{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

Vil ikke springe mere!? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg har fået et problem med min hest Bianca, som jeg aldrig i min vildeste fantasig havde troet skulle komme!, /:

- Hun er begyndt ikke rigtig at ville springe, hvis springet står midt på banen fx., hvis jeg så kommer i den modsatte side, og skal ride ned i enden, og så dreje hende op mod springet, så begynder hun at lave bukkespribg, stejle, eller bare stopper helt og bakker eller går sidelæns, så jeg ikke kan få hende fremad!?, s:

Men hvis jeg for hende hen så hun er meget tæt på springet, så springer hun!?

- Hun har altid elsket og springe, man har næsten ikke kunne holde hende tilbage, men så er hun så begyndt med det her.. Og det har hun gjort i nok snart omkring en måned.. /:

Så har i en idé om hvorfor hun gør det, eller hvad jeg kan gøre, så skriv meget meget gerne!!,


Mvh Bianca & Josefine. (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke springe mere!?
  • #2   13. maj 2010 det har jeg tænkt på, og der kommer en og kigger på hende i næste uge.. - men jeg sys bare det er lidt mærkeligt at hun så kun gør det når jeg skal springe!?

  • #4   13. maj 2010 Det tror jeg ikke rigtig, - hvis jeg lyst springer hende, løber hun helt vildt hen mod springet og sådan.. Og det er også kun når jeg springer hjemme at hun gør det..

    - Tror måske det er min skyld, at hun ikke stoler på mig eller sådan noget!?


  • #6   14. maj 2010 Når hun løsspringer, gør jeg det for det meste uden pisk..

    Ja, det kan godt være at det er det.. - Men da hun heller ikke vil gå i trailer, kan jeg ikke få noget HMS eller andet, undervisning!? /:


  • #8   14. maj 2010 Jeg bor på Ærø, så skal med færge for at få andet end spring og dressur undervisning, men jeg skal først ha´fundet en til at komme her over og lære mig og hende at gå i trailer..

  • #9   14. maj 2010 Okay, /: (:

  • #10   15. maj 2010 Hej Josefine,

    når ens hest så pludseligt ændrer adfærd, er der mange ting man skal have i sine tanker, når man overvejer hvorfor hesten reagerer som den gør. Jeg kan se, at hestens skal tjekkes af dyrlæge - det er en super start, men hvis dyrlægen ikke finder noget, skal du ikke tro, at hesten er foruden smerter - det kan være noget som sidder i muskulatur eller knogler, og det er sjældent at en dyrlæge kan se disse ting - da skal man have fat i en kiropraktor / massør, som kan finde disse ting (som faktisk ofte er skyld i, at hesten ikke vil springe..)
    Hvis ingen af disse kan finde noget, betyder det stadig ikke at hesten ikke har smerter - men så kan du sagtens begynde at overveje andre ting, som f.eks. at hesten har mistet lysten eller at du er blevet nervøs - selvom jeg ikke tror på, at hesten begynder at bukke/stejle fordi den ikke lige har lyst eller fordi du er nervøs.

    Mit råd er at du skal have et grundigt tjek af dyrlægen, hvis ikke dyrlægen finder noget så få en kiropraktor ud og få hesten tjekket fra ende til anden.
    Dernæst vil jeg mene at du IKKE skal springe hesten før end den er tjekket - hverken fra jorden eller fra ryggen. <i>Hvis</i> der sidder en skævhed eller ligende, gør det det kun værre..

    Håber du finder ud af det smiley
    Knus F&F


  • #11   15. maj 2010 Hun skal tjekkes at fysie... her om et par dage, samt en foderkonsulent..

    - Men ja, tror du har ret, hun er nemlig lidt øm i ryggen, og det kan også bare være musklerne der er ømme eller lign.
    Så nu må jeg se, og hun får en pause fra springningen!,

    - Men tak for hjælpen alle sammen!!, (:


  • #12   15. maj 2010 Okay, det lyder simpelthen så fint smiley !

    Hvis hun er øm i ryggen, hvorfor rider du hende så ?
    - Undskyld hvis jeg snager, men Flicka (min hest) har også døjet meget med ryggen, og jeg har givet hende fri 1-3 eller 4 mdr hver gang hun har vist sympromer på, at der skulle være en ømhed - hvis du træner en øm muskel bliver den jo kun mere øm, skulle jeg mene - det kan jo være sadlen der ikke ligger korrekt og så er det rigtig slemt, hvis du bare fortsætter med at ride - bukkespringene kan jo pludselig dukke op i dressuren også, hvis det er fordi den har ondt..


  • #13   15. maj 2010 Jeg har heller ikke redet siden jeg gav hende massage, og derved fandt ud at at hun var lidt øm, har kun gået rure og longeret..(:
    Men nu må jeg se hvad der bliver sagt om hende i næste uge..


  • #14   16. maj 2010 Okay, det lyder godt smiley
    Håber du finder ud af det (:


Kommentér på:
Vil ikke springe mere!?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce