{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor må man ikke...
  • #1   2. dec 2009 Det har noget med at dommerne bedre kan bedømme hesten når den går uden noget i de højere klasser har jeg hørt...

• #2   2. dec 2009 Specielt hvis man rider udenfor og der er hvidt stakit, så er det nemmere for heste med hvide bandager at få en takt fejl, de tæller også mere ved støøre klasser så derfor har man ikke bandager på i høje klasser

• #3   2. dec 2009 Og så gælder det i øvrigt ikke kun bandager men osse gamacher, klokker mm

• #4   2. dec 2009 Ja, pga. af det ikke kan bedømmes ordentligt.
    Pga af det med hvidt stakit, som tidligere nævnt.
    Men også fordi bandager hjælper de fleste heste, til liiige at løfte benene en smule mere.

Hesten skal bedømmes natural. :o)

• #5   2. dec 2009 det er også fordi at folk i de høje klasser kan putte glasskår eller andet i bandagerne (ikke fordi man ikke kan i de lavere klasse, men så er spørgsmålet om det ville hjælpe)
    men det er for at dommerne kan se hestenes ben ordenlige smiley

• #6   2. dec 2009 Mette -glasskår mm tvivler jeg altså på har betydning, eftersom glasskår i bandagerne på en dressurhest ikke rigtig ville gavne noget (og i spring hvor det kunne gøre en forskel, må man jo ride med noget om benene)

• #7   2. dec 2009 Mette. Glasskår har været brugt i spring (af enkelte uheldige elementer), hvis hesten vil røre bommen. I dressur har det ikke effekt.

Der må slet ikke rides med bandager, gamasher o.l. i dressur over sværhedsgrad 2, da hesten på det plan bør gå korrekt på sine ben, og derfor ikke har nogen brug for det.
    At så mange rider med det til daglig burde, efter min mening, heller ikke være nødvændigt.

• #8   2. dec 2009 At hesten går på "højt" olan (ikke at sværhedgrad 2 er så højt), betyder o ikke at den har korrekt benstilling mm. Så derfor mener jeg nu ikke at man blot kan sige at så har de ikke behov for noget.

Min egen er da omkring det niveau, men eftersom han går ret snævert på bagbenene (såda er hans benstilling og bevægelsesmønster nu engang fra naturens hånd), sker det at han rammer sig selv og har derfor behov for strygere/gamacher bagpå.
    -meeeen medmindre da hesten er voldsomt handicappet (og så kommer den nok næppe til at gå højt dressur alligevel), så skulle jeg nu nok mene at hesten kan undvære at være pakket ind i de to min den er på banen. Man må jo godt have gamacher på under opvarmning.

• #9   4. dec 2009 okay tak smiley

Kommentér på:
hvorfor må man ikke...

Annonce