{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Jeres oplevelser, og erfaring med stævner. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle..

Jeg vil virkelig kerne ud og starte stævner.
jeg er en meget nervøs rytter med en ny hest (overgangshest fra pony til hest) han er 6 år og har startet få stævner, dog i egen klub. Da jeg fik ham hjem, var han stresset i boksen, og det gør mig også nervøs for at starte ude.. smiley smiley

Jeg vil gerne hører om jeres første stævne ude for klubben smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres oplevelser, og erfaring med stævner.
  • #1   4. maj 2015 Nu har jeg efterhånden haft en del heste til stævne udenbys deres første gang - senest i går, faktisk smiley Og det bedste råd, jeg kan give dig, er at vente til, at du føler dig tryg med hesten. Når du først kender til dens reaktioner, kan du være langt mere rolig på ryggen af den og det er med til at skabe ro hos den i de uvante omgivelser. Du kan i starten nøjes med at starte en enkelt klasse i en anden klub, så du lige får det prøvet af, uden hesten skal tilbringe det halve af dagen der. Tag derhen i god tid, så der lige kan falde ro på, inden I skal til at lave noget. Træk den f.eks. et par runder, inden du sadler op og brug så god tid på at skridte rundt og opleve, inden opvarmningen smiley
    Der er ikke andet for, end at kaste sig ud i det, men det er vigtigt, at du selv er tryg ved idéen! smiley


  • #2   4. maj 2015 Men han er jo fantastisk sød, tak for de fantastiske gode råd! smiley
    Mine forældre er ikke heste mennesker, det er der ingen der er i min familie. Skulle jeg tage med en veninde? smiley
    Jeg har det bere med selvtilliden i bund, og det undskylder jeg også overfor min hest. Han er sikkert meget sød og dygtig, jeg jeg tør bare ikke.. Jeg vil gerne bevise overfor mig selv og mine forældre at jeg kan og vil det her! smiley og stævne der jeg som en rigtig god løsning smiley


  • #3   4. maj 2015 Jeg synes altid det er rart at have nogen med - både som en hjælpende hånd, men også til at komme med et par gode råd, når man sidder på hesten. Det er ikke altid det ser ud helt som det føles, når man rider rundt smiley
    Så kunne det være en god anledning til at få bygget lidt på selvtilliden. Stævner kan være rigtig gode til enten af give et ordentlig boost på selvtilliden, hvis det hele bare klapper, eller et dyk nedad, hvis det ikke går så godt - det er trods alt dyr, vi har med at gøre. Du er i hvert fald nødt til at have troen på, at du godt kan. En god underviser eller nogle ridekammerater kan være en rigtig god hjælp på det punkt smiley


  • #4   4. maj 2015 Hvor lang tid har du haft ham?

  • #5   4. maj 2015 Mit det første stævne på min 5 års resulterede i, at vi blev diskvalificeret smiley
    Kræet gik total i panik, så han sprang ud af dressurbanen smiley

    Næste stævne, dog på hjemmebane - sprang han ud af banen igen smiley

    Så næste stævne igen på hjemmebane tog jeg en pisk med, og så fik han sådan en i måsen, da han forsøgte at springe igen.

    Siden da, så var der ingen ting, og nu 3 år efter går han MB- klasser i dressur, og er cool på udebane smiley

    Min yngste hest har lavet alverdens show ud at være ny til stævne - en af de første gange kom vi aldrig op til dommerhuset i den første klasse. En halv time senere gik han næste klasse på samme sted og samme bane, og der han havde så ikke problemer med at gå forbi dommerhuset smiley
    Så i første klasse blev vi nr sidst, og i anden klassen vandt vi med over 70% smiley

    Det vigtigste for mig med ungheste er, at de får en god tur - og ikke om vi vinder. En god tur er fx at hesten slapper af under opvarmning, eller går i trailer i fred og ro osv. I selve ridtet ligger jeg vægt på, fx at vores parade skal være god, eller at galopøgningen skal være bedre end sidst osv. Jeg rider aldrig på banen og tænker "jeg skal vinde", men jeg rider på banen og tænker " jeg vil gøre mit bedste, og vil gære xxxx bedre end sidst".

    Mvh Charlotte


  • #6   4. maj 2015 da jeg startede på min part, havde den ikke have været redet i 5 år. og havde aldrig været ude fra gården i 10 år. så jeg var også pisse bange for at lady kunne klare det. at hun ville gå amok og ville blive stresset.
    men jeg tog til et stævne som jeg kendte til.

    overraskende nok da vi kom der ud, tog hun det ret pænt, det var mere mig der var nevøs,
    jeg var så lykkelig at jeg tog til et stævne, for hvis jeg tog til det ville jeg være bange for det resten af mit liv.
    jeg kunne heller ikke kunne have klaret det uden mine veninder, fordi de ved hvordan de skal berolige mig.


    så jeg synes at du skal tag til et stævne, og tag det som det kommer, og have nogle gode veninder som kan støtte dig....



  • #7   4. maj 2015 I dag har jeg haft Krumme 228 dage smiley
    Men han er somsagt kun de små 6 år,
    Også selvfølgelig vil jeg ikke tænke på at vinde men bare han/ vi får en god afslappet tur smiley
    Ham et 176 og et stort dyr, men han er rigtig sød der hjemme i ridehuset smiley
    Jeg vi bare starte en enkel klasse så han ikke får for meget mellem ørene smiley
    Ja, han et jo et dyr, og det skal han også have lov til smiley
    Nogle gode råd på opvarmingsbanen og sådan? smiley
    Hvad er bedst at starte? Indendørs eller udedørs?

    Tak på forhånd smiley


    profilbillede
  • #8   4. maj 2015 Sig til dig selv at du blot er ude for at lære og ikke for at ride en konkurrence smiley De første par gange skal hesten jo udelukkende lære at være ude, så den skal have lov til at kigge og evt spænende lidt uden at du går i panik over det smiley

  • #9   5. maj 2015 Giv dig god tid på opvarmningen. Afsæt masser af tid til at skridte varm, så hesten når at opleve stemningen og være tilstede. Tag det hele i jeres eget tempo - og lad selvfølgelig være med at ride hesten helt flad, inden I skal på banen smiley Bare der er ro på og en god stemning, så skal det hele nok gå. Og husk for Guds skyld at NYDE det!
    Om indendørs eller udendørs er "bedst", kommer helt an på den enkelte hest. Førhen var jeg rigtig nervøs for at starte indendørs, fordi det jo betød, at vi skulle ride væk fra "alle de andre heste", men det var egentlig et 'problem', jeg selv havde skabt i mit hoved smiley Til gengæld er der som regel tilsvarende mange ting, som hesten kan "kigge på" ved udendørsstævner, når der er opsat blomster, hvidt hegn, mennesker der fimser rundt med hunde, paraplyer eller madpakker, heste på opvarmningsbanen (hvis den kan ses fra opvisningsbanen) eller måske heste der går på en fold i nærheden. Så i det store hele, tror jeg ikke, det gør den store forskel smiley


Kommentér på:
Jeres oplevelser, og erfaring med stævner.

Annonce