Råd om ryttermærke 3+4 {{forumTopicSubject}}
Hej
Søger lige lidt råd om ryttermærke 3+4 prøverne
Jeg skal tage ryttermærk 3+4 her inden for en måneds tid i Thorsø, men det bliver med al sandsynlighed selvstudie. Jeg har begge hæfter, og på dagen vil der være 2 1/2 times med "undervisning" inden prøverne.
Men da jeg ikke har taget 1+2 ved jeg ikke, om der er nogle småting, der ikke må laves fejl ved. F.eks. kovendinger, evt. at have armen inde i tøjlen osv. Er der noget her, man skal være særlig opmærksom på?
Rideprøven aflægger jeg på dagen sammen med de ridefærdigheder, man skal demonstrere; hvor skrappe har I oplevet dommeren? Og hvilke agility-øvelser, blev I udsat for?
Og teoretisk, vil I mene, at generel viden og elevhæfter er tilstrækkeligt? Hvor tæt ligger "Test selv"-prøverne på de egentlige prøver?
Håber, at I vil komme med Jeres viden og råd
feb 2012
Følger: 156 Følgere: 225 Heste: 4 Emner: 705 Svar: 5.686
Ikke bruge pisken for meget eller sporene
Og du skal trække hesten med træktov
Hesten må aldrig stå helt løs
Og altid hjelm på
Og du skal tage fødderne ud af bøjlen
Og Du må ikke fastgøre dig til hesten
Det er det jeg kan huske
Hvis du ikke overholder noget af det er du dumpet
Har selv taget dem og er igang med 5
Dommerene jeg har haft har været virkelig søde og hvis du har lavet fejl har de bare sagt skidt pyt prøv igen
Så de er virkelig søde
Fx at de skal stå stille i en firkant og du skal trække igennem et led
Og du skal gå over en mærkelig forhindring af bomme m.m
Du bliver næsten kun testet på det der står i bogen og det andet kan du nok selv vide
Så bare tag det rolig
aug 2008
Følger: 94 Følgere: 91 Heste: 4 Emner: 39 Svar: 135
Du skal huske at hesten aldrig må stå helt løs, og især når du sadler af (selvom prøven er slut) skal du beholde tøjler over halsen mens du lægger grimen på. Og alle ens dårlige vaner under opsadling og lignende skal man lægge fra sig, da man ellers bliver dumpet på det (de ting i 1. kommentar er ret vigtige at huske! )
Den teoretiske prøve er ikke specielt svært, og mange spørgsmål er logiske (altså hvor valgmulighederne gør det ret let, at svare rigtigt).
Du skal ikke være nervøs! For mig var det bare to hyggelige dage
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 50 Heste: 10 Emner: 4 Svar: 56
apr 2013
Følger: 62 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.375
Jeg hjælper i Thorsø, og du skal slet ikke være nervøs. Som det første er Kirsten der og rådgiver og fortæller hvad i skal og ikke skal ?
Jeg tog mine i efteråret sidste år med en fejl i hver samme sted. Geo (dommeren) er også rigtig venlig
og er den eneste dommer vi bruger. Hvis der er noget du er i tvivl om kan du altid skrive til mig, eller spørge Kirsten eller dommeren på dagen ?
Vores dumpeprocent er på 0
Held og lykke på dagen ?
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 50 Heste: 10 Emner: 4 Svar: 56
Råd om ryttermærke 3+4