{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Samme hest - flere ryttere {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg har part på en pony (bliver startet som hest grundet min alder), som jeg er begyndt at starte lidt stævner på.
Hestens ejers papdatter, rider undervisning hver 14. dag, og i går var hun med ude og springe. De er super gode sammen, og Gypsy (ponyen), er så sød ved hende.
Datteren kunne rigtig godt tænke sig også at prøve at starte et stævne, eventuelt når vi også er afsted.

Men kan det lade sig gøre, at hun starter én klasse, og jeg starter 2?
Jeg planlægger at starte 50+60 cm som HEST (det er tredje gang Gypsy prøver at komme med til stævne), og datteren vil så skulle starte 20 cm som PONY. Må man det?

Jeg har læst reglementet, men jeg er ikke sikker på jeg forstår det som jeg skal smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samme hest - flere ryttere
  • #1   7. maj 2017 Hesten/ponyen må starte 4 gange med forskellige rytter. Til et stævne, så ja det kan i godt.
    Du kan læse reglerne på www.drf.dk


  • #2   7. maj 2017 Jeg er godt klar over, hvor jeg kan læse reglementet. Og jeg har også kigget på det. Jeg er bare ikke sikker på at jeg forstår det korrekt.

    Men hvad så når ponyen skal gå som hest med mig, og pony med hende?
    Er det ligemeget?


  • #3   7. maj 2017 Jeg mindes at den ikke må gå som både hest og pony til det samme stævne smiley

  • #4   7. maj 2017 til e og d-stævne må den godt gå som både pony og hest hvis det er en kat. 2 eller 1 smiley

  • #5   7. maj 2017 Hihi, der er lidt delte meninger, kan jeg se.
    Måske jeg skulle prøve at skrive en mail til DRF.

    Det er en kat. 1 pony og til et D-stævne smiley


  • #6   7. maj 2017 Prøv evt at undersøge om det er blandet med hest og pony i klasserne når nu der står cm og ikke fx LB*... derudover kan du også altid tage kontakt til dem der holder stævnet og spørge smiley

  • #7   7. maj 2017 Nikoline H

    Den klasse hun vil skulle starte hedder krydsspring 20-40 cm hest og pony. Så jeg skal først og fremmest finde ud af om det er 20 cm pony og 40 cm hest, eller om det er blandet 20-40 cm for alle. For hvis det er det, skal hun ikke starte. Det er hun endnu ikke klar til smiley
    Dem jeg skal starte hedder babyjump og LG for hest

    Så ja, jeg skal have kontakte klubben alligevel, og så kan jeg jo ligeså godt høre dem ad.


  • #8   7. maj 2017 Ah, kan se det står lige her smiley

    "E- og D-stævner og E- og D-klasser
    Ikke-målte heste/ponyer: Det er rytterens ansvar at foretage en
    skønsmæssig måling af hesten/ponyen.
    Officielt målte ponyer skal starte i den kategori, de er målt til.
    Kategori 1 og 2 ponyer må dog også starte som heste. En pony må starte
    som både pony og hest ved samme stævne dog ikke med samme rytter."

    Det står i fælles bestemmelser smiley

    Så jo, det må den åbenbart godt, jeg mindes bare jeg har fået andet af vide, men det kan selvfølgelig være det er blevet ændret siden jeg fik det andet af vide smiley


  • #9   7. maj 2017 Cecilie & co.

    ååååårh tak!! Jeg kunne simpelthen ikke finde lige præcis dét i reglementet, men tænkte at det måtte stå et sted. Fedt!
    Så kan hun komme med til stævner fremover, såfremt der er en klasse der passer til dem. Det bliver hun glad for at høre :D!


  • #10   7. maj 2017 Husk at printe i hvert fald den side af reglementet ud når I er afsted smiley
    Jeg har tidligere startet en pony mod hestene, for at lade den glo af, også dens mindre rutinerede rytter startede dagen efter, der har været rigtig mange diskussioner, fordi folk ikke altid er lige skarpe i lige netop de regler.
    Der sparer reglements printet en for mange unødige kampe smiley


  • #11   7. maj 2017 JustADreamer

    God idé!
    Det vil jeg gøre, hvis det ender ud med, at vi begge skal starte smiley


Kommentér på:
Samme hest - flere ryttere

Annonce