602 visninger
|
Oprettet:
MILLITARY GENIER - KIG HER! {{forumTopicSubject}}
Hey!
Jeg har overvejet lidt at starte noget millitary, men nu har jeg prøvet at finde lidt i reglementet osv.
Men synes det er liiidt kringlet.
Jeg er mest dressurrytter og har ikke rigtig redet springstævner, men gad godt prøve kræfter med millitary.
Så hvad er den laveste spring klasse, og hvad er klasserne generelt i dressur,spring og terræn?
Tak på forhånd
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 317
De lave klasser svarer til LC niveau, og på springbanen er det så 5 cm højere end hvad klassen hedder. Så melder du i CNCP70 så er den 75 cm på springbanen. I terrænet er max højde så 70 cm
Hos hestene er den mindste klasse normalt 80 cm. LC niveau på dressurbanen, 85 cm på springbanen og 80 cm i terrænet.
Hvis man vil få en god start på military, så er Subaru cup genialt. Det foregår med træning først, hvorefter man senere rider stilspringning på samme bane. Det er 60 cm for pony og 80 for hest.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Dog synes jeg personligt at man får mere ud af at tage til en rigtig terræn undervisning (og i mine øjne er det et must med en træning, inden man kaster sig ud i det.. Gjorde det ikke selv inden mit aller første military stævne - men det BURDE jeg have gjort!)
Hvis du for eks. tager til en træning på terrænbanen i langå hos Stefan Brams så får du rigtig god vejledning og undervisning - og han er en træner som ikke sender equipagen på forhindringer som han ikke mener man er klar til. Jeg har altid været meget tryg ved at ride der
Men nu har du jo også lang tid at tænke over det og overveje om det er noget du vil kaste dig ud i (for det er VANEDANNENDE!!!)... Sæsonen er jo slut for i år
jul 2013
Følger: 79 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 39 Svar: 324
jul 2013
sep 2006
Subaru cup slåes op på go.rideforbund.dk lige som andre stævner.
Dog skal det nævnes at subaru cup er noget som "alle klubber" kan søge om at holde - også klubber som ikke har en disideret terræn bane. dvs. du kan komme ud for at der for eks. ingen vand forhindring er (hvilket i mine øjne er rart at have prøvet, hvis man nu vil til et rigtigt military stævne en gang)...
sep 2006
Subaru starter vidst først lidt senere så vidt jeg ved - har aldrig redet det
jul 2013
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 264
Der afholdes stævner over hele landet, og alle resultater samles det sammen sted. så det er lidt alle mod alle i hele DK.
I August indbydes de 20 bedste heste og de 20 bedste pony ekvipager der har opnået højest stil kareter i løbet af året, til at deltage til SUBRAU finalen, ved Store hestedag i Roskilde.
Til alle SUBRAU stævner er der en træningsdag, en eller 2 dage før selve stævnet, hvor man kan få lov til at prøveride de forskellige forhindringer, og få gode råd med på vejen.
Når sæsonen starter kan du se det på DRF.GO unde military..
MILLITARY GENIER - KIG HER!