{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3er pony??stævne?
  • #1   16. feb 2022 Niks - 3 og 2er ponyer er de eneste der ikke kan klasses op til hest. 1er ponyer kan godt. Det handler om at man fx til dressur skal ride på en A bane hvis man starter for hest (hele ridebanen/ridehuset) og kun halvdelen for pony (B bane). Det bliver for svært for dig at udføre de korrekte øvelser hvis du skal ride på stor bane.

I spring skal ponyen kunne gå de længere og større afstande mellem springene, samt springe højere i de forskellige klasser.

Det simpelthen umuligt og meget unfair overfor ponyen (3er) at konkurrere mod større heste. En 1er pony kan derimod godt klasses op, da den vil have lettere ved at konkurrere mod store heste, i det den oftest kun adskiller sig med få centimeter fra selv at være en hest.

Det handler også om equipagen's harmoni, tit og ofte er 13 års alderen som er aldersgrænsen for 3er, det tidspunkt mange vokser rigtigt meget. Derfor har man valgt at gøre det sådan da der ellers ville være alt for mange uharmoniske par på stævnebanerne.

Sommetider kan man dog, hvis man kender arrangørerne af et lokalt stævne (E stævner) aftale med dem at man gerne må starte en sløjfe/procent/B0 klasse på sin 3er pony hvis man er faldet for aldersgrænsen. Ellers kan (sjældent) få lov til at starte udenfor konkurrence til små lokale D stævner. Dog er det kun B0 klasser dette gives tilladelse i.

Hvad du gør derhjemme er din egen sag, men husk at være fair overfor ponyen!

• #2   18. feb 2022 Hvis der er tale om D-stævner og ponyer ikke er officielt målt og ligger tæt på grænsen kan nan jo bare starte den som 2'er.... antaget at man da ikke er blevet for stor til den.
    Det gjorde jeg med min I sin tid. Det er selvfølgelig mange år siden og tiden er en anden, men mindre størrelse er jo kun til ulempe for dog selv, så til mindre stævner er der næppe nogen, der brokker sig.

• #3   22. feb 2022 Man må gerne starte kat 2 og kat 1 ponyer hesteklasser ved d og e stævner. Man behøver ikke at klasse dem op.
    Kat 3 ponyer må kun startes tom det år man fylder 13 i drf regi.
    Voksne må gerne ride ponyer til fx welshstævner ( mountain and moorland), men equipagen skal være harmonisk. Så hvis du har en registreret welshpony må gerne starte engelske rideklasser på den, bare du ikke er for stor.

Kommentér på:
3er pony??stævne?

Annonce