{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Føler mig snydt {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle..

Ja jeg har købt denne dejlige hoppe Amanda..

Har fået stamtavle og skrevet under på hende osv..

Da jeg købte Amanda fik jeg afvide at hun ALDRIG var trænet til travløb..

Jeg sad så igår og kiggede lidt efter hende på nettet, da hun er ren traver burde hun jo være der..
Kunne så ikk finde hende i det danske system, men fandt hende i det tyske..

Og her fandt jeg det sidste jeg troede jeg skulle..

Min Hoppe er trænet i travløb, og ikk nok med det er hun startet 4 gange mellem hun var 3 og 4 år (ved godt det ikk er mange gange)..

Jeg kontaktede så en fra hjemmesiden, og hun fortæller så at hun stadig står som aktiv, og at hun står som ejet af klaus meyer som avlede hende smiley

Hun har siden hun var 7år været ejet af en mand her i danmark, og jeg har så købt hende i år (hun er 20år nu)..
Pt forsøger jeg at finde ud af hvad der er sket med hende i de første 7år i hendes liv, hvilket jeg skriver med en tysker om lige nu..

De første 7år boede hun i tyskland..

Det jeg vil spørger om, er om der er mere jeg kan gøre?? kan jeg gøre noget for at få hende over i mit navn og gjordt hende ikke aktiv??

Håber i forstår hvad jeg mener..

Synes det er ubehageligt at finde ud af, har tænkt mig at kontakte gamle ejer og fortælle det når jeg har fået det hele på det rene..

Jeg tror hun er blevet slået da hun boede i tyskland, da hun reagere meget kraftigt på hurtige bevægelser


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler mig snydt
  • #1   27. maj 2010 Øv, det er da trælst, når man ikke kan stole på folk! :o(

    Hvordan fandt du frem til det tyske system?

    (",)


  • #2   27. maj 2010 Tror desværre heller ikk ham jeg købte hende af vidste det, så er helt tilbage til da han købte hende for 13år siden at det er sket..

    Jamen kiggede hendes stamtavle, hvor der stod hvilket forbund hun var under, søgte så på det på google, og så var jeg der


  • #3   27. maj 2010 Okay.

    Jeg tænte på om du kunne give et link til deres side. Det kunne nemlig være meget interessant at søge lidt på de tyske heste også.

    (",)


  • #4   27. maj 2010 http://www.hvt.de/web/home.nsf?Open

    Det er hauptverband für traber


  • #5   27. maj 2010 Wauw tusind tak!!

    (",)


  • #6   27. maj 2010 velbekom:)

    Hvis du vil se hvad jeg mener så søg på heather wild


  • #7   27. maj 2010 Jeg har været inde og kigge - du har fuldstændig ret.

    Det er lidt ærgeligt, at den danske side ikke har løbsoplysninger fra udlandet.

    (",)


  • #8   27. maj 2010 ja er nedern

  • #9   27. maj 2010 jeg undre mig over Hvorfor det er så slemt at din traver skulle have gået løb og være trænet til det...
    hvis hesten indfrier dine ønsker kan det så ikke være lige meget...?


  • #10   27. maj 2010 Stald..

    Det har som sådan ikk nogen betydning overhovedet for hun er en skøn hest..

    Men hvis vi havde haft den viden fra start af havde vi kunne træne hende på en anden måde ang. galop..
    Vi har haft undret os over nogle ting ved hende, men har ikk haft tænt vidre over det, så som at hun bar blev ved med at øge traven med mindre vi desideret lavede et anspring, og det kan vi så regne ud nu at det er fordi hun har gået trav, derfor skal vi ind og have trænet hende på en anden måde så hun kan blive vænnet af med det..

    Det der egentlig er problemet ved det er at jeg ikk aner hvad der er sket med hende i de første 7 år, aner ikk hvorfor hun ikk har løbet fra hun var 4 -7år, og ved ikk hvorfor hun blev solgt, kan jo være hun har en skade som evt. ikk kan ses jo, eller bar en gammel skade som skal tages hensyn til..
    Kan os være hun bar var for langsom, altså hvem ved, er det jeg gerne vil finde ud af, og ja kunne egentlig godt tænke mig at få hende over i mit navn og få hende meldt ikke aktiv da hun ikk starter mere og ikk skal starte mere..
    Og som skrevet har jeg en anelse om at hun er blevet slået da hun var i tyskland, pga. hun reagere meget kraftigt på hurtige bevægelser..

    Håber du forstår nu hvad jeg gerne vil med dette indlæg


  • #11   27. maj 2010 Hendes løbstider er ikke særlig gode, så det er muligt, at det er fordi hun har været for langsom. Dét med at hun har svært ved galop skyldes ikke udelukkende at hun har været i træning/været startet. det ligger i generne. Min dreng har aldrig været i træning og han havde rigtigt svært ved galop.

    Trist at hun er så nervøs

    (",)


  • #12   27. maj 2010 Har skam haft med en del travere at gøre smiley så ved det skam godt, men det her er på samme måde som en trænet traver, slet ikk som en der ikk er trænet..

    Ved ikk om det giver mening, men det er så tydeligt at hun er blevet trænet, men vi stolede jo på hvad han sagde..

    Altså som sådan er hun ikk nervøs, men laver vi en bevægelse som om vi vil slå bliver hun bange, og første gang jeg kom med en tommestok for at måle hende blev hun panisk bar jeg havde den åbnet en enkelt gang, måtte kæmpe en kamp med hende før hun faldt ned på jorden og lod mig rører hende med den over alt


  • #13   28. maj 2010 er heller ikk desideret vigtigt.. er mest de andre ting som hvad der er sket med hende i de 7år og få hende over i mit navn..

    Der er mange ting der tyder på at hun er blevet slået, men vil ikk sidde og skrive en hel roman om det..

    Har haft med heste som er blevet slået at gøre før, og hun gør de samme ting som de har gjordt og sådan noget..

    Men nu det ikk det vi skal diskutere.. svar på mine spørgsmål eller lad vær med at kommentere..


  • #14   28. maj 2010 jeg har haft travheste hele mit liv og jeg har både haft dem til løb og ride hest og hvis det ligger nemt for den enkle traver at komme i galop så er det lidt meget om den har gået løb for så ligger det bare i den. har også haft en som ikke havde set en travbane og han ville ikke galopere det har noget med deres skuldre og gøre en traver har større skulderparti end andre heste så de bedre kan få en større trav til løb sådan er de frem avlet..
    ang historien på din hest så er det jo altså ikke nemt at få hele baggrunden på en hest på 20år når den ikke har haft samme eger altid..


  • #15   28. maj 2010 Altså de sidste 13år har den haft samme ejer, og der ved jeg hvad der er sket med hende.. det jeg mangler er de første 7 år, hvor hun var ejet af en der hedder klaus meyer, eller rettere sagt fra hun var 4-7år, for ved nu at hun gik trav til 4års

  • #16   1. jun 2010 Jeg synes du skal prøve at kontakte dansk travsports centralforbund, men jeg kunne forestille mig at hun i sin tid muligvis er solgt for "en slik" til DK, men kan se at hun ikke på den danske side står oprettet med Dansk ejer, så hvordan hun er havnet i det danske forbund er lidt mystisk.
    Hvis du vil have hende over i dit navn tror jeg desværre det koster mere end hesten er værd, hvis den ikke officielt er importeret til DK, men måske har den været importeret til midlertidig træning og ikke salg, da det er meget billigere - og derfor står hun i den danske stambog-måske???
    Hvis hun er importeret på lovlig vis er der en dansk stamtavle på hende fra Dansk Travsports Centralforbund med et importregister-nummer ved siden af registreringsnummeret.
    Er dette i orden, så kan du få hende i dit navn ved at sende stamtavlen til DTC og en kopi af sælgerens underskrift hvis han ikke har skrevet på stamtavlen som man skal, men afhængig af hvor lang tid siden du har købt hesten, så koster det et sted mellem 1000,- og 5000,- at få den omregistreret - og dette er prisen HVIS hun er lovligt importeret.
    Importpapirer er meget dyrere.
    Hvis jeg var i dit sted ville jeg lade fortiden hvile når du er glad for hesten - og skulle hun være blevet slået kan det jo ikke ændre noget alligevel - og du vil nok heller ikke få nogen til at indrømme det ;).
    I øvrigt har hun kun været til start 4x indenfor 1/2 år uden at blive placeret, så hun må have været totalt unyttig som traver, da der heller ikke er tider på andet end kvalifikationsløbet.
    Hvis du tror ham du købte hende af ikke vidste om hendes fortid er der jo ikke ret meget at gøre- jeg synes du skal passe hende godt og hygge om hende så hendes sidste år bliver dejlige.
    Knus Tina


  • #17   1. jun 2010 P.S. Hun er automatisk meldt ikke aktiv, da der i DK på det tidspunkt hun fyldte 10år var en aldersgrænse for hopper (nu 12 til løb - og 14 til monté) og Tyskland havde vist dengang aldersgrænse på 14år til løb.(Ved ikke hvad de har nu) men ingen lande er det tilladt så gamle heste at løbe, så det behøver du slet ikke tænke på - de står bare som aktive indtil de bliver meldt døde smiley

Kommentér på:
Føler mig snydt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce