{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Bange for vand, og insektspray, What to do? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg er ved at være lidt træt af alle de fluer og den varme og det er min isbasse også!
Han er bare møj nervøs og meget bange for vand og især den der insektspray så kan ikke rigtigt hjælpe ham af med nogle af delene, indtil videre har jeg bare duppet det på men det har ikke samme effekt.
Han er MEGET nervøs af sig med sådan noget, han kryber helt sammen og sætter sig næsten på røven hvis jeg vil prøve.

NEGATIVE KOMMENTAR OG KOMMENTAR SOM IKKE VEDRØRE SPØRGSMÅLET SES VÆK!

Tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for vand, og insektspray, What to do?
  • #1   25. jul 2014 Spray fluespray i hånden og "tør det af" på hesten smiley til sidst gør du det samtidig med at du sprøjter forsigtigt på den og til sidst vænner den sig til det .
    Med vandet så skal du aldrig starte på benene ... Start på bringen eller på skulderen og så ros den alt hva du kan samtidig ... Prøv om det virker


  • #2   25. jul 2014 vend ham langsomt til sprayen..

    jeg har før ved heste der har været bange for den slags, stået et stykke derfra, sprayet på en svamp, og så langsomt kommet tættere og tættere på, indtil jeg har kunnet stå lige ved af og spraye på svampen, og så derfra taget den stille og roligt videre til at kunne spraye direkte på hesten..

    og det samme med vandslangen, læg den på jorden, og lade hesten snuse til dig når den følger sig tryg kan du langsomt tænde en smule for vandet og igen stadig lade vandslangen lægge på jorden uden at røre den, lad selv hesten blive tryg ved det. og langsomt tænd mere for vandet, og når den er tryg igen, kan du så småt begynde med en tynd stråle på hovene, aldrig gå videre før den er helt tryg ved det forrige trin


  • #3   25. jul 2014 Okay tusind tak smiley vil prøve mig frem smiley
    Men hvorfor må man ikke starte ved benene? smiley


  • #4   25. jul 2014 De synes ikk altid det er rart og kan måske føle det som et "angreb" - husk på de er rovdyr smiley det hjalp på min

  • #5   25. jul 2014 Mange heste er bange for spray men du kan købe det i creme form (ihvertfald den fra blue horse er god) det giver mega god effekt!;-) og med vand startede jeg med at have en slukket slange og viste hesten den og når den ikke er bange for den så tænd meget stille for vandet og lad stille hesten først lidt på hovene også fortsætter du som hesten nu tager det smiley

  • #6   25. jul 2014 jeg har altid brugt at starte med hoven, og enlig ikk bevæget mig længere op inden hesten fulgte jeg tryg ved det

  • #7   25. jul 2014 Brug hjortetaksolie, det skal du blot smøre på med en vatpind. Du smører det på ved krydset, halsen/bringen og evt gjorden. Det holder både fluer og hestebræmser væk smiley
    Der er nogle heste der ikke kan tåle det, men det er få. Min hest kan ikke, hun hævede op de steder jeg havde smurt det på, men det gik væk efter 1 dag, så der sker ikke yderligere ved det. Men jeg ville helt klart prøve, det hjalp virkelig den ene gang min havde det på.

    Min er nemlig heller ikke vild med spray på kroppen, men hun er ved at vænne sig til det smiley


Kommentér på:
Bange for vand, og insektspray, What to do?

Annonce