{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

bange for min hest. {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen. jeg har min pony Falcon som er halv Araber derfor utrolig speedy og hidsig.
han får ikke rigtig nok motion når det nu er vinter for vi ikke kan være nogle steder. jeg er meget bange for at springe ham da jeg ikke rigtig kan styre eller stoppe ham, da han nogle gange bukker mig af. han bukkede også inden jeg red med 3 rings så biddet er bare så jeg bedre kan styre ham i spring og han har ikke bukket siden jeg fik det på, så de er ikke fordi jeg trækker ham i munden. jeg rider med 3 rings bid og bare rolig jeg er ikke en af de der der ikke kan finde ud af det eller sådan noget for i dressur uden 3 ringsbid dog, da jeg ikke behøver det i dressur går det helt fint roligt (i hvert for det meste) og for det meste i holdning. hvad skal jeg gøre for ikke at være så bange for ikke at kunne styre ham...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bange for min hest.
  • #1   16. jan 2013 Få dig en rigtig sød og rolig underviser som du er tryg ved :-))


  • #2   16. jan 2013 Tag og tag kapmen op! Få en underviser på hvis det ikke går! Få noget jordtræning/horsemanship andet har jeg ikke at siger:)

  • #3   16. jan 2013 Jeg vil mene du har brug for hjælp til at lære at kontrollere ham. Jeg ved ikke om du rider undervisning, og hvis ikke burde du smiley

    Men er du bange for ham i det hele taget, vil det bedste være finde en helt anden løsning for jer begge to. Men er det blot fordi du er bange for at miste kontrollen, så er det undervisning der skal til smiley


  • #4   16. jan 2013 Har været i helt samme situtation som dig... Jeg gjorde det at jeg snakkede med lidt forskellige om det smiley da jeg var klar satte jeg mig op og skridtede så lang tid jeg turde og hoppede af igen smiley Tog det stille og roligt så jeg ikke gjorde noget jeg var utryk ved (det kan hesten mærke!) smiley lidt efter lidt kom trygheden tilbage med hjælp fra andre piger i stalden og min underviser...
    Håber ikke det var for langt og indviklet smiley


  • #5   16. jan 2013 har en rigtig dygtig underviser som er supersød og har kendt min familie igennem flere år og har trænet massere af jordtræning.


  • #6   16. jan 2013 Bare fordi den er halv araber betyder det ikke at det er problemet! Arabere er faktisk utroligt rolige heste!

    Det kunne jo skyldes at den ikke er ordentligt opdraget? smiley

    Men jeg vil sige at du skal få en underviser som du er tryg ved - pyt med niveauet
    ellers vil jeg sige at du skal lede efter en ny pony smiley


  • #7   16. jan 2013 Er du sikker på at hans sadel ligger/passer ham ordentligt? Det kan være den trykker, og genere ham rigtig meget når I så springer... Evt. derfor han bukker mest i den situation? smiley

  • #8   16. jan 2013 vis du blive ´hve med at være bange for ham ville jeg nok sælge ham til en der vil kunnebruge ham på en anden måde også finde en ny hest du måske bedre kan med smiley

  • #9   16. jan 2013 Stod i det samme med min gamle part, men der kunne jeg ikke bare sige at jeg ikke turde ride... desværre:/ Jeg blev desværre presset så meget sidst at jeg var nødt til at stoppe, men vi var virkelig nået langt på den korte tid! og jeg tog en sidste springtime på ham og en sidste dressurtime og så sagde jeg farvel, gav ham en godbid, klappede ham, øvede lidt tricks, satte ham i boks grædende og forsvandt ud af døren.... og jeg har ikke set ham siden, jeg savner ham mere end noget andet og jeg tænker ikke på andet:)

  • #10   16. jan 2013 du må gøre lige som mig tag fadt i ham og så tage nogen små spring hvor ''de er dig der skal bestemme'' og så bliv ved med de bid og så ligge en bom lige for springet og lige bag ved springet for det for ham til at vente på dig for der kan han ikke løbe og vis han bukker så tag en pisk med men der fordi han er glad og så lad vær med at springe for højt

  • #11   16. jan 2013 Micala.. Nej bare nej... Man sælger sgu da heller ikke sit barn fordi de laver problemer? Man løser problemet!! Jeg tror det kan være hans sadel, ellers elsker han bare at springe? Har du prøvet at hive hovedet op på ham? En hest kan ikke bukke ordenligt med hovedet oppe

  • #12   16. jan 2013 Arabere er en meget fremadsøgende race, som elsker at lave noget.
    Men det fører også tit til at de får det dumme rygte som ''hidsige'' og ''onde heste''.
    Det er fordi hesten er meget let modtagelig overfor rytterens humør.
    Bliver rytteren hidsig, vil araberne tit ikke finde sig i den behandling og giver derfor igen.

