{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Valg af bil nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg mangler virkelig lidt inspiration til hvilken bil der vil være et godt bud på en lille økonomisk bil, som skal bruges til transport til og fra job samt hente og bringe mine to børn i institution. Jeg har følgende ønsker (er klar over at det ikke er sikkert at alle kan opfyldes, i hvert fald ikke indenfor budgettet):

- Årgang 2006-2013
- 5 dørs
- max 240.000 km
- min 15 km/L
- max 1000 kr i halvårlig vægtafgift
- Prisklasse: 15.000-25.000 kr

Jeg har været ude at prøvekøre en Chevrolet Spark 1.0 og jeg vil gerne indrømme at jeg har svært ved at have så få hestekræfter under mig. Der sker jo ingenting når man træder sømmet i bund smiley Men det kan selvfølgelig blive en nødvendighed, for også at opfylde de andre ønsker jeg har til bilen. Håber at en af jer derude kører rundt i en lille lækker sag, som i synes gør det rigtig godt. Del endelig jeres erfaring og viden med mig smiley
PFT smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bil nr. 2
  • #1   29. jun 2017 Jeg købte en UP! Fra 2013, kørt 30.000 mil for omkring 40.000 kr her i marts. Koster mig tyve pund i årlig afgift.
    Den er selvfølgelig lidt uden for dit budget, og priserne er nok også lidt anderledes herovre i England.

    Dog er det en super lækker lille bil som kan fåes i både 3 og 5 dørs. Min kører omkring 20-22 på literen og den føltes bare på ingen måde som en lille bil på trods af det er en 1.0.
    Den når i hvert fald lidt for nemt 90 mil i timen på motorvejen uden at speederen er trykket i bund.

    Der er også isofix på bagsædet og så er den generelt rigtig fin at køre - både på motorvej og i byen.

    Hvis den skal være mere budget mener jeg Seat Mii og Skoda Citigo er nogenlunde det samme, men koster lidt mindre fordi det ikke er VW.


  • #2   29. jun 2017 Du skal bare huske at der er en grund til at sparkz bilerne er billige.

    Hvis de går i stykker skal man være heldig hvis du kan få Opel reserve dele til dem ellers er man lidt på den smiley

    General motors (dem der lavede Chevrolet) gik jo konkurs for nogle år siden smiley


  • #3   29. jun 2017 Jeg har en Citroën C1, som godt nok er fra i år, så prisen kan ikke sammenlignes, men den har en 1.2 motor og den kommer faktisk ret fint afsted, især hvis man lige hjælper den på vej og så ligger den super stabilt på motorvejen med 130 km/t smiley

    Kører ca 20 km på literen på blandet kørsel og koster 287 kr halvårligt i grøn afgift så det har jeg ikke engang gidet regne ind i mit budget smiley


  • #4   29. jun 2017 #2 - Den detalje var jeg slet ikke klar over, tak!

  • #5   29. jun 2017 Vores gamle bil gik i stykker, og vi nåede desværre at bruge 20.000 kr før vi fandt ud af, at årsagen var noget andet end vi troede og det kunne ikke fikses. Så det skulle bare være billigt!

    Vi gik efter noget med plads til 2 voksne og en hund. Bagagerummet må ikke være for lille.
    Så billig som muligt i de kommende år.
    Skal kunne accelerere rimelig godt op til 130-140 km/t, så man kan accelerere op og komme frem og forbi og trække ind igen på motorvejen. Gerne 5 dørs.

    Vi endte med en Suzuki celerio. Vi kiggede også på fx Hyundai i10...
    Vi købte en fabriksny, fordi så er der garanti på, så fraset almindelig vedligeholdelse forventer vi få mekaniker regninger. Vi kan ikke selv reparere bil.
    Vægtafgiften er stadig minimal i den bilklasse, og jeg tror at vi kører 28 km pr liter.
    Hvis man som os går en vægtklasse op over miniature bilerne får man hurtigt mere motorkraft på motorvejen og vægtafgiften kan stadig være lav.
    Nogle bilmærker kører med tilbud, hvor man får mange penge for et gammelt lig. Vi fik 25.000 kr for den gamle, som dårlig nok kunne bruges til reservedele. Så koster en fabriksny, driftsikker og meget brændstoføkonomisk bil pludselig kun 90.000 kr,og så begynder det at kunne konkurrere hvis man kører langt og ser et par år frem.

