{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
463 visninger | Oprettet:

Championater {{forumTopicSubject}}

Hey HG
Jeg står i den situation at jeg har en unghest som gerne sku starte championater til sommer...
Spørgsmålet er så:
Ville i selv ride den til championatet eller ville i få en til det som har et større navn? En som er vant til det og ved hvad det gælder om???
Jeg tænker at jeg jo ikke skal videre inden for avl eller noget da det jo er en vallak og vi egentlig mere gør det for oplevelsens skyld smiley

Jeg har hørt fra nogen at det er bedre at få en til at ride hesten som har et større navn da man så kan få bedre udtalelser, men andre folk har også sagt til mig at det ikke har noget med at gøre hvem der rider den så længe det er en vallak og den ikke kan komme videre i evt avl da den hverken er hingst eller hoppe.

Hva synes i og hva havde i gjort hvis det var jer???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Championater
  • #2   14. dec 2013 Nej... Det jeg tænker er at jeg egentlig lidt er "ligeglad" med hvad dommerne siger men at vi gør det for oplevelsens skyld,.... altså er ikke ligeglad men det har bare heller ikke den største betydning..
    Har dog ikke hørt noget om hvad hesten skal kunne og ikke skal kunne eller hvad der er bedst og hvad der ikk er godt.... Tænker bare at når alle kan være med er det vel i bund og grund ligegyldig?

Tænker bare det er en unghest og har ikke lyst til at "smadre" den fordi det er bedst at den går MB holdning...
    Men ja første runde kan man jo selv... Der er jo to runder inden 3. runde som er finalen.. smiley

• #4   14. dec 2013 Det er også det jeg tænker men det var bare hvad jeg fik at vide til at starte med at det var bedst? smiley

• #6   14. dec 2013 Altså du skal jo gøre op med dig selv inden du tager af sted, at din hest er lige så fin og dygtig som inden i kom og fik karakter.
    Tag evt ud og se en championatklasse inden du riden den.
    Jeg red selv min vallak den gang, og skal til sommer prøve med min pinto hingst.
    Selvfølgelig hænger de gode og kendte navne sammen med gode heste.
    Rid en masse undervisning, og læg din træning efter, at hesten ikke vokser/ikke hænger sammen, til championatet.
    Så alt i alt synes jeg du skal ride selv, hvis du har mod på det. Det er jo en oplevelse, og du er jo ejeren at dit eget lille vidunder smiley

• #7   14. dec 2013 Selvfølgelig vil jeg gerne vinde - hvem vil ikk det smiley
    Jeg har mod på det men ville også gerne høre hvad andre synes smiley

Puha det er en lidt større beslutning synes jeg

• #8   14. dec 2013 Er det dressur eller spring?
    Jeg havde en smed den gang der sagde: Husk på du har stadigvæk den samme gode og dejlige hest, selvom du ikke får de største karakter.
    I dressur rider i tre på banen af gangen. Så der er man ikke alene.

• #9   14. dec 2013 Spring smiley

• #10   14. dec 2013 Du skal også tænke på, at det er ikke bare at have en god rytter til at ride hesten. Den skal være ridning mindst 1 måned hos denne rytter. Du får en masse udgifter. Rider du den selv, udvikler i jer sammen

• #11   14. dec 2013 Ja Lige præcis Helle.... Det er også det jeg har tænkt....
    Jeg har egentlig fået Sofie Bøgelund til at ride ham og hun vil gerne have ham over omkring 1/5-14 men ja det er skide dyrt....
    Som du siger så udvikler vi os sammen (hesten og jeg) og så er det ligesom os i fællesskab der har klaret det sammen smiley smiley

• #12   14. dec 2013 jeg vil syntes du selv skal starte ham, som du selv siger er det jo for oplevelsens skyld. og jeg syntes da at det gør oplevelsen for både dig og ham bedre hvis du selv starter. og når det ikke hjælper særlig meget at han vinder vil det være en hel del federe hvis i begge starter smiley

• #14   14. dec 2013 it's a lifestyle: Ja du har helt ret..

Jeg modtager allerede på nuværende tidspunkt undervisning og vi er rigtig godt med synes jeg selv... Vi er begyndt at kigge lidt på springene.. Omkring 30 40 cm og bom på jord er hvad vi så småt har gang i pt.. Men vil heller ikke pæse ham frem da han gerne sku holde mange år endnu... Jeg når jo at starte et par stævner inden så jeg tror vi klare det....
    Tænker at jeg så bare godt kunne bruge en person at tage med som kan hjælpe mig og holde styr på hvad jeg skal og hvornår da jeg synes det er et "stort" stævne i forhold til at jeg var 12 år sidst jeg startede stævner... smiley

• #15   14. dec 2013 Hoppedullen: Ja altså hun har sagt at hvis jeg selv indspringer ham hvilket ikke er noget problem da det ikke er den første unghest jeg har så har hun sagt at hun bare gerne vil have ham over omkring første maj næste år smiley

• #16   14. dec 2013 jeg kunne da godt forestille mig at Malene nok gerne vil hjælpe lidt til smiley

• #17   14. dec 2013 Ja men hun er jo ikke inde i det med springstævner og slet ikke på det plan... Hun er jo games rytter smiley

• #18   14. dec 2013 tjaa men sådan noget med tider og hjælpe når du går bane og sådan er hun vel lidt inde i smiley

• #19   14. dec 2013 Hmm... Tror det ikke.... Det er jo slet ikke ligesom games og udover det er hun dressur men er da sikker på at hun skal med lige meget hva smiley

• #20   14. dec 2013 Jeg ville lade en anden, som kender gamet, ride den. Så kan du hygge med en masse stævner ved siden af.
    Jeg ville have hesten vist frem fra sin bedste side, da man så også viser hvor langt avlen er nået og evt. have mulighed for at sammenligne med heste af samme linje.

• #21   14. dec 2013 JustAdreamer: Ja det er jo det der gør det svært da jeg hælder til begge dele....

Som tidligere skrevet så synes jeg det er en større sag jeg skal tage stilling til smiley

• #22   15. dec 2013 Du skal da helt sikkert gøre det selv kristina.
    Som du skriver - han er vallak - ergo, kan det ikke bruges med henblik på avl anyway, så hvorfor ikke få en fed oplevelse ud af det ??

Uanset hvad du beslutter, må du have held og lykke smiley

Kommentér på:
Championater

Annonce