{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hubertusjagt regler
  • #1   26. jun 2014 hey . ja du skal være medlem af sportsrideklubben. så skal du have en gyldig ulykkesforsikring, og have skovkort til dyrehaven- da en del af jagterne forgår bla. der;) så skal du kunne styrre din hest/pony i et felt og den skal kunne for pony kunne springe 1 meter og for hest 110. jagterne er primært mellem 12-15 km og med ca 35 forhindringer . for at deltage i selve hubertusjagten skal du have fuldført min. 6 jagter i ponyfelt og 8 jagter i hestefelt plus rævehalejagten. (fuldført en jagt betyder at alle spring skal forceres, mister man bare et enkelt spring på ruten har man kun deltaget og så¨tæller jagten ikke) held og lykke smiley det er fedt at ride jagt;)

  • #2   26. jun 2014 Louise der er flere hubertusjagter end den i Dyrehaven :-))

    Du skal altid være kvalificeret til at deltage i opløbet til hubertusjagter, men reglerne omkring medlemskab af klub er meget forskelligt, fx behøver du ikke være medlem af midtjyskjagtrideklub, for at deltage i deres hubertusjagt smiley

    Men tror du skal tjekke reglerne hos den konkrete arrangør du vil deltage hos :-))

    Og ryttermærker TROR jeg er fuldstændig lige meget i forhold til jagter smiley


  • #3   26. jun 2014 Der er ikke helt så mange regler her på Bornholm smiley Og du skal vidst bare betale for et gæste kontigent i NLR på dagen smiley

  • #4   26. jun 2014 Louise
    Det er så ikke korrekt. For pony er det 4 gennemførte jagter siden sidste hubertus for at være med til hubertus, og 10 jagter (inkl rævehalejagten) for at være med til opløbet smiley For hest ved jeg ikke.


  • #5   26. jun 2014 Og ja, vi har MANGE regler i Sporten/dyrehaven...

  • #6   26. jun 2014 Det fremkaldte jeg ikkr klart men mente det på Bornholm. Men jeg der ikke kommer fra Bornholm ved det nok ikke

  • #7   26. jun 2014 Nej Cecilie, der er ikke mange andre hubertusjagter end Dyrehaven smiley de kalder det bare for hubertus, for at kalde det noget...

  • #8   11. feb 2015 På Bornholm. Skal man så have vundet noget og have rytter mærke for at deltage i opløbet?

  • #9   11. feb 2015 Stinne M
    Jeg ved godt dit svar er fra sidste år, men vil lige forklare hvorfor du tager fejl alligevel.

    Hubertusjagter er opkaldt efter sankt hubertus, som er jagtens skytsengel, altså ikke noget som sportsrideklubben har eneret på.
    De første jagter, der blev kaldt hubertusjagter havde ikke noget med jagtridning at gøre. Det var jægere der holdte en hubertusjagt og fest som afslutning på jagtsæsonen, dette gjorde de, for at takke sankt hubertus for et godt år, og bede om et endnu bedre næste år.

    Så hubertusjagt (både for jægere og jagtryttere) er den jagt der afslutter sæsonen, ikke noget en bestemt rideklub har fundet på. Så har en klub haft en jagtsæon har de fuldt ud lige så meget ret til at kalde deres afsluttende for hubertusjagt som sportsrideklubben har.

    Formanden og jagtbestyrelsen i sportsrideklubben kalder bestemt også andre klubbers afsluttende jagt for hubertusjagt.
    Det er jo heller ikke kun i Danmark de hylder sankt hubertus på sæsonens sidste jagt, de gør det også i Tyskland, Holland og Belgien, hvor de også kalder den for hubertusjagt.


Kommentér på:
Hubertusjagt regler

Annonce