{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Når man føler sig røvrendt {{forumTopicSubject}}

Argh, det er snart ved at være langt tid siden at jeg har stået magtesløs og set på at mit arbejde gå til spilde.

For at man egentlig skal kunne forstå den her historie skal man næsten kende historien med den fjordhest jeg passede og plejede i næsten 3½ år. Men kort fortalt slagtede ejer hesten, selv efter at hun havde lovet at jeg måtte købe Rikke (som fjordhesten hed) og gøre hendes sidste dage perfekte. Jeg har været sønderknust over det, og har måtte slette ejerens facebook og virkelig lagt mig på afstand af hende.

Jeg fik så i stedet lov til at træne, pleje, passe og gøre hvad jeg vil med denne her shetlænder af dem der ejede den gård hvor Rikke havde stået opstaldet omkring 9 år. Hun blev rigtig god og mit projekt med at tilkøre shetlænderen kørte på skinner lige indtil at vi var ude for at uheld, herefter tog det tid til at vænne hende til trafikken igen, men jeg knoklede. I foråret i år sendte ejeren af Rikke mig en anmodning på fb, og jeg synes egentlig jeg var klar til en undskyldning og at ligge det lidt bag mig, men det viste det at ejeren havde en god grund, nu ville hendes datter til at ride og dette skulle gøres på Dixie. Om noget, så kender jeg Dixie rigtig godt, så godt at jeg ved at andre mennesker ikke bare kan tage hende og tro hun er den hun er, selv ejeren at Dixie ved det.
Men ja, det enten med at jeg grædende gik ned til ejeren af Dixie og bad om at de sagde nej, for det vil ødelægge mit arbejde og jeg nok havde fundet ud af at alt det med Rikke stadig lå og lurede. Jeg var ked af det fordi Rikkes ejer ligesom sidst ville høste mit gode arbejde.
Det blev sådan at ejeren af Dixie lovede mig at det altid kun vil være mig og Dixie - dette skete ikke. Rikkes ejer og hendes datter var derude et par gange om sommeren, hvor jeg flere gange har set ejeren rive og flå i Dixie når hun skulle dreje og få hende til at gå i holdning.
Igen er jeg blevet røvrendt.

Jeg ved at hesten aldrig har været min, men at man bliver lovet noget, og har fået at vide at hesten aldrig var kommet så langt uden min hjælp, det er fandme hårdt. Og se den person der virkelig ødelagde mit liv i 2007, gøre det igen, booster ikke tilliden til sådan personer igen.

Der er mange huller i den her historie, og den er langt mere indviklet og kompliceret end som så.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man føler sig røvrendt
  • #3   4. nov 2013 Øøøøv en træls situation at havne i to gange. Har selv været låner af en pony og ved hvor mega følsom man er, for selv om hesten ikke er ens på papir, så føler man det af hele hjertet. Jeg havde ikke mange problemer med ejeren af den jeg lånte af og når var nogle blev det løst. Men da jeg startede på universitetet havde jeg ikke den samme tid og det endte med jeg blev frataget mine to faste dage jeg havde tilbage med ham. Det har krævet MANGE tåre og for pokker jeg får ondt i maven når jeg tænker på ham, alle de børn der har redet ham siden. Jeg tager sommetider ud til ham og giver ham krælighed og ved han har det godt, men han vil altid være min. Bliver det ikke gjort, som du synes er korrekt og bliver det hele halvt for dig, så er det bedre at tage afstand. Det er hårdt at låne og bagefter føle sig røvrendt og misbrugt.

  • #4   4. nov 2013 Havde skiftet stald, sådan noget kan jeg slet ikke klare. Men nu har jeg også et alt for stort temperament, til overhovedet at kunne kigge på sådanne mennesker igen, uden at blive mere end sur.
    Du burde finde dig en anden part, og flytte fra gården. Havde jeg hvert fald gjort smiley


  • #5   4. nov 2013 Hvor er det ledt! Tænkt at Rikkes gamle ejer kan holde ud at være så træls! Håber at du finer ud af noget:-)
    Har medlidenhed med dig, for hvor er det træls at se den samme person ødelægge ens arbejde. Og så to gange enda!


  • #7   4. nov 2013 Har selv været udsat for noget lignende her for nyligt, det er bare ikke sjovt!

  • #9   4. nov 2013 Ej, hvor er i søde.

    Stine K, men føler og lægger tydeligvis mere i sin 'lånehest' end man burde, men sådan er det bare når man brænder for noget,

    Jeg har droppet kontakten, det gjorde jeg efter jeg havde hentet mine ting væk, men her, snart et halvt år efter gør det stadig ondt. Og da hesten bogstaveligttalt bor lige uden for min hæk og jeg kan se på hende fra mit værelse gør det nok også ekstra meget ondt. Hele hendes liv - 3½ år har jeg brugt på at præge hende til den hun er blevet, og at se hende blive 'tæsket' igennem er virkelig bare grim


  • #10   4. nov 2013 Maiken
    Ja, Rikkes ejer er voksen (omkring de 30) har selv 2 børn, troede virkelig at man som forældre kan se ud over sin egen næsetip. Men nej, håber lidt, eller nej det gør jeg ikke, på at hendes datter selv oplever noget ligende..


