{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.518 visninger | Oprettet:

Last dance of Cassidy and Cathrine Laudrup-Dufour Herning 2022 {{forumTopicSubject}}

Sikke en fantastisk afslutning nu cassidy skal pensioneres vi kommer til savne dem men viser os bare hvor godt hun passer på sine heste

https://m.youtube.com/watch?fbclid=IwAR0GADehs1CabLU2e2-U0URgpoDYYM_ENyzbHg78RKvOCIRXpd2e5-HjCMg&v=YALF0UPsM8M&feature=youtu.be&fs=e&s=cl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Last dance of Cassidy and Cathrine Laudrup-Dufour Herning 2022
  • #1   9. aug 2022 Håber da kun det er sporten den bliver pensioneret fra, for 19 er da ingen alder. Det er selvfølgelig betydeligt bedre end gennemsnittet indenfor sporten!

  • #2   9. aug 2022 Den hest! smiley
    Så øvelses stærk, så stabil, det er et sjældent syn!
    Han fortjener fuldt ud at nyde sit otium.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   9. aug 2022 Louise: ingen top atlet kan præstere på topniveau hele sit liv - heller ikke engang mennesker smiley

    At en hest kan formår at holde sig fit i den alder, og stadig præstere er imponerende, og et tegn på rigtig godt arbejde.


  • #4   9. aug 2022 Jeg kender ellers flere på omkring 25 der stadig rides hver dag og laver svære øvelser. Nogle af dem af den høje skole.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   9. aug 2022 Louise: men er de fuldtids top atlet som 25 årige?

    Jeg kender da også en stor portion heste som rides dagligt i en højere alder, men intensitet, samt præstation er slet ikke i nærheden, og ligeledes er hårdheden af træning eller ikke i nærheden af.


  • #6   9. aug 2022 De rides som de altid har gjort. Den ene rider ikke så mange lanseturneringer længere, men gør det alligevel i Nyborg i weekenden. Ejeren er ikke typen der futter rundt på sin hest, bare fordi den er oppe i alderen.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   9. aug 2022 Louise: jeg ved ikke lige hvad lanseturneringer er - beklager smiley

    Men okay, en top ryttere pensionere sin top hest, efter mange års arbejde på ultimativt top niveau.

    Hvad er der dårligt ved det?


  • #8   9. aug 2022 Du ved. Riddere med en lang stav i hånden rider mod hinanden i fuld galop for at vippe hinanden af hesten med førnævnte stav. Eller lanse.

    Der er som sådan heller ikke noget galt i det. Er bare ikke synderligt imponeret over de 19 år. De får det til at lyde som om hesten er gammel. Men jeg er generelt ikke specielt imponeret af diverse professionelle ryttere. Bare dette billede siger rigtig meget https://www.gettyimages.ae/detail/news-photo/charlotte-dujardin-of-great-britain-riding-imhotep-during-news-photo/1242361496?adppopup=true . Og nej, det er ikke bare et uheldigt moment. Jeg rider selv med kandar og min hest mund ser aldrig sådan ud.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   9. aug 2022 Louise: jo, 19 er gammelt for en top hest.
    Ligesom 35 er gammelt for en professionel fodboldspiller.


  • #10   9. aug 2022 Well. Igen. De heste jeg kender rider ikke bare rundt og hygger. De rider stadig de "høje klasser" omend de ikke går konkurrencer. Hvis 19 så er gammelt for en topatlet, er der noget galt. Så bør man måske kigge på brugen af hestene.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   10. aug 2022 Louise: 19 er en flot alder. Det er det.
    Og faktum er at man bør stoppe mens legen er god, og ikke bare kører på fordi at hesten stadig kan. Det ville i mine øjne være mere forkert at blive ved, indtil hesten ikke kan mere.

    Men syntes det viser respekt at for sit dyr at pensionere den, selvom at der måske er mange år i den endnu. Man behøver jo ikke blive ved, bare fordi at man kan smiley


  • #12   10. aug 2022 Hvis hesten siger den ikke vil mere, så er det fint at gøre. Min plet er 25 og han ville føle sig meget despekteret, hvis jeg pensionerede ham. Pension er simpelthen ikke noget han har tid til. Han bliver redet stort set hver dag (ikke altid, men det er mere pga mig og ikke ham).

    Jeg siger jo også 19 er en høj alder i forhold til heste der går i sporten. Men jeg er generelt ikke specielt imponeret over deres metoder. Billedet jeg linkede til siger meget. Mange af hestene ser sådan ud. En kandar skal ikke sidde næsten lodret i forhold til hestens hoved.


  • #13   10. aug 2022 Louise, som jeg forstår det, pensioneres han fra sporten, det betyder jo ikke at han slet ikke vil blive redet mere. smiley

  • #14   10. aug 2022 Jamen så er det jo som jeg håbede på smiley

  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #15   10. aug 2022 @Louise J: Det er jo ikke kun selve ridningen, der udgør belastningen for heste i international sport.
    Der er f. eks. markant forskel på at køre hesten til naboklubben - eller for den sags skyld på tværs af DK - sammenlignet med at flyve dem til den modsatte side af jorden for at starte stævner...


  • #16   10. aug 2022 Well. Synes ikke det er nogen undskyldning, hvis hesten skal komme i første række. De ture er jo 100% for ejers skyld.

  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #17   11. aug 2022 @Louise J - hvis dit svar var til mig, er jeg bange for at du har tabt mig.. smiley
    For det er vel netop af hensyn til hesten, man vælger at trække den ud af topsport, mens den i princippet stadig er fit til at fortsætte?

    Og ja, ridning er altid 100 % for ejers skyld, uanset niveau eller disciplin.


  • Lene Rifbjerg E
    Lene Rifbjerg E Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #18   11. aug 2022 Som jeg har hørt og læst, så trækkes hesten kun ud af internationale stævner. Den skal stadig rides og starte stævner bare ikke internationalt. Respekt for hesten. ??

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   11. aug 2022 Lene: hvor har du hørt det?

    Jeg har kun hørt at den trækkes ud af al konkurrence ridning smiley


  • Lene Rifbjerg E
    Lene Rifbjerg E Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #20   11. aug 2022 Her står at den trækkes ud af topsporten og det kan jo fortolkes på flere måder.
    https://www.malgretout.dk/dufour-fortaeller-hvad-skal-cassidy-nu-og-foelelser-om-den-sidste-opvisning/


Kommentér på:
Last dance of Cassidy and Cathrine Laudrup-Dufour Herning 2022

Annonce