{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Ved ikke hvad jeg skal starte {{forumTopicSubject}}


Hej
Jeg skal til stævne her om 2 uger med min unghest
Hun har lidt svær med galoppen, men er ved at komme efter det.

Var til stævne med hende i sidste weekend hvor vi red til 69% i Ld1 og Ld2.

Det kommende stævne er på hjemmebane og synes det er ondt hvis jeg starter LD1 og Ld2 igen.

Så overvejer at starte Ld2 og Lc1, men ved ikke om det bare vil kikse efter galoppen. For hun skal jo have gode oplevelser ude på hæderspladserne.

Hvad synes du jeg skal gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved ikke hvad jeg skal starte
  • #1   2. mar 2015 Hvorfor er det ondt? Du er ikke udklasset.
    Altså kan hesten ikke galopere endnu er den jo ikke klar til LC.


  • #2   2. mar 2015 Syntes ikke det er ondt at starte ld'erne igen smiley
    Men der sker jo heller ikke noget hvis galloperne kikser i Lc1. Det er to øvelser. Bare tag det stille og roligt.

    Hvis du er mest tryk ved ld'erne så rid dem smiley


  • #3   2. mar 2015 LC1 er et nemt program med anspring og overgange placeret rigtig godt.
    Nu kender jeg ikke din hest, men kan den lave anspring og overgang til trav fint, vil jeg ikke mene der er nogle problemer dér smiley
    Jeg tror det kommer meget an på om du føler dig klar til at ride LC1, hvis du er i tvivl kan du bare starte 2 x LD, selvom at det er på hjemmebane skal du trods alt bare tænke på at du og din hest skal have nogle gode oplevelser smiley


  • #4   2. mar 2015 Hun laver nogle fine anspring og overgange.
    Men hun kan godt bukke fordi hun ikke har så god balance i galoppen endnu smiley



  • #5   2. mar 2015 Jeg synes du skal gøre hvad du vil! Det er på hjemmebane, så forhåbentlig er din hest mere rolig og sig selv end på udebane. Der er to uger til, og du skriver har lidt svært ved galoppen med er ved at komme efter det - jeg havde nok satset på en LD2 og LC1, så har du prøvet den af, og hellere kikse den på hjemmebane end udebane, så længe du slapper af, så bliver oplevelsen jo ikke dårligere end en almindelig træning når det er hjemmebane. Og HVIS det ikke går, så gør i det bare så godt i kan, så har du prøvet den af, og ved at næste gang skal i nøjes med LD klasserne smiley

    Vi havde en ude ved os til klubmesterskab, hun red LD og galoppen kiksede FULDSTÆNDIG, forkert tegnede volter og selvom hun sprang an to til tre gange i hver volte, på grund af forkert galop, så formåede hun aldrig at komme i rigtig, og hun red til 64 % smiley Jeg synes du skal prøve en LC, det havde jeg gjort smiley


  • #6   2. mar 2015 så rid du bare 2 x LD, når det er en unghest handler det bare om at få nogle gode oplevelser. Vent du bare til at galoppen er på plads smiley

  • #7   2. mar 2015 Okay, jeg må se hvad jeg melder til i, for det er desværre sidste tilmeldingfrist idag og lægger desværre syg så kan ikke spørge min underviser hvad han synes smiley

  • #8   2. mar 2015 Hvis du melder til en LC, og du dagen inden står med en umulig galop, så kan du for det meste melde om, specielt når det er hjemme bane smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   2. mar 2015 Jeg ville tage en ld og en lc.

    Udnyt at det er på hjemmebane, i vandet omgivelser..

