{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

Josephine  M
Josephine M
Tilmeldt:
14. sep 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

A, B, C, D? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg håber I kan svare mig på dette spørgsmål.
Der er jo A-, B-, C-, D-stævner, men hvis jeg nu er på C-plan, hvordan kan jeg så komme på B- eller A-plan?
Jeg håber det giver mening, og at der er en der kan/vil forklare det:)

God dag!
Mvh Josephine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A, B, C, D?
  • #2   24. mar 2021 Du skal ind i disciplinreglementerne at kigge, der er opgivet kvalifikationskrav i afsnit V/5. Det afhænger nemlig af disciplin, hest og ponykategori.

    Her har du alle disiplinreglementerne: https://rideforbund.dk/ridesport/sportsreglement/disciplinreglementer


  • Josephine  M
    Josephine M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   24. mar 2021 Okay, tusind tak! Forstår jeg det rigtigt, at jeg bare kan tilmelde mig A- og B-stævner?
    Hvor kan man se Fælles Bestemmelser henne?


  • #4   24. mar 2021 Josephine,
    Ja, som sådan kan man bare tilmelde sig - men for at være berettiget til at starte, skal man have opnået specifikke kvalifikationer, og derudover også have betalt licens til niveauet.

    Fælles bestemmelser findes på DRF's hjemmeside.


  • Josephine  M
    Josephine M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   24. mar 2021 Okay tusind tak! Der stod bare “Rytteren skal minimum tilhøre rytterkategori 3 for at deltage i FEI-stævner, men der er ingen krav for deltagelse i A- og B-stævner.” - derfor jeg spurgte smiley

  • #7   24. mar 2021 Rytterkategori skal passe til den sværhedsgrad man starter, hvorfor der kommer en naturlig begrænsning i, hvad man må starte.

  • Josephine  M
    Josephine M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   24. mar 2021 Hvilken rytterkategori ville så svare til B eller A stævner?
    Beklager hvis det er dumme spørgsmål, jeg er bare så forvirret over det system..


  • #9   24. mar 2021 Tænker du vil have rigtig godt af at læse reglementerne med en erfaren. Der er meget mere i stævnestart end hvilken klasse man må starte.


    profilbillede
  • #10   24. mar 2021 Så hvad der svarer til B og A kommer an på hvilken klasse, der er tale om. Det eneste A stævne vi har i DK er DM.

  • Josephine  M
    Josephine M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   24. mar 2021 Jeg har forstået rytterkategorierne, men jeg forstår ikke hvornår man er kvalificeret til B stævner.

  • #12   24. mar 2021 Som du også fandt i reglementet er er intet minimumskrav i spring for hest, men ved B-stævner udbydes ikke alle klasser derfor bliver din rytterkategori relevant. Din rytterkategori skal passe til den højde du ønsker at starte, og fx. B-stævner udbyder ikke alle højder. Så der opstår en naturlig begrænsing/minimumskrav ved at de måske kun udbyder MB og opefter, hvilket gør at rytterne skal være fra kategori 3 og opefter for at måtte starte.

    Et eksempel:
    Hvis du er rytterkategori 2, altså har redet tre nulrunder i LB, må du starte LA. Så hvis du kan finde et B-stævne som udbyder en LA må du starte, men udbyder de kun fra MB og opefter så kan du ikke starte til stævnet.


  • Josephine  M
    Josephine M Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   24. mar 2021 Okay, det gav rigtig meget mening. Tusind tak for det!

  • #14   25. mar 2021 Man skal være B-rytter, for at kunne deltage i B-stævner (landstævner), og A-rytter for at deltage i A-stævner (internationale stævner)


Kommentér på:
A, B, C, D?

Annonce