{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

5 eller 10 km til orienteringsridt? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til et orienteringsridt for første gang sammen med min veninde i weekenden, og vi ved ikke, om vi skal starte 5 eller 10 km.
Ingen af os har prøvet det før, og min veninde siger, at hun er vildt dårlig til at læse kort, mens jeg ville sige jeg er okay, og godt kan finde ud af det.
5 virker som ret lidt mens 10 måske er for stor en mundfuld i en fremmed skov.
Nogen forslag? smiley


Kommentarer på:  5 eller 10 km til orienteringsridt?
  • #1   19. okt 2014 når det er første gang ville jeg tage 5km.. og så bar forsøge at få en kanon oplevelse af det, går det skide godt kan i jo altid tage en svære en næste gang i prøver det:)

  • #2   19. okt 2014 Okay tak smiley

  • #3   19. okt 2014 Jeg ville tage 10 km, med mindre hestene ikke er vant til at lave noget. Hvis I normalt rider bare lidt, kan I sagtens ride 10 km. Ved 5km når man jo dårlig nok at komme i gang. Og der plejer at være meget tydelige vejanvisninger, så det kan næsten ikke gå galt.

  • #4   19. okt 2014 Jeg ville tage 10 km.. Ved 5 km ville jeg føle at et var en for kort tur, og jeg ikke fik en ordenlig oplevelse.

    Sidste år red jeg 15 km i en fremmede skov, det var mega fedt! Og vi red kun forkert én gang smiley

    Afsted på 10 km smiley


  • #5   19. okt 2014 Det er an på om det er målt op i fulgeflugtslinie eller om det er selve ruten som er 10 km. Hvis det er i fulgeflugtslinie kan ruten blive en del længere når man selv skal finde vej hen til posterne.

    Vi er to som lige har meldt os til orienteringsridt den 2/11 i Gribskov. Der står at det er målt op i fulgeflugtslinie og at ruten bliver noget længere når man skal benytte ridestier og veje til at komme rundt mellem posterne. Der er ruten ikke mærket af. Man rider kun efter kort.
    Der er ingen af os som er godt til orienteringskort så vi er også spændt om vi kan finde posterne. Til gengæld er vores heste i god form så de kan godt tåle at ruten bliver 30-40 km. Længere:-)


  • #6   19. okt 2014 Okay, tror vi rider 10 så smiley

  • #7   20. okt 2014 jeg ville tage 10km, det er ingen ting når man først er i gang..... en almindelig ridetur for mig kan nemt være 10km.... hvis det eneste spørgsmål er om i kan finde vej, fordi i måske ikke er så gode til kort, så er det lige meget om det er 5 eller 10km, det er sikkert lige svært.... om hesten er i form til det, ja klart den er, 10km er ingen ting.. god tur og god fornøjelse

Kommentér på:
5 eller 10 km til orienteringsridt?

Annonce