{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Valg af bil? {{forumTopicSubject}}

Hej alle bil-kendere!

Jeg bliver snart 18, og i den anledning bliver jeg færdig med mit kørekort og skal have en bil (bor langt ude på landet, og et træt af et offentlige)

Jeg har valget mellem disse 3, jeg kan få til vennepris:

Suzuki Vitara JLX Metal Top 1,6 3d. SUV (1996)
Nysynet, skal bruge ca. 1100,- om måneden i vægtafgift og forsikring, kan køre hestetrailer uden trailerkort og den koster mig 12.000,-, 3 dørs.

Skoda Felicia, 95, ikke kørt ret meget trods alder, intet træk, 3000,- nysynet, 5 dørs. Koster mif 3-400 kr om måneden

VW polo, 1½ år til syn, 3 dørs, intet træk, 7000,- koster mig 3-400,- om måneden.

Jeg skal til at starte stævner på min 5 års, og derfor er det jo fantastisk med en bil med træk, men samme tidig er denne også dyr om måneden. Har dog penge til dette, da jeg er au pair og har hesten "gratis".

Hvad havde du valgt, og hvorfor? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bil?
  • #1   11. maj 2013 De fleste heste ejere har også bil - specielt stævneryttere, og derfor spørger jeg herinde.

    Gider ikke til at oprette profil smiley


  • #2   11. maj 2013 Personligt havde jeg ikke valgt nogle af dem, men det er jo ikke det det handler om..;)

    Har du undersøgt forsikringspriser? Der kan være himmelvid forskel, og det kan være ekstremt dyrt som nybilist.

    Har du undersøgt reservedelspriser? Der kan også være stor forskel. Ingen af dem er ligefrem nye, så der vil jo komme noget reparation på dem. Sørg for at finde dig en ordentlig mekaniker der kan lave bilen godt nok til en fair pris.

    Er bilerne passet med undervognsbehandling? Hvordan ser de ud med rust osv.? Hvor længe er det planen at beholde bilen? Man bliver træt af at køre med et stort rusthul i døren om vinteren. Been there, done that. smiley

    Er det diesel eller benzinbiler, og hvor langt kører de på en liter brændstof? Det er virkelig også en beregning man bør gøre sig, alt efter hvor meget du skal bruge den, selvfølgelig.

    Men af de biler du har stillet op havde jeg nok valgt polo'en, hvis jeg altså skulle vælge. Dog er motoren ikke særlig stærk.


  • #3   11. maj 2013 Ville helt sikkert starte med Feliciaen den er nysynet og er billig i forsikring og vægt afgift. jeg startede selv med en lille Mitsubishi Colt..

  • #4   11. maj 2013 Man kan vel bare få monteret et træk på en af dem der ikke har træk jeg tror dog man ville sku syne den igen når det er sat på men et bilsyn koster jo ikke ret meget og du ville jo spare mange penge i længden smiley

  • #5   11. maj 2013 ville os ha valgt skodaen, det er sgu gode, genedine biler der bare holder smiley

  • #6   11. maj 2013 Ellers en helt anden. Kig her på vores. Super trækker , virkelig lækker med automatgear når du skal køre med hest. Synes i november, fuld serviceog. Fjernbetjent oliefyr, som du bare starter indefra, så er bilen varm og fri for is når du kommer ud til den.
    (link fjernet)


  • #7   11. maj 2013 Poloen er sandsynligvis dyrest i forsikring. Men har du overhovedet behov, for at bilen har træk? For det gør kun udgiften større. Og så ville jeg få en fagkyndig med ud; hvor langt kører de ca. på literen? Og hvor meget vedligehold er der ved de forskellige? smiley

  • #8   11. maj 2013 Jeg havde personligt også valgt skodaen af de 3. Suzukien får virkelig dårlige anmeldelser så jeg da jeg googlede den, de skriver den sejler osv. + der ikke engang er plads til en kasse øl i bagagerummet smiley

  • #9   11. maj 2013 Cindie J J - kan ikke lade være med at skrive, men har du set prisen på din bil og de priser der er på de biler hun spørg om? smiley hehe.

  • #10   11. maj 2013 Cindie: Liiiiige lidt over mit budget smiley

    Mht. skodaen, så er det jo en fantastisk bil til billige penge, det eneste problem er jo at der ikke er træk og hvis man fik det lavet, så ville den ikke kunne trække hestetrailer.

    Skodaen kører 9-10 km/l
    VW og Suzuki kører 12 km/l

    Både forsikring og vægtafgift er med i de beløb jeg skriver i starten smiley

    Skoda er den eneste med en smule rust, men ingen store huller.

    Benzin biler alle sammen.

    Min mor og hendes kæreste er begge buschauførrer og har gode kontakter, derfor får jeg billig mekaniker smiley

    Undervognsbehandlinger ved jeg intet om smiley


  • #11   11. maj 2013 Suzukien er ejet af hende jeg bor hos, derfor "kender" jeg bilen - nej der er ikke meget plads. Men det sku fedt med en firhjulstrækker også smiley

  • #12   11. maj 2013 I forhold til at køre med hesten, så er du tvunget til at få B/E kortet, da du først tager kørekort nu, men som du selv er inde på, så skal bilen være i stand til at trække traileren og dyret. Ellers er sådan noget som bilens egenvægt og hvad den må trække relevant.



  • #13   11. maj 2013 Så kan du godt nok få billig forsikring. Det billigste jeg kunne få dengang var 19.000 om året. smiley Men ville altså sørge for at få tjekket bilerne igennem af en fagperson inden køb af hvilken en du nu ender med. Ville personligt synes at suzukien er for dyr i "drift" i forhold til hvad man ellers kan få af fornuftige biler på markedet. Men jeg vil så også hellere vælge en bil der kører noget længere pr liter (diesel) og så give 10.000 mere for bilen.

