{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Ponygames regler om alder på hold {{forumTopicSubject}}

Hej Hg’er

Det er sådan at vi er i gang med at oprettet et ponygames hold... Meeen vi kan slet ikke finde regler omkring alder på holdet. Vi er henholdsvis 13-20 år, og ville gerne vide om vi 6 piger kan starte et hold sammen. Vi hørte lidt i krogene, at der skal være en hest med på c-hold, og en person over 30år, og nu er vi meget forvirrede. (Vi har alle ponyer mellem 130-148). Vi har læst på dansk rideforbund.

Vi vil gerne have et ‘c-hold’ da største delen er meget nye i ponygames.

Håber der er nogen der er lidt klogere end os!! ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ponygames regler om alder på hold
  • Trine J
    Trine J Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 74
    #1   12. okt 2018 Hej smiley Når det kommer til holdsammensætningen skal i ind under propositionerne for det enkelte stæve (fx landsdelsfinalerne, hvis det er dem og kvalifikationerne i gerne vil ride). Jeg kan ikke åbne dem på rideforbundets side nu, men de har tidligere ligget her: https://www.rideforbund.dk/Ridesport/Discipliner/Breddeaktiviteter/Konkurrence%20aktiviteter/Ponygames.aspx
    Jeg gætter på at de ikke ligger der nu da de nok er igang med at lave propositionerne for næste år. I forhold til holdsammensætning ville I i år have været i B-hold. Reglerne for C-hold var sådan at alle ryttere skulle være min. 30 år eller ride på en hest over 155 cm. Det er dog ikke til at sige hvordan propositionerne kommer til at se ud næste år - det har været lavet om af nogle omgange, særligt for C-hold. Hvis jeg var jer ville jeg starte med primært at træne på de lege der er med i afdeling C og så se tiden lidt an i forhold til propositionerne og hvilken afdeling i kommer til at høre til i smiley


  • #2   12. okt 2018 Afd. A: Hold af 4-5 ekvipager. Rytterne må max. fylde 14 år i det stævneåret. Min.3 af rytterne må ikke tidligere have vundet ponygames til Landsfinalerne. De deltagende ryttere må ikke have deltaget i DM Mounted Games stævne eller højere. Rytterne skal være startberettigede ved sidse anmeldelsestidspunkt til stævnerne.

    Afd. B: hold af 4-5 ekvipager. Åben for alle ryttere, uanset alder og hest str.

    Afd. C: hold af 3-4 ekvipager. Klassen er åben for ryttere, der fylder min. 30 år i stævneåret. eller ryttere uanset alder som rider på hest på min. 155 cm.
    ------------------------

    Så hvis i rider på ponyer og ikke er fyldt 30 år, kan i ikke starte afd C.
    Men alle kan starte afd B. uanset alder op hest/pony str.
    Man kan "kun" være 4 max 5 på af A og B hold, da der ride 4 omgange på hver leg, og den sidste "sidder over" og så kan man skiftes til ikke at springe en leg over.
    Afd C er man 3 til 4 på holdet, da man kun rider 3 omgange på hver leg.

    Tror ikke skal regne med at reglerne bliver ændret, de næste par år.


    pøj pøj smiley


Kommentér på:
Ponygames regler om alder på hold

Annonce