{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Nervøs til stævner. {{forumTopicSubject}}

/ved ikke helt hvad jeg skulle kalde overskriften, men ja/
Jeg skal starte min første 70 på lørdag og jeg elsker at være til stævner. Men jeg har det med at blive nervøs og glemmer at ride. Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til, hvad i gør når i får fløjtet. Jeg plejer at tænke på en sang og nynne efter den, men synes ikke rigtig det hjælper.
Hvad har i prøvet? smiley
Mvh ida


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs til stævner.
  • #1   30. mar 2017 Hej jeg tinker på noget godt også snakker jeg meget med min pony inden stævnet
    Hved godt det lyder ledt mærkeligt


  • #2   30. mar 2017 Træk vejret dybt, fokuser på banen. Når jeg går bane, laver jeg en plan for hvordan jeg skal ride (linjer, underlag ect.). når jeg får startsignal får jeg hesten ind i en god arbejdsgalop og undervejs har jeg min plan i baghovedet og lukker alt andet ude smiley
    Med rutine bliver det nemmere at håndtere nervøsiteten. Det er lidt det samme som at gå til eksamen, det bliver nemmere jo flere gange du har prøvet det.


  • #3   30. mar 2017 Jeg fokusere på opgaven og prøver at få vendt nervøsiteten og spændingen til energi til at fuldføre opgaven..

    Når jeg går banen sørger jeg for at få ALT tænkt igennem, så når jeg rider på banen og min nervøsitet begynder at få mig til at tvivle, så VED jeg at jeg kan huske banen og ved lige hvordan jeg skal ride den..

    Og snyd dig selv lidt, ved at føle nervøsiteten som en positivt spænding fordi man glæder sig.. På den måde bliver du ikke usikker på din nervøsitet.. smiley

    God tur.. smiley


  • #4   30. mar 2017 Nu rider jeg ikke stævner, men generelt når jeg er nervøs for at skulle præstere noget, slår jeg bare hjernen helt fra og går på autopilot. Det plejer at gå rigtig godt, hvis man altså har sine ting helt ind til rygraden.

  • #6   30. mar 2017 Synes det er nogle rigtige gode bud, der er kommet!
    At trække vejret er vigtigt, som Lovise skriver; og med øvelse i at gå til stævne og få gode oplevelser, så oplever du forhåbentlig lidt med lidt, at det egentlig går meget godt med jeres ridt, selvom du er nervøs! Så læg mærke til og fokuser på din og jeres fremgang til stævnerne.

    Som både Sanne *K og Nete & Fox er inde på, så kan det, at VIRKELIG kunne sine ting i søvne være et rigtigt godt middel mod nervøsitet, for hvis du har øvet det hele ud og ind, så er der meget mindre chance for du rider forkert, og så kommer fremgangen forhåbentligt, som jeg beskriver ovenfor, lige så stille med tiden, når de gode oplevelser triller ind. Nervøsitet tror jeg aldrig man slipper helt for, bare man stadig tror på dig selv.

    H R har fuldstændig ret i, at din mentale indstilling er vigtig, og hendes idé med at visualisere dagene før, hvor god en tur det bliver på banen til stævnet, så du allerede starter med et mindset, der er indstillet på, at det kommer til at gå helt fint! Så sætter du dig selv op til succes. Tænk på de ting du elsker ved at gå til stævner smiley
    Det er ihvertfald de ting jeg går igennem og forbereder, når jeg er nervøs inden et stævne eller en eksamen, og det plejer at gå fint trods nervøsiteten!

    Vi hepper på jer! smiley


  • #7   30. mar 2017 Husk at være sikker på at du kan banen så du ikke bliver nervøs over den smiley Tænk positive tanker om at det nok skal gå, for dig og Flower kan klare det smiley

  • #8   30. mar 2017
    Smid dine forventninger om hvordan det skal gå ud til højre og tag det som en oplevelse det gør i hvert fald at jeg har nada nerver, kun i det jeg lige rider ind :o)


  • #9   30. mar 2017 Videnskabeligt bevist hjælper det hvis du inden du rider ind siger til en du stoler på hvordan du har det og hvorfor du har det sådan eller skriver det ned.. lyder dum men virker på ting man er nervøs for..
    Grund til du bliver nervøs er fordi dit ''føles center'' i hjernen lægger under det du bruger til at tænke ''kort sagt'' så de lammer hinanden, så der ikke så meget at gøre derefter og så glemmer man og bliver nervøs.. men det snyder din hjerne hvis du siger til en du stoler på eller skriver ned hvorfor du bliver nervøs.. men ved ikke helt hvorfor men der virker på mange smiley syntes det er da et forsøg værd smiley

    og en anden ting der også hjælper er at se på klubbens hjemmeside hvordan hallen ser ud, så ved du det og så kan du forstille dig ride i den og det går godt med stævnet og du får en god tur og så ''snyder'' du din hjerne til sidst efter mange gange til at tror at du faktisk har redet der mange gange før og det gik jo godt smiley det hjælper på det ved at du har fået en masse mental positive ture smiley


Kommentér på:
Nervøs til stævner.

Annonce