  • #14   11. maj 2013 Jeg havde valgt Suzukien, men det er osse fordi jeg selv står og skal vælge bil til at trække hestetrailer med snart og det er en ganske udemærket bil!

  • #15   11. maj 2013 Ved godt man skal have et bevis til at køre med heste, men suzukien må gerne trække trailer og hest uden trailerkort smiley

    Mille: Det bare en hurtig søgning på Tryg.dk smiley men det også kun ansvarsforsikring.


  • #16   11. maj 2013 Nå skal man have trailerkort når man først tager kortet nu?

  • #17   11. maj 2013 SiK *.. det skal du sikkert pga. de nye regler. Har selv lige fået kørekort for en mdr. siden i morgen.
    Der er mange nye regler, de kom d. 19. januar smiley


  • #18   11. maj 2013 Jeg har både en Suzuki swift, og en mazda 323. Ligegyldig Info; jaaaaaa. Men STS bare lige du sku vide det; hoooho

  • #19   11. maj 2013 Jennyyyyy: Du skøøøøør, kom med din mening eller SKRID ud af mit emne :i ti hi

    Maria: oh noooo


  • #20   11. maj 2013 Jo, jeg kan bare ikke rigtigt huske nogle af dem. Kun den med at os der har fået kørekort efter 19. januar 2013 skal have udskiftet billede i kørekortet hver 15. år. smiley det også derfor det kun gælder i 15. år.

  • #21   11. maj 2013 Jahwuuuuu... To biler til mamma :-*

  • #22   11. maj 2013 du skal virkelig gøre op med dig selv om du vil købe bil efter du skal bruge den til at køre med hest, eller om du har en/nogen at bytte bil med de gange du skal ud og kære.. For det er smadder dyrt at have bil og særlig en benzinsluger.. Nu skriver du ikke hvor gammel den polo er, men WV har ry for at være gode biler, skoda er ved at være godt med med de nyere, men feliciaen af ældre årgang ruster en del.. Men tænk meget over dine månedlige udgifter, for når man har bil, så kører man også bare mere og benzin og diesel er efterhånden ret dyrt...

  • #23   11. maj 2013 Mitte: Ja, kan jo self. finde ud af om jeg kan låne bil når jeg skal til stævne. Og så bare købe en bedre når jeg bliver ældre.


    Jeg har bare altid ønsket med en firhjulstrækker fordi den er SÅ fed - men bare dyr.. også derfor jeg spørger jer smiley


  • #24   11. maj 2013 Bare en ny Info. Der er kommet nye regler ang. kørsel af heste. De der IKKE har heste som erhverv kan køre med trailer uden nogen form for kursus e.l. så længe bil+trailer ikke overstiger max grensen på bilen. Der er ikke en max km længere så jeg der er privatperson må gerne køre min hest fra sjælland til nord jylland så længe bilen må trække:-)
    Utrolig men sandt...De der dagligt kører og arbejder med heste skal tage kursus og betale dyre dommer for noget de allerede kan men hr.Jensen der ALDRIG har haft noget med en hest og trailer gerne må køre landet rundt....


  • #25   11. maj 2013 Den der hurtige søgning på Tryg.dk, var der også medregnet, at du er under 21 og nyerhverver? smiley for det er rigtig, rigtig dyrt for nye bilister at have bil, indtil du opnår noget mere anciennitet.
    Min bror købte en Ford Fiesta fra '89 og han skulle give omkring 10000 om året - og det var efter at have ringet rundt til samtlige forsikringsselskaber for at høre deres tilbud smiley


  • #26   11. maj 2013 Lea: ja det var medregnet smiley

    Benzin alle sammen.
    Kører måske til Køge (30 km)
    2-4 gange om måneden og 5-10 km om dagen maks


  • #27   11. maj 2013 Det er de alle 3 også smiley

  • #28   11. maj 2013 Jeg har 2000,- hver måned til hvad jeg vælger at bruge dem på.
    Det kunne så være bil.

    Har 15000 til at købe bil for - og det ville være oplagt at købe en af en ven så man ikke bliver snydt smiley


  • #29   11. maj 2013 + når jeg får et job mere, har jeg vel 1-2000 ,- mere om måneden smiley

  • #30   11. maj 2013 "Venner" i det her tilfælde er min mor og hende jeg er au pair hos, begge nogle jeg kender godt smiley

  • #31   11. maj 2013 Ung i huset smiley
    Bor hos en familie og arbejder og har hest gratis smiley


  • #32   11. maj 2013 Du kan nok ikke regne med den søgning på tryg.dk. Du er nødt til at ringe derind og få dem til at give et tilbud. Synes umiddelbart det lyder utroligt billigt hvis du kan gøre det for 300-400 kr om måneden.

  • #33   11. maj 2013 Har selv lige lavet en hurtig søgning på tryg.dk på en polo, og som 18-års får jeg godt nok prisen til knap 13000 om året, med højeste selvrisko (på hele 25.000 kr?!?!), kun ansvar, ingen vejhjælp (Vil jeg godt nok stærkt anbefale...) og intet andet tilvalg. Men kan selvfølgelig ikke sige om din søgning har givet noget andet (kender ikke præcis type af bil eller postnummer el. andet) - synes blot at 300-400 kr om måneden lyder af imponerende lidt.

  • #34   11. maj 2013 Ville også prøve at ringe til dem og høre smiley

    Dokie: Ha ha smiley


  • #35   13. maj 2013 Bah... Det var sku ikke længe mazdaen levede. 5 dage :+

Kommentér på:
Valg af bil?

Annonce