  • #11   4. nov 2013 Kender det godt, havde også en lånepony (ja, faktisk lånepony), og så kommer nogle og snupper hende for næsen af mig, mens jeg er en uge i London. Da jeg tog afsted havde jeg en pony der var som min, da jeg kommer hjem har jeg ingen pony mere, hun er blevet snuppet af nogle andre.
    Havde redet hende i 6 måneder, og så går jeg fra at have en pony der er "min" til at stå der og have lagt alt arbejdet i en pony jeg pludseligt ikke engang må se mere.

    Hun var kun en unghest (5 år) og gik fra intet at kunne, til at kunne gå stabilt i alle tre gangarter, og kunne springe 60-70 bane, nu er det en pige på 8 år der rider hende, og tja, de bliver disket i springklasser på selv 30 cm.

    Ponyen kunne før gå en LC dressur (da jeg red hende), nu kan den ikke engang gå en LD til over 50 %. Syntes det siger en del om hvor ødelagt den er blevet. Gik hun med hovedet oppe, ja så smed de da bare en chambon på hende så hun ikke kunne gøre noget, rendte hun lidt for stærkt savede de hende totalt ned, gik hun ikke frem piskede de hende, sprang hun ikke fik hun lige et par slag med piske, og ja, jeg kunne desværre blive ved med at remse op.


  • #12   4. nov 2013 Ikke ok, at opleve det en gang kan ske for os alle. Og nok sket for ðe fleste. Vi render ind i sådanne mennesker. Men man lærer af det, og bliver bedre til at spotte signalerne. ( syntes jeg) forstår ikke hvad der sket mellem liggende fra du har fuldpas / part eller hvad du nu har stedet lover hesten kun er din. Og så pludselig er hun alligevel ind over! Var du væk i en længere periode, har de ikke snakket med dig og omvendt har du ikke talt med dem, om hvad jeres aftale var?
    Hvis de vidste du ville stoppe hvis den anden kom på, måtte det vel betyde noget. Eller er det penge? For så kunne det vel også løses?
    Som jeg læser det her, har du ikke taget tyren ved. Hornene og snakket med gårejeren. Hvad jeg klart syntes du bør, og skal for kryber man væk, som du siger skader det din selvtillid og piner dig, og hvem taber? Hesten du lyder konfliktsky måske af. God grund... Men syntes staldejer burde sku svarer på hvad sker der, kan det. Ikke løses? Og ellers cut båndene er det. Drømme ponyen så køb den og derefter flyt den hehe ej få taget snakken med ejeren af ponyen lyder til du har behov for det. Evt skriv punkterne ned så du ikke glemmer dem.
    Held og lykke


  • #13   4. nov 2013 tina c
    Vi har ikke på den måde haft nogen aftale, men jeg er altid blevet rost for hvordan omgangen med hestene var og de har sagt til mig flere gange at Dixie aldrig var blevet så medgørelig hvis jeg ikke havde trænet hende.

    Problemet er at Rikkes ejer kan spare penge på at få tilredet Dixie, så hendes datter ikke skal gå til undervisning ude på rideskolen, og at hun selvfølgelig har set de fremskridt med Dixie og at det jo er nemt at tilride en hest der kan det grundliggende via tilkørlsen. Der er jo en sygt god og nem høst hun kan lave!
    Jeg har tilbudt at købe hesten, og hendes egentlige ejer sagde ja da jeg ved at Rikkes ejer er venner af familien og jeg derfor godt kan se at det er svært at skulle vælge, så jeg vil gøre det nemt for dem - altså at de ikke skulle vælge mellem os. Men ejeren kone mente hesten høre til hos dem.

    Jeg synes selv jeg har gjort alt, ved virkelig ikke hvad jeg kunne have gjort. Er måske bange for at blive lukket helt ude. Men ja, er virkelig på bar bund, forstår ikke hvordan ejeren kunne gøre det, og hvad det er de tænker, selvom min mor har de lovet at det altid vil være Dixie og jeg.


  • #14   4. nov 2013 Synes ærlig talt, du skal sætte din fod ned lige her. Det hende rikkes ejer har gang i er da total forkert? Ved gårdejeren hvordan de behandler ponyen? for ellers fortæl dem det! Tag nogle billeder, der bakker op!

    Hold kæft, hvor var jeg blevet tosset hvis det var mig! Kan virkelig godt forstå du er ked af det!

    Hvis du har brug for en at snakke lidt med, så er du mere end velkommen til at skrive! smiley


Kommentér på:
Når man føler sig røvrendt

Annonce