Nerver- What to do? {{forumTopicSubject}}
Hej (:
Jeg har det problem at jeg har rigtig mange nerver til stævner /:
Jeg vil gerne have lidt hjælp til metoder jeg kan undgå dem på/ træne dem væk. Jeg har redet mange stævner så det er ikke det.
En normal stævnedag:
Jeg står op om morgnen. Jeg spiser ikke noget men det er ikke pga. nerver. Vi kører i salden og gør klar. Stadigvæk uden nerver. Når vi ankommer ser jeg stedet an og sørger for at være i god tid. Jeg begynder at varme op. Stadigvæk uden nerver og stress. Jeg bliver kaldt på banen. der er sommerfugle i maven men jeg kan godt styre dem. Jeg rider roligt rundt indtil jeg for start. Jeg rider så af midterlinjen og så begynder jeg at stivne og bare sidde stille fordi jeg får så mange nerver! Nogle gange kommer det midt i programmet og meget få gange slet ikke. /Kun sket 3-4 gange/ Jeg bliver sur og ked af det. Nr. to program er der ikke noget.
Jeg kan ikke forklare hvad der sker for jeg ved det ikke. Jeg glemmer ikke programmet pga. af det eller noget andet. Blot at slappe af og ride self. Jeg får også kvalme og ondt i maven og nogle gange bliver jeg svimmel.
Hvad skal jeg gøre? Hvad kan jeg gøre? Hvad har du gjort som hjalp dig?
Jeg har prøvet: At forestille mit ridt for mig. At koncentrere mig om kun mig og pony (hvilket jeg heller ikke rigtig kan når jeg bliver nervøs) Kigget overalt inden jeg begynder med hesten. Næste stævne skal jeg ride med musik i ørene under opvarmning for at se om det hjælper.
Jeg kan ikke huske flere lige nu, men der er mange flere!
Spørg endelig hvis der er mere i skal vide (:
Vil bare så gerne have hjælp ):
Hilsen den nervøse ponyrytter som intet har at være nervøs for.
dec 2011
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 133 Svar: 1.550
Det er skide irreterende
Følger lige med også
aug 2011
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 920
Det gør du bare^^
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 58 Svar: 680
Jeg selv har fået healing, hvor det virkelig har hjulpet.
Jeg kender desværre ikke nogen "normale" metoder
aug 2011
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
Prøv det... Det kan være det virker, det kan være det ikke gør, men i hvert fald held og lykke med det:-)
Musikken lyder også som en god ide:-)
aug 2011
Eller noget min ridelærer fortalte mig. Dog lidt for perverst til at nævne i et offentlig forum, men sjovt nok til at flække af grin
Mange tak!
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
Igen, held og lykke:-)
Nerver- What to do?