    Arabere kan ikke rides af hvem som helst, og det giver tit problemer.
    Overvej følgende:
    1. Få en massør ud, og se om sadlen trykker (Hun/han kan mærke det på musklerne)
    2. Få hjælp af en der kender problemet
    3. Sælg hesten - måske er jeres kemi der bare ikke?


  • #14   16. jan 2013 du er som en stjerne på himlen i love you<3<3<3:
    Jeg mener det er et dårligt svar. og når hun siger hun er bange for hesten, så kan en pisk næppe hjælpe i denne situation! Det vil bare svække deres tillid. Hesten siger jo fra.

    Nej, jeg ville også få tjekket ryggen. Måske spænder du gjorden for meget eller bomber ham i sadlen.. Der kan være mange årsager og du må tænke det godt igennem.


  • #15   16. jan 2013 Team Alonzo&Athene:

    Hvis pigen er blevet oprigtig bange for sin hest så er det sgu ikke noget at spøge med. For hesten ved det! Det er ikke fordi den er 'ond, stædig, fræk' eller noget andet, men den ved at man er usikker. Så mister man tilliden og så mener hesten at den er nødt til selv at klare sagerne, og det er der vi har problemet.

    Som jeg ser det, hvis hun er rigtig, rigtig bange for den er langt bedre at sælge til én som har overskud til at træne denne 'hidsige' dreng og så hun får sig en roligere pony som hun er tryg ved og kan få mange gode oplevelser sammen med smiley


  • #16   16. jan 2013 Ville få en ældre og mere rutineret rytter til at ride den for dig i en vis periode - én som ikke er bange for ponyen og formår at sætte den på plads, når den laver ballade. Samtidig ville jeg smide den en tur i longsen inden ridning, så den får krudtet lidt af. Efter du har fået tilliden tilbage i dressuren og øvet parade fra alle tre gangarter, så begynd at springe stille og roligt. Start evt. bare med et par travbomme, hvor du kun traver over bommene, når den venter på dig smiley Øv derefter parade inden en bom efter et spring, så den lærer at vente.

    Men det hele kommer jo an på, hvor bange du er for ponyen. For hvis du er bange for den i alle situationer, så er det med at finde en ny roligere pony smiley


  • #17   17. jan 2013 dressur er helt fint og er slet ikke bange for ham på den måde han bukker simpelthen bare for at tage røven på mig fordi han meget gerne selv vil bestemme og sælger ham ikke, det er udelukket


  • #18   19. jan 2013 Jeg synes at det er både flot og modigt af dig, at du tør indrømme at du er bange for at springe med din hest. Der er ikke mange der er så ærlige omkring deres angst og det skal du have ros for. At ride handler i høj grad om tillid mellem hest og rytter, men også om selvtillid. Når man har fået nogle dårlige oplevelser, får selvtilliden ofte et knæk hos rytteren. At springe handler om balance både hos hest og rytter, både fysisk og psykisk. En god ide vil være at arbejde med nogle øvelser der ikke er så svære for dig så du får balancen tilbage og dermed også dn selvtillid. Rid al den dressur du orker. Trav og galop over bomme så du kan kontrollere hestens tempo. En masse basisridning og gerne med en underviser der kan støtte dig. Gør det til dit projekt at du vil øve hans lydighed i mange situationer før i springer højt igen, så skal du nok få modet tilbage.

  • #19   20. jan 2013 Er enig med dem der skriver, at bare fordi det er en araber, behøver den ikke at være vild? Rider selv en Fuldblods Araber til daglig, og den opfører sig helt roligt, simpelthen fordi den har været i gode hænder iden dens føltid.

    Har du overvejet at den måske ikke bryder sig om biddet? Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at ride bidløs i en time MED underviser, for at se om det hjælper?


  • #20   20. jan 2013 *siden

  • #21   11. apr 2013 få en erfaren til at sidde op og så kan personen vise at der ikke er noget at være bange for, syntes at du skal finde ud af hvad det er han er god til , og hvad han gerne vil. ud fra det kan du prøve at lave noget af det sammen med ham smiley

Kommentér på:
bange for min hest.

Annonce