{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Når man føler sig uretfærdigt behandlet... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er lige nødt til at spørge om jeg bare er en sur gnavpot eller ej.

Jeg blev for ca et halvt år kontakten af en pige som sagde hun søgte en hjælpende hånd til hendes unge hingst som skulle tilrides. Jeg havde oprettet en part annonce hvor jeg skrev at jeg savnede noget at ride på og om mig selv osv.

Der ville gå en måned før den kom dertil hvor den skulle, så hun ville kontakte mig igen. Et par dage før hun kontaktede mig første gang havde jeg sagt ja til en anden part, men efterhånden viste det sig at den part ikke var mig, den skulle genoptrænes og ja var ikke i så god stand, og jeg betalte en rimelig god slat penge for det, så da jeg igen blev kontaktet af hende med hingsten tænkte jeg at det nok mere ville være mig, og jeg skulle intet betale.
Så jeg sagde den første op og begyndte nede ved hingsten.
Da jeg kom og så ham, blev jeg spurgt om hvor jeg havde redet tidligere og hun fortalte hun skulle bruge en hjælpende hånd med tilridningen.
men efterhånden som ugerne gik, gik jeg bare og passede ham, striglede ham, longerede og lukkede ham på fold. Jeg havde taget mange af mine ting med, som fx trense, underlag og grimer så vi kunne komme igang. Men en dag spurgte hun om vi skulle mødes der nede, for så kunne han få rytter på. Da jeg kom der ned, stod en af hendes veninder med ham og det viste sig hun skulle hjælpe hende sammen med en anden den dag. Så jeg fik ikke lov at hjælpe. men jeg tænkte bare det var da underligt men ikke rigtig mere.
Men så en dag mødtes vi igen og hun fortalte hun ville flytte ham, problemet var bare at det sted skulle man betale som part til stedet for at ride, men det kunne vi lige se på når det var sagde hun. så jeg tænkte jeg nok snart kunne komme på ryggen af ham, da hun havde betalt nogen for at ride ham til.
Men så en dag skriver jeg til hende, da hun i længere tid ikke havde spurgt om hjælp, om hun selv ville ride og passe ham fra nu af, da 300 kr var meget hvis hun selv ville ride.
men så til min store overraskelse skrev hun at jeg da ikke skulle betale hvis jeg ikke skulle ride? Men jeg kunne sagtens komme og passe ham alt det jeg ville.
Jeg skrev at nej det måtte hun da godt nok selv gøre, og at jeg ikke var sur, men så havde jeg åbenbart misforstået det hele vejen igennem.
Hun sagde så at hun ikke syntes en unghest skulle have mere en en rytter. Så jeg kørte ned og hentede mine ting og var godt knotten. Det samme var min mor da hun ikke kunne forstå det.

Jeg havde i min annonce givet udtryk for at jeg ville ride, og hun havde sagt at hun skulle bruge hjælp til tilridningen, og det mener min mor bestemt også.

Jeg kan bare ikke forstå hun tror der er nogen der gider gå rundt og passe en hest, uden at der er en gulerod ved det. Eller det tror jeg bestemt ikke der er nogen der gider i min alder, da jeg også har været vant til at ride rigtig mange fine heste, og rider udemærket, ihvertfald godt nok til at jeg ikke kun gider alt det sure arbejde.
Men hvorfor kontakter man en som vil ride, og siger at de behøver hjælp, for så bare at trække i land igen uden at sige noget?

Men grunden til jeg er sur nu er at jeg nu kan se der er en anden som rider på den, udover hende selv, det gør mig vred. Da det jo netop var det hun ikke ville have.
Nej hvor jeg føler mig trådt på. Har simpelthen ofret så meget på ingenting, og var virkelig glad for den hest.

Er jeg virkelig helt galt på den? eller fungere vi mennesker bare sådan. Det er da hendes ansvar at kontakte folk der vil det hun vil have dem til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man føler sig uretfærdigt behandlet...
  • #1   29. jun 2011 forstår dig i hvert fald godt.
    jeg var satme også blevet sur!


  • #2   29. jun 2011 Synes nu ikke det er dig der er sur og knotten, jeg ville også være blevet sur.

  • #3   29. jun 2011 tja hjælp TIL tilridning, betyder jo ikke at du skal ride...

    men self hvis hun har sagt at hun skulle bruge dig til at tilride den, og ikke kun hjælpe, så kan jeg godt forstå dig...

    At en anden rider den nu, ved jeg ikke om du skal være sur over, der kan jo have været sket meget forskelligt du ikke kender til, som gør at en anden rider den .


  • #4   29. jun 2011 Måske har hun ikke fortalt klart hvad hun forventede af dig, det har måske slet ikke været hendes mening, at du skulle på ryggen af den, MEN så burde hun nok have sagt det til dig.. hjælp til tilridning kan jo være flere ting, det behøver jo ikke nødvendigvis være den der skal på ryggen, men igen når du søgte en du kunne ride, så kan jeg godt forstå du er lidt skuffet... Synes du skal fortælle hende, hvordan du har haft det med det, så hun ikke laver samme nummer over for en anden...

Kommentér på:
Når man føler sig uretfærdigt behandlet...

Annonce