt at hesten er terapi osv. og det forstår jeg også fint. Men jeg synes ikke det er en særlig holdbar undskyldning for at nasse på samfundet. For man nasser på samfundet, hvis man er på kontanthjælp uden nødvendigvis at have brug for det. Hvis man har en hest til 100.000 kr som man ikke vil sælge fordi den er et frirum og terapi osv. og derfor kommer man på kontanthjælp - ja, så har man i realiteten ikke behov for kontanthjælpen og så nasser man.


  • #196   21. jan 2013 CTS: det du ikke forstår er at de penge går ikke til folk der mere har brug for dem fordi du sælger ud af dine egendele.. -sådan er systemet ikke lavet! det hele er kasse opdelt sådan at kommunerne. det vil sige at kommunerne forhandler budget med folketinket! her bliver der kigget på alt og det hele bliver delt op i klasser fx for mange penge skal de bruge til kontakt hjælp, hvor mange penge skal de bruge på kontant hjælp, hvor mange penge skal de bruge på sygehus hvis kommunen ikke selv har et sygehus, hvor mange penge skal de bruge på løn til personale, hvor mange penge skal de bruge på at lave veje, hvor mange penge skal de bruge på at borgere kan få hjælpemidler i huset, hvor mange penge skal de bruge på psykiske syge og hvor mange penge skal de bruge på handicap området osv osv. alt det kigger man på og man ser på hvor mange penge der blev brugt året før plus der er lofter osv. velkommen til en kort samfundtime resumé.. så det der med at du tænker hvis jeg sælger ud giver ikke en skid i sidste ende for de må ikke i følge lovligningen overfører penge fra den ene kasse til den anden.. vores danske samfundet fungere bare ikke som du beskriver det eller gerne vil have det til at lyde som om smiley selvom tanken er fin den er bare ikke virkelighed.. og den eneste du snyder er ikke statten men dig selv, sorry smiley

  • #197   21. jan 2013 Ninna - jeg tror faktisk ikke du forstår hvad jeg skriver. For jeg ved godt hvordan samfundet hænger sammen. Og jeg har heller ikke modsagt dig i, at det hænger sammen på den måde. Jeg siger ikke at man skal flytte pengene fra den ene kasse til den anden, men lade dem blive i kassen. Det jeg siger er bare, at der er nogen der er på kontanthjælp, som ikke ville have brug for det, hvis de solgte nogle af deres dyre ting og på den måde kunne leve af de penge. Så ville de ikke være på kontanthjælp, men de penge de skulle have haft i kontanthjælp, vil en anden så kunne få i stedet for. For i og med at kommunen har et x beløb til kontanthjælp, så kan de jo ikke bare give pengene til alle og enhver, for der er en begrænsning på hvor mange de kan give det til. Jeg har før givet dig et eksempel på det, men nu vil jeg lige forklare det for dig én gang til, så du måske forstår det denne gang.

    Hvis vi siger at kommunen har råd til at give 100 mennesker kontanthjælp, men der reelt set er 150 der har brug for det. Så kan det være at 50 af dem der er på kontanthjælp ikke behøvede det, hvis de solgte fx en dyr hest, en bil o.lign. fordi de så kunne leve for de penge i stedet for kontanthjælp. Så nu giver kommunen kontanthjælp til 50 istedet for 100. Men der er stadig de 50 der ikke kunne få kontanthjælp før. Men de kan så overtage de andres plads og få kontanthjælp i stedet for. Jeg håber den gik ind nu. Jeg siger ikke at man skal flytte pengene fra den ene kasse til den anden kasse, men at de skal blive i kassen, og bare blive brugt anderledes i selve kassen.

    så jo, det giver en del i sidste ende, hvis man sælger sine dyre ting, fordi det giver andre mulighed for at komme på kontanthjælp. Så måske skulle du begynde at læse hvad jeg skriver, i stedet for kun at læse hvad du gerne vil læse. smiley jeg er helt enig med dig, og tror ikke jeg har givet udtryk for noget andet. det er nogle helt forkerte konklusioner du drager omkring mine udtalelser.


  • #198   21. jan 2013 DD - Hvis man har råd til fuldpas når man er på kontanthjælp, så får man for meget i kontanthjælp. smiley det burde der virkelig ikke være plads til.

  • #199   21. jan 2013 DD - No shit Sherlock.

  • #200   21. jan 2013 DD - Hvorfor sælge? Fordi resten af danmark betaler for, at du undgår et tab. smiley tror du ikke alle andre ville synes det var ret nederen at betale til en, der ikke har behov for det?
    Det er at nasse på samfundet, og det er der ærligtalt ikke mange der bryder sig om, når nogen gør.


  • #201   21. jan 2013 Og det er da super fedt at du kan få det så billigt. Men husk nu på, at alt det her jo ikke handler om dig, og at det 98% af tilfældene ikke er så billigt at stå i fuldpas. Som regel koster det min. 2000 kr og oftest meget, meget mere.
    Så at du kan finde det så billigt er jo slet ikke ensbetydende med at alle andre kan. smiley det kan du ikke generalisere ud fra.
    Men ja, du har ret. Hvis man er heldig at kunne finde det så billigt, så ser jeg heller ikke problemet i at man beholder hesten, for så kan det bedre lade sig gøre. Men det er MEGET sjældent at det er så billigt, så jeg synes det er en ret fesen generalisering at lave, især fordi det jo faktisk ikke er ment på dig.


  • #202   21. jan 2013 Behov for hvad? kontanthjælp? Nej, hvis man har en hest til 100.000 så kan man leve mange måneder for de penge.

    Forstår ikke lige den med straffen?


  • #203   21. jan 2013 Eva-Maria - Der er noget du har misforstået, for det er bestemt ikke alle på kontanthjælp der selv er uden om det, og det er der vidst heller ikke nogen der skriver. smiley Men NOGEN er selv uden om det, og NOGEN er der fordi de ikke gider gøre en indsats. Mens andre virkelig har brug for det.

  • #204   21. jan 2013 DD - Jeg står selv til 1400 i fuldpas pt. men har før stået i 2350 hvilket var det billigste i det område - ellers var prisen oppe på 3000 eller mere. I KBH-området er det også ofte oppe omkring 4000 fx. du har vidst ikke fulgt meget med i debatterne om opstaldningssteder og priser herinde. smiley

    Jeg ved nu ikke om det er alle med fysiske skader, men en del fysiske skader. Jeg har hele tiden forsøgt at lægge vægt på at det ikke er alle og at man ikke kan generalisere, men det er åbenbart ikke kommet særlig tydeligt ud.


  • #205   21. jan 2013 DD - Hvordan gør det det?

  • #206   21. jan 2013 DD - Det er sygeligt dyrt at have hest rigtig mange steder i landet, desværre. smiley

  • #207   21. jan 2013 DD - Ja, men så er det jo også kun de der ikke gider der bliver set ned på. Jeg har hele vejen igennem lagt vægt på at jeg KUN er imod dem der har andre muligheder, men alligevel får det. og jeg synes da generelt at der er en holdning til, at folk kun er imod dem der ikke gider - ikke alle dem der har brug for det. smiley

  • #208   21. jan 2013 Ja, det burde man virkelig! smiley

  • #209   21. jan 2013 Ja okay, den holdning har jeg så ikke mødt. smiley

  • #210   21. jan 2013 Cts: nej måske forstår jeg ikke hvad det er du skriver.. For lige meget om der er penge i kassen til en kontant hjælpsmodtager mere skal de betale.. Helt ærligt så vil jeg sgu hvis jeg nogensinde for brug for den kontant hjælp have lov til at få den uden at skulle sælge dit dut og dat! Betale glædeligt min skat og hvis jeg rammer bunder regner jeg da med de tager sig af mig! Tror jeg have betalt min kontant hjælp selv hvis jeg kommer der til!

  • #211   22. jan 2013 CTS: Men man må godt eje kæledyr på kontant-hjælp ligesom man godt må eje et hus til flere 100.000kr
    Og nu er systemet jo heller ikke indrettet sådan at kommunen kun giver kontanthjælp til et hvis antal - de skal give til alle som er berettet til det. Og tror ikke der er mange der lever godt på en kontant-hjælp, kun dem som ikke betaler til nogetstedsfra form for fritids interesse.
    Syntes det er ærgerligt at du syntes man ikke må have råd et bare en smugle luksus på kontant hjælp, og her mener jeg at man bruger under 2.000kr på sin luksus.


  • #212   22. jan 2013 Ninna - Der er jo så også forskel på at man HAR arbejdet i et årrække og har betalt skat osv. og så at man kommer på kontanthjælp lige efter uddannelse, og derfor altid rigtig har bidraget til samfundet med noget. smiley

    Team Grafik - Ja, man må godt. smiley Men jeg mener ikke at man burde. smiley
    Altså de har jo en begrænsning, for de har ikke pengene til at give til alle og enhver. Hvilket jo også er hvorfor de har krav til kontanthjælpmodtageren, for at sikre, at folk rent faktisk har brug for det. Hvis man har en dyr hest man kan sælge fx har man ikke brug for det på samme måde, som en der virkelig ingenting har.

    Jeg siger heller ikke du ikke må bruge dine penge på det. Men jeg siger, at hvis du solgte din hest (hvis du har en dyr hest) så ville du ikke behøve komme på kontanthjælp, og kommunen ville derfor have råd til at give flere kontanthjælp, end de i forvejen havde.


  • #213   22. jan 2013 Cst: ja men der er jo altid en grund til man kommer på kontant hjælp:) jeg har bare været heldig hvor nogle er uheldige.. Men går personlig ind for stor stat og lige hjælp:)

  • #214   22. jan 2013 Ninna - Jeg er bare meget mere blå, og går ind for at hjælpen kun går til dem der rent faktisk har brug for det. Hvis man kan sælge noget og derved ikke behøver det, så har man i mine øjne ikke brug for det.

  • #215   22. jan 2013 Nu har jeg talt med kommunen om det idag, kæledyr betragtes ikke som en formue, det er kun hvis det er et avlsdyr som man tjener penge på.
    Erko du må gerne have en hest.


  • #216   22. jan 2013 Team Grafik: Det er forskelligt kommune til kommune, det skal folk bare være opmærksom på:-)
    Men skønt for dig:-)


  • #217   22. jan 2013 Team Grafik - Ja, det siger jeg heller ikke at man ikke må. smiley
    men som Charlotte siger er det forskelligt.


  • #218   22. jan 2013 Nu står det står det faktisk i bekendtgørelsen at kæledyr ikke tæller. Så er det fordi andre kommuner ikke ser heste som kæledyr.

  • #219   22. jan 2013 Ja, det har du fuldstændig ret i. smiley
    Heste kan også langt hen ad vejen ses som avlsdyr man tjener penge på.

    Men der er stadig en stor forskel på hvad man må/skal gøre og hvad man bør gøre.


  • #220   22. jan 2013 Jamen jeg ser ikke hvad der er galt i at eje en hest, hvis den er under 30.000kr værd.

  • #221   22. jan 2013 Som nævnt flere gange, så ser jeg heller ikke problemet i at eje en hest, hvis værdien af den er så lille, at man ikke ville kunne leve af det særlig længe.

  • #222   22. jan 2013 Hvorfor skal jeg så bare sælge min hest? Han er ikke særlig meget værd pga adfærdsproblemer.

  • #223   22. jan 2013 Det siger jeg heller ikke at du skal. smiley Jeg siger at MAN bør, ikke at du nødvendigvis behøver. Alt hvad jeg har skrevet et rent hypotetisk, og jeg har også flere gange lagt vægt på at det ikke er noget personligt om dig. smiley

  • #225   10. mar 2013 non..:
    Hvis den var henvendt til mig -som oprettede emnet-, så er der ikke tale om at købe en hest.. Hvilket også står andet steds i tråden..


  • #226   10. mar 2013 non - nu er det ikke alle der har lyst til at sælge deres gode ven bare fordi de ryger på kontanthjælp smiley

  • #227   19. mar 2013 Syntes absolut ikke at det er iorden, at have en eller endda flere heste på kontanthjælp! Hvorfor skal os der rent faktisk arbejder dog betale for deres heste..
    Heste er og bliver noget som er Nice-to-have og ALDRIG need-to-have!


  • #228   19. mar 2013 nu må man heller ikke eje flere heste mens man er på kontakt hjælp. for man må ikke ha værdiger for over 10.000 kr

    kh lene


  • #229   20. mar 2013 Så I der mener man ikke skal have hest på kontanthjælp, mener altså at hvis man pludselig mister sit job, så skal man sælge sin hest hurtigst muligt.
    Forhåbentligt er man kun på kontanthjælp i kort tid, for man er jo jobsøgende og arbejder på at finde sig et arbejde hurtigst muligt, men hesten den skal ud af vagten hurtigst muligt?


  • #230   20. mar 2013 Maria - Det kommer jo an på hvorfor man er i kontanthjælp, og der findes rigtig mange, der ikke har intentioner om at komme videre derfra, desværre.
    Der findes jo typer der ikke synes det er nødvendigt at få et job, når man godt kan klare sig på kontanthjælpen.


  • #231   21. mar 2013 Ja hesten skal sælges. Hvis man kommer i den situation at man i længere periode skal på kontanthjælp - andet er simpelthen ikke fair, for de mennesker som er så gavmilde at give dem penge til at leve for !

  • #232   21. mar 2013 Jeg ved ikke om det har været skrevet/diskuteret men... Hvordan finder kommunen lige ud af hvad hesten er værd.. Alle kan vel sige deres hest ikke er mere værd en 10.000????

  • #233   21. mar 2013 Lotte - Det er vel det den er forsikret for så. smiley

  • #234   21. mar 2013 Jeanette: Og hvornår ved man at man skal være på kontanthjælp i længere tid?
    De fleste regner vel med at det bare er en kort overgang og at der forhåbentligt er et job lige om hjørnet. Eller en uddannelse.

    Må dem på SU så heller ikke have hest?


