{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Bidløse stævner {{forumTopicSubject}}

Jeg er en af dem, der har fået smag for bidløs ridning. Min hest fungere så super godt på det. Jeg har dog stadig interesse i at starte dressur stævner, og det er her jeg syntes det bliver uhyrt svært, for på drf go, kan man ikke søge på netop det. Er der nogle der kender til sider på fb eller andet hvor man han finde disse stævner, eller er det at ride bidløst, bare forbundet med at det er slut med dette? Syntes det er møg ærgerligt at det om hesten har bid i munden eller ej, skal bestemme om man kan starte stævne, kan ganske enkelt ikke forstå at dette skal være en bestemmende faktor. I spring må man jo godt ride bidløs (hackamore)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidløse stævner
  • #1   6. jan 2020 Jeg er helt enig. Tror det er dressurudvalget som er nogle gamle nisser. I næsten alle andre discipliner må man ride bidløst, hvorfor kan de ikke drage erfaringer derfra smiley Nå, nok om det. Der er en gruppe på facebook der hedder bidløse stævner, der plejer de at ligge op når der er nogle. Desværre er der ikke så mange, hvilket nok er lidt selvforskyldt for begge parter. Der er sjældent ret mange deltagere, men reglerne for bidløse ryttere er også helt hen i vejret. Hvis det stadig er sådan, så må bidløse ryttere ikke begå sig med bidryttene, og skal forholde sig bag et 120cm hegn. Hvad sker der.

  • #2   6. jan 2020 Det er vildt langt ude. Måske man skulle lave starte noget op uden om drf. ????

  • #3   6. jan 2020 DRF halter meget bagud på det område. smiley Jeg støttede super gerne op ved at starte hos dem, hvis jeg havde stævnehest, men det har jeg ikke.
    Udover DRF er der DHE og Hestevelfærd. Andre end det kender jeg ikke til, og det er jo begrænset hvor meget de holder, specielt på Sjælland. Det er ærgerligt smiley
    Jeg mener dog at DHE er åben for at nogle frivillige Sjællændere sætter sig i front for at få mere igang på Sjælland. Men så skal folk lige melde sig og vise interesse.
    Jeg kører også bidløst og så skal man straks se kørefolket tabe sutten. Jeg har endnu ikke set nogen steder hvor man må starte kørsel uden bid.


  • #4   6. jan 2020 Hvad står dhe for kan ikke lige finde det.

  • #5   6. jan 2020 DHE er Den Hele Ekvipage smiley

  • #6   6. jan 2020 Fandt det men tak smiley

  • #7   6. jan 2020 Da jeg var i stævneudvalg afholdte vi(klubben lå i Odense) en bidløs klasse og vi havde kun 3 starter i klassen fordi en fra gården overtalte to mere til at deltage.

    Og jeg har desværre hørt samme sang fra andre klubber og jeg tror det er derfor de klasser kan være svære at finde. Der er ikke økonomi i at afholde en klasse for så få starter.

    Men jeg tænker også at Facebook er vejen frem til at finde de få stævner som har klasserne smiley


  • #9   6. jan 2020 Det vil jeg klart tjekke. Tak ??

  • #10   6. jan 2020
    Bidløse klasser i dressur er tilladt. Du skal ind og kige på de enkelte stævner i dit distrikt og se om der er en bidløs klasse udbudt. Der udover er hackamore og sidepull tilladt i spring for hest, hackamore er for pony samt i TREC og Distance er bidløst også tilladt.

    Desværre så har alle de der har brokket sig over manglende bidløst tilladt i dressur, ikke været ude og støtte op om stævnerne.

    Her på Fyn gider klubberne ikke udbyde klasserne mere, fordi der kun var 2-3 starter i en klasse og de der var, var så oven i hatten elendig reklame for bidløs dressur med den ridning der blev vist.

    Så det er efter min mening ris til egen røv til alle de der har brokket sig højtlydt, men ikke støttet op om konceptet, som nu gør at der ikke udbydes særligt mange klasser. Det viser for mig bare, at folk kan snakke og brokke sig, men ikke gøre noget ved tingene når det kommer til stykket.


  • #11   6. jan 2020 Ja sådan er det desværre tit

  • #12   6. jan 2020 Jeg har ikke redet stævne det seneste år, så jeg tør ikke sige hvad der står i reglementet for dressur. Du kan læse det inde på Dansk Rideforbunds hjemmeside - der står det helt sikkert om det er tilladt eller ej.

    Der blev for nogle år tilbage "åbnet op" for bidløse klasser, til DRF dressur stævner. Jeg sad i stævneudvalget på da værende tidspunkt, og vi prøvede at afholde et par klasser - men det var virkelig ikke ret meget opbakning fra ryttere, så det blev sløjfet igen. Kunne forestille mig, at det er én af grundene til, at der ikke er ret mange rideklubber, der lave de klasser. Det er for dyrt at have en dommer, for så få ryttere og bruger rigtig meget tid på det.

    Hvis du stadig gerne vil ride stævner, men bidløst, så findes der flere forskellige "hestevelfærds stævner" rundt omkring, f.eks. DHE.


  • #13   9. jan 2020 For lige at tage den op med bidløse klasser, det er klart at der ikke er ret mange deltagere, når det er en klasse for sig.
    Hvis nu man måtte starte bidløst, på lige fod med dem der rider med bid, på det niveau man er, så ville Det være en helt anden historie.

    Det kan lade sig gøre i spring, TREC og distance, så kan det sørme også i dressur!

    TS undskyld jeg ikke havde et svar, men var lige nødt til at deltage i debatten smiley


  • #14   10. jan 2020
    Hvis folk startede med at støtte op omkring det der er mulighed for - så kunne de vise, at de gerne vil det, at der er interesse for det og klubberne kunne også viderebringe en stor interesse til DRF.

    Istedet for helt at blive væk og dermed få klubberne til at droppe at udbyde klasserne - fordi ingen viser interesse i at starte.

    Det er for mig virkelig bare at man kan råbe højt, men når det kommer til stykket, så ikke fører det ud i livet - at man har det hele i munden og ikke gøre brug af de muligheder der er.

    Fx er spore nu blevet valgfrit - det har været et ønske længe og nu er det valgfrit. Ting tager tid. Hvis alle der var imod spore holdte sig væk fra stæverne, tror jeg næppe heller det havde hjulpet en dyt på at få ændret noget.


Kommentér på:
Bidløse stævner

Annonce