{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tip til at huske springbane
  • #1   4. maj 2019 Jeg plejede at navngive springene enten efter farver/type eller en association fx et rød/gul/sort blev til tyskeren osv. Og så visualiserede banen og navngive gennemridningen af banen inde i mit hoved.

  • #2   5. maj 2019 Hvordan lærer du ellers bedst?
    Hvilke sanser er bedst for dig?

    Ved at læse, ved at se, ved at høre, ved at bruge kroppen?

    Er du visuel, så tag en blok papir og tegn ruten. Når du har tegnet på side et, så riv papiret af og tegn igen.
    Bliv ved indtil den sidder på rygmarven.

    Lærer du ved at læse eller høre, så "læs" banen op.
    Sig det højt, igen og igen.

    Hvis du er kropslig, så byg en lille bane.
    Fx via bomme på en ridebane eller brændeklodser i din have. Brug hvad du nu har.
    Løb banen igennem igen og igen.

    Og så rid en bane magen til, hvis du kan, før selve dagen


  • #3   5. maj 2019 Enig med Sabine. Når min ride lærer bad mig fortælle banen, foregik det med pisken som pegestok og en lystig fortælling ud fra springenes "navne"

    Hvis du til de store stævner hører speakeren gennemgå banen inden start for publikum siger de også: "spring nr 1 er Dansk Varmblod, nr 2 er Jyske Bank, nr 3 er den blå bølge" osv.


  • #4   5. maj 2019 Min datter plejede overordnet at tænke i voltefigurer når hun skulle huske en springbane.
    Eks: langside - skråt igennem - volte tilbage - langside - skråt igennem - slangelinie, osv.
    Har der været steder på banen hvor man kunne tage fejl, har hun husket på farven, eller nummeret på forhindringen Eks. skråt igennem blå.
    Hun har kun sjældent redet fejl bane smiley


  • #5   5. maj 2019 Doktor Who:
    Baneskitserne bliver ofte først hængt op på stævnepladsen samme dag som klassen rides, så det er ikke nemt at forberede gennemridningen hjemmefra smiley


  • #6   5. maj 2019 Ah.
    De få stævner jeg har været i berøring med, der fik man programmet tidligere.

    Jeg beklager.


  • #7   5. maj 2019 Nej, det er jo også forskelligt hvilken disciplin man rider.
    I dressur ligger programmerne jo også fast, og man kan øve dem måneder i forvejen.
    I springning er det op til banebyggeren. Og selvom banebyggeren har en ide hjemmefra, er det ikke sikkert at den fungerer i praksis når h*n kommer ud til banen og så må den ændres. (Er selv banebygger, men har ikke brugt det længe)
    Ved ikke hvordan det er i western?


Kommentér på:
Tip til at huske springbane

Annonce