  • #235   21. mar 2013 Jeg regner ikke med at komme af kontanthjælp i den nærmeste fremtid pga mit handicap og mine sygdomme

  • #236   21. mar 2013 Hvor blir jeg tosset af at høre på at folk på kontant hjælp er samfunds nassere og er dovne og ikk gider arbejde.... Jeg har været på kontant hjælp i 6 år ca. Og det er fandeme ikk noget jeg er stolt af, jeg ville fandeme gerne tjene mine egne penge og ikk føle jeg blir pustet i nakken konstant... Jeg har ADHD og ved ikk hvad jeg vil med mit liv, har haft mange nederlag udd. Mæssigt... Det har fucket min psyke fuldstændig op... for det er altså ikke BARE at få et arbejde eller udd. Det sku ikk alle på kontant hjælp der er nassere, dovne eller hvad fuck i kalder det.... Blir SÅ hal i hovedet når jeg høre det!!! STOP JER SELV!!!!!

  • #237   21. mar 2013 CTS: Og hvis den så ikke er forsikret som jeg ved mange har fravalgt eftersom det er ved at være ret dyrt at forsikret...

  • #238   21. mar 2013 Jeg ved det ikke, jeg arbejder ikke med det. smiley
    Det er bare mit gæt. Måske får de det tjekket, hvem ved. smiley


  • #239   21. mar 2013 Mia - Take a chill pill, og læs ordentligt efter, inden du kommer med sådan et udbrud. smiley Tror ikke der er nogen der påstår at alle på kontanthjælp er samfundsnassere, men der er NOGEN der blot får kontanthjælp fordi de ikke gider arbejde. NOGEN, ikke alle, men nogen.

    Så slap nu bare lidt af, i stedet for at hidsige dig sådan op. Stop dig selv. Ingen har sagt noget som helst om dig, så hvorfor tage sådan på vej? Jeg vil gerne lige understrege at det kun er NOGEN på kontanthjælp der er det, fordi de er dovne. Min lillebror er på kontanthjælp pga. hofteoperationer, og han vil da også gerne gøre alt for at arbejde. Og det er jo heller ikke på nogen som helst måde dem det skal gå ud over, for de (som dig) kan jo ikke gøre for, at de har brug for hjælp. De eneste vi er 'imod' er dem der ikke gider. Ikke alle. Håber du forstår det nu. smiley


  • #240   21. mar 2013 Jeanette: "så gavmilde at give dem penge til at leve for"...

    Nu er det jo ikke en fornøjelse at være på kontanthjælp. Mange glemmer også at kontanthjælpsmodtagere også som regel har arbejdet og ydet et bidrag til samfundet. Derudover betaler man også skat mens man er på kontanthjælp, så det er jo ikke bare fordi man får i hoved og bagdel.
    Hvis folk kan prioritere deres penge, så de har råd til hest, kan jeg ikke se problemet. De må jo så give afkald på noget andet i den tid de er nødsaget til at modtage hjælp.

    Ja, jeg er glad for vores velfærdssamfund og jeg mener ikke at folk skal straffes fordi de mister deres arbejde, eller ikke kan få et job, når de har færdiggjort deres uddannelse.
    De fåtal der virkelig nasser på samfundet, skal vel ikke være skyld i at alle kontanthjælpsmodtagere skal have ordet "nasser" hængende over hovedet?


  • #241   21. mar 2013 Maria
    det ved man, hvis man ikke finder et nyt arbejde indenfor de næste få måneder..

    og SU synes jeg ikke man kan sammenligne med.. du skal tænke på at man på en uddannelse bruger 37 timer i ugen oppe på skolen, derudover kommer lektier, afleveringer - det er altså lige så langtid som en alm. arbejdsuge!
    så tænker man sikkert, at de bare kan arbejde efter skolen - MEN vi er fyldt 18, og de fleste unge bliver som regel fyret, i dét de stiger i løn (ofte dobbelt så meget) så hvor skal vi finde det arbejde henne, hvis dem på kontanthjælp ingen gang kan? PLUS så bliver det også nogle nye arbejdstider, når man fylder 18, det vil altså sige at de virksomheder som ansætter dem fra 18+, de skal arbejde om morgen og formiddagen - altså lige præsis der, hvor vi er i skole! fordi det er som regel unge under 18 som bliver ansat om eftermiddagen og aftenen, hvis i har lagt mærke til det.............


  • #242   21. mar 2013 Ja, det ved jeg - er selv studerende...

    Men hvad så hvis man sælger hesten og så finder job 14 dage, 1 måned efter?

    Ligeledes bliver de fleste KH-modtagere jo smidt i aktivering for på den måde at yde for deres hjælp - så er de stadig ikke berettiget til at beholde hesten?


  • #243   22. mar 2013 Helt ærligt, det er bare ærgerligt ... Hvis man ikke vil sælge sin hest, så må man udlåne i det stykketid perioden på kontanthjælp står på. For man kan bare ikke være bekendt at ''nasse" på de mennesker som virkelig arbejder, og bare nyde af goderne - nogen mennesker som arbejder dagligt har ingen gang selv råd til at eje en hest! Derfor er det ikke iorden at dem som er sunde og raske beholder deres hest, når de går på kontanthjælp.. synes helt ærligt at man skal være taknemlig og glad for at vores regering og politik er så god, at man kan få den hjælp og støtte som man kan - i forhold til andre steder i verden

  • #244   22. mar 2013 (det skal siges jeg ikke er på KH)

    Men igen.. fx koster min hest mig ca 1000-1500 om måneden( der kan selvfølgelig ske uforudsete ting)

    Men andre vil fx bruge dem på.. Lidt tøj og ikke mindst SMØGER. Skal man så også sige de skal holde med at ryge hvis det er deres livskvalitet????


  • #245   22. mar 2013 Lotte - Hvis man bruger 1000-1500 kr. på smøger, så ja, så burde man jo nok skrue lidt ned for det. smiley Jeg vil godt nok hellere betale for folks heste, end for folks smøger. smiley

    Men omvendt - der kommer jo ikke pludselig store udgifter på smøger, som der måske kan komme på heste. smiley


  • #246   22. mar 2013 CTS - Altså ryger man 20 om dagen jo så er det i nærheden af de 1000-1500 og det er jo ikke kun heste der kan give uforudsete udgifter. Det kunne også være man havde lidt forældreopbakning mht. større regninger ( ikke at jeg henviser mig til alle her)

    Noget helt andet synes jeg at de 25 år kan få mere er en mærkelig regel. jeg synes der burde være en forskel på folk der ingen lægeerklæringer har og dem der har lægeerklæring og evt skal bruge penge på dyrt medicin eller hjælp udefra.

    Altså jeg er helt enig om der er nogle der bare snylter den af på KH, men der er også nogle der virkelig lider under økonomien - også uden hest.


  • #247   22. mar 2013 Ja, det er jo også derfor jeg siger, at hvis man ryger så meget, så burde man jo nok holde op. smiley

    Hvad mener du ellers kan give ligeså høje uforudsete regninger som heste?

    Jeg har heller aldrig modsagt nogen i, at der findes nogen der har brug for kontant hjælp. Jeg ved ikke hvorfor folk bliver ved med at køre i, at vi er imod alle på kontant hjælp, for det er vi jo ikke. Det burde efterhånden være meget tydeligt, det er blevet sagt mange gange. smiley


  • #248   22. mar 2013 Nå vi gider ikke tvære mere i det.

