{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

Islændere og stævner? {{forumTopicSubject}}

Altså min søster og jeg har planer om at købe en islænder, men da jeg er 17 år, så ved jeg ikke, om jeg må starte stævner på den. For vi har haft kig på en, som var 138 i stang, men ved ikke, om jeg må starte på den. Da den jo er en to'er. Jeg ved godt, at man kalder en islænder en hest - og det gør jeg også selv - så derfor vil jeg gerne høre, om der er nogle specielle regler omkring islændere og stævner? Her er det dressurstævner jeg tænker på, og evt. også lidt spring, ikke de der specielle gangartsstævner for islændere smiley

Håber I vil hjælpe os smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islændere og stævner?
  • #1   1. mar 2014 Ved stævner under DRF er det eneste der definere om det er en hest/pony højden. Så at den er islænder har intet at sige.

• #2   1. mar 2014 Dvs. at vil jeg starte på Islænder, så skal jeg finde en 1'er? For så vidt jeg husker er det kun 1'ere, som kan "måles op" og starte mod heste. Men I må altså hjælpe mig lidt, for jeg er slet ikke inde i stævneverdenen smiley

• #5   1. mar 2014 Toer ponyer kan også klasses op

• #6   1. mar 2014 Kaninowich:
    Dem vi kigger på er alle ponymål, så det er ikke en mulighed. Spurgte egentlig bare om, om der var specielle regler for islændere, og om det kun er 1'er ponyer, som kan starte mod heste, eller om 2'ere også kan/må smiley

Mille&Sif:
    Undskyld at jeg er ironisk lige nu, men hvor jeg dog ELSKER at folk læser emnet, og svare på de spørgsmål jeg stiller. Det er jo ikke det jeg spørg om? Så vidt jeg kan se, så har jeg i hvert fald ikke spurgt om en islænder vil egne sig til "rigtige" dressurstævner, eller er det mig som ikke kan læse, hvad jeg selv har skrevet?
    Min søster og jeg er ude efter en islænder, da den kan opfylde vores begges behov. Min søster kan starte stævner på den, og jeg kan ride ture i skoven og evt. starte lidt stævner på den. Ingen af os har planer om at skulle ud og deltage i OL eller noget i den stil, så den passer fint til vores behov tak smiley

Rontana og Anna:
    Sikker? For har nemlig hørt, at man ikke kan, og vil gerne være sikker, da min søster ønsker at starte lidt stævner, og så er det jo dumt at købe en 2'er, for derefter at opdage, at den ikke kan startes :3

• #10   1. mar 2014 Man kan altid starte udenfor konkurrence, det har jeg selv gjort, men så er der ingen mulighed for at få nogen rosetter med hjem. Kritikken er dog lige fin af den grund. Islændere kan selvfølgelig være lige så fint med som alverdens andre ponyracer. Nogle har stort talent, nogle ikke. Det eneste der er, er at det stiller højere krav til rytteren at ride en flergænger.

• #11   1. mar 2014 Mille&Sif:
    Bestemt ikke! Vi skal ikke ud og starte noget vildt og voldsomt smiley

• #12   1. mar 2014 Lady:
    Altså for mig er det ligegyldigt, om jeg får en roset med. Jeg starter ikke stævner for at vinde, men for at blive bedre. Men ved ikke med min søster, hun vil da gerne have en roset i ny og næ, selvom det heller ikke betyder alt der smiley

• #13   1. mar 2014 Du skal da bare ride islænderstævner. Der er som regel også dressurklasser

• #14   1. mar 2014 Man kan være heldig at der er dressurklasser til islænderstævner, men det er ret sjældent efterhånden. Det hedder lydighed btw. Ellers er der alrid, og der er både spring og dressur en del af det.

Kommentér på:
Islændere og stævner?

Annonce