{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
434 visninger | Oprettet:

LD2 vigtige ting {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Galanto og jeg skal her d. 6/3 starte vores "første" dressur stævne, han er gammel rideskole hest og jeg rideskole rytter, derfor er jeg vant til "rideskole regler" når det gælder stævner smiley Derfor ville det gøre mig meget glad, hvis I gad skrive, hvad der bliver lagt vægt på i en LD2 i dressur smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LD2 vigtige ting
  • #1   23. feb 2016 Læs på programmet, der står hvad der generalt ligges vægt på smiley Husk hver dommer dømmer forskelligt smiley

• #2   23. feb 2016
    Der bliver lagt væk på det der står i programmet :o)

Samt de tre/fire linjer, det står oven over programmet.

• #3   24. feb 2016 Formål: At gøre urutinerede ryttere og eller heste fortrolige med dressurens mest grundlæggende principper. Krav: Hesten/ponyen skal være lydig, afslappet og tillidsfuld og have givet korrekt efter på biddet, og den skal arbejde i en utvungen holdning med næseryggen lidt foran det lodrette plan. Hesten/ponyen skal gå energiskt fremad i god balance med rentaktede og naturlige gangarter, og den skal være i stand til at gå korrekt på de svagt bøjede spor som LD-niveauet forlanger. Der skal lægges mere vægt på gangarternes korrekthed og hestens eftergivenhed og lydighed, end på øvelsernes præcision. Rytteren skal have så meget kontrol over sig selv, at han/hun er i stand til at kontrollere og indvirke korrekt på hesten/ponyen. I alle travøvelser er det valgfrit, om man rider letridning. Såfremt man rider letridning, forventes det dog, at man rider korrekt diagonal. Det er tilladt at gå op i letridning og blot rette evt. forkert diagonal umiddelbart efter.

1. GANGARTER: Rentaktede, frigjorte og regelmæssige
    2. LYDIGHED: Opmærksomhed, tillid og harmoni, samt lethed ved øvelsernes udførelse. -
    3. RYTTEREN: Opstilling - holdning, korrekt sæde, hænder og schenklers placering
    4. RYTTEREN: Indvirkning - hjælpernes finhed og effektivitet

Ved hver øvelse står der også hvad de ønsker af den enkelte øvelse. Men rid præcist! I sværhedsgrad 0 handler det meget om at ride øvelserne så præcise som muligt smiley

• #4   24. feb 2016 Høhø - nej i sværhedsgrad 0 gør det ikke noget, at øvelser ikke ligger lige præcis ud for a eller c. Her er det vigtigste, at man viser og hjælper hesten bedst muligt, og derfor beskrives øvelserne, som om at de skal udføres "ca ved C" eller "omkring X" eller "mellem F og A". Og det er det de beskriver på de øverste linier i kritikken " der ligges mere vægt på gangarternes korrekthed og hestens eftergivenhed og lydighed end på øvelsernes præcision ".

Man skal faktisk ret højt op i sværhedsgrad, før alle øvelser SKAL udføres på det helt eksakte sted - hvilket jo er ret og rimeligt.

Når det så er sagt, så kan man lige så godt øve sig fra start af, i at ride så korrekt som muligt. En 20 M volte skal være rund, og ikke firkantet eller 15 m. Rider du letridning så skal det være rigtig diagonal.
    Men det vigtigste er eftergivenhed og takt, samt lydighed.

Og ellers skal du såmænd bare hygge dig og nyde turen - held og lykke smiley

Mvh Charlotte

• #5   24. feb 2016 Ja okay, kan godt se at jeg fik formuleret lidt forkert - det gik lidt stærkt xD hvad jeg mente var at det trækker op, hvis de er udført korrekt. Men som jeg også sagde, så står der for hver øvelse præcis hvad de lægger vægt på ved den enkelte øvelse - her finder du takt, eftergivenhed osv smiley

Kommentér på:
LD2 vigtige ting

Annonce