    Jeg vil bare ønske at dem der har det svære/syge kunne få lidt mere hjælp hvis de er blevet frataget sygedagpenge eller lign. Men der skal selvfølgelig være en grænse og regler. Men her tror jeg vi to er helt enige med hinanden smiley

    Hav en fortsat god dag!


  • #249   22. mar 2013 Du vil ikke svare på mit spørgsmål?

    Men ja, det tror jeg også vi er. smiley


  • #250   22. mar 2013 Jeg tænker bare fx ville man ikke have lov at have kat eller hund?? De kan også give en tur til dyrlægen selvom de ikke koster det samme i omkostninger. Der kan jo gå en vaskemaskine eller andet.. Måske ens briller blev smadret og har speciel glas. Man har jo også lov at beholde bil af værdi under 10000 - den kan hurtigt komme på værksted...



  • #251   22. mar 2013 Minde kæledyr kan også have dyrlægeregninger ja, men nok ofte ikke i samme omfang som en hest - fx fordi man kan køre dyret ud til dyrlægen, og derfor ikke skal betale kørselspenge til dyrlægen også. Og så er der altså tit nogle helt andet og meget dyrere udgifter til en hest - såsom sadelmager, kiroppraktor, massør, fysioterapeut, smed og så den årlige dyrlæge + tandrasp. Så meget får vores hund i hvert fald ikke. smiley

    At ens vaskemaskine osv. går i stykker eller man skal have nye briller, synes jeg ikke hører ind under ting, som jeg ikke vil give penge til. smiley Det er helt normale ting, som man jo oftest ikke kan leve uden, det er nødvendigheder. Det er ikke nødvendigt at have hverken hest, hund, kat eller andre dyr, så det er unødige omkostninger, og en luksus frem for en nødvendighed. Så for mig kan det ikke sammenlignes. smiley

    Har man en bil, og den går så meget i stykker, at man skal betale mange tusinde for reperation, så synes jeg personligt at man skal skille sig af med den, ja. smiley Men en bil er jo på mange måder også en nødvendighed (ihvertfald for nogle, sikkert ikke alle) og så synes jeg igen, at det hører ind under ting jeg godt vil betale for. smiley


  • #252   28. mar 2013 Hold kæft hvor er i hellige. Nogle har rent fatisk brug for dyr i sit liv. Og dem er der rigtig mange af. Jeg har selv prøvet at undvære en have en hest af flere omagnge og det er bare slet slet ikke godt for mig. Mine dyr er teapi og det vil koste kommunen lang langt flere penge hvis jeg ikke havde mine dyr.
    Man er altså stadig et menneske selvom man er så uheldig at være på kontanthjælp og man har altså stadig ret/lov til at leve selvom man er på kontanthjælp.
    Man bestemmer selv hvad man selv har mest brug for. Dyr el. ting. Og så dyrt behøver det helle ikke at være at skulle holde hest. Men igen er det noget man selv priotere ud fra de penge man nu engang har. Så er der jo bare martrielle ting der ryger i stedet. Det handler om at have/få det bedst muligt også selvom man af den ene eller anden grund er havnet på kontanthjælp. Det er og bliver tros alt de færeste der har lyst til at være på kontanthjælp. Og hvis der skal være noget håb om at få feks. de langtidssyge ud i job på et tidspunkt skal man gøre det man aller mest har behov for, for at øge sin livskvalitet. Men det fatter mange bare ikke. De kan ikke se ud over deres egen næsetip og har den holdning. Får jeg ikke skal du heller ikke have. Hvad med at tænke lidt mere på sine medmennesker og deres livskvalitet og være glad på deres vejne hvis de kan få det til at løbe rundt, mod at undvære andre ting, som dyrt mærketøj, frisør hver anden mdr. osv.


  • #253   28. mar 2013 Men jeg kan da godt se at kontanthjælpsmodtager slet ikke må leve. Typisk folks holdning. Ingen respekt for de mennesker der ligger nederest i samfundet, hvor de fleste er syge, har det psykisk dårligt osv. Skide være med de mennesker liskvalitet.

  • #254   28. mar 2013 Der er fatiks en rigtig god grund til at psykisk syge burde gå til rideteapi og nogle få gør det også, men langt fra alle har overskud til det. Hvilket i øvrigt er hammer dyrt. Så kan jeg lige så godt have et par låneponyere stående i baghaven hvor vi kan tage det i vores eget tempo og når vi har tid, lyst og lejlighed.

  • #255   28. mar 2013 Lene C: endelig en der deler min mening. Jeg mener også det er vigtig at have noget der "tvinger" en ud - og ikke mindst har brug for en. Selvfølgelig skal det dog ikke gå ud over hesten hvis man virkelig ikke kan komme ud af døren pga psyken.

    Det jeg heller ikke helt forstår er at man må eje en hest til fx 9000, men skal sælge, hvis man har en over 10000. Jeg vil mene at påstå det netop de månedlige omkostninger der vil knibe på KH.
    Jeg synes man skal tage udgangspunkt i de penge man har i banken og evt. hvis man har en dyr bil og rent faktisk kunne undvære den. ( Mht. bil er er jo nogle der bliver nød til at fx komme til behandling og evt. ikke kan tage offentlig/har overskud til alle de mennesker omkring en!


  • #256   28. mar 2013 Lene - Som sagt, så bestemmer folk selv hvad de bruger deres penge på. Jeg gider bare ikke betale for, at folk kan have en luksushobby. smiley

    At have hest er nice to have, ikke need to have.
    Men hvis du læser lidt op, så mener jeg også at have skrevet, at der er forskel på hvorfor man er på kontant hjælp. Er det af psykiske årsager, har jeg ofte langt mere forståelse for at man har brug for hest, end hvis det er fysisk. Og der er også forskel på, om man rent faktisk ikke kan arbejde, og så at man bare ikke gider. smiley

    Kan ikke ser hvorfor det gør mig hellig, men fair nok. smiley


  • #257   28. mar 2013 Mht. bil - så tror jeg helt ærligt, der er flere der har brug for en bil, end der er nogen der har brug for en hest. Medmindre man da bruger hesten som transportmiddel på ligefod med en bil. smiley

  • #258   28. mar 2013 Jeg er helt enig med CTS. Måske man kunne skære lidt ned på sin ridning - evt. Finde en part til sin hest (og derved spare penge, så os på arbejdsmarkedet ikke skal betale for kontanthjælpsmodtageres heste) eller sælge sin hest og finde en part..

  • #259   28. mar 2013 Malene - Præcis. smiley Man må gå på kompromis, vi kan jo ikke få det hele altid, desværre. smiley

    Jeg ville da også have det skidt med at skulle sælge min hest, men jeg ville også have det skidt med, at andre skulle betale for hende på den måde. Desuden kan der jo pludselig komme en dyr dyrlægeregning eller noget andet der skal ordnes ved den - og det har man jo ikke råd til, når man er på kontanthjælp... Så det ville ikke være fair for hesten, at man ikke kan behandle den, hvis der er behov for det. smiley


  • #260   29. mar 2013 En bil er ikke billigere end en hest. Især ikke når det er i den prisklasse. Og en bil kan sagtens undværes også.
    Men kan høre at i ikke har meget forstand på folk der har bøvl med psyken og hvad er dyr kan hjælpe på den. 1000 gange bedre end en psykolog. En halvpart kan måske for nogle være en ok ide men alt efter hvor man bor så er de ved gud også dyre. Og igen er du båndlagt til nogle bestemmte dage. Det er langt fra godt når man har det psykisk dårligt. Det kræver i særdelsehed fleksibilitet og det giver det selv at have dem. Du bhøver jo ikke have en vild dyr hest, hverken ind indkøb el. at holde den. Så det behøver ikke at være dyre end en gammel bil. På denne konto kan også spares dyr medicin m.m. I øvrigt er der som min. et legat man kan søge til uforudsete dyrlægeudgifter. Der er også en grund til at der kommer flere og flere tilbyder rideteapi og det er i særdelsehed til folk med psykiske problemere. Desværre koster det 5-600kr. bare pr. gang og igen mangler den vigtige fleksibilitet som mange har brug for når man døjer med psyken. Jeg har så ikke mine kun for min egen skyld men også i særdelshed for mine sønners skyld. Især min mellemste som muligvis har ADHD og det er guld værd for os alle 4.
    Com on mand. I er lige glad med hvad kontanthjælpsmodtager bruger deres penge på, bare det ikke er heste. Er i misundelige. Vær i glad for at ikke har problemere med psyken og har et arbejde. Ca. 99% af alle kontanthjælpsmodtager ville hjertens gerne bytte med jer, så de kunne leve normalt.
    Men ja jeg er med på at man kan finde en part til sin egen hest, hvis man kan klare det psykisk. Mange med psykiske problemere har nemlig sociaelforbi og derfor gør det så mega svært med stort set alt, og mange steder har bare ikke den fleksibilitet det kræver.


  • #261   29. mar 2013 Lene - Hvor skriver jeg at en bil nødvendigvis er billigere, eller at den altid er nødvendig? smiley Ja, man kan da også bare læse det man selv gerne vil læse, men det ville da være rart, hvis du ville læse hvad jeg rent faktisk skriver. smiley

    Og jo, jeg har fint forstand på folk med psykiske lidelser, der har brug for dyret. LÆS nu hvad jeg skriver, det gør det hele SÅ meget nemmere for os begge to.
    Jeg har selv en svær depression, og har haft det on/off de sidste 5-6 år. Derudover har jeg periodisk stress, så jo, jeg ved godt hvordan det er at have det svært, og jeg ved hvordan hesten engang imellem kan hjælpe. Derfor synes jeg også du skal læse, at jeg skriver, at jeg har større forståelse for det, når folk har noget psykisk fremfor noget fysisk.

    Uanset om hesten er dyr i indkøb eller ej, så kræver den en stabil økonomi. Hvis hesten pludselig bliver syg, og skal have en behandling for 10.-15.000 - hvem skal så betale det, når man er på kontanthjælp? Så kan man aflive dyret, fordi man ikke har råd til det - men så står man pludselig med både ødelagt psyke og ødelagt økonomi. Så er det da bedre kun at have ødelagt psyke..

    Desuden kan du ikke udtale dig om hvordan man gerne vil have det, når man har det psykisk dårligt, for det er jo fuldstændig individuelt. Nogle vil gerne have faste aftaler (som mig fx) mens andre vil have fleksibilitet. Så det kan ikke bruges her, da det er helt afhængigt af hver enkelte person. Desuden kan man fint finde fleksible parter - da jeg søgte part på min hest, var det meget fleksibelt. smiley

    Så ja, come on og stop dine generaliseringer. Du kan ikke snakke for hele Danmark, hvilket du vidst prøver at gøre. Du kan kun snakke for dig selv. På sin vis er jeg ligeglad med hvad de bruger deres penge på, det er ikke det det handler om. Men har man en hest til 50.000 kr fx kan man leve mange måneder for de penge, og så kunne man undvære kontanthjælpen i den periode.

    Og igen - lad være med at konkludere noget som helst om hvordan folk har det, for det ved du intet om. Jeg har problemer med psyken og jeg har intet arbejde - men det ændrer ikke min holdning. Lige nu er jeg på SU, og kan derfor godt betale min hest på den måde. Men hvis jeg en dag ikke kunne få SU, så ville jeg da sælge min hest, også selvom hun hjælper mig meget. Det er ikke andres skyld, at jeg har det skidt, så det skal heller ikke gå udover dem. Jeg ved godt, at der er folk der har mere brug for det end mig, derfor kan jeg fint undvære de ting, for at dem der rent faktisk har brug for det, kan få det.

    Men jeg kender også folk der har det bedre end mig, men som ikke 'kan' arbejde, fordi de har det for hårdt. Og sådan vil jeg bare ikke være, derfor har jeg taget et valg om, at hvis jeg en dag ikke kan få SU og ikke kan finde job - så skal min hest væk.

    Og så synes jeg da bare du er enormt generaliserende. smiley Det er ikke alle med psykiske problemer, der har det som du beskriver. Du skriver hele tiden om hvordan det KAN være - hvad nu hvis man så glasset som halvt fuldt i stedet for halvt tomt, og så i stedet tænkte det KAN også være, at man kan finde et god part med god fleksibilitet osv.? det er ikke en mulighed, eller? det er bare bedst at se det fra den negative side, eller?


  • #262   29. mar 2013 Og forresten - misundelige over hvad?

  • #263   30. mar 2013 Fint nok at du er så hellig at du kan undvære din hest. Så må du jo ikke have lige så meget brug for den som andre. Jeg siger ikke alle har det som mig, men kender rigtig mange der har det på samme måde som mig, men nej det er selvfølig ikke alle. Jeg har da også faste aftaler. Kan da ikke kun fodere dem når det lige passer ind i mit hovedet. Men det har i den grad fået mig igang da de skal have mad på faste tidspunkter og det er utroligt sundt for mig. Ellers sider jeg bare inde og hænger og bliver endnu mere deprimeret og kan bare ikke komme igang med noget. Dette er det eneste jeg virkelig vil og nej det ville jeg ikke have orket el. haft lyst til hvis det havde været en part. Har prøvet så mange gange at komme igang. Men nu var jeg så heldig at finde en bolig til leje på en går hvor der er tilhørende fold og løsdrift. Jeg ejer så kun en af de heste jeg har gående og hun overstiger ikke de 10.000kr. i værdi og jeg har i øvrigt ikke på noget tidspunkt sagt at det var okay at man har en hest til de 50.000kr. Hvor i alverden læser du det henne? Det samme gælder i øvrigt bilere. Jeg har så også bil en gammel en fra 92, som dog ejes af min far. Men er nødvendigt når vi bor ude på landet.
    Ang. dyrlæge kan man gøre rigtig meget selv for at undgå det. Man kan bl.a. vælge feks. en islænder el. fjordhest el. anden robust race som har mindre tendens til at blive/være syg. Det kan selvfølig ikke udlukkes at den bliver det afligvellet. Det ved jeg godt. Men hvis du læste hvad JEG skrev så findes der i hvert fald en fond man kan søge hvis man får problemere med at betale en dyrlæge ved akut sygedom og nogle har forældre el. andet i baghånden som så meget andet hvis det skulle gå galt. Og de fleste dyrlægere er også til at snakke med hvis det går galt. En hund der bliver akut syg og skal opereres kan blive lige så dyr i dyrlæge, men en hund er okay at have for de fleste, men ikke hesten. Der ud over behøver en hest/pony heller ikke være dyr at fodere på. Her er det igen noget med race at gøre, og forsikring behøves ikke i den billige ende, man skal bare lige huske at tjekke med sit forsikringsselskab at de er ansvarsdækket over ens indbosforsikring. Man kan der ud over også vælge en race som ikke nødvendigvis behøver at have sko på men bare skal beskæres. Man behøver ved gud ikke gøre det så dyrt at have hest, hvis man bare tænkere sig om.