    De små klasser er jo for amatører, og heste under uddannelse, så udnyt mulighederne for at afprøve jeres kunnen


  • #10   2. mar 2015 Jeg havde en unghest der ikke altid satte an i galopanspring osv osv, og her valgte jeg at starte en LC2,og så bare øve og øve op til.
    Hun vandt klassen og lavede to fine galopanspring, dog løb hun lidt ind i anspringet og havde ikke en særlig stor balance, men det blev der ikke trukket særlig meget ned på da de godt kunne se at hun var ung og at det var hendes første stævne.
    jeg synes du skal springe ud i det og så tage en LC1! smiley smiley


  • #11   2. mar 2015 LD og LC.
    Så er der et program, hvor i føler jer trygge og et, hvor i skal lære.

    Selv startede jeg min første LC, dagden efter jeg havde lavet min første 20m volte i galop smiley


  • #12   2. mar 2015 Først vil jeg lige sige, at jeg bestemt ikke synes du er ond, hvis du rider LD'erne. Bare fordi, at du rider på hjemmebane - så behøver det ikke at være en fordel (ikke for at gøre dig nervøs). Din hest vil sagtens kunne mærke, at dette ikke er almindelig hverdags træning - både på dig og omgivelserne.
    Men omvendt er det også en god mulighed for måske at teste din hest lidt.

    Jeg har selv en hest som ikke er vant til at komme ud og se nye steder, samt vi har problemer med anspring til galop og overgangene.

    Jeg har været til 3 stævner med min. Det første stævne startede jeg LD1 og LD2. Vi endte uden for placering i begge klasse, men red til fine procent og mine fokus punkter lykkes. Hesten trykkede sig lidt, men klare det over al forventning.
    Så jeg var glad og tilfreds.

    I januar var vi igen af sted. Her havde jeg meldt til i en LD1 og LC1. Galoppen og overgangene er langt fra på plads, men jeg ville gerne prøve ham af. Vi startede LD1'eren så vi kunne koncentrerer os om, at kigge uden de store udfordringer. I LC1'eren lavede bevidst mine galopanspring i hjørnerne, da han har svært ved og lave dem ved C og A. Dette træk selvfølgelig ned, hvilket var helt fair.
    Igen lå vi uden for placering, men mine egne mål blev opfyldt, så placering betyder intet.
    Til april skal vi igen af sted og der skal vi ride LC1 og LC2.

    Jeg synes ikke der er noget rigtigt eller forkert for dit vedkommende.
    Du kan starte det du gerne vil, i er jo ikke uklasset i noget.

    Pøj pøj med stævnet smiley


  • #13   2. mar 2015 Hvis jeg stod i dit sted, havde jeg forsøgt mig med en Ld og en Lc. Du er på hjemmebane, hesten kender omgivelserne, så er det bare at give den gas! Så kan det godt være, at galoppen kikser lidt - du kunne jo så vælge en Lc2, hvor du ikke skal helt så meget rundt i galoppen, som du skal i en Lc1, og derved gøre det nemmere for hesten smiley Det er da med at udnytte et stævne på hjemmebane, hvor du kan få prøvet nogle af de højere klasser lidt af.

  • #15   2. mar 2015 Som jeg kan se skal man mere galop i lc2 end lc1?
    Men tak for svar alle sammen, tror det bliver en ld og lc klasse vi starter


  • #16   2. mar 2015 Selina:
    Ja, der er et længere stræk med galop, jeg mente bare, at det nok ville være nemmere for hesten at starte med at gå ligeud, som i Lc2'en, når det nu er balance den mangler, fremfor at skulle krænges ind på en 20 meter volte, som den skal i en Lc1 smiley


  • #17   2. mar 2015 Ja nu kan jeg godt se hvad du mener smiley

  • #18   2. mar 2015 Hej igen

    Hvis du bestemmer dig for en LD og LC, så ville jeg vælge LC2. Jeg synes det er et rigtig godt program at ride. Mener, hvis jeg husker rigtigt, at selve anspringet ligger frem til hjørnet - som min hest f.eks. har meget nemmere ved. Samtidig synes jeg også, at selve galopprogramet er meget nemmere (for min hest).

    Se evt. en video af LC1 og LC2 og prøv i træningen hvad der virker bedst.


Kommentér på:
Ved ikke hvad jeg skal starte

Annonce