{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Træning af unghest. {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu haft min unghest på 3.5 år i lidt over en måned og har trænet ham til den grundlæggende dressur.
nu skal han have en lille vokse pause i en måneds tid.
ville høre hvordan i ville starte op igen med at træne hesten.
altså longe x antal dage om ugen? ridning x antal dage om ugen? osv.
på forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af unghest.
  • #1   1. jan 2014 Hvorfor voksepause? Hold den da igang med et par ugentlige skridture ud i det blå smiley

  • #3   1. jan 2014 fik afvide af min veninde, at han skulle have en lang vokse pause på 2-3 måneder men da jeg skal bruge ham på skolen bliver det kun en måned.
    men hun siger at han hverken må, løspringes, longeres, rides, eller andre former for træning end at være løs i hallen.
    hun siger dette fordi han er høj bagtil og derfor lidt svejrygget (ikke slemt) så for at hele kroppen kommer til at "passe sammen" skal han have vokse pause smiley

    evt. se på billedet (hvis det er muligt med rytter på) hvad hun mener smiley

    og tak feline smiley


    profilbillede
  • #4   1. jan 2014 og så et billede uden rytter smiley

    profilbillede
  • #5   1. jan 2014 jeg startede op med at skridte nogle ture smiley skridtede også lidt i pausen.. og de skal efter min mening kun ha voksepause hvis de blir "skæve" i ryggen..
    min har pt rytter pause.. hun er gået lidt død.. så i øjeblikket leger vi kun fra jorden af..


  • #6   1. jan 2014 Det er lidt noget pjat din veninde lukker ud, han er muskelfattig i overlinjen, men ellers ikke høj bagtil... Han vil netop have godt af nogle gode ture ud hvor han får skridtet igennem, op ad bakker, bomarbejde og longering hvis han kan finde ud af at slappe af og komme frem/ned, så ryggen kan svinge frit og ubesværet smiley
    Hvor mine heste står, avler de selv og bruger deres avl, de får ingen voksepauser, når de først er sat igang, de holdes som minimum igang på løbebåndet, jeg giver heller ikke mine ungheste voksepauser.. Jeg tilrettelægger træningen dag for dag efter hestens overskud og arbejdsiver smiley


  • #7   1. jan 2014 så du vil påstå at jeg skal fortsætter ridningen? smiley


  • #8   1. jan 2014 Og så kan du lægge vægt på ikke at hive ham ind i en falsk holdning den måned, giv ham plads fortil så han kan finde sin egen balance og bruge ryggen, det er fysisk umuligt når han går bag lod smiley

  • #9   1. jan 2014 Enig med Jeanette!
    Fortsæt du bare med at ride/træne ham. Bare ikke for hårdt, og ikke krøllet sammen. Få nogle gode ture og og ned af bakker. Rid ikke mere end 3 dage i ugen og ikke for lang tid


  • #10   1. jan 2014 tænker på så at man måske skal longere ham med pessoasystem?
    samt at man også skridte nogle gode ture, og noget dressur ind i mellem? smiley


  • #11   1. jan 2014 ja ville heller ikke have ham til at gå under led, men da billedet blev taget havde han så lidt balance i traven at han selv gik der, og jeg strammede tøjlerne lidt, fordi han ikke var vandt til det.
    uheldigt taget desværre smiley


  • #12   1. jan 2014 under lod*

  • #13   1. jan 2014 Pessoa systemet er i min optik noget opreklameret gejl til hesteejere der ikke gider bruge tiden på at lære sin hest at gå korrekt under longering... Så nej, det vil jeg ikke anbefale!! smiley
    Nogle gode ture, find nogle gode bakker, det er guld for ryggen, balancen og bagparten smiley
    Ville lægge dressuren lidt på hylden den måned, koncentrer dig istedet om hans overlinje og friheden fortil smiley


  • #14   1. jan 2014 er ikke så god en rytter endnu desværre, og har heller ikke så meget styr på hvad man så ellers kan gøre i longen?
    tænker du måske kan give lidt flere råd? smiley


  • #15   1. jan 2014 Okey, så er det perfekt at lade ham trave med løse tøjler på turene, så han finder sin egen balance, så finder han ikke den dumme, falske støtte på tøjlen hvis du har kontakt hele tiden... smiley

  • #16   1. jan 2014 Hvordan går han i longen? smiley

  • #17   1. jan 2014 Her min da han var 3½, han løslongeres kun 1 gang ugentligt i 20 min... Ikke perfekt takt, men han har på dette tidspunkt kun været longeret max 10 gange og ikke vant til at gå i sand smiley

    profilbillede
  • #18   1. jan 2014 det skal jeg nok gøre så! smiley
    altså i longe bare med hoved går han er halvt stjernekigger, men går og slapper fint af. smiley
    Det ser ihvertfald bedre ud end når diablo er løs. han går mere som på dette billede smiley


    profilbillede
  • #19   1. jan 2014 det her er dog i galop, men han vil ikke rigtig lytte når vi vil have ham til at trave smiley

    profilbillede
  • #20   1. jan 2014 Så er det med at få trænet stemme signalerne smiley
    Grime og longetovet i ringen på siden på den volte han er, ellers skævtrækker du nemt.... Husk at rose med stemmen, så han virkelig får noget ud af det, vælg én bestemt lyd til at bremse med og en bestemt lyd til at skifte gangart med smiley


  • #21   1. jan 2014 voksepause er en god ide mange heste bruger osse denne periode på at slappe af i hovedet der sker jo en del på kort tid når de skal i gang med at være ridehest fremfor hygge hest derfor kan en mental pause være en god ide smiley

  • #22   1. jan 2014 Jeg har sat et par trav bomme op og et lille spring som hun lige får lov at springe 2-3 gange på hver volte i longen, det elsker hun!

Kommentér på:
Træning af unghest.

Annonce