    I øvrigt snakkede jeg lige med en revisor i går og det arbejde folk betaler en meget lille procentdel af kontanthjælpen til folk. For så mange er slet ikke i arbejde og slet ikke idag, at de kunne trække det læs. Nej pengene kommer i højre grad andre steder fra. Nemlig fra Danmarks indtægt i bl.a. nordsøen m.m. I øvrigt er du også selv på offenlig forsørgelse når du er på SU så det er i princippet ikke en skid bedre. Men det er okay at have hest på SU. Alle kommune og statsansatte er enligt også på offenlig forsørgelse idet det er kommeune og stat der betaler deres løn.

    Og ja. Rigtig mange er misundelige på folk hvis de har hest på kontanthjælp. Men det handler altså om priotering og i stedet for at være misundelig så burde man være glad på sine medmenneskers vejne i stedet for, at de har mulighed for noget til tros for at de er havnet i den laveste gruppe, hvor de færste folk rent fatisk har lyst til at være.

    Folk har sku så travlt med hvad andre har og priotere frem for andet. Og det er typisk janteloven der træder i kræft her som revisoeren sagde i går. Føj for den lede at folk kun kan tænke på sig selv.

    Jeg er da selv misundelig på folk der har penge og ejer egen gård og alt hvad der til høre, folk der køre rundt i flotte bilere, folk der har råd til at rejse min. 1 gang om året, folk der kan studere, folk der har arbejde, folk der er raske, folk der lever i et dejligt parfoldhold/ægteskab osv, men det forhindre mig ikke i at være glad på deres vejne og syntes at de fortjener det m.m. Så længe de har det godt med deres valg og det fungere for dem osv.

    Tænk dog forhelvede på ens medmennesker og være glad på deres vejne når der er noget glædeligt der lykkedes selvom man har det hårdt på den ene el. anden måde i stedet for kun at være negativ, tænke på sig selv, misundelig og hvad ved jeg.

    Men slut her fra. Gider ikke bruge min dyrebare tid på folk der kun kan tænke på sig selv og ikke kan unde andre at have det en smule bedre, lige meget hvordan og med hvad.


  • #264   30. mar 2013 I ØVRIGT. Så skære i jo selv ALLE OVER EN KAM. Er du på kontanthjælp må du sku under ingen omstændigheder ikke have hest. Basta. Jamen jeg håber i har det godt med jeres ego centreret holdning og hellige holdning. Jeg siger bare føj for den lede at have så lidt medføelse over for sine medmennesker, som er af en eller anden grund er havnet på kontanthjælp.

  • #265   30. mar 2013 Kay W. Du har ikke helt ret med at kontanthjælp ikke er for syge. Jo det burde det ikke være men rigtig rigtig mange syge borger er fastlåst på kontanthjælp fordi kommunerne NÆGTER at tilkende dem førtidspension, selvom de ikke kan arbejde og aldrig kommer til det. Og idag er det endnu svære at få førtidspension og tæt på umuligt. Så det er ikke kun for raske mennesker. Desværre.

  • #266   30. mar 2013 CTS. Du modsiger dig selv så mange gange i denne tråd så det gør helt ondt. Du vil ikke bestemme hvad folk bruger sine penge på. Jo det vil du jo. Du skriver det så mange gange. Når man er på kontanthjælp vil DU ikke have at de går til hest. Det kan du ikke komme uden om. Du har skrevet det så mange gange så det er til at brække sig over. Du siger også at folk skal stoppe med at ryge. Du siger også at folk på kontanthjælp er samfundsnasser og så skriver du så mange ting mellem linjerne, som også er til at brække sig over.

    Men tag lige og bliv voksen først og lær en el del om livet inde, du begynder at komem for godt i gang. Du er 20år og ærlig talt er du langt fra voksen endnu. Bare fordi du er paseret de 18år så er det langt fra alle der er voksne der. Så kan ærlig talt ikke tage dig seriøs. Du tror du ved alt og det er kun din holdning der er ret. Men ved du hvad. Du ved kun en lille bitte brøkdel om livet, samfundet, mennesker osv. Og hold da op, så har du sørme også en svær depression allerede. Jamen flot du. Håber du bliver rask og aldrig havner på kontanthjælp. For så er du virkelig på spanden. Føj for den lede en holdning at have over for andre mennesker. Væmmes.


  • #267   30. mar 2013 I øvrigt tager i fejl, når i skriver at man skal sælge ens indbo først og så leve af det. Det skal man ikke og de må ikke bede om det. Heller ikke fjernesyn, PS3, musikanlæg osv. Tingenes værdi lægges heller ikke sammen. De gør de i øvrigt heller ikke i fogderetten. Bilen er dog klassisk at de spørge om. Der er da heldigvis regler for hvad kommunerne kan tillade sig og det er noget staten har bestemt i et modnere demokrati. Halulija.

  • #268   30. mar 2013 Lene - Jeg vil gerne lige IGEN pointere, at jeg IKKE har noget imod at folk er på kontant hjælp når de har brug for det. Jeg er KUN imod folk der KAN undvære det, men ikke gør det.

    Det havde jeg troet du havde læst, men tydeligvis ikke. smiley

    Og generelt har du vidst bare misforstået stort set alt hvad jeg har skrevet. smiley
    For jeg har ingen steder sagt at man SKAL sælge, altså at det er et krav. Men det er noget JEG mener man BØR gøre. Jeg har heller ingen steder sagt, at der er forskel på SU og kontanthjælp, men jeg får fx meget mindre i SU end man får på kontanthjælp. Min lillebror der skal på kontanthjælp nu her, får 500 kr. mere i SU end jeg gør, og jeg får det højeste man kan som hjemmeboende. Han får selv mere end dobbelt så meget, som han ville få i SU. Hvordan skal det give lyst til at tage uddannelse senere?

    Jeg har heller ingen steder sagt, at jeg er misundelig. Det er dine ord. Hvis du føler jeg er misundelig, så må du meget undskylde, for det er jeg ikke. Bestemt ikke. Og jeg mener ikke at man skal leve et dårligt liv, blot fordi man er på kontanthjælp, men jeg mener man er nødt til at gå på kompromis, for man kan ikke leve et luksusliv, når man er på kontanthjælp, ej heller på SU. Jeg kan også kun have min hest, fordi jeg er så heldig, at mine forældre betaler udgifter som buskort, mobilregning osv. og jeg skal ikke betale for at på hjemme. Hvis jeg selv skulle betale de forskellige ting, ville jeg nok sælge min hest.

