{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Op på pallen dit æsel {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Åhh jeg har verdens sødeste og nemmeste hest, men jeg har fundet den ene ting jeg bare ik kan få kræet til at gøre. Og det er at stille sig op på en palle.

Ja, altså jeg kunne jo være ligeglad, det er jo ik livsnødvengit at stå på en palle, men det irriterer mig stadig.

Så gode idéer modtages med kyshånd smiley

Jeg kan sagtens få ham hen og smuse til pallen, intet problem, men at sætte sine ben på den, no way. Normalt ville jeg tænke hmm så løfter jeg da bare hestens ben op, men det hjælper altså bare ikke en disse, når jeg stiller hans ben op lægget han ikke vægt på og lige så snart jeg slipper hans ben, tager han det ned fra pallen igen.

Nogen idéer til hvordan jeg får kræet op eller skal jeg bare droppe det og tænke, nå det gad han sgu ikke haha.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Op på pallen dit æsel
  • #1   5. apr 2012 smuse = snuse smiley

  • #3   5. apr 2012 Godbidder hjælper ikke. Jeg klikkertræner med ham, men ikke 10 vilde godbider kan få ham op på pallen..

  • #4   5. apr 2012
    Det ville Maja heller ikke, det krævede meget baksen rundt at få hende der op :o). Og det gjorde mig egentligt ikke noget, så undlog at gøre det.

    Gætter på at kræet ikke vil fordi den ikke kan finde ud af det med at pallen er lille og hvor skal den så sætte sine ben. Det kan gøre avs at sætte benene forkert, samme når man skal ned.


  • #5   5. apr 2012 Pallen er stabil ja. Den er bygget til at heste kan stå på den, så der er en plade øverst og den slags.

    Men god pointe med det med om han er klar. Det tror jeg du kan have ret i. For selvom han snuser til den synes han stadig den er farlig.


  • #6   5. apr 2012
    Og Maja have iøvrigt intet imod pallen, var ligeglad med den og ikke bange for den, men op, nej tak.
    Man kunne godt få hende op og trække over, men det krævede at man mase lidt rundt med hende, for ellers gik hun bare uden om.
    Men når man så havde fået hende op og hun havde fundet ud af hvor fødderne skulle sættes, så kunne man sagtens trække hende hen over.


  • #7   5. apr 2012 Jeg brugte spanske skridt med min, det hjalp. Dog vil han stadig ikke op med bagbenene smiley

  • #9   5. apr 2012 MIn hest er ret ligeglad med træk og pres, hvis der er noget han ik vil. Kan ikke presse ham til noget, da han er 100 gange stærkere end mig smiley Han stiller sig med alle fire ben plantet i jorden og så kan jeg presse alt det jeg vil, han er ligeglad.

  • #10   5. apr 2012
    Hold man presset på Maja fx. trække fremmad i grimen så gik hun bare uden om, også selvom det resulterede i at hun klottede over pallen eller smækkede benet ind i den -.-

    Eller reagerede som Sig B's ved at gøre ingenting x).

    De er dejlige sådan nogle heste smiley


  • #11   5. apr 2012 Lader til at Maja havde lidt samme forhold til paller som min har smiley

    Ja, jeg har altid sat pris på, at min hest har sin fri vilje, også selvom det i visse situationer er nedern haha. Træner ham så godt jeg kan, men ville blive frygteligt ked af det, hvis han en dag holdte op med at dele sin mening om tingene med mig smiley

    Er bare blevet lidt stædig med pallen nu. Det er sundt med en udfordring smiley


  • #13   6. apr 2012 Det tog mig foreeeever at lære Nande at stå på en palle med alle fire ben :o) De to forben fattede han hurtigt, men at stå i noget alla gede-stilling (ikke helt, så lille var den ikke) tog lang tid for ham at lære. Men han fattede det til sidst, efter maaaaange ugers træning og tålmodighed smiley
    Han var 100% tryg og ligeglad med pallen, så jeg vil foreslå at hesten i hvert fald skal være helt cool med den først.
    Evt. så prøv at lære ham at stille forbenene op på noget der er lavere, så det virker mere i jordhøjde. Og bagefter byg det højere :o)


  • #15   8. apr 2012 Kan du træne hesten så øvelsen hedder at gå et skridt og stoppe. Gå et skridt og stoppe. Når den kan den øvelsen kan du koble den på pallen, gå et skridt og stoppe. Sådan lærte jeg ponyen at kravle op på den træstub der står på banen, den er lige stor nok til et par hove ved siden af hinanden :o) Først er den dygtig bare hovene rører ved pallen. Senere kan du koble på at den skal gå et skridt frem ved at trække lidt i grimen når hoven rører ved pallen.

    Jeg er så kun kommet dertil nu, jeg kan ikke få hesten til at forstå resten af benene skal med op også :o)


  • #16   11. apr 2012 Prøv at starte med at lægge en træplade på jorden. Sådan at din hest lærer at træde på noget og blive stående på det.

Kommentér på:
Op på pallen dit æsel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce