{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
372 visninger | Oprettet:

shetlænder hingst til dyrskue / kåring {{forumTopicSubject}}

Hej vi står med en fin shetlænder hingst efter gode forældre som vi går med tanken om at stille til dyrskue og evt efter til kåring. Hingsten er fra 09 men fornuftigt gående og pænt bygget.

Hvad skal de kunne og hvad kigger dommerne efter? Er helt ny inden for den verden??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  shetlænder hingst til dyrskue / kåring
  • #1   18. jan 2018 Mit bedste råd er at du kigger på avlsforeningens hjemmeside. Her kan du finde avlsmålet (som er det, dommerne går efter) og reglerne for kåringer. Desuden kan du finde aktiviteterne for medlemmerne, måske er der også noget, som kan gøre dig klogere på udstillinger før du står midt i det.
    Er du ikke medlem, så kan du ligeså godt se at blive det - det skal du nemlig være for at udstille.


  • #2   18. jan 2018 Jeg ville helt sikkert kontakte den kontaktperson der står for din kreds. Det kan findes på avlsforeningens hjemmeside. Jeg er desværre selv fra Sjælland, så jeg kender ikke jyderne så godt smiley

    Det der kommer her er i forhold til kåring:
    Det skal dog siges at der de sidste år har været meget få der er gået igennem med gode point, i forhold til tidligere år. Der er så en stor diskussion omkring om det er dommerne der er blevet for hårde eller ponyerne der er blevet for dårlige. Jeg ved at der er nogen der ikke kunne blive avlsgodkendt i DK, men som blev det i Sverige, så bedækker de bare på EU-licensen. Jeg ville helt sikkert også ringe rundt til flere af de store avlere i regionen og forhøre mig.

    Og omkring skue
    Hvis du kan finde et skue, hvor det er shetlandsforeningens dommere eller de engelske dommere der dømmer, så vil det kunne give dig et godt fingerprej omkring, hvorvidt det er værd at smide penge efter kåring. Dog ville jeg snakke med dommerne bagefter omkring planer i forhold til kåring, da der kan være en forskel på hvor gavmilde dommerne er på skuer i forhold til kåring.
    Til de fleste skuer mønstres der på trekantsbane. Det er der blandt andet en god vejledning til inde på Roskilde dyrskues hjemmeside. Nogle gange kan man blive bedt om at vise noget ekstra, men det vejleder dommeren så i på stedet. De skal ikke kunne så meget andet end hvad du kan finde i den vejledning smiley


Kommentér på:
shetlænder hingst til dyrskue / kåring

Annonce