{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

stresser ved møde med fremmede heste {{forumTopicSubject}}

Ja har lige et enkelt problem jeg ikke lige ved hvordan og hvorledes man bedst får "trænet væk" på den bedste møde. med ved synet af fremmede heste eller. hvis der kommer en ude fra og låner ridehuset samtidigt med at jeg rider glemmer min hoppe totalt hvad vi er igang med og stresser sig selv op. jeg prøver at be hende koncentrere sig om noget andet f.eks de øvelser vi nu er igang med. osv. det hjælper bare ikke. og nu skal jeg snart til at begynde at træne tur så tænker jeg det måske bliver lidt etproblem hvis man rider alene ud og man møder en hest. det er ikke fordi hun ikke ser andre heste. de ca 25 heste der hvor hun står. men hva dælen gør jeg lige ved det. har i evt. nogle gode råd/erfaringer med hvordan man får styr på det??? for man sku jo gerne ku passere en indhegning med heste når man skal ud og ride eller ride sammen med "fremmede" i hallen uden det bliver et problem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stresser ved møde med fremmede heste
  • #1   21. mar 2010 altså mener du hvis man ikke har hesten helt koncentreret om de signaler man beder den om eller?? okey jeg prøvede osse bare at blive ved og ved at lave øvelser med hende for at få hende opmærksom på mig istedet men det var dæl dusme svært smiley

  • #2   21. mar 2010 okey tusind tak for svar det vil jeg prøve næste gang smiley

  • #3   21. mar 2010 Det plejer at hjælpe med min dreng, som har haft lidt samme problem, at jeg træder et par skridt tilbage og f.eks. tage lidt længere tøjler og bare koncentrere mig om at få ham til at slappe af i første omgang... Når jeg synes, at jeg kan ride rundt på stor bane og 20 m volter uden han skal kigge for meget på den anden hest, så kan jeg samle tøjlerne ind, og stille og roligt samle ham mere og mere, og til sidst fortsætte arbejdet hvor hesten kom ind i ridehuset (:
    - Det man mófte kommer til når hesten kigger på en anden hest er, at man selv, i sin iver for at få hesten ind under sine hjælper igen, kommer til at spænde og dermed ufrivilligt fortæller hesten, at der er potentiel fare ved den nyankomne hest... Derfor er det vigtigt, at i hvilken som helst situation hvor hesten begynder at spænde, at man slapper af - i dit tilfælde er det så når der kommer en anden hest ind i ridehuset hvor du rider rundt (: Også selvom du tænker "jamen jeg slapper jo af", kan man sagtens sidde anderledes end man gjorde før, og det kan hesten opfatte som et tegn til, at den skal være opmærksom på den nye hest ... Det er derfor en god øvelse, at man bare rider rundt for løsere tøjler, så hesten evt. kan strække sig lidt ned mod jorden, for idet hesten slapper af på det punkt, har man 100 gange lettere ved selv at slappe af :b Så det er bare i gang med at øve, så skal det nok komme


  • #4   21. mar 2010 okey ja det kan da egentlig godt være du har ret i at jeg måske selv er kommet til at spænde lidt op da min hoppe gjorde det, det har jeg ikke lige tænkt over. men vil da lige være opmærksom på det hvis jeg nu kom til det, så jeg håber næsten at dem der låner hallen kommer noget oftere forbi inden jeg skal afsted på tur smiley tusind tak for svar

  • #5   21. mar 2010 ja helt enig lad os endelig få mere af det på banen, men selvfølgelig osse gerne flere gode råd/erfaringer til emnet smiley
    man udsender jo ofter nogle ikke bevidste signaler som hesten lægger mærke til med ens krops-sprog såsom evt det der med at spænde en smule op som rytter smiley


  • #6   22. mar 2010 os enig me lea (; tror ikke rigtig jeg kan komme med flere råd (;

Kommentér på:
stresser ved møde med fremmede heste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce