{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.617 visninger | Oprettet:

Hvordan ser din hest's ryg ud? Muskler eller ej {{forumTopicSubject}}


Efter at have set en video på www.bidtilpasning.dk ( JA, jeg snakker meget om de videoer, men syntes de er super gode, enkle og let forklarede så alle kan være med - nej, får ikke penge for det, gjorde jeg så blev jeg da snart millionær :b ), kan jeg ikke lade være med at kigge på alle hestes rygge og se hvordan de er bygget og musklerne er.

Det er egentligt ret simpelt og handler om at hestens rygmuskler, måden ryggen er formet på, afspejler om hesten går med rejst brystben ( dvs. ikke på forparten ) eller om brystbenet hænger og hesten derved ikke får løftet sig og den så går på forparten.

Har taget et klip af det billed, der bliver tegnet i videoen.

Og hvor er det, efter at have kigget på forskellige heste, mange der har den typiske "dårlige" ryg så og sige.

Nr. 1 er en god ryg, en ryg der er en blid overgang, lige linje og godt muskuleret.
Nr 2 er en dårlig muskuleret ryg der tyder på en hest på forparten. Min gamle part Maja på 30år, så ikke sådan ud, så fordi hesten er gammel, behøves ryggen ikke være sådan.
Har dog selv et eksempel på den ryg, Fleur jeg har, ser sådan ud. Længe leve dårlig sadel, rideskoleridning osv. som nu har gjort hun bære sig uhensigtsmæssigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan ser din hest's ryg ud? Muskler eller ej
Kommentér på:
Hvordan ser din hest's ryg ud? Muskler eller ej

Annonce