{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

LB1 og LC1 {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Nu bliver i altså nødt til at hjælpe mig!

Jeg skal starte stævne her på lørdag og jeg skal starte rimelig mange klasser. En LC2 og LC3 på min elskede part Holmgaards Ma Foi (aka Fiona) og en LC1 og LB1 på en pony ved navn Lambrusco (kaldet Lamse). Jeg har næsten styr på programmerne, men da Lamse er en lidt doven pony, kom jeg pludselig til at tænke på hvad jeg må med hensyn til sporer og pisk og sådan smiley
Jeg behøver ingen kunstige hjælpere (pisk eller sporer) på Fiona, da hun er en utrolig frisk pony smiley

Til "træning" rider jeg med både sporer og pisk, men bruger ikke pisken på ham, da han bare virker en lille smule friskere når jeg har den med smiley

Mit spørgsmål er så om jeg kun må ride med en af delene i begge programmer eller om det kun er LB1'en jeg skal vælge mellem sporer og pisk..?

Det er kun et rideskole-/træningsstævne, altså et E-stævne smiley

Han er ponymålt 128 cm, men jeg tænnker ikke det gør den store forskel hvor hvor høj han er smiley

Men er der nogen af jer kloge HG'er der ved om jeg har lov til at ride med både pisk og sporer i begge programmer, LC1'en eller ingen af programmerne?

Jeg har kigget i DRF-reglementet, men jeg kunne ikke rigtig finde det nogen steder derinde smiley

Forresten er der nogle der har nogle gode råd omkring nervøsitet?Jeg har nu startet 7-8 dressurstævner og jeg har ALDRIG været så nervøs som jeg er nu. Nogen der har et godt råd til at slappe lidt af smiley

Eller bare det med pisk og sporer? smiley
Der må meget gerne linkes til reglementet, hvis i kan finde det.

Hvis jeg kan finde ud af at sætte det ind, er dette et billede af Lambrusco og jeg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LB1 og LC1
  • #1   2. maj 2017 Mener at du skal vælge én af delene i begge klasser smiley
    Angående nervøsitet, så skal du bare tænke på hvor gode i er! Derudover også tænkte at det "kun" er et rideskolestævne, så hvis det hele går galt, så er det ikke værre smiley


  • #2   2. maj 2017 Tak for svar smiley
    Det var faktisk også mit første bud, men til stævnet i november fik Marie af vide at hun i LC3'en måtte ride med begge dele på Labina, men i LB1'en skulle hun vælge og det var det der gjorde mig meget i tvivl.
    Men tak for svar! smiley


  • #3   2. maj 2017 Du må ride med enten pisk (100 cm) eller spore (2 cm) eller ingen af delen i LC-klasser og med enten spore eller ingen ting i LB-klasser

  • #4   2. maj 2017 Regler om pisk og sporer finder du i dressurreglementet s. 16 og 17 smiley

  • #5   2. maj 2017 For pony ryttere er det altid frivilligt at ride med spore står der i reglementet

    der må rides med pisk i ld 1+2 og lc 1+2+3 derefter må der ikke rides med pisk..

    man må ALDRIG ride med både pisk og spore


  • #6   2. maj 2017 Da lb er sværhedsgrad 1 må du IKKE ride med pisk. Men det er valgfrit om du vil ride med spore. I lc klasserne må du ride enten med spore eller med pisk eller ingen af delene.

  • #7   2. maj 2017 Maria C Aaarh, det passer ikke helt, det må du faktisk i sværhedsgrad 7 og 8


    Ponyryttere: For ponyryttere er det altid frivilligt at ride med sporer.
    Ved sværhedsgrad 0-2:
    Og ellers som Tina skriver


  • #8   2. maj 2017 Tænk engang det vidste jeg slet ikke der var regler om smiley Jeg skal starte en LD2 i denne måned og rider normalt vis med både pisk og sporer men det kan jeg så se ikke går til stævnet - øv øv - har normalt aldrig redet med sporer så det har aldrig været et problem jeg er stødt på før smiley


  • #9   3. maj 2017 Sorte Slyngel

    hvor finder du det henne ?
    dette er hvad der står i dressur reglementet

    Ponyryttere: Der må rides med pisk i sværhedsgrad 0. Dog ikke både pisk og sporer.
    DRESSUR
    2017
    Side 18 af 59

    www.rideforbund.dk
    Det er forbudt at ride med pisk i alle andre tilfælde samt i mesterskabsklasser uanset sværhedsgrad.

    Såfremt pisk medbringes på konkurrencebanen hvor dette ikke er tilladt får ekvipagen -2 point i kritikken.

    Her står der er lige gyldigt sværhedsgrad så må man aldrig ride med både pisk og spore på samme tid, og at det kun er i sværhedsgrad 0 man må ride med pisk..

    Husk jeg skriver hvad der er gældende for ponyryttere da det er ponyer der rides på, så vil gerne vide hvor der står de må ride med både pisk og spore


  • #10   3. maj 2017 Maria C

    Du skal kigge nederst på side 17 smiley
    Der blev blot sagt at man aldrig må ride med pisk og sporer, og det må man godt, og det er nok derfor Sorte Slyngel kommer med en tilføjelse. Det kan være rart at få med i forum, så andre måske ikke tror man aldrig må. Men ja, det er ikke relevant når man rider pony smiley


  • #11   3. maj 2017 Melissa kan godt se man må for hest, men jeg skriver allerede i første linje at det gælder for pony det jeg skriver smiley

  • #12   3. maj 2017 er det ikke også noget med at det er valgfrit om man rider med spore, (pisk) eller uden noget, i både ld, lc og lb? smiley

  • #13   3. maj 2017 Maria
    Det er blot ikke sådan jeg læser det.

    Nanna
    For hest er det valgfrit til og med LB som du skriver samt pony LD og LC. Hos pony må du ikke ride med pisk i LB, men du må selv vælge om du rider med eller uden sporer smiley


  • #14   3. maj 2017 Som Melissa skriver, er det fordi du ligger tryk på aldrig.
    Jeg læste det som aldrig nogensinde + det godt ka ligne et nyt afsnit i teksten.
    Så det er nok et tolknings spørgsmål.


  • #15   4. maj 2017 helt okay jeg mente for pony da det er det der er gældende i dette forumemne

  • #16   4. maj 2017 Tusind tak for svar allesammen! smiley
    Er der også nogle af jer der så ved hvilken diagonal jeg skal ride på i de to volte tilbage'er jeg skal lave i letridning? Den jeg kom fra, den jeg kommer ud til eller er det lige meget? smiley


  • #17   4. maj 2017 Jeg fik engang kritik for, ikke at skifte diagonalen til den nye volte jeg skulle om på, så vil gætte på, at man skal rette diagonalen til den nye volte smiley

  • #18   4. maj 2017 Okay, tak smiley

Kommentér på:
LB1 og LC1

Annonce