{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Råd om ryttermærke 3+4 {{forumTopicSubject}}

Hej
Søger lige lidt råd om ryttermærke 3+4 prøverne smiley
Jeg skal tage ryttermærk 3+4 her inden for en måneds tid i Thorsø, men det bliver med al sandsynlighed selvstudie. Jeg har begge hæfter, og på dagen vil der være 2 1/2 times med "undervisning" inden prøverne.
Men da jeg ikke har taget 1+2 ved jeg ikke, om der er nogle småting, der ikke må laves fejl ved. F.eks. kovendinger, evt. at have armen inde i tøjlen osv. Er der noget her, man skal være særlig opmærksom på?
Rideprøven aflægger jeg på dagen sammen med de ridefærdigheder, man skal demonstrere; hvor skrappe har I oplevet dommeren? Og hvilke agility-øvelser, blev I udsat for?
Og teoretisk, vil I mene, at generel viden og elevhæfter er tilstrækkeligt? Hvor tæt ligger "Test selv"-prøverne på de egentlige prøver?

Håber, at I vil komme med Jeres viden og råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd om ryttermærke 3+4
  • #1   19. maj 2016 Du må ikke slippe hesten
    Ikke bruge pisken for meget eller sporene
    Og du skal trække hesten med træktov
    Hesten må aldrig stå helt løs
    Og altid hjelm på
    Og du skal tage fødderne ud af bøjlen
    Og Du må ikke fastgøre dig til hesten

Det er det jeg kan huske

Hvis du ikke overholder noget af det er du dumpet

Har selv taget dem og er igang med 5 smiley

Dommerene jeg har haft har været virkelig søde og hvis du har lavet fejl har de bare sagt skidt pyt prøv igen

Så de er virkelig søde

Fx at de skal stå stille i en firkant og du skal trække igennem et led

Og du skal gå over en mærkelig forhindring af bomme m.m

Du bliver næsten kun testet på det der står i bogen og det andet kan du nok selv vide smiley smiley

Så bare tag det rolig

• #3   19. maj 2016 Den dommer jeg var oppe ved var rigtig sød. Udførte man ikke øvelsen helt korrekt eller hesten ikke ville som man selv ville, gjorde det ikke noget, og man prøvede bare igen.
    Du skal huske at hesten aldrig må stå helt løs, og især når du sadler af (selvom prøven er slut) skal du beholde tøjler over halsen mens du lægger grimen på. Og alle ens dårlige vaner under opsadling og lignende skal man lægge fra sig, da man ellers bliver dumpet på det (de ting i 1. kommentar er ret vigtige at huske! ) smiley
    Den teoretiske prøve er ikke specielt svært, og mange spørgsmål er logiske (altså hvor valgmulighederne gør det ret let, at svare rigtigt).

Du skal ikke være nervøs! For mig var det bare to hyggelige dage smiley

• #4   19. maj 2016 Mange tak for svarene! Det gør mig bestemt mere optimistisk for prøverne smiley Ved godt, at det meste er almen viden, men man ved aldrig, hvad de dommere lægger vægt på smiley

• #5   19. maj 2016 Hej!

Jeg hjælper i Thorsø, og du skal slet ikke være nervøs. Som det første er Kirsten der og rådgiver og fortæller hvad i skal og ikke skal ?

Jeg tog mine i efteråret sidste år med en fejl i hver samme sted. Geo (dommeren) er også rigtig venlig
    og er den eneste dommer vi bruger. Hvis der er noget du er i tvivl om kan du altid skrive til mig, eller spørge Kirsten eller dommeren på dagen ?

Vores dumpeprocent er på 0 smiley

Held og lykke på dagen ?

• #7   19. maj 2016 Hold da op! Ja, så håber jeg da at opretholde den procent smiley Jeg regner også med, at jeg samler eventuelle tvivlsspørgsmål jeg har, og får det afklaret inden dommeren kommer; det er bare eventuelle vaner, jeg lige skal være obs på at holde øje med smiley

Kommentér på:
Råd om ryttermærke 3+4

Annonce