{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
277 visninger | Oprettet:

Hjælp til springstævner.. {{forumTopicSubject}}

Nu skal mig og frede jo så ud til vores første springstævne =)
Vil gerne have lidt hjælp til nogle småting, har aldrig startet springstævne før xD

1)Altså, når man krydser sit eget spor, hvad betyder det så? Ja, det kan godt være at det siger lidt sig selv, men man krydser da sit eget spor flere gange i en runde? ;s

2) Jeg er ENOOOORMT god til at glemme baner, dvs, jeg kan faktisk adlrig huske banerne xD Hvordan kan jeg træne det, atlså at jeg bliver bedre til at huske banen? Og HVIS jeg glemmer den, hvad gør jeg så?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til springstævner..
  • #1   16. okt 2008 1)Altså, når man krydser sit eget spor, hvad betyder det så? Ja, det kan godt være at det siger lidt sig selv, men man krydser da sit eget spor flere gange i en runde? ;s
    når du krydser dit eget spor for du 4 fejl.

2) Jeg er ENOOOORMT god til at glemme baner, dvs, jeg kan faktisk adlrig huske banerne xD Hvordan kan jeg træne det, atlså at jeg bliver bedre til at huske banen? Og HVIS jeg glemmer den, hvad gør jeg så?
    mens du rider på opvarmning, sidder du og tegner den ud i luften, det gør jeg altid..

• #2   16. okt 2008

1 ) når du krydser dit eget spor, menes det, at du mellem et spring og det næste spring, krydser sin ridevej.. dvs. du må ikke lave en volte i mellem to spring, for så kommer du til at ride henover et sted hvor du har redet før .. kan du følge det?

2)

Det er træning .... træning træning smiley du bliver bedre til det.. men hvis du har meget svært ved det, så skriv tallene på din hånd .. og når rytteren før dig rider på banen, så rid hen (hvis det er muligt) og kig hende/ham ride banen .. når hun springer 1 spring, så tænker du for dig selv hvad det er hun nu skal ..

Det har hjulpet mig meget da jeg sku lære at huske baner ..

• #3   16. okt 2008 Okay, tusind tak smiley præcis hvad jeg havde brug for =)

• #4   16. okt 2008

Det var godt smiley

Held og lykke .. bare husk, dybe vejrtrækninger, bevar roen .. og tænk dig om smiley ta et spring af gangen ... tænk banen igennem på opvarmningen ..

det er helt fint at være spændt/nervøs .. så koncentrerer man sig smiley

• #5   16. okt 2008 ..Men jeg må altså SLET ikke ride hen over et sted hvor jeg har redet før?

• #6   16. okt 2008 jo du må, men bare ikke imellem 2 spring

• #8   16. okt 2008 Nååårh, okay, så fatter jeg det (: mange tak smiley

• #9   16. okt 2008 Anli .

1. Det er næsten umuligt at krydse sit eget spor , hvis det ikke er fordi du laver en volte : )

2. : ) så råber jeg det næste spring ude fra side linjen til dig : ) hvis jeg altså kommer afsted

• #10   16. okt 2008 Ej, undskyld, hvad er det jeg siger, jo, jeg har været til springstævne, men 1) Jeg glemte banen, 2) Jeg krydsede mit eget spor, og 3) jeg faldt af xp

• #11   16. okt 2008 Jo du kommer jo automatisk til at krydse spor på banen, det kan jo nærmest ikke undgåes smiley Det der menes med det er, at hvis du laver en volte for du 4 fejl smiley Fx hvis hesten løber uden om et spring, så bliver du nødt til at vende den rundt (ride en volte) og komme på springet igen. Det giver 4 fejl fordi du krydser dit eget spor smiley Tænk på ''krydse sit eget spor'' som at lave en volte smiley

• #12   16. okt 2008 Nørdie: Okay tak smiley Det ville være dejligt xD

• #13   16. okt 2008 Lav baner derhjemme og træn dem .. på den måde får du trænet din hoved i at huske en springrækkefølge .. så kan du også sagtens til stævnerne smiley

Du må gerne krydse dit eget spor .. bare ikke MELLEM et spring og et andet.. men hele banen igennem kan du ik undgå at ride et sted du har redet..

men altså .. du skal ride en volte, for at kunne krydse dit eget spor .. ELLER ride en meget underlig vej hen mod springet.. men det kommer an på hvilket niveau det er på smiley

• #14   16. okt 2008 Du kan træne det med at huske baner, ved at laver baner derhjemme, og bare træn det ofte (:

• #15   16. okt 2008 En af mine tidligere elever kunne slet ikke forholde sig til at der stod tal på springene, så i stedet for at sætte dem i talrækkefølge så gav vi springene navne som eks. "Det Sverige-farvede spring", "Naturspringet" osv.
    Det lyder måske dumt, men det virkede for hende.
    Det kan godt være der er noget helt andet der virker bedre for dig, men ellers er det, som de andre også har foreslået, en rigtig god idé at øve sig i at huske baner derhjemme, så du får trænet hjernen til det i et mindre stresset miljø.

• #16   16. okt 2008 rid banen igennem inde i dit hoved.. forrestil dig at du rider den.. det hjælper meget!!! i hele 2007 glemte jeg i alt 8 baner på et år (til stævner) har gjort det 2 gange i 2008.. og det var i starten af året smiley hehe bar vent.. det kommer..

• #17   16. okt 2008 Øv med en masse bomme derhjemme.. så du skal huske en bestemt rækkefølge..

Glemmer du den, så er der tal ved hvert spring..;p

• #18   17. okt 2008 den gang jeg lige var begyndt til springstævner, havde jeg også svært ved at huske banerne. men jeg huskede farverne.

altså, Rød/hvid - Tysk - natur osv. det hjalp mig rigtig meget.

• #19   17. okt 2008 Okay, mange tak, jeg prøver mig lidt frem =)

Kommentér på:
Hjælp til springstævner..

Annonce