{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

Farve bandager stævne? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal købe nye bandager til min hest,
De skal bruges til stævne og derfor passe til underlaget

Må man ride med hvide bandager på en sort hest til stævne ? ( man må jo ikke ride med hvid hut så skal lige være sikker)

Det er til dressur stævner smiley
Må man ride med hvide bandager på sort hest eller skal bandagerne være sorte ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farve bandager stævne?
  • #1   18. maj 2019 Du må altid ride med hvide bandager.. Til og med LA3 for hest.

  • #2   18. maj 2019 Super tak for svar smiley

  • #3   18. maj 2019 Du må gerne ride med hvid hut smiley Og hvide bandager smiley for heste er bandager til og med LA3 - hut ingen begrænsning og den må gerne være vatteret, så længe der ikke er ørepropper i hestens ører (Y)

  • #4   18. maj 2019 Sandie har fået af vide af flere dommere at en hvis hut er for skrigende på en sort hest
    Kontaktede rideforbundet som sagde det samme at farven helst skulle være mere neutral smiley



  • #5   19. maj 2019 Dette står i reglementet "Hut: Tilladt. Hutten skal være diskret, og må ikke dække hestens øjne. Foring
    tilladt, men der må ikke være materiale i hestens ører i form af ørepropper"
    Og der tænkes nok, at hvid på sort hest, ikke er særlig diskret.
    Men hvid hut er ikke forbudt.


  • #6   19. maj 2019 Hvad der er diskret et jo et spørgsmål om hvad du og jeg personligt mener.. Hvis JEG synes hvid er diskret på en sort hest (hvis for eks. bandager og underlag er hvidt så det matcher), så er der da ingen som kan komme og sige at min mening er forkert??

    At jeg så personligt synes hut generelt er grimt i dressur og hører springning til, bunder jo så i at jeg er temmelig gammeldags i forhold til hvad jeg synes der hører sig til på en dressur bane smiley

    Men jeg kunne som dommer aldrig finde på at kommentere på en hvid hut... Og det er jo så heller ikke farven på hutten som afgør hvem der vinder eller ej smiley


  • #7   19. maj 2019 sandie

    tænkte på hvis man nu vasker sin hvide hest i rødbedesaft = lyserød hest

    er lyserød bandager hut underlag så diskret farve til denne hest ?


  • #8   19. maj 2019 Ina smiley det har jeg sku aldrig det før smiley men sejt hvis man kan slippe afsted med det smiley

  • #9   19. maj 2019 Jamen hvis DU synes lyserød er diskret, så kan jeg vel ikke tillade mig at komme og fortælle dig at det du synes er forkert???

    En ting er hvad der står i reglementet, men mange dommere ser det også lidt sådan her "har det nogen betydning for hvem som vinder?" (altså, farven på underlag og hut for eks)..

    Hvis nu der kommer en ind med et skrigende pink underlag, så er det jo ikke underlaget der afgør om ridningen er i orden eller ej - og det er derfor ikke noget jeg på nogen måde kunne finde på at diske på.. Jeg kunne måske finde på at skrive på kritikken at underlag er knapt diskret nok smiley

    Men der imod hvis der kommer en ind med for lange sporer, eller et forbudt bid - så er der tale om noget som har en betydning for præstationen - og her disker jeg prompte...


Kommentér på:
Farve bandager stævne?

Annonce