{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

SHD? RD? {{forumTopicSubject}}

Er begyndt lidt at tænke over, om min unge dreng måske skulle med i byen på et tidspunkt, men vi er 100% ikke klar til stævne, heller ikke senere på året.
Problemet er bare at han er en krydsning (25% DV, 25% Belgier, 50% Araber). Ved ikke om man kunne tage ham med til Roskilde Dyrskue eller Store Heste Dag og evt. få ham bedømt selvom han er en krydsning?
Har tænkt på noget agility i hvert fald, men det kunne da være sjovt at få ham bedømt.
Er det kun raceheste der kan blive bedømt eller? Har aldrig selv prøvet det før?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SHD? RD?
  • #1   1. feb 2017 Du kan ikke på Roskilde dyrskue da det kun er for røde pas, men på store hestedag kan du sagtens få ham bedømt smiley Du skal dog tage bedømmelsen med et gran salt.

Jeg er i år for 26. år i træk på Roskilde dyrskue og er kommet på Store hestedag siden det begyndte, så hvis du har nogle spørgsmål omkring det, så skriv endelig smiley

• #2   1. feb 2017 Har ingen anelse om hvordan det foregår, min veninde snakkede bare om det, så tænkte jeg at det egentlig lød meget hyggeligt smiley

Er det det med den trekantede bane? Har ingen forstand på det, tænker at læse regler ovs igennem inden, måske en idé, haha

• #3   1. feb 2017 Ja, det er der hvor der mønstres på en trekantsbane smiley man kan også tilmelde i agility hvis man udstiller. Der har flere gange været afholdt info-aften af dyrskuet omkring hvordan og hvorledes, men ved ikke om det holdes i år. Ellers så er det en god ting evt at tage til dyrskuet og tale med hesteudstillerne og se mønstringen når alle heste mønstres, så du får nogle fif, samt at melde din dreng til om søndagen og så lige få frisket hukommelsen op om lørdagen. I hvert fald hvis du føler dig usikker og aldrig har været med før smiley

• #4   1. feb 2017 Og med udstilling menes der bedømmelse?
    Sorry for de mange spørgsmål.

Har godt trænet mønstring med ham et par gange og har fået nogle tips, men er stadig helt på bar bund.

Var på Roskilde Dyrskue sidste år, for netop at se og forhøre mig lidt.

• #5   1. feb 2017 Ja. For at deltage i agilityen mener jeg at man skal være tilmeldt bedømmelse, men agilityen har jeg kun været med til en enkelt gang for mange år siden, da jeg har rygende travlt på store hestedag.
    Det er rimelig nemt at fremvise, og der er ikke nogen der river hovedet af en hvis man går den forkerte vej smiley Det er rimelig nede på jorden, at være med til store hestedag, for bedømmelserne gemmes ikke nogen steder. Det gør bedømmelserne til gengæld fra Roskilde dyrskue, hvilket er grunden til at man er rimelig koncentreret og travl på Roskilde dyrskue.

Det der vil komme til at kræve mest af dig er, at sørge for at din hest ikke har skidt på sig selv og ellers er helt ren... Indtil bedømmelsen er overstået, derefter må den gerne lægge sig i en lort XD selvom det ikke er så kønt når man henter roset til sidst.

Det der sker for de fleste når der skal udstilles:

Hesten vaskes senest aftenen før, eller tidligt samme morgen hvis man gider og den kan nå at tørre. Samt pudse trensen

man har pakket alt klar i poser til at sætte i bilen: trense, papirer til skuet, transportdokument etc, børster og hovrenser, showshine og lignende plejemidler, pisk, og læg dit fremvisningstøj (som regel hvidt) klar og noget til at have på udover, så det ikke bliver beskidt.

Du kører afsted med hest og får den indsynet, finder dens boks hvor de fleste strør lidt op og giver vand og wrap/hø.

Alt efter hvad tid su er på, så skal du have klargjort hesten - renset hove, børstet, showshine, man og hale etc

Smid "overtrækstøjet", få trense på og grib pisken og afsted mod den bane du skal være på. Vær der i lidt god tid og sørg for at skridte godt til og trave lidt, så hesten er varmet op og viser sig bedre.

Du kommer ind og skridter rundt i en trekant med de andre deltager, i går ud på anvisning og man tager tur i trekanten, til sidst er alle inde igen og skridte.

Du sætter hesten tilbage og deltager evt i agility.

Sent på dagen skal alle ind og hente rosetter i den store ring i bestemt rækkefølge, der er som regel hjælpere til at fortælle hvor du skal være.

Du tager hjem.

Jeg har sikkert glemt noget eller nogle ting da jeg pt er træt, men det er et hurtigt oprids, for det du ville skulle derinde smiley

• #7   2. feb 2017 Puha, det skal nok blive sjovt og lidt stressende smiley

Hvad angår bid, er det så samme regler, som i dressuren?
    For pt er vi igang med at trappe ned i hårdheden af bid.
    Han går ligenu med det stangbid på billedet nedenunder, det et vel næppe godkendt til konkurrencer.

profilbillede
  • #8   2. feb 2017 Jeg er ikke sikker på reglerne om bid, da jeg altid har brugt normalt to-delt eller tre-delt bid, men det skulle gerne stå i reglerne, eller så send en email og spørg, de er super søde derinde smiley

Det der er ikke stress. Jeg kommer altid med minimum to heste. Jeg deltager i sth egen bedømmelse, mountain and moorland x 3, og shetterforeningens eget skue derude; og så har jeg to børn med XD

Det er nu ikke så slemt når man bare er sig selv og en enkelt hest, der er der kun stress over at holde den ren og shinet til efter bedømmelsen smiley

Kommentér på:
SHD? RD?

Annonce