536 visninger
|
Oprettet:
Springstævner {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der et sted hvor man kan læse, hvornår man må komme ind på/hvad man må på banen i forbindelse med springstævner?
jul 2010
Følger: 95 Følgere: 95 Heste: 6 Emner: 24 Svar: 655
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 5
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 638
Du må komme ind på banen når du bliver kaldt ind, til springstævner hvor man er lidt effektive, især ved c-stævner rider man ofte 2 på banen samtidig, en der rider banen, en der holder klar på banen (uden at ride i vejen selvfølgelig), så vil der holde en klar i pit og en klar på opvarmningen.
Hvad man må, tja man må vel en del, men man må fx ikke springe noget før der er givet startsignal. Så hvad du mener med spørgsmålet må du lige definere lidt mere mere præcist.
mar 2008
Her er et link til hvor reglementerne kan findes. Husk at når man starter stævner er man faktisk forpligtiget til at sætte sig ind i reglementerne.
Dem du især skal bruge er "Etiske retningslinier", "Fælles bestemmelser" og "spring"
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 5
Grunden til at jeg spørger er, at min datter stillede op til sit første stævne i en c klasse som var kat D (giver det mening? jeg er ikke rytter, kun mor:-). Vi var meget usikre på hvornår hun måtte komme ind og hun red derfor først ind da den foregående rytter red ud. Det kan jeg så godt se ikke fremmer tidsplanen, men de startede med det samme. ( red foriøvrigt fejlfrit
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
mar 2008
I har ikke som sådan gjort noget forkert, men netop for at køre de ofte mange ekvipager hurtigt igennem, er der som regel flere på banen af gangen. Det vænner man sig hurtigt til. Men det kan selvfølgelig godt være forvirrende første gang.
Springstævner