{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

spring / dårlige knæ {{forumTopicSubject}}

hejsa.

Jeg har en dejlig traver dreng som desværre har været med i "krigen" i mange år som løbshest (planen er at han skal fortsætte næste år ud)
Efter der er han desværre for gammel og må ikke starte løb mere... som det er lige nu er hans knæ ikke for gode, og han har inden for det sidste halve år blevet behandlet 2 gange i begge forknæ...

Mit problem er jo så, at jeg absolut ikke vil af med ham efter hans løbs karriere er slut, men har også svært ved at have en hest der ikke bliver brugt ti noget.. ville derfor gerne prøve at deltage i nogle jagter el noget spring halløj...
- men hvor slemt er det ved hans knæ??
Ved det belaster forbenene utroligt meget at springe, men er det ikke hårdest ved koderne??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spring / dårlige knæ
  • #1   20. nov 2011 tror også du skal spørge dig selv hvad du havde lyst til at hoppe over og lande med at vægt hvis du havde to dårlige knæ? smerter i knæene plejer at være ret konstante.
    Men ja spørg din dyrlæge og siger han god for det må du jo prøve dig frem. Har den smerter tror jeg hurtigt du vil mærke den ikke er villig til at springe - er mit bud


  • #2   20. nov 2011 ja.. men nu ville jeg bare høre hvor meget det går ud over knæene at springe???

    kunne være der var nogen der havde været i samme situation.. han kan sagtens holde til at løbe trav, bare han blir led behandlet engang imellem.. men ville høre hvor meget værre det var at springe...


  • #3   20. nov 2011 Han har ikke smerter nu jo... efter han blir behandlet er han jo så god som ny.. smiley men de skarpe sving og hårde belastning i løb gør at han ikke producere nok ledvæske pga slid...
    vi sad bare og snakkede om det herhjemme, derfor ville jeg lige høre herinde


  • #4   20. nov 2011 spring er jo galop, lande i rigtig galop, kunne ch galoppen og uden tvivl skarpe vendinger. Spring er ofte på blød bund på ridebane mens jagt ofte er på hårdt underlag. En jagt er lang og en del af den i hurtigt tempo og springene er ofte naturspring der ikke flytter sig når hesten rammer.

    Ingen af delene ville jeg udsætte ham for sådan som du beskriver det. kan han ikke bare pensioneres, blive hygget om og komme med på nogle skønne ture i naturen? synes det lyder som det han fortjener


  • #5   20. nov 2011 Personligt ville jeg ikke springe på en hest med dårlige forknæ. Det er rigtigt at særligt koderne er udsatte, men det betyder jo ikke at resten af benet slet ikke belastes.

    Ville se om ikke den kunne hygge sig med lidt skovture e.l. istedet


  • #6   20. nov 2011 Ville aldrig springe på en med dårlige knæ. og ja jagter pt nej.
    Men omvendt så siger du den har dårlige knæ pga løb osv. Ærgeligt den så lige skal bruges til det sidste, for resikere skaderne bliver permanente. Men mangel på ledvæske kan med korrekt træning trænes op. Så hesten i fremtiden vil kunne fungere igen.
    Vel og mærke hvis man opdager det i tide, og ja vil yde den indsats der skal til.

    Der er foder som hjælper hesten til at danne mere ledvæske. og så er der træningsformer, som hjælper dig med at opbygge mere ledvæske.
    Men det hårdt arbejde, det er ikke super billigt. Og det kræver man mener det, for ja er man i genoptræning, skal der ikke meget til før der kommer tilbagefald.

    Men som du beskriver hesten, så nej absolut ikke spring, da stødene vil være gift for knæende og jagter, nej ikke hvis hesten ikke er på toppen. alt hvad der reelt hedder konkurence er at presse hesten, og en hest der ikke i orden skal ikke presses.

    Men jo bare min personlige holdning, da jeg ønsker at have min hest i rigtig mange år. og uden dyrlægeregninger.


  • #7   20. nov 2011 okey.. så må han blive skovturs hest i stedet.. ville bare høre jeres mening..
    - men tak... smiley


Kommentér på:
spring / dårlige knæ

Annonce