{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vadehavsridt 2015
  • #1   23. jul 2015 Ville gerne, men skulle jeg der over så skal jeg minimum ride 80km smiley Og har istedet valgt at ride Championat på kræet smiley

Prøv at spørg på diatancerytter foreningens Facebook side smiley

• #2   23. jul 2015 Ikke dårligt, havde jeg nu også valgt hvis jeg var dig smiley

Tak - jeg prøver at tjekke siden ud! smiley

• #3   23. jul 2015 ja vi vil ride 30 km
    VH
    Annette

• #4   23. jul 2015 Kunne I måske have lyst til at dele lidt ud af gode råd m.m.? smiley

• #5   23. jul 2015 Hvad vil du vide? Har tidligere været på landsholdet og er tidligere dansk mester, så kan svare på det meste smiley

• #6   23. jul 2015 Har godt fulgt dig lidt smiley smiley
    Tror egentlig bare det er lidt nerver omkring, at det er en helt ny gren jeg springer ud i. Jeg er vant til dressurklasser på højt plan - men det her er jo noget helt andet. Jeg er god til at læse reglementet (igen og igen), så tror jeg har styr på alt det formelle om hvordan sådan et stævne foregår. Og alligevel (ved jeg fra dressuren) er der sikkert ting som er rart at vide. Og som man kun ved når man har prøvet tingene før smiley

Så ja... Egentlig bare om der er specielle ting I kan videregive. Til en komplet nybegynder indenfor sporten, som blot skal starte ud med 15 km smiley

• #7   23. jul 2015 Det er en god ide at komme en time før dyrlægetiden, husk at gå din hest varm så du ikke mønstre en stiv hest smiley
    Du skal forinden have lært sin hest at trave for løs tøjle, ved mønstringen traver man lige frem og tilbage. En rigtig god ting er at tage i skridt et par "skridt" før vende keglen og efter vendingen også lige skridte et par "skridt" så hesten er helt ligudrettet inden du begynder at lade den trave igen smiley
    Det er en god ting at have vand med hjemmefra, mange heste bryder sig ikke om "fremmed" vand og vil derfor så ikke drikke, så en 20 liters dunk med vand er altid en god ting at have med smiley Hav ligeledes lidt forskelligt foder og hø med, så hesten selv kan bestemt hvad den skal spise. Dette er måske mindre nødvendigt på en så lille klasse, men stadig en god ting at have med i baghovedet smiley

En anden vigtig ting, er at du skal vide at folk fra de længe klasser rider forbi dig ude på ruten, og dette foregår gerne i trav. Så prøv at væn din hest til at blive overhalet af andre, og husk at giv plads til dem i de lange klasser smiley

• #8   23. jul 2015 Jeg skal også med, men ved ikke hvilken klasse jeg starter. LB eller LA. Vadehavsridtet er super fedt, fantastisk terræn!
    Vil også sige du bør komme i god tid, så du også lige kan orientere dig omkring de forskellige ting.
    Bare tag det roligt, og tag dig tid til at finde ud af det hele smiley Held og lykke! smiley

• #9   23. jul 2015 Ved ikke endnu om vi kommer derhen og starter i år men startede 40 km. Der sidste år.
    Det var en meget flot rute og det var lækkert at ride i Vadehavet. I plantagerne var der dog lange stykker med dybt sand hvor jeg tog det meget med ro da min hest lige havde stået halt. Hvis det er samme ruter som sidste år var der ikke så meget dybt sand på 15 km. Ruten som der var på de første 25 km. Jeg red.
    Da jeg aldrig havde været på Rømø før valgte min hjælper og jeg at køre derover torsdag så vi havde et par dage vi legede turist. Vi boede på kommandør gården og hesten havde en stor boks og en god stor fold til rådighed. Vi havde nogle dejlige dage på Rømø og kørte hjem lørdag aften.

Var glad for at min hest var en gammel rutineret distancehest for op ad dagen begyndte alle kommandørgårdens islændere at være på ruterne. Så man stødte hele tiden ind i store grupper islændere som kan i fuld galob. De var dog søde til at stoppe op når de mødte en.
    Jeg ville meget gerne derhen og ride igen.

Nu ved jeg ikke om der bliver ændret på noget i år. Men sidste år var mønstringen på græs så det skal du være obs på at det kan være glat hvis det er vådt.

Der var plads til at lave paddocks, du skal bare selv have hegn med.
    An på vejr og vind kan man aldrig have for mange spande/baljer med. Nogle til vaskevand, til drikkevand, foder, mash mv.
    Et par campingstole at sidde på er altid en god ide.
    Sidste år var der et stykke at gå fra målet til dyrlægen. Jeg har næsten altid min hjælper stående ved målet med et dækken til at lægge over krydset. Det er kun hvis det er meget varmt han ikke får et dækken over sig. De bliver hurtig stive når de er kommet i mål og det er lidt surt at udgå i afsluttende dyrlægekontrol fordi man ikke lige fik smidt et dækken på hesten. Især når det er midt i oktober kan det være koldt.

Hvis du ikke har en pulsmåler er det en god ide at vente så længe som muligt med at gå til afsluttende dyrlæge så du er sikker på at pulsen er under 60. Du kan også købe en stetoskop på nettet til lidt over 100 kr. Det er en god investering.
    Du skal bare vide en ting med distanceridning og det er at det er farligt. Man bliver bidt af det. ?? jeg er tidligere spring, dressur og military rytter. Vi startede med at ride distance på vores spring og dressurheste ( de kom op gå 60 km. Uden problemer) . Efterhånden som de blev gamle er der anskaffet arabere og traver i stedet for smiley
    Hvis du ikke finder en at ride med kan du skrive til arrangørerne at du gerne vil have en og følges med. Så plejer de at kunne finde en.
    Held og lykke med turen smiley

• #10   23. jul 2015 Uhhh.. der var jeg hjælper sidste år smiley

• #11   23. jul 2015 PS. Jeg så lige at du rider islænder. Der skal du være ekstra opmærksom på pulsen. Islænderne kan godt have lidt sværere ved at Pulse ned og komme af med varmen. Min søster havde tidligere en islænder som hun red distanceklasser på. De startede 60 km. Klasser. Vi skridtede altid det sidste stykke til vet og mål for at være sikker på at han kunne Pulse ned. Har mødt nogle få islændere som pulser hurtigt ned men det er de færreste.
    Men islænderne er gode til distance bare man har styr på deres puls.
    Min søsters islænder måtte klippes flere gange om året for at kunne komme af med varmen når han startede stævner og hans store man blev altid flettet i lange fletninger. Kønt var det ikke men effektivt ??

Kommentér på:
Vadehavsridt 2015

Annonce