    Og det handler heller ikke om at jeg kan undvære min hest - for det vil jeg få rigtig svært ved. Men engang imellem må man sgu også lide lidt for det, og at have hest er ikke en menneskeret, og jeg synes ikke det er fair, at fremmede skal betale for min hest - ligesom jeg ikke vil betale for andres hest. Og nej, det handler ikke kun om heste, det er det samme med andre dyr, biler, dyre sportsgrene osv. Ikke kun hest, men nu er det jo heste det her emne handler om. smiley

    Man kan gøre enormt meget for at have hest billigt, ja. Jeg har også flyttet min hest til et betydeligt dårligere opstaldningssted (stadig fint), fordi det gamle sted blev for dyrt, da jeg mistede mit job og samtidig gik ned i SU. Så må man igen tilpasse sig og på gå kompromis.

    Min hest har også gjort meget for min depression, helt klart, og hun har hevet mig ud af sengen mange gange. Men igen - jeg ville sælge min hest, og så evt. finde en part i stedet for. Det er ikke det samme nej, men som sagt så må man altså lære at gå på kompromis.

    Så jeg synes du skal holde lidt igen med alle dine fordomme og grimme ord om os, der ikke vil betale unødigt. Du overfortolker vidst lidt på det, og laver dine egne konklusioner. Jeg er IKKE ligeglad med folk, håber jeg snart er slået på plads, for nu har jeg godt nok gentaget det MANGE gange. smiley Jeg siger ingen steder at alle på kontanthjælp er samfundsnassere, jeg siger at jeg er imod dem der er det, ikke at alle er det. Det er meget nemmere at have en diskussion, hvis folk vil læse hvad man skriver, fremfor at se hvad de tror der står mellem linjerne. Det er sgu til at brække sig over. smiley


  • #269   30. mar 2013 Og din sviner til mig tror jeg bare jeg vil se igennem fingre med. Med den besked viser du da vidst hvem af os der er mest voksen, når du kan tillade dig at skrive sådan til andre, så det er knap nok værd at bruge tid på. Du fortjener næsten en udstemme for den besked. Prøv nu lige at leve op til din alder, og lad være med at svine andre, blot fordi de ikke er enige. Jeg skriver ingen steder at min mening er rigtig, men det synes du da vidst også selv at din er, så det kan da ikke være så slemt, at jeg mener jeg har ret.

    Morale er godt, men dobbelt morale er dobbelt så godt. Bare trist når man er i din alder, du burde være klogere. Jeg er jo trods alt kun 20, så jeg ved jo intet, men det burde du jo gøre. smiley Den besked viser jo bare, at du tydeligvis ikke er kommet længere end jeg er. Ærgerligt når man er 15 år ældre.

    Nå ja, så brugte jeg tid på det alligevel. Det er nok min alder der gør, at jeg ikke ved bedre. smiley


  • #272   18. apr 2013 Jeg undrer mig over at KH er meget højere end SU, og man ikke stiller krav i forhold til f.eks. lægeerklæring på KH hvis folk skal modtage det over længere tid.
    For mig ville det økonomisk kunne svare sig at droppe ud af mit studie og få kontanthjælp, der synes jeg noget er gået galt, når jeg sådan udadtil er sund og rask. smiley
    For mig ville det være smartere hvis man havde en pulje til folk, der er syge eller skadede på den ene eller anden led, og derfor ikke er i stand til at arbejde
    Og en til dem, der ikke kan få et job og derfor har brug for økonisk understøttelse. De mener at udeboende på SU (18-25) kan klare sig for omkring 5.700 i måneden, mens en på KH skal have 6.700. Til folk der er syge, og derfor ikke kan arbejde synes jeg det er fint, men hvad så med dem der ikke kan skaffe et job og ikke gider tage en uddannelse mens jobbet dukker op? Det kan faktisk betale sig at lade være.
    (link fjernet)
    http://www.su.dk/SU/SATSERSU/UNGDOMSUDDANNELSE/Sider/default.aspx

    Jeg kan ikke se hvad der er galt i at folk på KH holder hest eller papegøjer. Det er ikke mere galt end at os på SU gør det.. Og som det er påpeget, har mange også stor glæde i deres hverdag af dyr.


  • #273   18. apr 2013 Rynke - Ja, min lillebror fik 1600 kr. i SU. Nu hvor han er sygemeldt og derfor på kontanthjælp, får han - og hold nu fast - 3.265 kr.

    Det er altså 1656 kr. mere - altså lidt mere end dobbelt så meget.
    Det er jo helt forrykt! Det er da ikke så mærkeligt, at man har lyst til at blive på KH, fremfor at gå tilbage på SU.

    Og så synes jeg personligt der er forskel på at have hest på SU og KH. Når man er på SU tager man en uddannelse, og bidrager derfor også til samfundet, ved at dygtiggøre sig. Det gør man ikke på KH.


  • #274   18. apr 2013 CTS
    Det er også derfor jeg synes der skal være to puljer. En for de syge der reelt set ikke kan (og som måske så skal slippe for at rende til aktiveringstammelam hver anden dag, skal tage et hvilket som helst job der byder sig osv) og en for dem der ikke har et job. De syge kan jo reelt ikke, hvor dem der er raske jo "bare" kunne melde sig til en uddannelse eller et statsbetalt kursus og dygtiggøre sig. Men det betaler sig ikke for dem. smiley


  • #275   18. apr 2013 Præcis, man er nødt til at gøre det mindre "attraktivt" at være på KH, så det rent faktisk betaler sig fx at tage en uddannelse. smiley

  • #276   18. apr 2013 Ja, så længe det ikke er dem der er på KH fordi de er syge der bliver skåret ved smiley

  • #277   18. apr 2013 Rynke - ja det er så netop blive indført idag mht kontanthjælpsreformen. Jeg synes også der skal være forskel på dem der har statuspapirer fra læger og lign. og dem som "bare" er på kontanthjælp. Med det sidste mener jeg så ikke, at det er deres egen skyld altid at ende på KH og er dovne og videre negativt. Den store ledighed der er i samfundet giver mange problemer syge som raske.

  • #278   19. apr 2013 Lotte
    Den har jeg ikke sat mig nærmere ind i. Jeg er for at der bliver taget varer på alle og at alle har det godt, men derfor synes jeg stadig det virker mystisk som det har været indtil nu smiley


  • #279   19. apr 2013 Jeg har nu heller ikke sat mig helt ind i det - men det var det jeg kunne forstå ud fra nyhederne.
    At dem der ikke er "syge" skal have kontanthjælp svarene til SU, hvor dem med sygdom/andre behov forbliver på nuværende sats.
    Hav en god dag smiley


  • #280   19. apr 2013 Lotte
    Jeg synes nu godt de må få lidt mere. Os på SU har muligheden for at arbejde ved siden af hvis vi ikke synes vores SU er høj nok smiley


  • #281   19. apr 2013 Jeg synes heller ikke man burde sætte den ned så meget. Men formålet er jo så de skal vælge su i stedet og tage en uddannelse.Jeg håber virkelig snart landets velfærd begynder at vende lidt mere positiv - der skal spares mange steder pt., og går ud over de svage/fattige!

  • #282   19. apr 2013 Jeg kan bare sige, at jeg ville have følt mig taget i røven noget så grusomt, hvis jeg havde stemt rødt til folketingsvalget (undskyld sproget).

    Rynke - Dem der er på KH pga. arbejdsløshed og ikke pga. sygdom har vel ikke sværere ved at finde et job end folk på SU, ligesom folk på SU ikke har lettere ved at finde job end folk på KH smiley Så jeg synes ikke helt det giver mening at sige, at man på SU har mulighed for at arbejde ved siden af, for det har folk på KH da også smiley


  • #283   19. apr 2013 Jammen jeg er helt enig CTS, jeg tror bare ikke du har forstået det jeg skrev helt rigtigt. smiley
    Jeg tænker at det er de syge den ikke skal sættes alt for meget ned for, fordi de lige netop ikke har muligheden for at tage et job.
    Dem der er på KH grundet arbejdsmangel synes jeg kun det er fair hvis de får lige så meget eller lidt mindre som dem på SU for at gøre uddannelse / efter uddannelse mere atraktivt for dem smiley


  • #284   19. apr 2013 Okay, så forstår jeg det bedre - jeg troede du mente dem der er på KH pga. arbejdsløshed. smiley

  • #285   19. apr 2013 Nej nej. Der ville det være mærkeligt. smiley

  • #286   19. apr 2013 Rød blok kører jo blå politik, så det er faktisk de blå's forslag alt det her med at skære....

    Folk på KH har ikke mulighed for at supplere med et arbejde, fx hvis de kunne finde noget et par timer om ugen. I så fald bliver det modregnet krone for krone, så de får intet ud af det, medmindre det finder et job, der giver mere end KH.
    Folk på SU har mulighed for at supplere deres SU med et job, der giver op til omkring 5000 om måneden (mener jeg beløbet er...).


  • #287   20. apr 2013 så er der rent faktisk nogle der har været meget jobsøgende, men som så ikke har været så heldig... tror folk at man synes det er for sjov at man bliver nød saget til at skal på kontanthjælp, hvis det er? Man skal da have mulighed for at kunne klare sig. ellers bliver Danmark sku et hjemløst samsund. Jer som tager en uddannelse, i skal sku være heldig HVIS i kan få et job bagefter, for det er ikke sikkert at det er nemt smiley
    da jeg blev færdig udlært indkøbsassistent, var det bestemt ikke nemt at finde et job, da man somsagt ikke havde erfaring nok desværre smiley jeg kan ikke se hvad der er galt i at have hest, så længe man kan få det til at fungere økonomisk smiley nogle af jer er godt nok noget grove, tænk hvis det var jer der kunne finde arbejde eller, blev fyret og måtte på dagpenge, hvor efter man stadig ikke efter 2 år har været heldig på jobmarkedet, og i så måtte på kontanhjælp. jeg ved godt at der er nogle der nasser på samfundet og som ikke gider ud og arbejde, men synes godt nok det er synd for dem som rent faktisk gerne vil arbejde at de så bliver samlignet med dem som ikke gider at arbejde...

    jeg mener ikke at det er alle der nasser, dem som har arbejdet og har fagforening, som må overgå til kontanthjælp, har da selv bidraget med noget til det.. jeg kan virkelig ikke se noget problem, hvad man har bare man kan få det til at fungere økonomisk, som jeg skrev tidligere oppe i min tråd smiley


  • #288   20. apr 2013 Guldbamse
    Jeg mener heller ikke det er alle på KH der nasser. Faktum er (og ja, nu tænker jeg på ham der den meget dovne der var i fjernsynet og virkelig bare gav et negativt billede af folk på KH) at der sansynligvis sidder nogle, som sagtens kunne tage en efteruddannelse eller lignende, men næppe gør det fordi det økonomisk bare bedre betaler sig at være på KH.
    Jeg synes det er meget mærkeligt at det for mig som studerende ville kunne betale sig med omkring 1000 kr i måneden hvis jeg boede ude, at droppe mit studie og få KH (jeg ved godt det ikke er nemt at få KH, men princippet i det)
    Jeg er jo ikke interesseret i at ruinere jer, der har uddannelse og bare ikke kan skaffe job på nogen måde, men hvis man forventer at en udeboende studerende kan klare sig for 1000 kr mindre i måneden.. Burde en på KH som IKKE er syg så ikke også kunne? Det er lidt der jeg vil hen. smiley


  • #289   20. apr 2013 Syntes faktisk at det er fair nok at KH er højere end SU (måske ikke lige for de hjemmeboende 18-20 årige, som lige så godt kunne gå på gymnasiet eller anden ungdomsuddannelse). Grunden er at man på SU har fordele som man ikke har på KH. Det man får udbetalt på KH er det højeste beløb man kan have til rådighed om måneden, på SU findes der supplerings muligheder som job, billigt SU lån og opsparing. Der ud over kan man få en studiebolig/kollegieværelse, sådan at man kan bo billigere, billigere offentlig transport, billigere forsikringer, samt studierabat diverse steder.

  • #290   3. maj 2013 Nu har jeg ikke læst alle svarene i debatten, for nøjh hvor er der mange!
    Jeg kan bare tilføje, at jeg sidste år var på kontanthjælp (hjemmeboende) Jeg havde alle udgifterne selv, men skulle så ikke give noget for at bo hjemme.

    Og så kan jeg fortælle, at kommunen IKKE må tvinge dig til at sælge en hest! Vi spurgte hvordan det stod til med det, men en hest er et kæledyr!
    min mor sad i flere år med kontanthjælp på kommunen, og her havde de bl.a. en sag med et søskende par som arvede nogle penge.
    Broren købte en bil, søsteren købte hest. - han skulle sælge bilen før han kunne få kontant hjælp, hun måtte derimod beholde sin hest (som havde samme værdi som bilen!)

    Men hvis du vil, kan det godt hænge samme, en billig lejlighed og købe med på tilbud, og ellers spare hvor der spares kan.



  • #291   3. maj 2013 Katrine..:
    Tak for svar på mit oprindelige spørgsmål smiley Ja, der er mange svar, og meget få af dem, er henvendt på spørgsmålet, så det betyder ikke så meget, du ikke har læst dem alle smiley
    Nu er det så -heldigvis- ikke længere aktuelt, da jeg er en af de heldige, der har fået job.. Så er ude af det offentlige system.. smiley


  • #292   3. maj 2013 det var så lidt, havde heller ikke lige fået set hvor gammel tråden egentlig var smiley

    Men nu kan andre da se det, hvis de skulle være i tvivl! smiley og jeg var på KT fra november 2011-juli 2012, så reglerne er næppe lavet om siden.

    Men hesten sagde de slet ingen ting til smiley


  • #293   5. maj 2013 Det er også ret urellevant at der er 15 årige piger i denen samtale som mener det, da de kun går i folkeskole og derfor ikke selv bidrager til arbejdsmarkedet og derfor synes jeg ikke det passer helt ind at sidde og sige sådan noget om samfundet på den måde! Folk HAR jo nok en hest i forvejen, det køber den sgu da ikke når de skal på kontanthjælp.
    Og så er SU altså samme princip som kontanthjælp eller lign. Mange hestepiger betaler til deres hest over deres SU det synes jeg er det samme så, for din SU er ikke tilegnet til at gå til hesten.


Kommentér på:
Hest og kontanthjælp

Annonce