    De brugte biler er billigere at købe, men jeg kan ikke selv se forskel på den bil som vil holde, og en mandagsmodel. Så jeg magter ikke brugte biler.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   29. jun 2017 jeg kan anbefale at se på skoda fabia. det er altså en sikker, godt kørende og fornuftig bil.
    - vægtafgift er jeg dog lidt usikker på.


  • #7   29. jun 2017 #5 - Det synspunkt kan jeg sagtens følge dig i og havde jeg haft muligheden, havde jeg bestemt også købt en nyere bil. Vi har i forvejen en Hyundai i40 som vi købte fra ny sidste år. Derfor rækker budgettet for bil nr. 2 ikke så langt smiley Det er også derfor det er vigtigt for mig at bilen er billig i både indkøb og faste udgifter. Reparationer vil der jo så selvfølgelig altid komme, det lyder dog noget uheldigt for jer med jeres forrige bil smiley

  • #8   29. jun 2017 Vi har en Citroën C3 1,4l diesel som vi er utrolig glad for smiley den kører ca 24 på literen og har en halvårligt vægtafgift på ca 1100kr smiley ingen problemer med reservedele smiley

    Mvh TT


  • #9   30. jun 2017 @ #2.. General Motors laver altså stadig Chevrolet.. Spark, Ateo og hvad de ellers hedder, har aldrig været Chevrolet´er, men derimod re-brandede Daewoo´er.. (Også derfor, de er så ringe som de er)..

    Derudover er jeg nok "krukket", og vil aldrig have hverken noget fra Korea eller Frankrig, da ingen af dem har specielt gode statistikker over hele linien.. Ja, nogen er garanteret glade for deres, og har aldrig haft problemer, men statistikkerne for fejl er langtfra altid i deres favør, især når man taler lettere brugte biler..
    Der er ingen, som i slet ingen af mikrobilerne, hvor man føler at man "har noget under foden", og det er på grund af alt det øko-fis, der er i biler i dag, både mht. øko-nomi og øko-logi.. De skal helst nærmest LAVE benzin mens de kører, og derudover skal der komme blomster udaf udstødningsrøret.. Den kombi giver ikke meget andet end "øv" når man træder speederen ned..

    Farvet som jeg jo nok er, ville jeg kigge efter enten en Toyota Aygo eller en Yaris, hvis man vil have lidt mere bil end en sædvanlig mikrobil.... smiley

    Håber i finder noget godt og brugbart. smiley


  • #10   30. jun 2017 Tak for jeres input, det er rart med lidt nye synspunkter og overvejelser ?

  • #11   30. jun 2017 Du har i hvert fald plads til børn og hund i en C3, vores hund er 76cm og vejer 40kg.. Jeg kan også lægge en balle wrap bag i. Og jeg kan månedshandle til en hel husholdning smiley så den er overraskende rummelig smiley også kan man godt mærke der sker noget når man træder på gassen, jeg har overhovedet ikke et problem med at følge med eller komme mig afgårde smiley smiley
    Jeg går nemlig meget op i at akselrere hurtigt da jeg er den der bare skal fremad smiley

    Mvh TT


  • #12   30. jun 2017 Min mor har en Toyota Aygo, og det er en ganske udemærket bil. Det er ikke en kæmpe bil, men man kan godt være fire mennesker i den. Fra ny koster den omkring 100.000, så tænker godt at man kan få en brugt billig...

  • #13   1. jul 2017 Vi har en Mitsubishi Colt, super fin bil. Den er fra 2005, 95 hestekræfter, og virker rigtig fint.

    Tag et kig på sådan en, de er behagelige at køre i. smiley


Kommentér på:
Valg af bil nr. 2

Annonce