{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

skader sig selv på fold {{forumTopicSubject}}

håber i vil læse det selvom det er lidt langt smiley


ja min pony cholé skader sig selv megt ofte, hun sparker sig selv, eller klasker knæene sammen, træder sig selv i koderne. you named it !
når jeg henter hende er der 85% chane for hun har pådraget sig en ny skade, skræmme eller andet. hun kan også godt have skræmmer efter at have stået i boksen.

hvad kan jeg gøre for hun ikke skader sig selv hele tiden ? skal jeg give hende gamacher på, på fold og hvis ja hvilken slags skal jeg så købe til hende ?
og skal jeg købe staldgamacher til hende ?

hun har i forvejen klokker på forben på folden (hun får på bagbenene snart også)
og når jeg rider hende, rider jeg med bandager eller gamacher. og i trailer har klumpen sef. transport gamacher på ...

grunden til jeg spørger om jeg skal gøre det er at jeg har hørt at hestens ben bliver svagere af at have gamacher på hele tiden. altså den får mindre muskler osv. passer det ?

vil genre have nogle svar fra nogle der faktisk ved noget om det og ikke bare gætter (:
tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skader sig selv på fold
  • #1   18. okt 2009 carina :
    det er også derfor jeg ikke har gjort det endnu(altså puttet gamacher på hende)

    hun er for det første bare sindsyg klodset hun kan feks. stå på staldgangen og så løfte et ben og nærmest stille de oven på den andet så hun laver en hud afskrabning. hvis du ved hvad jeg mener.
    men ellers er det fordi hun er mega hyper og pludselig kan flyve rundt uden de andre gør det.

    men det er ikke så ofte i boksen eller på staldgangen (det er sket 2 gange) da hun er blevet meget roligere indenfor g forstår at slappe af der.
    det gør hun også på folden, men hun har sindsyg meget energi. men hun kan nærmest også skade sig selv ved at stå stille.

    hun er en dør (:


  • #2   18. okt 2009 •Mille-Team Duemosen•
    det har jeg også fået afvide. men som carina siger ved jeg heller ikke hvor vidt jeg tror på det.


  • #3   18. okt 2009 sys også det ville være bøvlet ja og ville da self helst undgå det, men hellere det hvis det hjælper hende og ikke gør hendes ben svagere(eller?)

    hun går på fold med heste der er fra 5-19år + føl. men de tager det alle helt roligt. altså self. tager de nogle ture en gang imellem. det gør alle heste jo smiley

    de sidste 2½ år er hun redet nærmest hver dag. her for et par måneder siden har hun dog stået lidt stille, da jeg havde/har dårlige knæ


  • #4   18. okt 2009 og nej klodsethed kan vi ikke gøre noget ved jo, og hun er utrolig klodset

  • #5   18. okt 2009 ja det håber jeg også (;

    men ja hun har virkelig meget energi, vi var på et tidspunkt ude på en tur der var en helt dag.self med pauser men alle andre hest var nærmest døde i slutningen af turen men hun kunne have tonset af sted. hun var fuld af energi


Kommentér på:
skader sig selv på fold

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce