{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vacc ved at starte stævner????
  • #1   11. feb 2018 Ja

  • #2   11. feb 2018 Det logik for burhøns... Ja selvfølgelig skal den være det.

  • #3   11. feb 2018 Hvis det er et stævne under DRF så ja der skal den. Du tager også hesten ud af dens daglige miljø og øger derfor smitte risikoen.

  • #4   11. feb 2018 Ja det skal den, og alt andet ville da også være dumt, for du udsætter jo din hest for smitterisiko, når du slæber den ud blandt en masse andre heste. Så også for hestens egen skyld bør den vaccineres.
    - det bør den i øvrigt også, hvis man af og til tager ud til f.eks. undervisning, mødes til skovture e.l. med andre heste (og de fleste opstaldningssteder kræver også, at heste der kommer på stedet er vacc.)


  • #5   11. feb 2018 Nu er der jo meget man ikke kan vacc for - herunder kværke som er meget udbredt

  • #6   11. feb 2018 En kværkevaccine er faktisk lige på trapperne - der er kørt forsøg med dem i Sverige (på e begrænset antal heste endnu selvfølgelig), så jeg tænker, at der kan vaccineres mod kværke indenfor en overskuelig årrække smiley

    Men med det sagt, nej, man kan ikke vaccinere mod ALT. Men det er krav for stævnedeltagelse (under drf/fei i hvert fald) at der er vaccineret mod en række sygdomme, som man KAN vaccinere imod, og hvor man vurderer at smitterisiko er stor nok til, at man bør vaccinere.
    -lidt som ved mennesker. Blot fordi man endnu ikke kan vaccinere mod f.eks. zika-virus betyder ikke, at man ikke bør vaccinere mod malaria, hvis man tager til et sted, hvor der er risiko for at få dette.
    Så at der er krav om det giver jo rigtig god mening.


  • #7   11. feb 2018 De fleste rideklubber og opstaldningssteder forlanger at hestene er vaccineret, hvis bare du skal ride i ridehallen om vinteren smiley

    Så selvfølgelig skal din hest vaccineres, hvis du så oven i købet vil ride stævne et sted.

    Mvh Charlotte


  • #8   11. feb 2018 Nu gik spørgsmålet ikke på mine ponyer smiley men stævner og generelt

    Jeg har været flere steder hvor det ikke var et krav - opstaldningssteder - og det er vel ejeren der må tage ansvar for om ens hest bliver syg eller ej!

    Alt det min hoppe har fejlet ind til nu har ikke kunne behandles med vacc!



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   11. feb 2018 Hvis man skal starte stævne under DRF, skal hesten følge et vaccine program. Heldigvis.
    (sådan n lovgivning burde der også være for børn og babyer, for at de kan starte i institution.)


  • #10   11. feb 2018 Ja selvfølgelig som ejer må man jo selv bestemme om man vil vaccinerer eller ej.

    Men vil man starte stævne, så SKAL de ( heldigvis) være vaccineret, for at beskytte de deltagende heste, og for at mindske risikoen for store udbrud af sygdomme i besætninger rundt omkring.

    Så man bestemmer jo i den grad selv om man vil vaccinerer eller ej - om man vil starte stævner eller ej.

    Mvh Charlotte


  • #11   11. feb 2018 Med det spørgsmål, bør man hvert fald læse reglementet først (der står svaret osse)
    hvis man ska starte under DRF.

    Men hvem er det lige der vil løbe den risiko?
    Der ka vel godt være virus, som ikke vaccineret heste ka få, selv om alle de andre er.


  • #12   11. feb 2018 Jeg kan da heller ikke se nogen, der skriver specifikt om dine ponyer. Men helt generelt er det altså også for ens egen skyld at man vaccinerer, hvis man af og til tager hesten med ud i verden, uanset om det så er til stævner eller noget andet.
    Om man vil vaccinere, hvis hestene kun er hjemme hos en selv er jo 100% op til en selv. Men vil man starte stævner, så er det altså et krav for at deltage.


Kommentér på:
Vacc ved at starte stævner????

Annonce