{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

travhest kan ikke noget :-/ {{forumTopicSubject}}

argh nu har jeg siddet og kigget annoncer og kigge tpå lidt bytte annoncer..
Hvorfor bliver folk ved med at sige "nåå er den travhest - så har det ingen interesse" folk er lige glad med hvad den kan hvis der står travhest er det lige meget hvad den kan !

hvad ville i mene Medea var værd ? spørger da jeg overvejer at bytte hvis jeg finder et godt sted til hende..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  travhest kan ikke noget :-/
  • #1   11. mar 2011 Mange folk bryder sig bare ikke om travhesten som ridehest. de er jo heller ikke avlet til f.eks dressur men til løb.
    Tror nogle folk ikke vil have travhest fordi der ikke er mange der egner sig til at gå høje dressur klasser f.eks
    For mange har fordomme og det havde jeg også selv inden jeg købte min traverbasse - ville absolut aldrig have travhest - jeg havde altid hørt at de ikke duede til ridebane ridning - mest til tur, løb og lidt spring.
    Men jeg endte alligevel med en travhest og har ikke et eneste sekund fortrudt, selvom det på ingen måde var min drøm førhen, men det er det skam blevet (: Hvis man stikker sine fordomme skråt op og ikke skal til de fineste dressur stævner er mange travheste kanon gode, både til alm dressur, springning, tur og hygge. En kanon hest med et super sind. Alle travheste kan ikke skæres over samme kam, bare fordi man har hørt historier og set travhest der dalrer rundt. din hest er hvad du gør den til og med træning kan de fleste travheste blive super gode rideheste, hvilke flere af dem herinde er et eksempel på.

    Med hensyn til hvad din er værd så har jeg ikke den store erfaring i at vuderer heste, men din ravhest er super fin og kan både dressur og spring med fyld og det hele og så ligner den heller ikke en typisk traver :O) Jeg gav selv 12000 for min hvilket han slet ikke var værd dengang, men jeg måtte have ham med hjem ;O) Jeg ville skyde på 15000 for din og hvis den ikke var travhest sikkert meget mere. Ærgeligt at folk kigger sådan på racen, mange ville blive overrasket over hvor gode de kan blive med den rette træning :O) Men tror ikke racen er en fin nok ridehest for mange, desværre smiley Mvh. Sarah


  • #2   12. mar 2011 Nu er jeg jo selv glad for travheste og vi har haft en del gennem tiderne dog som løbsheste hvor af jeg overtog en da den faldt fr aldersgænsen men personligt ville jeg ikke selv gå ud at købe en som ridehest dette skyldes bla. at de ofte er små heste og jeg gerne vil have noget med noget størrelse i, men også at en travhest er avlet til et helt andet formål en ridning og derfor vil jeg lige så gerne have en hest der er avlet til mit formål - dressur.
    Dog skal det siges at de traver vi har rider jeg da også "dressur" på men synes aldrig det helt rigtig bliver det samme som på en "rigtig" ridehest

    - Rikke


  • #3   12. mar 2011 Ja mange dropper dem bar fordi de er travheste, fordi de fleste tror at de er mega tændte, ikke til at styre, og kun kan trave..

    Folk viste interesse på min gamle hoppe amanda, havde på et tidspunkt ikke skrevet race, for blev træt af alle de fordømmelser..
    Men mange var interresserede for hun gik lækker dressur, sprang godt, go ved børn osv osv osv.. det øjeblik de fik racen afvide var der ingen interresse..
    Fik tilbudt 1500kr for hende, for det var hvad hun var værd, nemlig slagte prisen, fik jeg smidt i hovedet..

    Nå men hvad din er værd er svært at sige..
    Minus er dens højde, race, gået travløb, der er stadig arbejde i hende, ikke redet aldersmæssigt.
    Plusser er den kan alle tre gangarter, den er ung så man kan stadig præge den, kun løbet få løb, har resultater i både spring og dressur, okay spring teknik..

    Men desværre hendes minusser trækker ekstremt ned..

    så skal jeg se realistisk så start omkring 15000kr, men forvent ikke mere end 10000kr måske lidt over..

