{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Når man føler man har sagt for meget.... {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

I eftermiddag hentede jeg min datter hos en legeveninde. De har avlet springheste og den ældste datter gør det godt indenfor springverdenen. Nå vi begynder at snakke om heste osv. og om tilridning og ind springning af ungheste og om de måske ved om en ældre springhest der er god til at lære fra sig som jeg måske kunne låne. Jeg fortæller jo så at jeg er til BBH metoden osv. og at jeg skal tilride min egen noget jeg mærker ikke falder i god jord, hun snakker så også om at enten tilride eller sende sin af sted hvorpå jeg så spørger hvorfor hun ikke sender den af sted til Susan. Hun siger så at hun ikke helt er tilhænger og har tiltro til den metode hvor jeg svarer ok...( fri verden vi lever i så det har jeg intet problem med) Så snakker vi lidt videre og så virker det som om hun får det meget travlt med at tage farvel... Jeg kører hjem med en underlig følelse i maven af at jeg har træt helt ved siden af og ikke skulle have sagt noget... smiley

Møder I ofte skæve blik o.l. pga. Jeres "tro"??

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man føler man har sagt for meget....
  • #2   20. maj 2014 Hvad er BBH metoden?? smiley den følelse kan man vidst ikke komme udenom, der er jo 100 forskellige metoder til alt og alle har deres meninger smiley men så længe man er tilfreds med sine egne valg så er det jo ligemeget hvad andre sys og tror på !! Så længe hesten ikke lider nød og det giver gode oplevelser er alle måder at tilride på jo en god måde smiley

  • #3   20. maj 2014 Hvad er BBH metoden?
    Jeg kan også tit blive ret uenige med nogle, og hvis det er nogle med stik modsatte meninger og metoder, så kan vi tit blive uvenner..
    Har dog en veninde med samme meninger som mig, så vi har ikke en eneste gang diskuterede metoder smiley


  • #4   20. maj 2014 http://www.blueberryhill.dk/index.php/ombbh
    Her kan I læse om BBH sin filosofi og "metode" smiley

    Vi diskuterede ikke metoder men fik meget følelsen af at det var noget skidt det vi/jeg havde gang i. Jeg kunne især mærke hun slettes ikke syntes om at jeg skulle ind springe min egen hest en dag da jeg ikke er dygtigere...
    Før jeg gør skal jeg have mere undervisning og selvfølgelig have undervisning under HELE forløbet.
    Jeg har ingen planer om at mig og min hest skal op og ride baner på M niveau. Vi skal ud at ride jagter sammen og hygge os. Så for mig er det vigtigere at jeg er sikker på at det gøres på hestens premisser med biomekanikken og indlæringen i fokus. Derfor vil jeg selv gøre dette. Han skal aldrig videre og er hellere ingen eftertragtet race så familien får hverken mere eller mindre ved at jeg gør det selv HVIS jeg skulle bortkomme og datteren ikke vil beholde ham... smiley Det er eneste mulighed for at han ikke er hos mig smiley


  • #5   20. maj 2014 Haha, ja ved gud om jeg kender det xD

    Det der med at sige, at jeg har en hest og ikke rider på hende.... Jeg kan få et meget skævt blik eller bare et skævt blik smiley

    Ej, jeg kan godt få et enerkendende nik, men det er typisk fra ikke-hestemennesker ("nå rider du hende ikke fordi hun får ondt i ryggen hvis du sidder på hende - men laver alligevel en masse seje ting, cool"-agtig ).
    Alm hestemennesker får normalt sådan et lidt snerpet "jeg har spist noget dårligt"-udtryk eller ligner denne smiley smiley

    Well, jeg holder af min hest og vi skal ligesom dig ikke ud og lave noget fancy, men bare have en dejlig tid sammen smiley


  • #6   20. maj 2014 Det kan jo også være lidt min egen skyld da hun pralet af datteren og hvor dygtig hun er (hun er dygtig! smiley ) og jeg (fordi jeg ikke går op i stævner og resultater) ikke gjorde det store ud af det... Jeg blev ikke sådan "wow, hold da op agtig" jeg bare nævnte jeg havde set en video af hende på nettet og at hun var god...
    Synes bare det er rigtig træls at man ikke "er noget" fordi man ikke går op i stævner osv. Ikke fordi jeg behøver at "være noget" men savner lidt at man også viser interesse for vores måde at gøre tingene på og spørger indtil hvorfor vi gør som vi gør, hvad belæg, interesse og bagrund vi har for vores valg smiley I stedet for at vi bliver sæt ned på som nogle useriøse ryttere der ikke ved bag/frem på en hest.. Vi knokler røven ud af bukserne og bruger oceaner af tid på øvelser de laver på dage fordi vi ikke vil benytte os af hjælpemidler og unødvendig præs af hesten fordi vi tænker på den, og at den skal holde som ridehest til den er 20+... Men nej vi er useriøse og ved ikke en skid.... smiley

    Undskyld for at det blev et surt generaliserende indlæg smiley Men måtte bare ud med mine frustrationer af manglende anerkendelse for det vi laver...

    Mvh TT


  • #7   20. maj 2014 Hmm.. jeg synes faktisk det er en svær balancegang - jeg har alt for ofte oplevet 'frelste' ryttere, der forsøgte at overbevise mig om at det var det eneste rigtige heste træning de havde gang i - selvom de havde en muskelfattig hest de havde arbejdet i årevis med, og med en gang man kunne se var blevet dårligere med tiden... Jeg mangler stadig at se en veluddannet hest som er trænet efter bbh-principper i hænderne på andre end Susan.

    Jeg hader når folk begynder at prædike, så er jeg færdig med at lytte smiley


  • #8   21. maj 2014 Møder rigtig mange hvis indvolde nærmest ryger med ud når jeg fortæller at jeg træner klassisk (også efter Susans metoder) - men jeg møder aller flest som er interesserede og mange som synes det er spændende, men træningen er bare ikke for dem. Og det er super fint - deres træning er jo heller ikke for mig så. Synes dog at der i de 5 år jeg har trænet sådan er blevet 'løsnet lidt op'. Oplever ikke helt samme modstand og modstanden er ikke helt så aggresiv som den var førhen, de aller fleste er oprigtigt interesserede og har tit brugt nogle enkelte fif derfra til selv at løse problemer med deres heste smiley

    Men der vil nok altid være nogle - jeg må aldrig også blankt erkende at de veninder jeg har som træner <b>meget</b> "traditionelt" dem undgår jeg altså helst at snakke hest med.


  • #11   21. maj 2014 Nu træner jeg ikke efter lige netop BBH metoden, men er også iblandt de, som går ind for moderne træning baseret på hesteforståelse og samarbejde, frem for de lidt ældre og mere traditionelle træningsmetoder. Min oplevelse er, at folks reaktioner er meget blandede. Nogle ryster på hovedet og ruller med øjnene, nogle går øjeblikkeligt i selvforsvar mht. deres egne metoder (forstår ikke hvorfor - jeg er ikke typen, der går rundt og pådutter folk mine metoder eller kritiserer deres), og atter andre er faktisk nysgerrige og vil gerne vide mere.

    Min holdning er og vil altid være, at så længe hestene ikke påføres smerte og hård tvang, så må det være op til den enkelte rytter/træner, hvordan de ønsker at træne deres heste, og hvad der fungerer for lige netop dem.

    Camilla A, angående den der med de muskelfattige heste, så tror jeg personligt ikke nødvendigvis, det handler så meget om hvilken metode, man bruger, som om hvor dygtig pågældende person er til at udføre træningsøvelserne.

    I øvrigt er jeg enig i, at der er "frelste" folk på begge sider af hegnet, så at sige. Og den der frelsthed er noget skidt, uanset om man er til moderne eller til mere traditionel hestetræning. Lidt mere rummelighed og tolerance ville klæde verden helt generelt. smiley


  • #12   21. maj 2014 Camilla - Nu vil jeg påpege at jeg ikke præker.. Har min daglige gang i et stutteri hvor de avler dressurheste til en god slat penge og de er af den gamle skole.... Jeg laver mit og andre laver sit og indeni væmmes jeg somme tider og tænker stakkels misforståede hest...
    Louise - Godt sagt/skrevet smiley Ps. Håber Jack har det godt og at du stadig er glad for ham smiley


  • #13   21. maj 2014 jep bestemt, jeg møder rigtig mange der skal fortælle mig hvad jeg kan og ikke kan på mine heste, især er der rigtig mange der bliver nervøse på mine vegne når jeg siger at jeg vil ride bidløst på fuldbloden, fordi jeg mener at det er det hun bedst reagere på, jeg har mødt påstande om at jeg så ikke kan stoppe den hvis den går amok og at den ikke vil kunne mærke mine signaler ordenligt

  • #14   21. maj 2014 Ha ha... Sensitive heste som fuldblodsen ofte er mærker jo tydeligere de små signaler.... Og hvorfor skulle den gå amok?? Den fejler vel intet?? smiley

  • #15   21. maj 2014 Du kan tro, jeg stadig er glad for Jack, Team Tindur, han er min lille "hundepony". smiley

    Så snart, jeg nærmer mig folden, kommer han i strakt trav for at blive nusset, og han er så sød og nem at arbejde med. smiley

    Ud over vores "almindelige" jordtræning, leg og gåture i trafik og terræn, er jeg begyndt at arbejde på at lære ham tricks. Det er mit håb, at vi en dag bliver dygtige nok til at tage ud og demonstrere Fell ponyens fantastiske temperament rundt omkring på markeder osv. smiley

    Han har drillet lidt mht. at holde huld her i foråret, ligesom han gjorde sidste år, til trods for at han både har fået rigeligt med kraftfoder og vitaminer og har haft adgang til hø ad libitum, men han fejler intet og er glad, som han plejer, og nu hvor han er kommet på sommergræs, tager han også fint på igen. smiley

    Jeg må snart have nogle nye fotos sat ind. smiley


  • #16   21. maj 2014 team tindur. den er sensistiv og har desværre været ved mennesker der ikke har kunne håndtere at den er sensitiv, så den har desværre fået nogle omgange tæsk, så hun kan bl.a ikke stå bundet uden at panikke og kan ikke håndtere hvis mennesker er højtråbende, men lige præcis fordi hun er så sensitiv kan du give hende signaler ultra let og næsten uden kontakt.
    selvfølgelig hvis man bare ser hende en gang og ser hvordan hun kan panikke, kan man sikker få den opfattelse at man ikke kan når igennem til hende bidløst, men heldigvis når man kender hende og sat sig lidt ind i hendes sind, ved man at du få hende til at rykke sig ved bare at skubbe til luften ved siden af hende


Kommentér på:
Når man føler man har sagt for meget....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce