{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Antal klasser/programmer til stævner {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg skal til at tilmelde mig Aslan og jeg's andet stævne sammen. Sidst startede vi LD1 og LD2. Denne gang prøver vi lykken med en LC1, men jeg er i tvivl om jeg også skal starte en LD2? Mere i forhold til, om man normalt starter to programmer når man er ude eller kun et.
Hvad ville I gøre? Hvor mange klasser/programmer starter I, når I er til stævne? På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antal klasser/programmer til stævner
  • #2   20. okt 2019 Så længe programmerne ikke er højere, så kan du godt ride 2 gange, hvis hestens hoved kan følge med smiley

  • #3   20. okt 2019 *BUMLE* - Sidste gang tog han alt med ophøjet ro, dog var han ikke i fysisk topform smiley Spørger nok dumt, men hvornår stopper man generelt med at ride 2 programmer/klasser?

  • #4   20. okt 2019 Jeg gjorde det ikke, da jeg red C-stævner i LA4/5, oftest fordi der slet ikke er 2 programmer på samme dag, jeg lige kunne ride. Men det er, undskyld sproget, et helvede at flette for 7 minutter på banen.. For søren altså

  • #5   20. okt 2019 Det er først ved B-stævner, at hesten ikke må starte mere end 1 gang pr dag.

    Dette her er kopieret fra dressurreglementet :
    HESTENS/PONYENS YDEEVNE
    Ved dressurstævner må heste og ponyer på stævnedagen kun rides af rytteren selv. I dressur må hver hest/pony kun startes i konkurrencer af samme eller to på hinanden følgende sværhedsgrader ved samme stævne. En hest/pony må kun starte ved en stævnearrangør pr. dag
    Ved E- og D-stævne må hesten/ponyen godt starte flere forskellige sværhedsgrader, såfremt det er med forskellige ryttere. Hesten/ponyen må opvarmes af den rytter, der skal konkurrere på den efterfølgende.
    § Overtrædelse af dette forbud medfører diskvalifikation.
    213.1.Hestens/ponyens antal starter pr. dag
    Heste: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner max. 1 start pr. dag.
    Ponyer: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner max. 1 start pr. dag.
    E- og D-stævner og E- og D-klasser: En hest/pony må have 4 starter pr. dag, så længe ingen starter er over sværhedsgrad 0.
    213.2.Antal starter pr. klasse
    Heste: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner max. 1 start pr. dag.
    Ponyer: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner max. 1 start pr. dag.
    E- og D-stævner og E- og D-klasser: En hest/pony må have 4 starter pr. dag, så længe ingen starter er over sværhedsgrad 0.
    Ryttere: Max. 2 heste/ponyer pr. klasse.
    213.3.Ekvipagens antal starter pr. dag/stævne
    Heste: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner max. 1 start pr. dag. Ponyer: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner dog max. 1 start pr. dag.

    Jeg har startet to klasser pr stævne op til mb-klasserne - men jeg må indrømme, at jeg har svært ved at huske klasserne fra hinanden, fordi linieføringen i de forskellige øvelser ligner hinanden ret meget, mens de skal udføres forskellige steder i de forskellige programme, og det begynder sgi at knibe hos mig i mb’erne smiley

    At man kun må starte en gang pr B-stævne giver god mening - når hestene varmes op går de ofte 30-50 min opvarmning før de virkelig er klar til at give den fuld gas. Så du kan ikke økonomiserer med kræfterne, som du kan i fx la’erne, hvor du kan bruge første klasse som en slags kombineret “ glo og varm op” klasse smiley

    Mvh Charlotte


  • #6   20. okt 2019 Tak for svar alle smiley
    Charlotte - Tak for dit udførlige svar ved brug af reglementet smiley


Kommentér på:
Antal klasser/programmer til stævner

Annonce