    Og det er ikke ondt ment overhovedet.. har haft 2 travere nu, den ene kom jeg af med for 8000kr det var før krisen, og den anden 3000kr, den før krisen var 6år, kunne alle gangarter, selv galoppere på en lille volte i meget kort galop, nem at have med at gøre, og ja kunne blive ved..

    så set realistisk og med den krise vi har nu skal du ikke forvente mere..

    Man kan få lækre heste dv´er og andet som er redet til høje procenter osv til ingen penge, ja selv nede på 10000kr uden nogle skader eller fejl, blot pga. krisen


  • #4   12. mar 2011 Maria C:
    du skriver nogle minusser på min hoppe - ang travløb så har den gået 2 prøve løb og er der efter blevet droppet og solgt til mig, ang alders savrende uddannelse hvad mener du så den bør kunne som 6-7 års ??

    Tak alle sammen - havde haft hende til salg for lidt over et års tid siden hvor hun var sat til 20.000 kr lavede en annonce med racen travhest og en med reacen anden særlig race.. fik mange henvedelser på ande nsærlig race men kun en på travhesten... synes det er så dumt - hun kan mere end mange af hestene på ride centeret hvor hun står..


  • #5   12. mar 2011 Det er ikk noget jeg mener men hvad andre mener.. jeg har selv en 6års som går La men spørger man dem med mere viden end jeg burde han gå M klasser nu..

    Jeg elsker travere, men personligt ville jeg ikk give mere end måske 10000kr for f.eks din for jeg ved hvad jeg kan få smidt i hovedet pt.. havde det været uden for krisen kunne du nemt få 15000kr måske mere for den, men som det er nu for man smidt heste i hovedet til det halve af det de egentlig er værd..

    Og selvom den bar har prøve løbet så trækker det stadig ned fordi den er blevet trænet i det..


  • #6   12. mar 2011 En skam jeg ikke har noget at bytte med, hun ser da kanon dejlig ud!! smiley
    Ville rigtig gerne have traver igen!

    Men som andre skriver så har mange utrolig mange fordomme!


  • #7   12. mar 2011 Tror du skal regne med 10-12.000 kr.

    dette skyldes at, den rider ikke LA, og det er typisk det der gør, at den kommer højere op i pris, og alt efter hvad den kan.
    Kan se du starter LB1 med 60 %, det er godt klaret!
    men mange som er til dressur, køber hellere en, som får omkring 65-70 %, for en traver bliver dømt ned i dressur.
    Så ville havde været anderledes, hvis det var LB spring, for der dømmer dommerne ikke efter racen eller udseenede, der gælder det bare om at komme fejlfrit igenne, få en god tur og kan styre de dejlige heste (-:


  • #8   12. mar 2011 tak alle sammen for jeres vurderiner og kommentarer smiley

    det er bare frustrerende at selv folk som baare vil ride nogle hygge klasser og ture vil heller ikk kigge når de hører ordet travhest selvom hun er så god...


    Christina: ja hvis du havde haft en på 165 cm ca... eneste grund til at sælge / bytte var at få en større...

    sprang hende lige idag - hun fløj over oxer på 1.05 smiley


  • #9   12. mar 2011 Traver har typisk den gode springteknik (-:
    -jeg vandt fx. højdespringsmestre med pokalen i min klub, og det var med min dejlige springer -> traver Lucky Beach (o:


  • #10   12. mar 2011 Folk burde gerneralt droppe deres fordomme om forskellige racer, bare fordi de har hørt : Travheste kan ikke gallopere, travheste kan ikke gå dressur, travheste er grimme osv. syntes det er plat at bare fordi der står travhest i en annonce så er det ikke godt nok. hvis man skal have en hest til distance, military, springning eller lette dressur klasser og hygge ridning kan travere sagtens bruges ;O) Syntes gerneralt ikke man skal vudere så meget ud fra selve hestens race, men sind og om den egner sig til det man skal bruge den til ;O)

  • #11   12. mar 2011 ENIG!

  • #12   12. mar 2011 HØRT HØRT ! ! !

    er helt enig !!!


  • #13   12. mar 2011 Og så har racen virkelig et super godt sind, de er kvikke, udholdende, kærlige og lærenemme (: Flere burde tage springet og så tage ud og kigge på travheste, hvis de har den mindste interesse man kan virkelige blive overrasket.

  • #14   12. mar 2011 det kan man :D!

  • #15   12. mar 2011 jep ;O)

Kommentér på:
travhest kan ikke noget :-/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce